• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit weten we over de Model S vs Taycan-oorlog

Auteur: RubenPriest, gepost 6 september 2019 om 11:47 – 86 Reacties

Afbeelding Dit weten we over de Model S vs Taycan-oorlog
Afbeelding Dit weten we over de Model S vs Taycan-oorlog
Afbeelding Dit weten we over de Model S vs Taycan-oorlog
Afbeelding Dit weten we over de Model S vs Taycan-oorlog
Afbeelding Dit weten we over de Model S vs Taycan-oorlog
Afbeelding Dit weten we over de Model S vs Taycan-oorlog
Afbeelding Dit weten we over de Model S vs Taycan-oorlog

Dit weten we over de Model S vs Taycan-oorlog
Elon Musk wil bloed zien. Gaat het hem lukken?

De eindeloze teasers én de daadwerkelijke onthulling van de Porsche Taycan draaiden eigenlijk maar om één ding: Porsche stelde dat ze een elektrische sportwagen hadden op een niveau wat nog niemand eerder voor elkaar heeft gekregen. Dan heb je aan Tesla CEO Elon Musk een verkeerde. De beste man kan het klaarblijkelijk niet verkroppen dat Porsche zijn Tesla op een niet al te subtiele wijze in de hoek probeert te drijven.

Eerder vanmorgen kon je hier al lezen dat de CEO een dreigende tweet de wereld heeft ingestuurd. De Model S gaat de Nürburgring op. Korte, maar duidelijke woorden. Tegenover Autoblog.nl laat Misha Charoudin echter weten hoe de vork in de steel blijkt te zitten. Zo is Tesla deze week naar Nürburg afgereisd met een team aan engineers. Weapon of choice is een aangepaste Tesla Model S (met Nederlands kenteken).

De elektrische sedan heeft een carbon achtervleugel gekregen. Verder staat de Model S op een setje sportieve Michelin Pilot Sport Cup 2-banden. Op de enorme velgen na lijkt de Model S voor de rest standaard, al weten we natuurlijk niet wat de engineers met de elektromotoren gaan doen. Charoudin stelt dat het hier moet gaan om een one-off prototype. Tesla heeft een ruimte afgehuurd waar ze de komende dagen de Model S gaan voorbereiden op een recordronde op de Nürburgring. Terwijl de automotive wereld volgende week in Frankfurt te vinden is op de IAA, hebben ze bij Tesla het doel voor ogen om de Taycan in zijn hemd te zetten.

De grote vraag is of de Amerikaanse autobouwer dit überhaupt voor elkaar gaat krijgen. Volgens Charoudin verlopen de voorbereidingen nog niet echt soepel. Hij denkt dat Tesla nu te snel en zonder goede voorbereiding een poging gaat wagen. Zo is het onderstel van de Taycan ontwikkeld met de Nürburgring in het achterhoofd, terwijl de Model S juist heel goed is in rechtdoor rijden. Tesla is al een paar keer deze week met deze Model S de Nürburgring op geweest tijdens Touristfahren. Vermoedelijk om wat pre-tests te doen voor de recordpoging. Hier werd nog niet met volle bak gereden. Charoudin denkt dat áls Tesla het record weet af te pakken van de Taycan (een tijd minder dan 7:42) dat Porsche binnen no-time zal terugslaan.

Fotocredit: Misha Charoudin via Instagram

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Tesla vernedert Porsche
    Tesla vernedert Porsche op de Nürburgring
  • Porsche wil Model 3
    Porsche wil Model 3 concurrent bouwen
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet

Nieuwste artikelen

  • Deze occasion met 1.8 heeft een enorme spoiler (met een goede reden)
  • Nieuwe Tesla Model Y is geen daverend succes
  • Vernieuwde Toyota bZ4X heeft eindelijk meegespoten wielkasten
  • Autoblog-lezer gebruikt Land Rover waar ‘ie voor bedoeld is
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, model-s, nurburgring, Porsche, record, Taycan, Tesla

Vorig bericht: « Er komen nóg grotere MINI’s
Volgend bericht: Volkswagen gaat occasions online verkopen in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. mr27 zegt

    6 september 2019 om 11:55

    Heeft niemand die pre-tests geklokt?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      6 september 2019 om 12:12

      @mr27: die werden niet op volle snelheid gereden, dus niet nodig om te klokken.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      6 september 2019 om 12:13

      @mr27: als het tijdens Touristenfahrten was mag dat niet eens. Denk dat het gewoon even een teen in het water stoppen was.

