Tesla installeert Supercharger langs de Nürburgring

Auteur: , 95 Reacties

Wel zo handig.

Tesla installeert Supercharger langs de Nürburgring

Je moet wel onder een enorme steen hebben geleefd als je de schermutseling (noem het gerust een wedstrijdje ver plassen) tussen Porsche en Tesla niet hebt meegekregen. Het einde van het seizoen mag er dan langzaam maar zeker aankomen, op de Nürburgring is het een drukte van jewelste door alle recordpogingen die er worden gedaan. Om het zichzelf een beetje makkelijker te maken, heeft de Amerikaanse autofabrikant een Supercharger langs het circuit geplaatst.

Het mag geen verrassing heten dat Tesla tot het ludieke besluit is gekomen een Supercharger langs de ‘Ring te plaatsen. Een team van het merk zal immers een week of drie in de buurt van of op het circuit in de Eiffel zijn, om ronderecords te vestigen en de zogenaamde ‘Plaid‘-aandrijflijn verder te ontwikkelen. Daar er geen Supercharger in de directe omgeving van het 21 kilometer lange circuit is te vinden, is dit de beste oplossing.

Volgens verschillende media werd de Supercharger aanvankelijk gevoed door een smerige dieselgenerator – wat uiteraard een ietwat vreemde zet van Tesla was geweest – maar navraag onthult dat dit niet het geval is. Uit een reactie van Tesla tegenover Motor1 blijkt dat de Supercharger gewoonweg is aangesloten op het elektriciteitsnetwerk van het circuit.



95 reacties

Dat is inderdaad wel handig. Als deze op diesel had gedraaid dan was dit natuurlijk wel weer humor geweest. Zal Porsche hier ook mogen laden?
@dutchdriftking: nu draaid hij op bruinkool, ook best humor toch?
@kennone: Haha, zelfde comment, zelfde tijd! #BrotherFromAnotherMother ;-)
@kennone: nog steeds minder uitstoot dan brandstof.
@kennone: *draaiT
@kennone: daar krijgen ze in huus ook stroom van. Oh wacht dat is niet noemenswaardig. Maar als de auto op dezelfde stroom rijd wel. 🤔
@dutchdriftking: De supercharger heeft nooit gedraaid op diesel, daar jokken ze niet over. Maar voordat de Supercharger is neergezet, laadden ze de auto’s op met een -let op!- uit Amerika ingevlogen dieselgenerator in een container ;-)

Maar verschil maakt het niet… In Duitsland rijden EV’s op bruinkool.
@technofreak: ik vermoed dat Tesla nogal wat apparatuur heeft ingevlogen die wel werkt op de Amerikaanse netspanning en niet op de Europese. Dan is dat een praktische fix.
@galverink:

Praktisch? zeker!
Hilarisch? Helemaal!
Het verkooppraatje is al jaren “emissieloos rijden” (sowieso al onzin…), maar als het uitkomt voor de marketing moet het ding toch weer aan de fossiele brandstof.
@technofreak: het rijden is emissieloos. Daarnaast is zelfs ode vieste stroom uit Europa (Poolse) de uitstoot van een EV lager dan een brandstof auto.
@technofreak: wel even de goede informatie gebruiken. Aandeel van bruinkool en andere kolen is sterk afgenomen de laatste jaren.
https://www.energy-charts.de/power_inst.htm
@giulia64: ze rijden zeker alleen als het waait…
@giulia64: Aandeel benzine en diesel ook. Als het zo doorgaat is de EV de enige vervuiler die er rondrijdt.
2035: ‘Tesla Model S slooppremie ingevoerd. De Model S is zo energie-onzuinig, dat de overheid ze van de straat wil’ ;-)
@dutchdriftking: Als Porsche de portemonnee trekt dan mogen ze bij alle Superchargers laden.
@flutterby: De Taycan kan toch niet laden bij de ouderwetse laadpalen van Tesla, omdat de Porsche op 800 volt werkt en de rest van ’s werelds Model T’s op 400 volt?

