• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 Plaid – spyshots

Auteur: Wouter, gepost 26 februari 2024 om 10:11 – 20 Reacties

Na de bloedsnelle Model S, komt Tesla ook met een Model 3 Plaid.

Na de facelift (nieuwe lampjes rondom) van de Tesla Model 3 bleef het angstig stil rond de hete versie: een nieuwe Model 3 Performance was er nog niet. In Spanje reed opeens bij de Ciudad de las Artes y las Ciencias in Valencia een ogenschijnlijk hetere Model 3 rond.

Zeer waarschijnlijk maakt Tesla er video-opnames, want dat doen vele fabrikanten daar. Ook wij zijn er al meerdere malen op deze unieke plek geweest, want ja gaaf ziet het er wel uit.

Het is nog onbekend of de facelift Tesla Model 3 Plaid gaat heten, maar duidelijk is dat het een snellere Model 3 moet zijn.

Tesla Model 3 Plaid - spyshot

Rode remklauwen (+10 km/u topsnelheid), andere wielen (-0,1s naar de 100) en een spoilerlip op de voorbumper die ook nog eens nieuwe verticale elementen heeft.

Aan de achterzijde is er het kleine spoilertje op de achterklep. Het is subtiel, maar het werkt wel. Er is weinig twijfel of dit een snellere Model 3 is, maar of Tesla de naam Plaid gaat gebruiken….

Tesla Model 3 Plaid badge

De badge zit erop, dus de kans is levensgroot dat dit de Tesla Model 3 Plaid is.

Nu maar hopen dat de hardware ook een stuk verbeterd is. De Model 3 Performance is namelijk alleen maar snel als de accu 100% volzit, het weer meezit en Elon Musk niet “that time of the month” heet. En na één sprintje stort de performance van de Model 3 Performance weer in. Zoals je kan zien in de onderstaande video, waarin de op papier veel langzamere Taycan gehakt maakt van de Model 3 Performance.

De cijfers weten we nog niet, maar we rekenen op een stevige stap qua performance. Het vermogen wordt naar verluidt minimaal 600 pk en dik 700 Nm aan koppel. De sprint naar de 100 zal onder de 3 secondes duiken, maar alleen met volle accu en volle maan.

Foto’s en screenshot via Wilco Blok.

Ook interessant!

  • Dit is wat de Tesla Model S Plaid nog miste
  • Ferrari test Tesla Model S Plaid
    Huh? Ferrari test Tesla Model S Plaid
  • Mijn Auto video: Tesla Model S Plaid van Pepijn
  • Joel Beukers gaat voor goud met zijn Tesla Model S Plaid

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

model-3, Plaid, spyshot, Tesla

Vorig bericht: « Renault 5 E-tech electric is helemaal officieel!
Volgend bericht: Ford superboos op Red Bull, EISEN opheldering »

Lees Interacties

Reacties

  1. Trojan zegt

    26 februari 2024 om 10:48

    Gezien die badge zal de naam inderdaad wel ‘Plaid’ worden. Benieuwd naar de specs en aangezien Tesla ook weer wat jaartjes verder is in ontwikkeling zal het heus wel zo zijn dat deze niet meer ‘alleen bij volle maan’ z’n performance levert.

    Login om te reageren
  2. Jantje_555 zegt

    26 februari 2024 om 11:20

    hopelijk exact dezelfde setup als in de Model S, maar dan lichter/kleiner dus sneller.

    1020 pk in een Model 3 voor minder dan 100 000 of zelfs 75 000 euro. Daar hebben vele 18 jarigen wel zin in als hun papa’tje dit even aanschaft.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      26 februari 2024 om 11:31

      Of dit nu zo’n goede ontwikkeling is?

      Login om te reageren
  3. tjorque zegt

    26 februari 2024 om 11:33

    De wedstrijd verpissen zet zich verder bij het middlemanagement…

    Login om te reageren
    • Itso zegt

      26 februari 2024 om 15:19

      Al jaren was de 0-100-tijd de maatstaf bij benzine-slurpers om te bepalen hoe performant die wel niet is, maar als blijkt dat EV’s daar veel beter in zijn dan is dat plots een non-argument geworden?

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        26 februari 2024 om 22:20

        Het gaat er om dat dit een auto is die qua prijs waarschijnlijk relatief betaalbaar is maar qua specs compleet over de top.

        Als dat een benzine auto geweest was, had ik net dezelfde comment gegeven.