      Login om te reageren
      • thestino zegt

        6 september 2019 om 13:52

        @720s: Er mag zoveel niet. Ik time steeds mijn rondes tijdens de Touristenfahrten…

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          6 september 2019 om 14:36

          @thestino: en dan rij je zeker ook nog eens 132 km/u op de A28.

          Login om te reageren
          • thestino zegt

            6 september 2019 om 15:10

            @720s: 312km/h

            Login om te reageren
            • daihatsucuore zegt

              6 september 2019 om 15:30

              @thestino: Stoer.

              Login om te reageren
      • Onehp zegt

        6 september 2019 om 16:46

        @720s: in theorie, achteraf op video of van de zijlijn kan je natuurlijk wel timen, het punt is dat je niet een timer hebt lopen in je auto en je je gaat ophetsen als je 0,2s onder je vorige sectortijd zit etc.

        Login om te reageren
  2. pietertjep85d zegt

    6 september 2019 om 12:06

    Tja, Porsche heeft alleen tests gedaan tegen een Model S p85d. De Model S p100d Raven heeft een deels nieuwe aandrijflijn (motor van de Model 3 op de vooras). Dat schijnt nogal een verschil te maken. Ik ben erg benieuwd. Als de Tesla wint blijft alleen het interieur en de styling een groot voordeel van de Taycan. En dat tegen een auto die al 7 jaar oud is en voor een flink minder hoge prijs te krijgen is… Ergens hoop ik dat Porsche deze clash wint, omdat de Porsche een andere groep kopers aanspreekt.

    Login om te reageren
    • Fritskee zegt

      6 september 2019 om 15:00

      @pietertjep85d: ik hoop dat Tesla wint

      Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      6 september 2019 om 20:43

      @pietertjep85d: Maar zoals je zegt is de huidige model s niet meer te vergelijken met een model van 2012 omdat er al zoveel verandert is.

      Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      7 september 2019 om 08:15

      @pietertjep85d: die Model 3 elektromotor maakt we een verschil, maar in het voordeel van efficiency en in het nadeel van performance. De ‘oude’ motor is namelijk een AC inductie motor (instant torque), de nieuwe een permanente magneet motor.

      Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    6 september 2019 om 12:07

    Zijn er echt mensen die het ene reet aangaat of een 7-jaar oude elektro sedan eventueel sneller kan zijn op de ring vergeleken met een gloednieuwe elektro Porsche; met minder ruimte van binnen en ook nog eens eentje die zo 50% duurder is?
    Blijkbaar wel.
    Luxe probleem.

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      6 september 2019 om 12:17

      @gregorius: stiekem hoop ik dat Tesla wint

      Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      6 september 2019 om 12:19

      @gregorius: “Mijn papa’s Tesla is sneller dan de nieuwe Porsche”

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2019 om 12:36

      @gregorius: Nissan was er anders maar wat trots op dat hun goedkopere sportwagen sneller was dan de Porsche. Porsche is toch een traditionele benchmark.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      6 september 2019 om 12:43

      @gregorius: Porsche kopers en Tesla fanboys waarschijnlijk wel. Daarnaast is het de volgende spijker in de doodskist van de verbrandingsmotor om eindelijk een officiële run om de ring te maken.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        6 september 2019 om 13:45

        @flutterby:
        Die 7:42, ondanks al dat vermogen, toont net aan dat de verbrandingsmotor allesbehalve dood is, zeker niet op circuit…

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          6 september 2019 om 14:30

          @StijnB: je gaat ook pas iemand begraven als die dood is, maar je kan wel vast de kist maken als je weet wat gaat komen ;)

          Login om te reageren
          • barendbotje zegt

            6 september 2019 om 15:00

            @flutterby: maak je er dan ook meteen een voor jezelf? Weet vrijwel zeker dat jij eerder onder de grond ligt dan de verbrandingsmotor, dat deze aandrijving er niet meer is maken wij niet mee ?

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              6 september 2019 om 18:48

              @barendbotje: ga eens varen

              Login om te reageren
        • martijn_vangammeren zegt

          6 september 2019 om 20:47

          @stijnb: Alle noemenswaardige records zijn of volledig EV of Hybride zoals het ultieme record op die baan van de Porsche 919. Pikes Peak etc. Of het is door een F1 hybride auto gereden.