Of zit het anders?
@technofreak: ik hoop het wel voor de Taycan eigenaren, want 800V is maar op enkele locaties beschikbaar.
@flutterby: zei men 8 jaar geleden over Tesla chargers ook… lekker eenzijdige lolbroek ben je!
Ach, liefde maakt blind.
@technofreak: Ionity/Fastned 400V chargers zijn er ook al veel hoor. Ionity is met €8 per sessie zelfs goedkoper dan Tesla bij een lange sessie en met CCS autocharge is zelfs de ervaring identiek.

Pas met Supercharger V3 wordt Tesla weer sneller, maar tot nog toe zijn dat enkel beloftes.

Tot nog toe heeft de Tesla rijder het boordeel van beschikbaarheid van álle CCS chargers, maar zonder het Tesla netwerk kom je Europa door.
@dutchdriftking: generator op biodiesel, klaar 😎
Kunnen ze een ronderecord mét en zonder laadtijd gaan neerzetten. Clever.
@rrrobert: Ja want bij al die benzine sportwagens tel je ook het tanken bij het tankstation naast het circuit mee.
@fanboy: bitch hè, sarcasme.
@rrrobert: Zo jammer dat jouw opmerking dan niet wordt geplust haha, ik kon er om lachen.
@rrrobert: Sorry hoor, komt denk ik omdat er genoeg gasten hier dit zonder sarcasme neer zouden zetten :P
@fanboy: dat doen ze omdat fansla’s letterlijk op alles reageren.
@rhellema: behalve wanneer blijkt dat tesla t waarschijnlijk toch niet (officieel) gaat halen. Zie reactie onderaan van @technofreak
@fanboy: Het supercharger netwerk is wel echt een USP voor Tesla. Kan me wel voorstellen dat ze zo’n record incl. laadtijd gaan marketen. Om maar te laten zien hoe praktisch een Tesla in de praktijk is ten opzichte van alle andere elektrische auto’s op de markt.
@carlover12: Die voorzet heeft Porsche al een tijdje terug gegeven met een 24 uurs test, inclusief laden.
Ze hebben Tesla al op 2 fronten klem gezet met pre-productie prototypes, de val moet alleen nog dichtslaan.
@technofreak: In tegenstelling tot je naam doet vermoeden, heb jij het totaalplaatje nog niet helemaal door he…? Begrijpelijk hoor als je geen Tesla-fan bent, maar als je de dingen zo bekijkt, als ‘een val dat dicht slaat’… dan vraag ik me af, of je uberhaupt door hebt waar Porsche mee bezig is?
@lithiumion: Nou, leg het me eens uit!
En nog iets, kunne nwe eens ophouden met discussies doodslaan door mensen een x-fan, of x-hater te noemen? Ik ben inderdaad een x-duits-merk-fan, maar ook een (in iets mindere mate) x-EV-fan en ook nog fan van een andere x die de goorste uitstoot allertijden uitbraakt.
Het is zo kinderlijk om ‘voor’ of ‘tegen’ een merk, club, product, etc. te zijn.

Precies hetzelfde waarop het in de politiek al jaren mis gaat: niet luisteren naar de inhoud, maar discussiëren over de vorm en de boodschapper.
@technofreak: hey pot! Heb je de ketel al gezien?
@flutterby: Hey! Heb je het grote nieuws al gezien?!
Tesla taait af zonder tijd!
@fanboy: gelukkig niet, anders krijgen we straks nog een Porsche 911 met een 5 liter benzinetank…
@lekbak: Haha inderdaad, daar zie ik ze ook wel voor aan.
Zie liever andere superchargers op de Ring
@str8six: Ja, gelukkig staat deze ernaast. Had anders niet zo handig geweest voor de rondetijd lijkt me.
@str8six: Ik wacht nog op de eerste die een Hellcat supercharger in z’n Tesla inbouwt. Ze kunnen tenslotte niet achterblijven op de Taycan Turbo…
@cossiekiller: Andersom gebeurt al wel behoorlijk, Tesla motoren in oldtimers waaronder muscle cars.
Beetje jammer dat hij achter T13 lijkt te staan, bij de Industriepool ingang. Weet niet of hij publiek bereikbaar is want bij die ingang staat bewaking op IP dagen en anders is het hek daar gewoon dicht.

