Tesla Model 3-productie gaat lekker, nieuwe mijlpaal gehaald

Auteur: , 48 Reacties
Tesla Model 3 Performance komt met Track Mode

Hoezee!

Nu de Tesla Model 3 voet heeft gezet op Europese grond, is het tijd voor Elon om eindelijk eens de productie te halen die hij beloofde. Het is bijna drie jaar geleden dat de Model 3 aangekondigd werd en veel wachtenden hebben nog steeds een order voor de auto openstaan. Aan de productie hoeft het in ieder geval niet meer te liggen: daarmee gaat het nu meer dan prima. Sterker nog: er is een belangrijke mijlpaal gehaald.

Er rollen momenteel gemiddeld 1.000 Model 3’s per dag(!) van de band, zo meldt Electrek. We kennen de negatieve geluiden jegens Tesla, maar voor een ‘opkomend’ bedrijf is dat zeer netjes. Het totaal gebouwde aantal Model 3’s liep vorige maand ook al flink op in de cijfers, dus Musk en co heeft niks te klagen.

Toch blijft het de vraag of dit getal haalbaar is voor elke dag vanaf nu. Musk zegt dat het lastig is en roept medewerkers op om divers te zijn. Zo moeten ze steeds in de gaten houden waar de meeste vertraging opgelopen wordt, en daar hun aandacht op richten. Verder wil Elon ook een nog goedkopere Model 3 maken, die zo’n 35.000 USD moet kosten. Om dat uit te laten komen, moet er eerst meer geld verdiend worden met de huidige ‘dure’ Model 3s.

Tesla on Tour was laatst in Nederland zodat potentiële klanten de auto in het echt konden zien. We gaan al vrij snel Model 3s met gele platen zien: in Q1 2019 gaat de auto hier in de verkoop.



48 reacties

Beste auto te koop in dat segment.
@fransananas: ha ha.
@fransananas: leg eens uit? Bijvoorbeeld Hyundai heeft ook geen verkeerde techniek te bieden. En afgezien van smaak is de afwerking net even beter.
@janjansen: afwerking wordt van een steeds beter niveau, ja, het kan nog beter. Ik had het ook niet over enkel elektrische auto’s. Dit soort auto’s, met deze techniek, is de absolute toekomst. Daar gaat Duitsland het nog heel moeilijk mee krijgen. Azië komt goed mee.
@fransananas:
De Duitsers gaan geen product op de markt brengen wat stikt van de kinderziektes en slecht is afgewerkt.
Die komen over een paar jaar met een gigantisch modellen offensief waardoor Tesla`s marktaandeel keldert als een baksteen, mark my words.
Tot die tijd kan Musk hier nog aardig wat wagens kwijt, dat dan weer wel.
@bimmert: you funny guy. Het is dat ze nog oud geld hebben liggen maar de crap die ze niet als ‘teslakiller’ op de markt brengen is om te huilen. En nee dat wordt zeker de komende 5 jaar niet beter. Ze lopen 10 jaar achter op Tesla met betrekking tot de techniek en hebben nauwelijks batterijcapaciteit, of de mogelijkheid dit te vergroten in de toekomst.
@fransananas:
Wat leuk een Tesla fanboy, maar als je totaal niet op de hoogte bent van wat vooral BMW en Mercedes op het moment investeren in ev`s (ook grondstoffen en solid-state voor de toekomst) kun je beter geen commentaar meer leveren, verdiep je er maar eens in.
@bimmert: niks teslafanboy. Maar ik zie wel dat ze goed bezig zijn en op de toekomst gericht. Leuk dat jij die marketingbullshit van BMW gelooft maar we zullen het zien.
@fransananas: Misschien eens leuk om een artikeltje te maken. Ben zelf ook geen Tesla fanboy. Of BMW fanboy (integendeel ;-)).

Maar we kunnen nu wel concluderen dat de eerste serie EV’s van Mercedes, Audi, Porsche en BMW gewoon tegenvallen. Tuur,ijk, mooi interieurtjes enzo en het ziet er gaaf uit. Maar puur qua ELEKTRISCHE auto is het gewoon niet al te best. Actieradius is te kort, laadtijden te lang, prestaties zijn ‘meh’. Dat doet Tesla al jaren beter.

