
En niet onbelangrijk.. Hij blijkt aan de Supercharger te kunnen opladen
Men neemt een Tesla, gaat hiermee meermaals over de kop en Voilaaaa: een Tesla cabrio. De opvallende verschijning werd door de eigenaar op eBay aangeboden. Meneer besloot een lachwekkende video op te nemen om te bewijzen dat er niks mis is met de rijeigenschappen van zijn Tesla met schade.
[bbmediaclip clipID=”3717611″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]
Tesla met schade
De Tesla met schade heeft een flinke gewichtsbesparing ondergaan, wellicht gaat hij nu in minder dan 3,4 seconde naar de 100. Naast de vele deuken in de carrosserie van deze Model 3 Performance zit er ook een deuk in het accupakket. Desondanks kan de Tesla met schade nog gewoon met een Supercharger opgeladen worden.
Opladen kan worden uitgeschakeld
Dit valt opmerkelijk te noemen. Vanzelfsprekend staat in de voorwaarden van Tesla opgenomen dat auto’s die total loss zijn verklaard geen recht meer hebben op garantie. Later heeft Tesla ook bevestigd dat zij bij een Tesla met grote schade Supercharging permanent uit zullen schakelen. Zelfs het opladen bij derden kan door Musk op afstand worden uitgeschakeld. Bij bovenstaande meneer was dat duidelijk niet het geval.
“Tesla behoudt zich het recht voor om de Supercharging-functie uit te schakelen op elk voertuig waarvan wij denken dat het onveilig zou zijn. Als blijkt dat een voertuig is aangepast om Supercharging en / of snelladen via derden mogelijk te maken, kan Tesla juridische stappen ondernemen en schadevergoeding eisen. “
Niet-ondersteunende voertuigbeleid (Tesla)
Verhaal uit Nieuw-Zeeland
Niall Darwin uit Nieuw-Zeeland kwam wel van een koude kermis thuis toen hij een Tesla met schade kocht. De auto was door de verzekering afgeschreven. Niall knapte de Tesla met schade helemaal op. Tesla liet hem middels een brief weten dat hij de Supercharger weer kon gebruiken als de Tesla gekeurd was. Toch zette Tesla de mogelijkheid tot snelladen uit. Het bleek niet veilig. Nadat Niall een video op Youtube plaatste werd hem toch een langzame laadmogelijkheid aangeboden.
Niet ondersteund
Mocht je een Tesla met schade op de kop willen tikken wees dan gewaarschuwd. Tesla heeft het recht om de Supercharging-functie uit te zetten. Ook kan een Tesla met schade niet meer ondersteund worden en zo geen software-updates ontvangen. Het kan natuurlijk ook goed gaan zoals bij de Tesla ‘cabrio’.
Bron: Electrek en The Guardian
Tesla S-superlegerra
Ik voel een trend aankomen, zeker nu mensen veel thuis zijn!
Dat uitschakelen van de supercharge functie heeft als bijkomend voordeel dat je fraude met total loss auto’s tegengaat
welke fraude doel je op?
Zijn dat nou die panel gaps waar mensen het over hebben?
Dit wordt natuurlijk nooit meer wat, de structurele schade is te.groot Het ding wordt gescrapped en daarvoor tot op de carroserie gestript en in boutjes en moertjes verkocht. Tesla onderdelen zijn schaars ….
Een gewone auto is gedemonteerd al meer waard dan een hele, dat kan bij een Tesla wel eens een flink groter verschil nog zijn.
Wat te denken van de DS4, met die enorme uitstekende punt en de zijruiten die niet open kunnen.
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/ds4-rt-2016-0236.jpg?itok=EdEbGR8a
Nu de aandrijving van dit apparaat in een oude klassieker plompen en je hebt weer een nieuwe ‘retrobakkie’.
@rxate: dat waren ook mijn gedachte. Persoonlijk zou ik voor een 50s Amerikaanse wagen gaan. Daar zijn er namelijk genoeg van die geen moter meer hebben. Dan kan je er natuurlijk een moderne crate engine in zetten, maar een elektrische aandrijving is in zo’n geval eigenlijk veel mooier. Ik zou de auto er van buiten en binnen wel uit laten zien zoals die ooit uit de fabriek kwam, want de styling van toen is vele malen mooier als die van vandaag de dag.
Tesla’s hebben toch allemaal schade??
@sanderz28: hahaha ?
Wat grappig!
Hebben we dat ook maar weer gehad.
@stephane8200: ja toch, kan het maar gehad hebben?
Heb wel eens een docu gezien van een man die geen geld had voor een nieuwe Tesla maar er 1 zelf in elkaar knutselde door onderdelen van meerdere schade-Tesla’s te combineren. Vond Tesla toen ook niet leuk, volgens hen kon niemand wat Tesla’s monteurs konden en de auto werd initieel uitgezet door Tesla. Nadat zij zagen dat de man wel degelijk kennis van zaken had, werd ie toch weer vrijgegeven. Wellicht dat 1 individuele Tesla dan zodoende als Total-loss te boek staat maar bij restauratie en combineren van delen, kan het dus zo zijn dat je het kan herstellen.
Rich Rebuilds bedoel je, ja hij werd niet uitgezet hoor, alleen de supercharging werd uitgezet, dan kun je evengoed nog thuis in 2,5 uur je accu volladen
Leuk voor om een DYI thuisbatterij projectje van te maken. Ik mis echter alle kennis wat verder gaat dan draaien met een schroevendraaier.
@w0ut: gratis tip van mij: Ik zou schroeven met een schroevendraaier eens proberen.
Dan kan je dus 2 dingen ;)
Begrijp wel waarom deze schade heeft gereden. Check die voorbanden, die zijn echt compleet op
Leuk om als powerbank te gebruiken.
Ik vind ‘m zo veel mooier eigenlijk.
Vaak kun je al niet meer superchargen omdat koel circuit beschadigd is. Dat is hier blijkbaar nog okee.
@autoblog embedded youtube video’s werken (bij mij) niet op de mobiele site. Ik gebruik de chrome browser op Android.
Filmpje start niet btw
Ik sprak pas met iemand die een autoschade bedrijf heeft en die kon voor een prikkie 2 Tesla’s Model S kopen. Dit omdat er nauwelijks of heel duur aan onderdelen te komen is. Dus nooit een Tesla met schade kopen lijkt me, dat heeft hij ook niet gedaan.
Is dit nieuws? Komkommertijd! Dit kan ook met een benzine of dieselauto. Man man