Heb ik er nog weinig aan. Niet dat ik met mijn auto op de Ring ga rijden, hoor. Maak je geen zorgen.
Ook dit maakt deel uit van de gigantische publiciteitsstunt die, eender hoe het met de recordpoging loopt, voor de volle 100% geslaagd mag genoemd worden. Slimme jongens bij Tesla.
@alfapeter: Vergeet niet Porsche credits te geven voor met dit spel te beginnen ;-)
@technofreak: Absoluut waar, maar knap van Tesla om er zo snel op in te spelen.
@alfapeter: Tesla had it coming for months ;-)
@technofreak: bijna 8 jaar zelfs. Ben benieuwd of Rimac ook bestand is tegen de nieuwe Roadster van Tesla.
@technofreak: Denk dat Porsche na alle negatieve publiciteit over de Taycan en zn achterstand op Tesla helemaal niet blij is.
@cazzo046: Welke negatieve publiciteit en welke achterstand?
Tot nu toe is Porsche de enige met een rondetijd én een 24 uurs afstand. En is Tesla een hoop wind, maar geen actie.
@technofreak: Lagere range, mindere prestaties, veel duurder.
Of vind jij dat positieve publiciteit?
@cazzo046: Ja! Heel positief.
Het is namelijk een Porsche en geen concurrent van de Tesla Model S. Vroeger vergeleek men Porsches, Ferrari’s, BMW’s , Mercedessen en meer van dat spul.

Bij gebrek aan beter pakken ze er nu maar een auto uit de klasse Ford, VW, Opel, Toyota voor.
De Tesla’s zijn een concurrent voor de Priussen, VW ID.3’s en BMW i3’s van deze wereld. Ga ze nou niet in het premium segment stoppen omdat ze ook nog eens snel zijn.
Zo, nu gaat het al een week over “als Tesla ook een tijd rijdt”, maar ik zie het ding nog geen meter rollen.
Het is nu wel zo ver dat we Elon gaan steunen en Rihanna voor ‘m boeken!

“‘Cause it’s 0 to 60 in three point five
Baby, you got the keys
Now shut up and drive, drive, drive
Shut up and drive, drive, drive
Shut up and drive, drive, drive
Shut up and drive, drive, drive”

https://youtu.be/up7pvPqNkuU
@technofreak: er zijn filmpjes van de S over de ring hoor
@stfu: Er zijn ook filmpjes van UFO’s en Kabouters ;-)
@technofreak: Zo he. Toetsenbord ridder!
@olivier420: Mijn naam is Techno de Ridder en mijn missie is…: lachen om alle haat en nijd over twee multinationals die met elkaar aan het spelen zijn. Kom op Galahad er achteraan!