        Je hebt echt geen (weet ik veel) 800Nm nodig om van A naar B te gaan en de grote massa kan niet om met de verantwoordelijkheid die een auto met zo’n potentieel met zich meebrengt…

        Ik zou het ook leuk vinden hoor.
        Maar de pk wedloop die de laatste tijd meer en meer mainstream begint te worden lijkt me anderzijds niet zo’n goed idee voor de algemene verkeersveiligheid.

        Login om te reageren
        • Itso zegt

          27 februari 2024 om 10:43

          Ik snap het wel maar dit is een blog waarin de meeste artikels als onderwerp snelle RS4’s/Ferrari/GT’s/V6’n hebben.
          Kunnen we die dan alleen maar bespreken wanneer ze duur genoeg zijn en lawaai maken? En waarover moeten we het hier dan wel hebben, het aantal bekerhouders?

          Login om te reageren
  4. Xseron zegt

    26 februari 2024 om 11:35

    Geen Plaid badge, maar Ludicrous

    Login om te reageren
    • Trojan zegt

      26 februari 2024 om 12:02

      Tesla noemt het zelf de ‘Plaid Graphic badge’. https://service.tesla.com/docs/ModelS/ServiceManual/Palladium/en-us/GUID-49CDE0FE-B52B-43BA-B3B2-D53A32D0CFCB.html

      Login om te reageren
      • Xseron zegt

        26 februari 2024 om 12:27

        Dat komt omdat de Plaid badge verschilt van de badge op bovenstaande Model 3

        Plaid:
        https://www.teslarati.com/tesla-model-s-plaid-badge-2/

        Ludicrous:
        https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rq6xOw/s3/tesla-model-3-ludicrous-badge-source-tesla-parts-catalog.jpg

        Login om te reageren
        • Trojan zegt

          26 februari 2024 om 13:13

          Ah weer wat geleerd, lekker verwarrend ook :)

          Login om te reageren
          • Xseron zegt

            26 februari 2024 om 13:32

            Haha, eens :)

            Login om te reageren
  5. jerone zegt

    26 februari 2024 om 11:44

    @Wouter, jammer hoe getint de tekst weer wordt getikt.

    Tussen 100-10% is de huidige Model 3 Performance net zo snel als bij 100% SoC. Is de batterij warm dan helpt dat natuurlijk aan de prestaties. De twijfelachtige video tussen een 2 jaar jongere Taycan van 3 keer het bedrag van een Model 3 Performance is grappig maar weinig serieus. “Hopen op een stuk verbeterde hardware”, pfff, zodra deze facelift er is dan wordt er weer met azijn in de blaas naar gekeken.

    Login om te reageren
    • Zyanox zegt

      26 februari 2024 om 15:24

      Ik keek jaren op autoblog, en nu nog zo nu en dan. Dit is inderdaad de hoofdreden dat het niet mijn go-to site meer is; te veel getinte artikelen..

      Login om te reageren
    • bunnylebowski zegt

      26 februari 2024 om 19:36

      @jerone Volledig eens. Zuur artikel

      Login om te reageren
    • cees2 zegt

      26 februari 2024 om 20:13

      Lang getwijfeld, maar dit is wel de druppel notabene van ‘nestor’ Wouter. Autoblog app gaat er af. Nog wel even een kuddos voor Martijn. Zijn Mijn Auto video’s hebben meer inhoud en nuance dan die van chief Wouter. Laatste video met M3 performance is een aanrader.

      Login om te reageren
      • jessepinkman zegt

        26 februari 2024 om 20:29

        Zure reacties. Je kunt het allemaal ook gewoon met een korreltje zout nemen. Alle merken auto’s worden hier wel eens afzeken (Audi onderstuur, BMW lelijk, VW olieverbruik enz.), dat is nou eenmaal de stijl van Autoblog. Lees vooral verder op Autoweek o.i.d. voor droge artikelen met geen humor ;)

        Login om te reageren
  6. moosecar zegt

    26 februari 2024 om 12:06

    Hopelijk zetten ze voor de Performance/Ludicrous/Plaid de stengels weer aan het stuur. Kan je bij hoge (rotonde) snelheden tenminste weer je gedachten bij het sturen houden.

    Dan wil ik nog wel nadenken over een nieuwe 3.

    Login om te reageren
  7. mc96 zegt

    26 februari 2024 om 13:07

    Ik vind die electrische 5 voor 25K een stuk relevanter en een stuk knapper dan een elektrische middenklasser met belachelijk veel vermogen. De goedkope Tesla die alcjaren wordt aangekondigd is er nog steeds niet.

    Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      26 februari 2024 om 15:03

      Als je de inflatie meeneemt is die goedkopere Tesla er al lang. Of is dat ook de schuld van Tesla?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North