• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model Y heeft joekelige designfout

Auteur: jaapiyo, gepost 5 april 2020 om 19:11 – 109 Reacties

Tesla Model Y

Tesla heeft niet op zitten letten en de Model Y voorzien van een designfout.

Elon Musk heeft niet zoveel op met zijn werknemers redden van COVID-19, maar wil wel de aarde redden. Althans dat is volgens sommigen de missie van het bedrijf Tesla. Als de wereld verlost is van auto’s met een ICE wordt alles beter. Het nieuwste model van Tesla, de Model Y, is het nieuwste wapen in het arsenaal van de Muskias. De opgeblazen Model 3 is echter niet geboren onder een gunstig gesternte, zo lijkt het.

Hype

De uitlevering van de Model Y is namelijk van start gegaan midden in deze corona-tijd. Dat is een voordeel en een nadeel. Het is niet per se de beste tijd om als een raket uit de startblokken te komen qua verkopen. Veel mensen hebben immers wel iets anders aan hun hoofd. Aan de andere kant, het klein beetje hype dat de Model Y nog wel weet te genereren kan Tesla goed gebruiken in deze periode.

Haters

Nu is de vraag, is het ook een beetje een puike bak, zo’n Model Y? Dat Tesla qua batterijen de zaakjes goed voor elkaar heeft dat weten we, maar hebben ze daar nu ook een goed doordachte auto omheen gebouwd? Zit het allemaal lekker strak in elkaar? Dat is immers nog weleens de (terechte) kritiek van onafhankelijke denkers geweest, door veel Tesla fans ook wel aangeduid als haters.

Doug

Ons aller Doug DeMuro kwam bij zijn enthousiaste review al wat dingetjes tegen waaruit je zou concluderen dat dit niet in alle opzichten het geval is. De stoelen staan op een paar lelijke stelten, voor de beloofde derde zitrij lijkt geen plaats en de achterstoelen zijn verwarmd, maar de achterpassagiers kunnen die functie niet bedienen met een knop. Een beetje vreemd, maar volgens fans van het merk vast niet voldoende reden om de Model Y te betitelen als niet lekker.

Peperdure schadepost

Doch wat als deze lieden keihard getroffen worden in de portemonnee door een designfout? Zoals je kan zien loopt de forse achterklep van de Model Y namelijk door in de achterbumper. Zodanig dat deze klep eigenlijk niet beschermd wordt door diezelfde achterbumper. Dit heeft inmiddels de aandacht getrokken van Tesla’s vrienden en vijanden. Het betekent namelijk dat elke lullige schade aan de achterzijde van de Model Y al snel leidt tot het moeten fixen van de achterklep in plaats van alleen de bumper . En zoals we weten, is het repareren van Tesla’s sowieso al stervensduur. Mensen zijn dan ook not best pleased.

Every bumper collision breaks the whole hatchback which will need to be replaced. Insurance rates will be insane.

Look how every. other. car. is. designed. $TSLAQ pic.twitter.com/Xafv4zGzhg

— Oh Come On! (@BluthCapital) March 27, 2020

Andere fabrikanten

Is dit daadwerkelijk te betitelen als een designfout? Op zich wel, want zoals je al ziet in bovenstaande tweet, doen andere fabrikanten het over het algemeen inderdaad anders. Zij beschermen achterkleppen met achterbumpers. ‘Bumpen’ is dan ook een beetje het bestaansrecht van de, meestal niet erg fraaie, achterbumper. Zoals de ZIL-rijdende schurk in Goldeneye al zei: ‘use the bumper, that’s what it’s for!‘

Het rekening houden met potentiële schadebedragen is wel degelijk iets waar andere merken zich wél mee bezig houden. Zo is de lelijke groef tussen de bumper en de motorkap op bijvoorbeeld de BMW F01 en F10 bedoeld om de motorkap te beschermen tegen een fender bender aan de voorzijde. Dit niet alleen om klanten te helpen, maar ook om verzekeringspremies laag te houden.

Honda heeft in het recente verleden overigens dezelfde fout als Tesla gemaakt met de Jazz, maar zij losten dat op met een dikkere bumper na de facelift. Zelfs Insideevs kan het niet geloven dat Tesla dit over het hoofd heeft gezien en bericht dat het eerste slachtoffer al is gevallen.

Wij hebben dus maar vast een voorschot genomen op de fix van Tesla en de voorbumper van een US-spec Countach op de Model Y geplakt. Een beetje scheef uiteraard om het realistisch te houden. Goede oplossing?