http://www.mediasmarties.nl/media/uploads/producties/m/mik/Mike%20de%20Ridder.jpg
@technofreak: Dit vind ik dan wel weer humor!
tesla en supercharger in een zin, dat het ooit nog eens zover kon komen…..
Mooi man, ga denk ik in de herfstvakantie met mn M3P een paar rondjes doen op de Ring.
Beetje BMWtjes pesten ;)
@cazzo046: Sharing is caring, is altijd smullen om een stofzuiger in de prak te zien. Stuur maar fototje met de rekening als je tegen de zijkant staat 😊
@barendbotje: Wat een afgunst zeg. Niet gezien dat de M3P bijna net zo snel was op een circuit als de M2?
@stfu: M3P is sneller dan de M3 volgens TopGear op circuit.
We gaan het meemaken.
@barendbotje: Grimmig.
@barendbotje: Oh gaan we nu dit toewensen? Fraai ben jij.
@barendbotje: Zal wel meevallen, al honderden schadevrije rondjes gedaan in mn Alfa75/911/1M
@cazzo046: gaaf, ben zeker benieuwd! Delen is lief!
Allemaal heel leuk en aardig maar hoe zit het nou met die rondetijd ? Gisteren zouden ze een flying lap doen op een leeg circuit maar de nieuwsberichten blijven achter… Kunnen we hieruit concluderen dat ze gefaald hebben ?
@melv: gefaald en onzeker of ze doorgaan:
https://www.caradvice.com.au/794309/tesla-nurburgring-update/

The second lap in the blue Tesla produced a much slower time of around 7 minutes and 40 seconds, he said.
Tesla still has an opportunity to make another lap record attempt on Saturday German time, but it is unclear if the company will proceed with those plans.

In the meantime, there is growing speculation about the validity of the cars attempting the lap records. To be valid they need to be production based vehicles.

However, our photographer suspects the interior of the Tesla Model S Plaid is “completely empty”.
“Apart from a safety cage, a driver’s seat and a dashboard, the Tesla’s interior seems to be completely empty and therefore also has a significant weight advantage (over) of the Porsche Taycan,” said Baldauf. “You cannot see a passenger seat and no back seats through the windows.”


@willeme en de rest van het AB team, tijd voor een nieuwe blogpost? Het verhaal moet wel te volgen blijven, natuurlijk. ;-)
@Flutterby, leest u ook mee? (sorry, kon het niet laten. Just kidding.)
@technofreak: Nice! :D
@technofreak: Er wordt naar een artikel of bron gezocht waarin het tegendeel wordt bewezen denk ik 😂
@barendbotje: allemaal onderdeel van deze leuke competitie! Heerlijk dit.
@technofreak: mooiste is dat ik zeker weet dat de gebruikelijke fansla’s deze reacties gelezen hebben. Die zijn er normaal ook altijd met de kippen bij 😂 Wellicht een noodberaad wat ze hieraan kunnen/gaan doen
@barendbotje: Fansla’s… je weet er weer wat moois van te maken. Al vind ik het jammer om de discussie in van die afgebakende kampen te plaatsen. Gewoon lol hebben als mannen onder elkaar in de online Mancave en lachen om het spel.

Maaarrrrrr…. het kriebelt in m’n onderbroek na dit bericht! Hahahaha!
@technofreak: lol, vanaf het begin roep ik al dat een Tesla niet thuis hoort op het circuit.

Zelf kan ik best prima sturen, op de openbare weg. Het circuit mag die toch niet op van de verzekering en autoracen is mij een véél te dure hobby. Het zou mij dan ook aan mijn reet roesten hoe goed “mijn” auto/merk zich op het circuit stand houd. Een beetje alsof je een B klasse koopt omdat Hamilton aan kop staat in de F1.

Straatauto’s en raceauto’s hebben niets meer met elkaar gemeen. Het gebruik is ook totaal verschillend. Doe mij maar een auto die goed is in mij naar mijn werk brengen en fatsoenlijk met mijn gezin een weekendje Parijs kan doen.

Echter omdat Tesla (nog, 2020?) geen circuit monster maakt betekent dat niet dat Porsche een betere aandrijflijn heeft. ;)
@flutterby: begin je nu al vóór het officiële nieuws terug te krabbelen? Hahahaha! Valt me van je tegen… (just joking)

De Model S en de Taycan hebben NIETS te zoeken op de Nordschleife, maar het is leuk entertainment. Een beetje zoals kijken naar Bert en Ernie, Bassie en Adriaan, Peppie en Kokkie. Ook twee totaal verschillende types die het met elkaar aan de stok krijgen om kleinigheden ;-)

En die millenials hier die dan een ‘kamp’ kiezen en anderen/onbekenden van haat of fanboy beschuldigen. Schattig! Nieuwsflits: het is een spelletje! Tesla verkoopt er niet minder om, Porsche verkoopt er niet minder om, maar beide besparen miljarden aan marketingbudget en zijn dikke winnaars.