          Login om te reageren
    • pignon zegt

      7 september 2019 om 07:13

      @gregorius: de Tesla kost 50% van de Porsche. Maar de Porsche is 100% duurder dan de Tesla.

      Login om te reageren
  4. zeevink zegt

    6 september 2019 om 12:15

    Zou Porsche niet ondertussen, ook een Performance versie /P100D hebben geleend om te vergelijken. Zijn en blijven Duitsers die roepen niet zo snel iets wat ze niet waar kunnen maken. Daarbij Porsche is op onderstel techniek toch echt beter als Tesla.

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      6 september 2019 om 12:25

      @zeevink: Nee…. Beter hè!

      Login om te reageren
    • w0ut zegt

      6 september 2019 om 12:28

      @zeevink: Zou? Heel zeker van. Daar zijn zelfs gespecialiseerde firma’s voor die alles tot de laatste schroef ontleden, documenteren en hun bevindingen als ‘consultantancy’ doorverkopen aan de andere merken.
      “Munro & Associates” is zo een ingenieursbureau wat zich ook wat weet te profileren op sociale media.

      Login om te reageren
  5. fransananas zegt

    6 september 2019 om 12:19

    Deze piemel vergelijk wedstrijd is toch wel grappig.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2019 om 12:33

      @fransananas: wie de langste laadkabel…

      Login om te reageren
  6. fanboy zegt

    6 september 2019 om 12:19

    Wie is Misha Charoudin dan in dit verhaal?

    Anyway, het is best een grote bluf. Want de Model S is er in de basis niet voor gebouwd en de Taycan wel.
    Het zou de Taycan daarom ook gegund zijn, omdat ie verder (puur technisch gezien) niet zoveel indruk maakt op de Tesla.
    Misschien lukt het, maar anders is het wel een grote afgang.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      6 september 2019 om 13:32

      @fanboy: Ik denk dat als je niet weet wie hij is (in combinatie met een artikel over de Nürburgring), je Google search maar eens moet aanzwengelen.

      Login om te reageren
  7. 8cylinder zegt

    6 september 2019 om 12:19

    Veel repect voor Tesla maar wat is Musk toch een onuitstaanbare drol.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      6 september 2019 om 12:44

      @8cylinder: respect voor de techniek maar voor de rest laat maar. Musk kan er beter voor zorgen dat het plaatwerk aansluit op zijn wagen ipv rare krommingen en ontiegelijk grote kieren.

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      6 september 2019 om 14:13

      @8cylinder: dat zei men ook.over Steve jobs. En later was hij een held

      Login om te reageren
    • 911targa zegt

      6 september 2019 om 16:33

      @8cylinder: Trol

      Login om te reageren
  8. w0ut zegt

    6 september 2019 om 12:23

    Snap echt niet waarom ze perse die twee willen vergelijken met elkaar. De Porsche is dubbel zo duur, heeft minder plaats, minder range en heeft een compleet andere mindset t.o.v. rijervaring dan Tesla. Je vergelijkt toch ook geen Audi RS4 met een Porsche GT3 omdat ze beiden een verbrandings motor hebben.

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      6 september 2019 om 12:29

      @w0ut: vanuit tesla perspectief toch prachtig als hij ook nog sneller blijkt op de ring

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        6 september 2019 om 12:44

        @sjonniedeluxe: Ik zie die Musk als dusdanig gehaaid dat het complete draaiboek al lang klaar ligt en ze er eigenlijk al 100% zeker van zijn dat het gaat lukken.

        De enige reden waarom ze het nog niet hebben gedaan is omdat nu het juiste moment is voor de aankondiging en Porsche het gewoon niet aan ziet komen.

        Login om te reageren
        • sjonniedeluxe zegt

          6 september 2019 om 13:48

          @karhengst: mee eens. Het zou ook niet handig zijn om te doen als je niet het idee hebt dat het gaat lukken. Qua timing zullen ze dit vast willen afronden voor de IAA. Dan staat die taycan daar mooi te pronken maar denkt iedereen: de tesla is sneller.

          Login om te reageren
        • martijn_vangammeren zegt

          6 september 2019 om 20:51

          @karhengst: Maar Porsche heeft toch ook onderzocht of laten onderzoeken hoe de Tesla het zou doen. Daar laten ze ook geen variabelen open.

