• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla in de fik tijdens rit op een N-weg te Culemborg

Auteur: RubenPriest, gepost 23 april 2019 om 09:11 – 60 Reacties

Afbeelding Tesla in de fik tijdens rit op een N-weg te CulemborgAfbeelding Tesla in de fik tijdens rit op een N-weg te CulemborgAfbeelding Tesla in de fik tijdens rit op een N-weg te Culemborg

Tesla in de fik tijdens rit op een N-weg te Culemborg
Wat is er aan de hand?

Terwijl een filmpje van een exploderende Tesla Model S in een parkeergarage in China momenteel viral gaat, vond er gister op lokale schaal een incident plaats met een Tesla. Op de N320 ter hoogte van Culemborg ging omstreeks 20:25 een Model S in vlammen op.

De bestuurder van de Tesla heeft verklaard dat hij net op weg was met zijn Tesla, toen de auto uit het niets in de fik vloog. Meteen parkeerde de bestuurder de prijzige elektrische auto langs de kant van de weg. Hoewel de brandweer onderweg was kon de auto niet meer gered worden, in rap tempo sloegen de vlammen om zich heen.

De Model S is verloren. De oorzaak van de brand is nog niet bekend. Uit de foto’s valt ook niet direct op te maken op welk punt het vuur is begonnen. Bij een auto met een conventionele motor is dit meestal eenvoudig op te maken, bij een elektrische auto is dat wat lastiger. Zo zitten de batterijen verwerkt over de gehele bodem van de auto. Op dit moment is het vooruitlopen om te zaken om nu al een conclusie te trekken.

De verwoeste Tesla Model S werd door een berger meegenomen. Het ging om een vrij recent exemplaar. De elektrische auto was pas een halfjaar oud. Niemand raakte gewond bij het incident.

Fotocredit: Fernando Bot/Persbureau Heitink

Ook interessant!

  • Video: Nissan daagt Tesla Model S Plaid uit, vliegt in de fik
    Video: gepimpte 370Z daagt Tesla Model S Plaid uit, vliegt in de fik
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

model-s, schade, Tesla, vuur

Vorig bericht: « Doe het theorie examen NIET in deze maand
Volgend bericht: Nederlandse hulpverleners krijgen rijtraining in deze SUV »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    23 april 2019 om 09:18

    kerel heeft geen geluk, eerst moet hij al verplicht in een tesla rijden en dan fikt hij ook nog af,

    Login om te reageren
    • jaso013 zegt

      23 april 2019 om 09:48

      @gove: is anders niet bepaald een straf om in een Tesla te rijden. In ieder geval niet in de Model X.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        23 april 2019 om 10:14

        @jaso013: Ik vind de interieurs van teslas toch wel zwaar bedroevend hoor, en dat is toch hetgene waar je tegenaan kijkt als je in je dagelijkse polonaise zit.

        Login om te reageren
        • alassad zegt

          23 april 2019 om 10:38

          @bartteeuwen: tis maar hoe je het bekijkt.. ik vind elke andere auto een tekeurstelling nu ik het grote snelle tesla scherm gewend ben

          Login om te reageren
          • bartteeuwen zegt

            23 april 2019 om 12:36

            @alassad: laat ik voorop stellen dat het interieur zowieso mooier is dan dat van mijn auto. Maar als voorbeeld wil ik gelijk melden dat ik me er vreselijk aan stoor dat mijn radio geen fysieke draaiknop heeft voor t volume. Bij een tesla moet ik alles in dat scherm doorvoeren wat mij vreselijk lijkt.

            Login om te reageren
            • dutchneon zegt

              23 april 2019 om 14:00

              @bartteeuwen: nee hoor gewoon knoppen op het stuur, daarmee kun je oa. ook bellen en airco/verwarming regelen. Zelfs mijn ‘oude’ classic model-s heeft dat al ;)

              Login om te reageren
            • flutterby zegt

              23 april 2019 om 14:11

              @bartteeuwen: die draaiknop zit gewoon op het stuur hoor!

              Login om te reageren
          • schuimbekje3 zegt

            23 april 2019 om 15:05

            @alassad: Ik heb een Tablet in een brodit houder, en op die tablet kan ik zelf bepalen of ik scheten laat of niet.