(Maar Tesla verliest het spelletje wel…)
@melv: Nou jongens dat was het dan…
Tesla geeft het op voor nu.

Data from our track tests indicates that Model S Plaid can achieve 7:20 at the Nürburgring. With some improvements, 7:05 may be possible when Model S returns next month.— Tesla (@Tesla) 19 september 2019



“Sneller volgens een eyewitness”, “Our data shows it CAN achieve”. Geen enkele officiële poging en wat geruchten over een tijd en interpretatie van data. Staart tussen de benen en terug naar de VS. Back to the drawingboard.

Wordt weer een paar weekjes rustig op het net. Porsche is hopelijk niet zo dom om nu met de Taycan Turbo S een ronde te gaan klokken.
@technofreak: Voor jou wel ja, hoef je niet meer op élke reactie te reageren met dezelfde informatie.

Nu hoef je eindelijk niet meer deze dreiging af te weren en heb je weer tijd om van je eigen Porsche te genieten, op schaal 1:10.
@flutterby: Nee joh, veel kleiner! Ik ben helemaal into 1:64. Doet zeer aan je vingers joh, dat kleine gepruts.
Ach de één heeft een Tesla, de ander heeft z’n niet-op-bruinkool-gestookte emissieloze dromen (al laat ik soms een windje methaangas, ook niet echt milieuvriendelijk).

Maar fijn dat je zo zuur reageert, maakt het nieuws alleen maar leuker!
@technofreak: flutterby wil alles omtrent Tesla rechtlullen, is het de ene keer linksom dan is het de andere keer rechtsom. Snelheid, de betere prestaties van de model 3 ten opzichte van de M3, het enorme acceleratievermogen van het elektrieke hok, alles grijpt hij aan om hier vervolgens te roepen dat tesla niet thuis hoort op het circuit maar toch bijzonder gepikeerd (zoals we in deze reactie kunnen lezen) is omtrent het grote falen van de slag om Porsche. Het is werkelijk om je dood te lachen. Ik denk dat hij nu met zijn tesla handdoek de tranen van zijn wangen veegt. God Elon heeft hem in de steek gelaten en dat doet pijn.
@rhellema: @technofreak Dit is toch heerlijk, ze, ja fanboy flutterby ty5500 en noem maar op blijven maar hun standaard argumenten aanvoeren. Maar zodra ze nu de strijd verloren hebben dan hoor je ze niet meer daarop reageren. Ach ik waardeer dat ze wel volhouden, kan ik toch genieten in de pauze van wat sprookjes, al worden ze wel eentonig. Tevens vind ik t wel jammer dat er geen artikel is omtrek dit “nieuws”, want als t positief voor de amerikanen uitpakt in dit verhaal dan staat t artikel er meteen op. Ik heb net alles een beetje zitten lezen hier, had ervoor gekozen een oude topgear serie met echte autos te kijken onder t genot van een pilske. Alvast een fijn weekend btw, geniet van de F1 :)
@rhellema: klopt en als ik een keer niet over Tesla heb kom jij wel weer voorbij om te zeggen dat ik altijd over Tesla praat. Heb je niets beters te doen?
@flutterby: laat mij de artikels eens zien waar jij het niet over tesla had en ik jou daar op die manier bij betrok? Ik ben heel benieuwd waar je die onzin vandaan haalt. Maar het irriteert je blijkbaar😃
Het moet voor sommigen wel moeilijk zijn, EV’s haten met Tesla voorop en nu pleiten voor de kwaliteit van een elektrische Porsche. Wat je er ook van denk, de elektrische revolutie zet zich door en het Tesla die ze gestart is en leidt.
@alfapeter: Alleen jammer, dat ze de keiharde schop in hun gezicht krijgen van de wet van de remmende voorsprong…
@technofreak: Voorlopig heeft VAG een aardige schop gehad van Tesla en niet andersom.
En dat zeg ik als Porschefan/eigenaar.
(wel een Mezger, niet de meuk die ze nu maken)
@cazzo046: Ik zie die schop van Tesla naar Porsche nog altijd niet terug in een officieel gecommuniceerde poging en tijd. Of heb ik de persberichten van Tesla gemist? En de bijbehorende felicitaties van Porsche?
Als ze er zijn, mea culpa! Zo niet, is Porsche nog altijd de enige die het geld heeft gestopt waar hun mond zit.
@cazzo046:
Tesla tweet het net: Niet gelukt, gaan weer naar huis.
https://twitter.com/Tesla/status/1174740201421377537