          We gaan het zien, gun het ze beide moet ik zeggen.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2019 om 12:38

      @w0ut: de Porsche is anderhalf keer zo duur. En compacter is moeilijker bij een electrische auto en dus technlogisch hoogwaardiger. De Model S is leuk maar de Model 3 is technisch veel knapper. Hoewel de Renault Zoe nog veel knapper is.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        6 september 2019 om 13:12

        @mashell: hmmm denk dat de Model-3 compacter is dan de Taycan…. en die m3 kost wat, een derde van de Tacan turbo?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          6 september 2019 om 13:28

          @dutchneon: klopt, dat bedoel ik. Het technologische paradepaardje van Tesla is niet de Model S maar de Model 3.

          Login om te reageren
      • crepito zegt

        6 september 2019 om 13:26

        @mashell: 100.000 vs 200.000 voor de Turbo S met de snellader erbij. Dus grofweg 2x zo duur.

        Login om te reageren
      • crepito zegt

        6 september 2019 om 13:30

        @mashell: En compacter… tja als je 50% minder bagageruimte hebt.

        Login om te reageren
  9. zwepp zegt

    6 september 2019 om 12:26

    Wel mooi. Al decennia lang proberen heel veel fabrikanten een 911 killer te bouwen (zonder succes) en nu is het Porsche zelf die tegen een gevestigde orde op moet boksen.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      6 september 2019 om 13:34

      @zwepp: Nissan bouwde er eentje en die reed alles wat Porsche in het programma had het snot voor de ogen.

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        6 september 2019 om 16:35

        @karaya: ja en toen waren en de GTR’s niet meer aan te slepen en verdwenen de Porsches uit het straatbeeld……

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          6 september 2019 om 16:55

          @911targa: Jij had het over een 911 killer. De GTR verpulverde de 911.

          Waarom je nu over het straatbeeld begint mag Joest (grapje) weten.

          Login om te reageren
  10. speedie zegt

    6 september 2019 om 12:30

    Op niveau van design en afwerking is de Taycan stukken beter. Doordat hij compacter is , is het ook normaal dat de actieradius kleiner uitvalt. Misschien komt er ooit een verlengde versie en dan kan Musk zeker het onderspit delven.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      6 september 2019 om 12:37

      @speedie: De Model S is veel efficiënter en heeft daarom een groter bereik. De accu’s zijn vergelijkbaar.

      Login om te reageren
    • pramm zegt

      6 september 2019 om 13:43

      @speedie: Compacter maar een verbruik van boven de 250 Wh/Km en qua gewicht zwaarder dan de model s. de Model S met (de nieuwste Raven versies) een verbruik van ca. 170 Wh/Km

      Login om te reageren
    • HzR zegt

      8 september 2019 om 13:54

      @speedie: als ie compacter is zou hij ook minder luchtweerstand moeten hebben en dus een grotere range.

      Login om te reageren
  11. cazzo046 zegt

    6 september 2019 om 12:35

    Lijkt me onmogelijk dat Tesla dit wint, maar leuke battle.

    Login om te reageren
  12. bernoulli zegt

    6 september 2019 om 12:37

    https://nl.chargemap.com/cities/nurburg-DE

    Login om te reageren
  13. towi1989 zegt

    6 september 2019 om 12:40

    Ik snap het niet… de porsche is een heel andere auto. Als ik zoiets zou kunnen betalen dan zou een tesla mij echt geen ene zak interesseren. Met een flink gepimpte golf van 10 jaar oud kun je ook supercars pesten, maar geloof mij dat de ferrari rijder echt niet naar jou omkijkt.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      6 september 2019 om 12:46

      @towi1989: Porsche zelf interesseert het echter wel. Zeker aangezien deze prestaties een van de weinige selling points is om hun elektrowagen boven een 7 jaar oud model van de concurrentie te verkiezen.

      Login om te reageren
      • carfreakjim zegt

        6 september 2019 om 13:11

        @karhengst: Ik denk dat het grootste selling point van de Porsche toch echt de betere kwaliteit is.