Ik had ook gedacht dat Porsche en BMW het op elektrisch gebied zo goed gingen doen dat de Tesla wel kon inpakken. Maar wat de Duitse Premium merken op dit moment laten zien is weinig indrukwekkend. Vergeet niet dat de Model S er alweer sinds 2012 op de markt is. Na 8 jaar is de Taycan het beste waar ze mee kunnen komen. Ergens heeft Tesla een voorsprong op de andere merken.
@willeme: Goed plan! Zonder fanboys een mooi artikel neerzetten.
@bimmert: je vergeet vlag te vermelden. Merkwaardig… Audi en Porsche gaan ook aan de weg timmeren, wie wil er nog een Tesla als je daarin kunt rijden.
@hotze: Ik denk veel mensen. Zeker als een Tesla betaalbaar wordt. Want die Porsche wordt dat niet, en die eerste paar Audi EV’s zullen dat ook niet zijn…
@bimmert: whahaha Duitsers die geen slecht product op de markt zetten…???

Heb je onder een steen geleefd ofzo?slechtste product op de markt is al jaren een VAG product…! Hoeft volgens mij geen verdere toelichting, denk dat de meeste wel weten welke problemen…

@vbarchetta:
Waar ik Duitsers zei bedoelde ik BMW en Mercedes, vag is inderdaad meuk, stop de tijd!
@vbarchetta: het probleem ‘mensen die geloven dat alle auto’s behalve VAG’s probleemloos zijn’? Ja, die problemen zijn hier zeer bekend…
@janjansen: Kan de Hyundai dan geleverd worden? Ik dacht dat dit enkel kon voor bedrijven, (nog) niet voor particulieren.
@fransananas: helemaal eens. Tesla heeft super accu techniek. De accu is het fundamentele onderdeel van een EV. Ik ben benieuwd hoe de andere merken het wat dat betreft gaan doen in de komende jaren.
@evdvleugel: en de aandrijving
Niet vergeten dat Musk met Tesla begon toen hij al schatrijk was, twee bedrijven verkocht had en dus niets meer hoefde. Zip2 in 1998, met 341 miljoen dollar toen het duurste internetbedrijf ooit verkocht, aan Compaq. Dat leverde Musk 22 miljoen dollar op. In 2002, toen Musk 30 was, PayPal. Hij was daar eerder afgezet als CEO, maar was met 11,7 procent wel de grootste aandeelhouder en dus leidend in de verkooponderhandelingen met eBay. Het eerste bod, van 400 miljoen dollar, weigerde Musk. Het tweede, van 800 miljoen, ook. Het derde, van 1,5 miljard, accepteerde hij.
@kunstomdathetmoet: wat maakt dat uit? Hij heeft al eerder geld verdient en blijft gewoon ondernemen en dus risico’s nemen.
Zonder hem was de auto wereld een stuk saaier. Of je nu fan bent of niet. Respect voor die man.

Persoonlijk zou ik nooit een tesla kopen, maar ik snap wel dat het een succes aan het worden is.
@svenb: Waarom zou je er nooit 1 kopen?
@evdw: niet mooi. Wie weet als ze ooit het design flink aanpassen.

En ik ben ook liefhebber van een ouderwets interieur met knopjes.


@svenb: Ja precies, dus zeg nooit nooit.
Hoewel ik niet verwacht dat ze terug gaan naar ouderwetse knopjes. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat jij daar toch een keer op uitgekeken bent.
@svenb: Knopjes komen nooit meer terug. Eerlijk gezegd snap ik niet goed waarom andere merken nog steeds met nieuwe modellen komen vol met die kleine plastiek stukjes in het interieur. Zelfs voor conventionele auto’s is een scherm geschikt, en goedkoper. Misschien staan ze onder druk van leveranciers…
@Esprit_de_Flandre: als je de airco/verwarming wilt verstellen op een touchscreen via een menu (Peugeot), dan is een fysieke draaiknop op het dashboard nog steeds niet achterhaald.
@kunstomdathetmoet: met geld maak he geld. Tip geregeld Elon
Heb afgelopen woensdag een Model 3 zien rijden op Nederlandse bodem! Dacht meld het hier even :-). Verder netjes dat hij het hem dan toch lukt, zo’n draaiende productie, itt berichtgeving een half jaar geleden.
De modellen die voorlopig alleen nog maar geleverd gaan worden begin 2019 in Nederland zijn inderdaad alleen de long range met dual motor. De duurste dus die er te krijg is na de performance versie natuurlijk.
Ik schat in dat dat ding voor zo’n 60k op je stoep staat.
@evdw: nog steeds goedkoper in de bijtelling dan een brandstofauto van 30k en dan t/m 2025 geen MRB EN enkel stroom erin dus lekker goedkoop. Wordt een topper.
@stfu: Ja dat denk ik ook wel hoor. Alleen wel jammer dat de subsidie die ze nu gaan invoeren pas in 2021 is.
Komt er ook een P100D versie van ???
@marcus1963: Performance is de snelste nu met 0-100 in 3.2s met volle accu.
Een Tesla bericht en geen tig reacties van Tesla haters, watskeburt?
Gaat het te goed met Tesla?
@kobus1967: Het begint te wennen.
@kobus1967: fuck Tesla…omdat jij dat blijkbaar graag hoort.
Is de wachtlijst in de VS al afgewerkt?
De groene hypocrisie gaat verder, dit ding rijdt voor 93,4% op bruinkool, gas of kernenergie. De resterende 6,6% is zogenaamde hernieuwbare energie. Van die 6,6% wordt meer dan 75% opgewekt door biomassa, oftewel verbranden van afvalstoffen, die op hun beurt ook weer broeikasgassen opwekken.