Volgende maand weer een kans…
@technofreak: Pssst, misschien is het moeilijk in te beelden maar nieuwe uitvoeringen van auto’s afstellen en testen kost meer dan een week werk. Zelfs Porsche heeft met de Taycan wel wat meer rondgereden alvorens hun recordrun te doen.
@ty5500: Ik hoor de hele week al van een man in een lange regenjas (@flutterby): “ze gaan het écht doen met een productiemodel hoor, anders telt het niet!” en “De Model S is met z’n 8 jaar oud, nu al beter dan de Taycan!”

En nu vertel jij me dat het om een nieuwe uitvoering gaat dat nog moet worden ontwikkeld? -SHOCK!-

Weet je wat Jack Plooij me heeft wijsgemaakt op Ziggo TV? Dat F1 teams de auto in een dag of 3 afstellen, voor iedere race. ;-)

** All aboard! The excuse train! **
@technofreak: Ik doelde meer op de schop die VAG heeft gehad na hun dieselschandaal.
Dat ze nu miljarden moeten investeren in electro, wat ze anders nooit gedaan zouden hebben.
Dat en dwerg als Tesla VAG op zn knie-en heeft gekregen…
@cazzo046: je haalt dingen door elkaar.
@technofreak: En wat exact krijgen ze in hun gezicht? Ze verkopen massa’s ev’s. Concurrentie die hun verslaagt op de elektrische aandrijflijn is er nog niet. En voor de afstelling en rondetijd hadden ze zichzelf enkele weken gegeven. Vermoedelijk gaan ze enkele dagen volop en communiceren ze dan de beste tijd zoals Porsche hoogstwaarschijnlijk ook heeft gedaan. Je Tesla haat begint echt lachwekkende proporties aan te nemen.
@ty5500: Ja hoor! Daar is er weer 1… zucht.
Ik haat niks en ja ik ben fan van van alles. Niet elke kritiek in de wereld is meteen haat, niet elk positief bericht is verstikkende liefde.

Leer het nou eens.



Verder ga ik op je post niet eens in. Je hebt je duidelijk nog niet ingelezen in de materie de afgelopen dagen en wil ook even meeroepen. Fijne avond!
ze kunnen beter van die metaalstrips op de baan inbouwen… had mijn Fleischmann racebaan vroeger ook..
slepertjes eronder, pinneke in de gleuf en gaan
@hans75: Dat zou wel een nette oplossing zijn!
Alleen jammer voor de gefrituurde voetgangers, katten, honden, fietsers etc. ;-)
Bovenleiding schijnt beter te werken, haha!
@hans75: Of een soort van inductielaadoplossing. Minder last van frituurschade.
@poursuivant: en je mobieltje ook altijd vol na een autorit! Maar of dat allemaal wel zo gezond is…
Tesla is goed bezig… Is dit V3 lader?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).