        Login om te reageren
        • crepito zegt

          6 september 2019 om 13:27

          @carfreakjim: Maar wel 6 jaar minder garantie op de aandrijflijn…

          Login om te reageren
      • gebruikersnaam3 zegt

        6 september 2019 om 14:20

        @karhengst: Volgens mij kun je 2 hooguit 3 sprints doen met je Tesla voordat hij moet koelen. De Taycan heb ik er 20 of zo zien doen. Het verschil zit hem niet alleen in kwaliteit maar ook in het kunnen repeteren van de performance.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          6 september 2019 om 15:03

          @gebruikersnaam3: De Tesla Model 3 doet dit al velen malen beter dan de Model S, die in principe oude motoren heeft.

          Login om te reageren
  14. kroon zegt

    6 september 2019 om 12:46

    Typische een Tesla op de foto’s: een spoilertje dat met tapes is afgewerkt.
    Hoe dan ook is Tesla nog lang niet zover dat ze Porsche kunnen verslaan op een racebaan.
    Elon kan zich beter bezig houden met het voorkomen dat zijn bedrijf failliet gaat door wilde plannen in hoog tempo te realiseren met als resultaat zeer slecht afgewerkte producten. Zie NextMove.

    Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      6 september 2019 om 14:47

      @kroon: Die tape zit ook op F1 auto’s, is meer functioneel. Maar het ziet er niet uit.

      Login om te reageren
  15. Edge zegt

    6 september 2019 om 13:03

    Porsche bouwt al jaren geweldig sturende auto’s, en heeft de Taycan mede ontwikkeld op de Nürburgring. Ik kan mij haast niet voorstellen dat Tesla dan met een in de basis 7-jaar oude auto voorzien van een carbon lipje en een setje Cup 2’s ook maar in de buurt kan komen van de tijd van de Taycan.

    Maar toch hoop ik dat het Tesla lukt. Ik heb een zwak voor dat merk. Er zijn al genoeg saaie automerken, die weliswaar goede auto’s maken, maar totaal niet innoveren en met de markt meehobbelen in plaats van de markt vorm te geven. Laat Tesla als vreemde eend in te bijt die wel haar nek durft uit te steken dit maar winnen.

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      6 september 2019 om 13:50

      @edge: Laten we hem eens anders stellen. Wie had 5 jaar geleden gedacht dat Porsche en Tesla met elektrische Sedan’s een strijd zouden uitvechten over circuitprestaties van hun sedans. Elektrische sedan’s met een uitstekend bruikbare range en zeer fraaie performance. Het zijn geheel verschillende auto’s. Het feit dat deze strijd wordt gestart toont aan dat elektrische auto’s definitief brandstofauto’s aan het vervangen zijn. Laat Tesla volgende week even winnen, en Porsche volgende maand terug slaan. Daarna Tesla die met hun nieuwe Roadster op het track een tijd weet neer te zetten waar Porsche (en andere merken) met hun sportwagens van schrikken en echt door moeten met ontwikkelen om bij te blijven.

      Ik kijk uit naar dit soort “gevechten”, waarbij er onder deze deelnemers geen winnaar of verliezer is. De verliezers zijn de partijen die nu niet heel snel weten over te stappen op EV’s.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        6 september 2019 om 17:06

        @pramm: Wensdenken.

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          6 september 2019 om 20:16

          @karaya: Je moet toch iets te wensen over houden. En liever wensdenken dan de struisvogelpolitiek van velen.

          Login om te reageren
          • Maarten123 zegt

            7 september 2019 om 09:29

            @pramm: EV’s zijn de Minidiscs of Mediastreamers van deze tijd. Een inferieur overgangsproduct tussen twee global shifts in. Leuk als je interesse hebt in zulke producten, maar daar is niets struisvogelpolitiek aan.

            Login om te reageren
  16. antoonniels zegt

    6 september 2019 om 13:04

    Er is bij Porsche natuurlijk nog ruimte voor een Taycan Turbo GT2 RS. Tegen dat soort benamingen kan Tesla niet op.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2019 om 13:30

      @antoonniels: en mocht Telsa een poging doen met een Model S P120E dan slaat Porsche terug met de Taycan Turbo GT2 RS Sport Turismo.

      Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    6 september 2019 om 13:16

    Tja, een prototype of een productie model, dat is natuurlijk wel een verschil. Neemt niet weg dat het een bizar knappe prestatie zou zijn van Tesla. Echter gok ik dat bovenstaande auto volgende week met fikkende accu’s langs de baan staat.