Leef maar rustig verder in jullie groene zeepbel, gehersenspoelde Musk apostelen.
@johnwaters: De Musk apostelen zoals jij ze noemt rijden of willen niet een Tesla omdat die nu zo goed zou zijn voor het milieu hoor, heb maar geen illusie. De cijfers die jij noemt kent iedereen inmiddels wel.
@evdw: ruggengraatloze sukkels zijn continu op zoek naar een leider. Sinds Steve Jobs overleden is heeft Musk die rol van de nieuwe Messias glansrijk op zich genomen.
@johnwaters: lol lollie trollie!
@reactief: je mag ook inhoudelijk reageren hoor.
@johnwaters: Moet jij nodig zeggen…
@johnwaters: well to wheel. Denk je dat het niks kost om olie het ijs boven de poolcircel weg te pompen, raffineren en vervolgens in jouw tank te krijgen? Vervolgens zet je auto grotendeels om in warmte en een deeltje in de beweging die jij wil. Die je vervolgens bij het remmen weer kwijt bent.
De energiemix van electra is vrij makkelijk te verbeteren.
Daarnaast: ga eens kijken in rotterdam Overschie wat de uitstoot daar met de gezondheid doet.
En ook: olie komt uit veel oorlogszuchtige boevenstaten(SA, Rus etc) willen we die blijven sponsoren?
Ten slotte: om je voor te zijn: een accu voegt 25% uitstoot toe aan de productie van de auto, als de fabriek op grijze energie draait, de tesla gigafactory is op weg om 100% solar power powered te worden.
@johnwaters: En waar haal jij jouw hersenshampoo?

Heeft jouw bron ook gemeld hoeveel vervuiling het veroorzaakt om 100km elektrisch te rijden (met die kool-gas-kern-groen-mix)? En hoeveel vervuiling er is bij 100km op fossielensap? Durf wedden dat, zelfs met een hoop bruinkool, het nog altijd properder is elektrisch. Ook als je meerekent hoeveel energie en CO2 het kost om een EV te produceren. Vreemd dat de CO2 van de productie van een EV altijd in koeien van letters wordt gemeld, maar een conventioneel model heeft toch ook een voetafdruk bij productie? Daar wordt altijd over gekeken. De uitstoot bij de productie van benzine en diesel wordt ook steeds genegeerd.

Er wordt vaak beweerd dat met een EV de uitstoot gewoon verplaatst wordt van auto-uitlaat naar elektriciteitscentraleschoorsteen. Klopt, maar zoals gezegd, zal dat minder uitstoot zijn.

En zèlfs als het even veel zou zijn, dan nog zou ik het toejuichen. Die centrale verpest tenminste de lucht in onze straten niet. Alle steden vol met EV’s, en alle vervuiling ervan buiten de stad, zou op termijn miljarden verschil maken in gezondheidszorg…

Maar ja, daar hebben sommigen geen oren naar. Je moet eens nagaan wie er achter de artikels zit waar je jouw soort van cijfers haalt…
@Esprit_de_Flandre: uiteraard is electrisch schoner, het totale proces is immers veel efficiënter. Ook kan een kolencentrale zomaar vervangen worden door een windmolenpark bijvoorbeeld.
Volgens mij gaat het heel hard met electrische auto’s in de komende jaren. De overheden gaan het volop stimuleren om de co2 terug te dringen. Een hele goede zaak wat mij betreft. Het zal ontzettende impact hebben op de auto industrie met alle toeleveranciers. Niet meer tanken, geen olie, turbo, distributieriem, bobines, etc. Veel minder onderhoud. Een spannende tijd waarbij de autowereld totaal zal worden gereorganiseerd. Met dank aan Tesla die deze disruption in gang heeft gezet met uitstekende ev’s en accutechniek.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).