            Login om te reageren
        • jaso013 zegt

          23 april 2019 om 10:39

          @bartteeuwen: vrijdag nog een stuk met de X gereden en die ziet er wel echt tof uit van binnen. Ja het is super minimalistisch maar ziet er zeker niet verkeerd uit. Maar smaken verschillen uiteraard. Ik vind bijvoorbeeld Mercedes echt lelijk en veelste druk.

          Login om te reageren
        • cazzo046 zegt

          23 april 2019 om 12:06

          @bartteeuwen: Ik kijk liever naar lekkere wijven in de file dan naar het interieur van mn BMW.

          Login om te reageren
          • bartteeuwen zegt

            23 april 2019 om 12:34

            @cazzo046: haha mooi dit

            Login om te reageren
      • 911targa zegt

        23 april 2019 om 11:58

        @jaso013: mee eens! En als je weet dat anderen maar niet jij doneren aan de schatkist, lach je jezelf helemaal gek. Ben ik nou zo slim of zijn jullie etc.

        Login om te reageren
        • jaso013 zegt

          23 april 2019 om 12:11

          @911targa: ja het scheelt maar het is nog steeds een hele bak geld wat je iedere maand betaald aan zo’n auto.
          Maar goed de stoplicht sprints maken heel veel goed…

          Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          23 april 2019 om 14:05

          @911targa: Dat dus en in een EV rijd je zuiniger zodra het file rijden is… de gemiddelde ice verbruikt juist meer. Daardoor betaal je dus in de gewraakte polonaise extra accijns!
          sterker nog een gemiddelde dag met ochtend en avondspits levert door alle accijnzen zo’n 250.000 tot 400.000 euro per dag op voor de staat!

          Dan snap je meteen waarom er niet zoveel gedaan word om de file druk aan te pakken ;)

          Login om te reageren
    • drommedaris zegt

      24 april 2019 om 20:35

      @gove: hoe meer hoe beter

      Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    23 april 2019 om 09:23

    Gelukkig zijn de prijzen verlaagd zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      23 april 2019 om 10:54

      @fanboy: verlaagd, maar nog steeds een flink bedrag boven de 50.000 euro. En als de eigenaar een nieuwe tesla neemt mag ie daarover 22% bijtelling gaan betalen, toch een duur geintje dan.

      (Verder geen medelijden mee hoor)

      Login om te reageren
      • hplh zegt

        23 april 2019 om 20:57

        @escort77: volgens mij is er eens een zaak daarover geweest met een foutlander. Waarbij de eigenaar schadeloos gesteld werd mbt de bijtelling.

        Login om te reageren
        • Joerek zegt

          23 april 2019 om 23:39

          @hplh: alleen omdat hij die schade bij de tegenpartij kon verhalen. Hier valt geen schade bij een tegenpartij te verhalen

          Login om te reageren
  3. raoufff zegt

    23 april 2019 om 09:35

    Mijn stofzuiger was laatst ook in de fik gevlogen, dit komt allemaal wel heel erg dichtbij zo.

    Login om te reageren
  4. f599 zegt

    23 april 2019 om 09:37

    Nice

    Login om te reageren
  5. hjal zegt

    23 april 2019 om 09:39

    De volgende update zal wel zijn dat die dingen uitgerust worden met sprinklers.

    Login om te reageren
  6. w0ut zegt

    23 april 2019 om 09:41

    Ja, bij verbrandings motoren kan dit ook (zelf meegemaakt met een 4 maand oude Golf R32 uit 2001). Maar ik heb toch de indruk dat dit spontaan branden (zonder duidelijke aanleiding) een dingetje aan het worden is bij Tesla.

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      23 april 2019 om 10:06

      @w0ut: Lijkt me eerder een geval van bevestigingsdrang; Tesla ligt continu onder de loep, ieder specifiek geval wordt breed uitgemeten en onder de aandacht gebracht, hetgeen niet het geval is met auto’s van andere merken die spontaan ontbranden.

      Login om te reageren
  7. karaya zegt

    23 april 2019 om 09:46

    Die nul uitstoot is dus ook een wassen neus.

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      23 april 2019 om 09:51

      @karaya: dit is niet meer te compenseren ?

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      23 april 2019 om 10:23

      @karaya: Nog steeds minder uitstoot dan die megastallen die ook op de foto staan.

      Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    23 april 2019 om 09:53

    We zijn ook wel vaak de bevestiging van Tesla’s problemen. Herinneren jullie die kerel die onthoofd werd toen z’n Tesla tegen een openstaande laadklep knalde? Dat was de eerste Tesla-dode. Een dag later waren wij aan de beurt, toen een man in het Gooi tegen een boom klapte met een Model S.

    Nu is het de accu. Een dag of twee geleden vloog een Model S in China spontaan in de fik, nu zijn we weer aan de beurt.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      23 april 2019 om 10:02

      @jochempie: *start illuminatie-muziekje*

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        23 april 2019 om 12:49

        @rubenpriest: correlation does not imply causation.

        Login om te reageren
  9. bitd zegt

    23 april 2019 om 09:53

    Is ook geen klein brandje geweest!

    Login om te reageren
  10. hijman85 zegt

    23 april 2019 om 09:56

    Stel dat op zeker moment blijkt dat 1% van die dingen binnen 10 jaar afbrandt. Dat is niet zo “co2 Neutraal”.
    “Co2 neutraal” is natuurlijk nu al een buitengewoon misleidende term, maar dan helemaal! En qua (fijn) stof lijkt het me ook niet ideaal…

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      23 april 2019 om 10:01

      @hijman85:
      Er is dan ook helemaal niemand die claimt dat een Tesla CO2 neutraal is.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 april 2019 om 10:08

      @hijman85: Als jij kan beweren dat ze de Tesla als CO2 neutraal verkopen en vervolgens hun bedoeling was om hem vanzelf te laten affikken, heb je gelijk. Maar dat is niet het geval natuurlijk.

      Login om te reageren
  11. johnwaters zegt

    23 april 2019 om 10:02

    RubenPriest, je bent de geijkte slotzin vergeten “Tesla zegt de zaak te onderzoeken”.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 april 2019 om 18:55

      @johnwaters: er zit nu al iemand uren in Californië naar een “Connecting…” scherm te turen om de wagen uit te lezen.

      Login om te reageren
  12. kroon zegt

    23 april 2019 om 10:03

    Het wordt tijd dat ze de Tesla’s en ander EV spul gaan verbieden in parkeergarages. Leuk zo’n bodem vol chemische reacties, maar in parkeergarages (en ook in je eigen garage of carport) is het levensgevaarlijk.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 april 2019 om 10:09

      @kroon: Het is niet veel anders dan de vele brandstoftanks die we al jaren in parkeergarages parkeren.

      Login om te reageren
      • kroon zegt

        23 april 2019 om 11:04

        @fanboy: dat is onzin. Een brandstof tank met benzine of diesel is nooit zo onstabiel als het chemische proces in accu’s kan zijn. Bovendien is een op hol geslagen accu erg lastig definitief te blussen.

        Login om te reageren
    • torsen zegt

      23 april 2019 om 11:13

      @kroon: moet je voorstellen dat je zo’n ding met chemische reacties op een paar centimeter van je ballen zou bewaren. Op je nachtkastje of zelfs in je bed. Moet je toch niet aan denken…

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        23 april 2019 om 13:04

        @torsen: of zelfs aan de lader.

        Login om te reageren
  13. imaginenl zegt

    23 april 2019 om 10:04

    Wat me wel verbaast is dat die halve tesla opgebrand is terwijl de banden nog in tact zijn. Is dat ding van papier mache gemaakt of zo?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      23 april 2019 om 10:21

      @imaginenl: Warmte stijgt op. De banden zijn overigens wel schroot nu. Die hebben een ongecalculeerde warmte behandeling gekregen.

      Login om te reageren
  14. hansiepie zegt

    23 april 2019 om 10:09

    Dit gaan we vaker zien. Een accu blijft een bom aan energie waarbij enige verstoring een onhoudbare kettingreactie zal veroorzaken.

    Login om te reageren
    • k20r zegt

      23 april 2019 om 10:36

      @hansiepie: en zo is het.
      Zolang de accu technologie nog niet op orde is met de gekoppelde electronica blijven we dit zien.
      Het valt me op dat de EV’s en plug-in’s spontaan ontbranden.
      Hetzelfde geldt ook voor de vele mobiele telefoons. Accu’s worden bij gebruik warm, ook bij laden.
      Je ziet het zelfs bij zonnepanelen, hoger risico op brand bij gebruik slechter materiaal of verkeerd bekabelde installatie.

      Login om te reageren
      • crepito zegt

        23 april 2019 om 15:02

        @k20r: Elke dag springt er ergens wel een ICE toch ook spontaan in brand? Is die techniek dan ook na 100 jaar nog steeds niet goed?..