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model S en Model X nog veel duurder
  • Tesla Model S en Model X krijgen geen gewoon stuur
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, geld, model-y, schade, Tesla

Vorig bericht: « “Duitse autoindustrie verliest 100.000 banen”
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: virtuele Grand Prix van Australië 2020 »

Lees Interacties

Reacties

  1. flutterby zegt

    5 april 2020 om 19:25

    De gemiddelde Youtuber heeft er natuurlijk verstand van en een specialist met jaren ervaring niet. Het is tegenwoordig maar net welke bron je wilt geloven.

    https://youtu.be/0onKJm4aYfU
    https://youtu.be/WRWn_ma_cuU

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      5 april 2020 om 19:35

      *verwijst naar een Youtuber*

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        5 april 2020 om 20:00

        @jaapiyo: nee, naar een video op YouTube. Een video op YouTube maakt je nog geen YouTuber.

        Login om te reageren
        • stanvalkje zegt

          5 april 2020 om 20:13

          @flutterby: dat is letterlijk de definitie van Youtuber

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            5 april 2020 om 20:35

            Een Youtuber is iemand die het maken van Youtube-video’s als zijn of haar baan beschouwt.

            Login om te reageren
            • stanvalkje zegt

              5 april 2020 om 21:33

              @Jochempie: Youtuber: “a person who uploads, produces, or appears in videos on the video-sharing website YouTube.”

              Login om te reageren
              • flutterby zegt

                5 april 2020 om 21:36

                @stanvalkje: welke YouTuber heeft dat gezegd? De opper YouTuber himself?!

              • stanvalkje zegt

                5 april 2020 om 22:16

                @flutterby: Oxford dictionary

          • flutterby zegt

            5 april 2020 om 21:31

            @stanvalkje: tegenwoordig is ook iedereen “YouTuber”.

            https://youtu.be/SWLyu_F35W4

            Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        5 april 2020 om 20:38

        Ik volg de filmpjes van sandy munro omdat ik zijn analyses tot op het bot van auto’s wel interessant vind en waarbij hij de auto’s letterlijk sloopt. Sandy munro is allesbehalve een youtuber. Zijn bedrijf (munro & associates) is toonaangevend in productieprocessen. Zo hebben ze landrover geholpen in de verbetering van de productie van hun auto’s. Hij sloopt ook op vraag van andere autofabrikanten auto’s en heeft dit ook op vraag reeds enkele malen gedaan met tesla’s. De model 3 had hij ook gedaan, eerst op vraag van audi maar ze zijn hier uiteindelijk op teruggekomen. Op de productie van de 3 was wel wat aan te merken waaronder o.a. de panel gaps in het begin. Over de batterij, batterijmanagement en motoren was hij erg lovend en over de enorme voorsprong die ze hierop hebben. Over de model y was hij ook erg positief.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          5 april 2020 om 20:41

          Niet onverdeeld positief https://www.forbes.com/sites/brookecrothers/2020/04/05/tesla-model-y-model-3-owners-express-love-hate-despite-flaws-theyre-devoted-to-their-car/#2e17c11871d4.

          Login om te reageren
    • petrolcarsfirst zegt

      6 april 2020 om 08:23

      Gaat topic nou over de Y of over youtubers???

      Login om te reageren
  2. clubbtraxx zegt

    5 april 2020 om 19:36

    Inderdaad, zo zit je achterklep wel gelijk in de kreukels.
    Niet dat de huidige ‘bumpers’ nog veel verschil daarin maken, want die zijn groot en ook duur, maar toch zo’n achterklep is inderdaad snel aan vervanging toe op deze manier.

    Moet Tesla maar een Honda’tje doen en ook een bumper monteren die iets verder uitsteekt dan de klep.

    Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      6 april 2020 om 00:41

      @clubbtraxx: snel aan vervanging toe? Ik heb van mij leven nog nooit schade gehad aan mijn achterbumper. Als je niet fatsoenlijk kunt rijden en inparkeren, tja dan zou je een probleem kunnen hebben. Verder is dit hele artikel natuurlijk van de categorie “spijkers op laag water zoeken”.

      Login om te reageren
      • petrolcarsfirst zegt

        6 april 2020 om 08:29

        Hmm, als je alleen de klachten die deze “Doug” al meeneemt is er al reden tot klagen bij een auto van een ton of meer!!!
        Het is bij een bmw, audi of lambo al reden om ze door te zagen, maar bij tesla zijn het spjjkers???