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      6 september 2019 om 13:51

      @dutchdriftking: Wat is een prototype. Het gaat om een productie wagen met een iets andere spoiler en ander schoeisel.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        6 september 2019 om 16:38

        @pramm:
        En speciale software zodat ie niet in de noodloopmodus gaat…

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          6 september 2019 om 20:15

          @original_arnoud: Nee hoor, de nieuwe “Raven” versies kennen andere motoren die beter bestand zijn tegen warmte ontwikkeling.

          Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      6 september 2019 om 14:17

      @dutchdriftking:
      Precies. Een speciaal geprepareerde Tesla vs. een productie Porsche. Geen vergelijk dus.

      Login om te reageren
  18. thestino zegt

    6 september 2019 om 13:53

    De Taycan is de eerste EV die ik echt mooi vind! De afwerking zal ook vele malen hoger zijn dan die koekendoos van een Tesla!

    Login om te reageren
  19. cabriohater zegt

    6 september 2019 om 14:00

    Ben benieuwd, voorheen kwam de model S hoestend en kuchend met 200pk over de finnishline. Benieuwd of ze het zo hebben kunnen verbeteren dat dat geen probleem meer is.

    Login om te reageren
  20. marcus1963 zegt

    6 september 2019 om 14:18

    Een aangeklede turboS kost gewoon het dubbele van een aangeklede Uber Tesla. Vreemd dat Porsche het überhaupt aandurft hun auto met Tesla te vergelijken. Ze mikken toch op een andere doelgroep gezien de prijs. Jammer dat Porsche niet meteen een veel snellere versie heeft geïntroduceerd.

    Login om te reageren
    • mc96 zegt

      6 september 2019 om 15:00

      @marcus1963: ze hebben een veel snellere auto gelanceerd, alleen dat zie je niet aan de acceleratiecijfers ?

      Login om te reageren
  21. richardj zegt

    6 september 2019 om 14:38

    Ik snap het vergelijk gezeur niet echt. Ik rij zelf een model S en ik ga hem echt niet vergelijken met een Porsche. Ja ze zijn allebei elektrisch en snel. Maar verder zijn het compleet andere auto’s. Daarnaast is de Porsche veel beter afgewerkt, interieur is mooier en waarschijnlijk vallen er minder onderdelen af en gaat er minder kapot.

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      6 september 2019 om 15:05

      @richardj: Dat laatste is geen garantie, als je het Porsche forum leest gaat ook daar aardig wat mis!

      Login om te reageren
    • geecee zegt

      6 september 2019 om 16:27

      @richardj: Precies!! Iets met appels en peren…

      Login om te reageren
  22. dree16v zegt

    6 september 2019 om 17:30

    Zielig gedoe

    Login om te reageren
  23. exclusivecarspotter zegt

    6 september 2019 om 19:24

    Porsche is de eerste sportwagen fabrikant met een volledige elektrisch aangedreven sportauto.
    Zo is die ook geïntroduceerd , ondanks de Macan’s , Cayenne’s en Panamera’s van deze tijd zijn het van oorsprong sportwagen bouwers. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de Taycan geen concurrent is van de Model S. Een BMW 8- serie vergelijk je toch ook niet met een Bentley Continental GT. Het siert Tesla wel dat ze na 7 jaar nog steeds de grootste actieradius hebben en de beste , snelste en meeste laadcapaciteit hebben in Europa dit heet visie. Overigens ik ben gisteren met de configurator aan de slag gegaan . Met de juiste opties kost een Turbo S ruim €230.000 . Dan moet je toch wel echt liefhebber zijn van het merk uit Stuttgart …

    Login om te reageren
    • godfather zegt

      11 september 2019 om 18:25

      @exclusivecarspotter: Tesla bouwde van oorsprong een Tesla Roadster. Juist, een sportwagen waar het allemaal mee begon;)

      Login om te reageren
  24. fromtheg zegt

    6 september 2019 om 19:39

    Ik open de Taycan artikelen puur voor de comments.

    Login om te reageren
  25. zebedeus zegt

    4 november 2019 om 11:13

    Top Gear heeft toegegeven valse test resultaten gebruikt te hebben in de Tesla Model S tegen de Porsche Taycan race, waarbij de Taycan klaarblijkelijk met vervalste test resultaten heeft gewonnen. Te triest voor woorden, maar wel voorspelbaar dat “old school” olie-verslaafde fabrikanten met zo goed als geen kennis van moderne EV technologie het niet op kunnen nemen tegen “new school” Tesla die al vele jaren deze EV technologie toepast.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North