Een zwaar ongeval gebeurde eerder vandaag in Nijmegen. Op de Sionsweg, een buitenweg met veel groen, kwam een Tesla Model S frontaal in aanraking met een boom. Vanwege het vele groen op de S100-weg is een aanraking met een boom naar aanleiding van een crash bijna onvermijdelijk.
Doordat de Model S frontaal op een boom klapte, was de klap en is de schade enorm. In de Tesla zaten vier personen en zijn vrijwel allemaal gewond geraakt. Meerdere ambulances en een traumahelikopter kwamen ter plaatse om hulp te verlenen. Helaas waren onder de gewonden een zwangere vrouw en een klein kind. Meerdere personen werden zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht.
Het is niet bekend hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Er waren geen andere voertuigen betrokken bij het incident. De voorkant van de Tesla Model S ligt compleet in puin. Zoals gebruikelijk bij een crash met een elektrische auto, werd de brandweer ook opgeroepen. Mochten de accu’s spontaan vlamvatten, dan is de brandweer aanwezig om in te grijpen. Na afloop werd de Tesla afgevoerd door een berger.
Update: helaas is later bekend geworden dat de zwangere vrouw haar ongeboren kindje is verloren bij het ongeluk. De politie heeft een onderzoek ingesteld naar aanleiding van het eenzijdige ongeval.
Fotocredit: GinoPress B.V.
91 reacties
https://www.kippersrijssen.nl/werkplaatsinrichting/airco-vulstations/koudemiddel-r134a-12kg-vulling?gclid=Cj0KCQjwnZXbBRC8ARIsABEYg6BkgyrBvVrt4YiRHPqNS-lfg90GTgGEGlLeNjGQBJ7owK-Ew6kGu6EaAkKeEALw_wcB
Daarbij kun je geluk hebben wat voor boom je treft, hoe die geworteld is en hoe gezond, maar dit soort natuur win je het nooit van.
Ik denk dat men hier in de tesla zelfs in het voordeel is, geen verbrandingsmotor en vbak die door het schutbord komt zetten.
Geen motor is alleen maar voordeliger. Kan de ruimte opgevuld worden met kreukelzones, en dus geen motor.
Verpatsen was een goed idee geweest.
Verpatsen was een goed idee geweest.
Verpatsen was een goed idee geweest.
Verpatsen was een goed idee geweest vanwege lelijk.
Daarnaast levert Tesla een gebrekkige autopilot en doet het voorkomen dat de auto volledig zelfstandig kan rijden.
Wordt het niet tijd dat Tesla eens wat verantwoordelijkheid neemt voor wat het levert?
Gelukkig komen de accu EV’s nog seeds niet zo ver.
Moet je bij Ferrari en Porsche laten zien of je voldoende in je mars hebt?
Moet Samsung dan ook haar verantwoordelijkheid nemen voor het feit dat er zoveel doden vallen door het gebruik van een smartphone achter het stuur?
Sterker nog, Tesla heeft veel meer verantwoordelijkheid genomen dan enig ander merk. Zo is er een chill modus, waardoor de auto wat rustiger rijdt. Ook bestaat de mogelijkheid om, als een van je kinderen in de auto rijdt, het vermogen en de maximum snelheid te beperken.
En niet veel km’s met een ev? Er rijden in Nederland al veel Tesla’s die 70k km per jaar afleggen.
In mijn ogen kan dit ongeval veroorzaakt zijn door allerlei andere dingen dan wat met de Tesla zelf te maken heeft . Smartphone , Uitwijken , afleiding van de chauffeur in de auto en zo kunnen we nog wel even door speculeren over de toedracht hier van .
Sterkte voor alle betrokkenen.
Het enige wat opvalt is een flauwe bocht. Ik hoop voor de vrouw dat telefoongebruik niet de oorzaak was van deze crash. Ik ben niet heiliger dan de paus en ik weet dat het vooral in bochten erg lastig is om te multitasken. Iedere seconde dat je ogen van de weg zijn kun je uit de bocht raken.
Nieuwsberichten over Tesla crashes zijn trouwens gewoon relevant. Deze auto’s hebben een hele hoge verzekeringspremie en dat doen verzekeraars zeker niet om te pesten.