        Login om te reageren
      • Pordon zegt

        6 april 2020 om 09:51

        Ja want alle schades worden altijd door jezelf veroorzaakt? Vorig jaar zelf een keer van achteren aangetikt in een file door een malloot die op z’n smartphone zat. Zo’n tik van achteren zou dus met een Model Y een duur geintje geworden zijn voor zijn verzekering.

        Login om te reageren
        • ty5550 zegt

          6 april 2020 om 12:22

          Als je zo begaan bent met degene die je mogelijks langs achteren aanrijdt, kan je best een autotje van 10.000 euro ofzo kopen en zeker geen premium. In het wit natuurlijk, andere kosten zijn duurder om te spuiten. Natuurlijk ook zonder parkeersensoren of achteruitrijcamera want goedkoop maken die het vervangen van een bumper niet. Tesla’s hebben hiernaast standaard een achteruitrijcamera. Hou je dan ook rekening met de extra schadekosten die ontstaan bij de andere merken die geen achteruitrijcamera standaard aanbieden en dit doordat de bestuurder iets gemist heeft? Dat bij Tesla’s nu al discussie ontstaat over de vorm van de bumper is echt lachwekkend. Zeker omdat, zoals hieronder aangegeven, andere merken al jaren soortgelijke bumpers hebben.

          Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        6 april 2020 om 10:00

        @vroaaaaaaaaaar Dus omdat jij nog nooit zoiets hebt gehad is het zo?
        Er gebeuren letterlijk honderden zo niet duizenden kop-staart botsingen per dag,
        Vraag maar na bij de verzekeringsmaatschappij. Allemaal mensen die niet kunnen rijden volgens jou, maar alleen een plastic bumpertje repareren of idd de achterklep moeten vervangen scheelt nogal in de kosten.

        Login om te reageren
        • vroaaaaaaaaaar zegt

          6 april 2020 om 10:33

          @clubbtraxx: nou, kom maar door met die cijfers dan (en de bron). Bovendien bestaat die achterklep bij de Y niet uit 1 stuk. Dus “hele achterklep” vervangen is echt onzin.

          Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    5 april 2020 om 19:46

    ’t is maar goed dat de Tesla Y niet op mijn schoonmoeder lijkt…

    Dan hadden er wel twee enorme bumpers opgezeten, maar allebei aan de voorkant en hadden ze er op half zeven bijgehangen…

    En had er een onmundig grote batterij aan de achterkant gezeten die een heel eind uitstak. Dat was pas gevaarlijk geweest.

    Login om te reageren
  4. harrie zegt

    5 april 2020 om 19:47

    Gewoon roze splitter protectors erop, hartstikke hip.
    Of komkommers.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    5 april 2020 om 19:53

    De Tesla Model Y IS een designfout

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      5 april 2020 om 20:05

      En dat komt van iemand met Toyota in zijn naam, het bedrijf achter de Prius!

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        5 april 2020 om 20:17

        @hiostu: kun je na gaan hoe lelijk die Y is.

        Login om te reageren
        • hiostu zegt

          5 april 2020 om 20:26

          Als je de Y lelijker vindt dan de laatste Prius dan zou ik toch echt aan je mentale gesteldheid gaan twijfelen.

          Login om te reageren
          • fendercd60 zegt

            5 april 2020 om 20:36

            @hiostu: Volgens mij moet jij aan je mentale gesteldheid twijfelen want ja, de Prius is lelijk … maar de Model Y is gewoon vies lelijk. Wat een mislukt hok. Net als de Prius. ?

            Login om te reageren
      • petrolcarsfirst zegt

        6 april 2020 om 08:35

        Ach iedereen kan een foutje maken, toyota ook!
        Als je Prius terecht niks vindt, kan je wellicht in andere inleven die net zo tegen tesla aankijken?
        Lelijk, alles hetzelfde, niet te individualiseren, veel te duur voor de kwaliteit en een hele enge 007 schurk als Ceo!

        Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    5 april 2020 om 20:02

    Misschien wel zo bedoeld, om extra inkomsten te hebben aan reparaties. Beetje zoals planmatige veroudering.

    Als binnenkort BMW, Audi en VW het kopiëren weten we genoeg…

    Login om te reageren
  7. tge2 zegt

    5 april 2020 om 20:07

    Dat iemand een Tesla vanuit esthetisch oogpunt least (nagenoeg niemand koopt zo een ding) is voor mijn onvoorstelbaar. Zelfs een Toyota Prius klopt beter qua verhoudingen.