        Login om te reageren
        • k20r zegt

          23 april 2019 om 17:52

          @crepito: met alle techniek is het zo dat het beter wordt en zodra het mainstream wordt het ook betrouwbaarder wordt, tenzij het goedkope namaak is, maar dan nog is meestal de capaciteit of performance minder, maar niet de veiligheid.

          En in alle producten is nu vaak de accu de beperkende factor.
          Die techniek loopt achter op de eis. Ultrabooks waarvan de accu dik wordt, ontbranden gsm (probleem vaak een combinatie, zie Samsung Note en oplage van Apple), procentueel veel meer EV’s die uitbranden dan “ouderwetse auto’s”

          Login om te reageren
  15. gandini zegt

    23 april 2019 om 10:31

    Duur paasvuurtje…

    Login om te reageren
  16. louisvdd76 zegt

    23 april 2019 om 12:19

    Eigenaar zal nu sowieso behoorlijk zuur zijn. Zijn “afgebrande” Model S had volledig tegen 4% bijtelling aangezien die eind 2018 geleverd is. Als deze vervangen wordt door een nieuwe model S door de verzekering dan kan hij die maar gedeeltelijk tegen 4% (tot 50€K) bijtelling rijden. Kortom zijn kosten per maand zullen flink verhoogd worden.

    Dat gezegd hebbende in de buurt bij ons werd een Model S gestolen, eigenaar rijdt nu in een Megane Station…

    Login om te reageren
    • p3r0x zegt

      23 april 2019 om 12:48

      @louisvdd76: Zelfs dit verlies in bijtelling is te verzekeren. Risico is dus calculeerbaar.

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      23 april 2019 om 12:54

      @louisvdd76: ik denk dat de eigenaar super blij is ….dat hij nog leeft en waarschijnlijk zijn 2e leven aan het vieren is, dit in de showroom van een gerenomeerd Duits merk , waar hij zich trakteert op een hagelnieuwe auto met verbrandingsmotor, #nooitmeerverbrandebillen

      Login om te reageren
      • rs62k5 zegt

        23 april 2019 om 14:00

        @slickrick: Ja, want BMW heeft niet net 1.6 Miljoen auto’s moeten recallen omdat de motoren spontaan in brand vlogen.. Oh wacht: https://www.cnbc.com/2018/10/23/bmw-to-recall-1point6-million-vehicles-worldwide-over-fire-risk.html

        Login om te reageren
        • antoombom2000 zegt

          23 april 2019 om 18:16

          @rs62k5: wie zegt dat die het over BMW heeft?? Maar ik snap je punt.

          Login om te reageren
  17. ozzytrk zegt

    23 april 2019 om 13:56

    Als hij in Amerika leefde had hij Tesla mooi kunnen aanklagen en tonnen aan dollars kunnen eisen. Nu mag hij zijn Toyota Aygo uit de schuur halen

    Login om te reageren
  18. ghost zegt

    23 april 2019 om 14:22

    I love the smell of burning Tesla in the morning !

    Login om te reageren
  19. jasbelle zegt

    23 april 2019 om 14:51

    Culemborg en autobranden
    Blijft een goede combi

    Login om te reageren
  20. willemveenstra zegt

    23 april 2019 om 15:29

    https://www.google.nl/amp/s/www.omroepbrabant.nl/nieuws/amp/2976230/Tesla-verwoest-door-brand-in-Oss-andere-elektrische-auto-raakt-ook-beschadigd

    Nog een

    Login om te reageren
    • bmohnee zegt

      23 april 2019 om 15:33

      @willemveenstra: die was aangestoken

      Login om te reageren
  21. mpgc zegt

    23 april 2019 om 18:32

    Wat mij opvalt is dat de structuur van de carrosserie grotendeels lijkt te zijn weggesmolten. Ben geen Teslakenner. Heeft dat te maken met de hitte van het vuur dat ontstaat bij het in brand vliegen van de accu’s? Of heeft het te maken met de gebruikte materialen?

    Login om te reageren
    • dper4mance zegt

      23 april 2019 om 22:27

      @mpgc: waarschijnlijk is de body van alu. Dat verpulvert onder invloed van dergelijke hitte. Zie je ook bij bijvoorbeeld een audi R8 als ze afbranden.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North