• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla gaf klanten de schuld van kapotte onderdelen

Auteur: machielvdd, gepost 21 december 2023 om 18:30 – 5 Reacties

Een gammele auto afleveren en vervolgens de klant de schuld geven, Tesla deed het gewoon.

Tesla is in no-time van een kleine fabrikant naar een wereldspeler gegaan. Dat is heel knap natuurlijk, maar zo’n stormachtige ontwikkeling heeft ook zijn keerzijde. De kwaliteit liet hier en daar wat te wensen over. Dat is nog zacht uitgedrukt, want nieuwe Tesla verloren soms spontaan een wiel of zelfs een stuur.

Dat een nieuwe auto gebreken vertoont is één ding, hoe je daar vervolgens als fabrikant mee omgaat is een tweede. Ook op dat vlak heeft Tesla niet altijd even netjes gehandeld. Dat blijkt uit diepgravend onderzoek van Reuters.

Uit het onderzoek blijkt dat er een aantal serieuze technische mankementen waren, waar Tesla van op de hoogte was. Daarbij ging het met name om onderdelen in de ophanging die het begaven en problemen met de stuurbekrachtiging, die er plotseling de brui aan gaf.

Dat is al erg genoeg, maar Tesla probeerde vervolgens de schuld in de schoenen van klanten te schuiven. Tegen de Amerikaanse toezichthouder vertelde Tesla dat de mankementen kwamen door ‘driver abuse’. Dat niet alleen, service centra kregen ook instructies om dit aan klanten te vertellen.

De onderste draagarm aan de voorkant was vooral een zeer problematisch onderdeel. Dat wist Tesla donders goed, maar toch werd de schuld soms in de schoenen van klanten geschoven. Hen werd verteld dat ze tegen een stoeprand aan hadden gereden of iets dergelijks.

Op die manier hebben veel klanten van auto’s die geen garantie meer hadden geen coulance gekregen, ook al was het een bekend defect. Dit alles om de kosten binnen de perken te houden en een rooskleurig financieel plaatje te creëren.

Uit dit onderzoek van Reuters kan dus geconcludeerd worden dat Tesla niet alleen grote steken heeft laten vallen met hun gebrekkige bouwkwaliteit, maar ook op het gebied van service.

Bron: Reuters

Ook interessant!

  • Tesla-klanten cancellen
    Óók Europese Tesla-klanten zijn enorm merktrouw
  • Creepy! Tesla-werknemers keken mee in auto van klanten
    Creepy! Tesla-werknemers keken mee in auto van klanten
  • 'Tesla benaderde klanten actief om service afspraak te annuleren'
  • Tesla marges
    Tesla-eigenaren klagen Tesla aan vanwege meegluren

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Tesla

Vorig bericht: « Video: BMW X4M wisselt van baan zonder te kijken
Volgend bericht: Aston Martin en Porsche krijgen op maat gemaakte CarPlay! »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    21 december 2023 om 18:49

    Niet om Tesla een hand boven het hoofd te houden (dat verdienen ze namelijk niet) – maar noem mij een fabrikant die dat soort fratsen nooit heeft uitgehaald?

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      21 december 2023 om 22:18

      Spijker. Bestond niet lang genoeg om fratsen uit te halen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 december 2023 om 14:35

      Ja. Tesla wordt steeds meer een normale fabrikant.

      Login om te reageren
  2. henk zegt

    21 december 2023 om 22:48

    pff hoeveel merken waren er niet met abnormaal olie verbruik die vertelde valt binnen de marge, 1/2000km
    had een collega met een alfa die standaard 5l olie in de bak had 2j oud en elke 1500km een ltr erbij, valt binnen de marge, en maar niet te spreken over de2.0 tsi
    maar dat wil niet zeggen dat Tesla dat ook moet doen, maar vele merken maken zich schuldig

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    22 december 2023 om 07:34

    Het lijken wel Nederlandse VW dealers…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North