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      5 april 2020 om 20:27

      Een Tesla lease je niet om esthetische redenen. Een Tesla lease je om twee redenen:
      a) om te pochen dat je een Tesla rijdt.
      b) omdat je door ons fiscale beleid (a) heel voordelig kunt doen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        5 april 2020 om 20:37

        Oké, dus de persoon die een Tesla rijdt om zijn uitstoot te verminderen bestaat niet? Alle potentiële autokopers om mij heen vinden het niet meer kunnen om voor hun volgende auto één met verbrandingsmotor te kiezen.

        Login om te reageren
        • tge2 zegt

          5 april 2020 om 20:44

          @Jochempie: Uitstoot is voor mij ondergeschikt aan rijplezier en genot voor het oog. Ik zou op dit moment geen enkele auto met electromotor weten die aan mijn eisen voldoet. Ik heb niks met a-segment doosjes en niks met SUV containers.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            5 april 2020 om 21:06

            Dat is prima, maar een individu is geen vertegenwoordiging voor de populariteit van een mening.

            Login om te reageren
            • tge2 zegt

              5 april 2020 om 21:43

              @Jochempie: In mijn omgeving is niemand met uitstoot bezig, des te meer met persoonlijke voorkeur en smaak. Ik ken niemand die perse een electromobiel als volgende auto ambieert.

              Login om te reageren
              • blackeye zegt

                6 april 2020 om 07:47

                @tge2: geen YouTubers dus, maar egoïsten in je omgeving. Gezellig.

              • tge2 zegt

                6 april 2020 om 07:54

                @blackeye: Liever een “egoistische” liefhebber dan een zure moraalridder.

              • laptom zegt

                6 april 2020 om 08:41

                @tge2: In mijn omgeving is maar 1 persoon die een Tesla heeft om de bijtelling, de anderen allemaal voor het rijplezier, geen tijd meer verliezen bij het tanken & onderhoud, het prettig rijden en de uitstoot (iedereen heeft kinderen). Degene die hem gekocht heeft zegt dat zijn volgende weer een EV wordt door het prettige rij karakter.

              • tge2 zegt

                6 april 2020 om 08:59

                @laptom: En daar heb ik niks op tegen, hoor. Mijn omgeving heeft in sommige gevallen de centen voor een Tesla (er) niet voor (over) en zoeken andere zaken in rijplezier. Het overgrote deel van de reacties hier en elders zijn wel vingerwijzend en moralistisch. Daar krijg ik jeuk van.

        • troljedemoeder zegt

          5 april 2020 om 21:02

          Ik ben erg benieuwd naar de stelligheid van deze groep als er geen sprake meer is van een fiscaal voordeel.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            5 april 2020 om 21:04

            Fiscaal voordeel? Ik heb het over kopers. Die normaal gesproken 20.000 euro minder uit zouden geven aan een auto.

            Login om te reageren
          • troljedemoeder zegt

            5 april 2020 om 21:50

            Oh ja joh? Geen zakelijke rijders? Allemaal mensen die normaal 20k minder aan een auto zouden uitgeven? Hoe representatief denk je dat die groep is? Woon jij middenin de grachtengordel?

            Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            5 april 2020 om 22:09

            Irritant dat Autoblog een limiet heeft aan de hoeveelheid subreacties. Degenen over wie ik het heb zijn zestigjarige tweeverdieners van wie het huis bijna is afbetaald en de kinderen het huis uit zijn. Met een beetje sparen kunnen die inderdaad 60 mille in plaats van 40 mille uitgeven. Ik woon niet in de grachtengordel, ik heb familie.

            Login om te reageren
        • V8Vantage zegt

          5 april 2020 om 23:09

          @Jochempie: Dat klopt ook, want de meeste mensen hebben een sociale kring waarvan het grootste gedeelte gelijkgestemde zijn….. De populariteit van een mening wordt doorgaans bepaald door een iets grotere populatie.

          Maar er zijn inderdaad mensen die ook geven om de uitstoot van zijn of haar voertuig. En, als je de mogelijkheid hebt, dan hoeft dat niet perse door elektrisch te (gaan) rijden.

          Login om te reageren
        • petrolcarsfirst zegt

          6 april 2020 om 08:40

          Als het om milieu gaat, neem dan de trein of bus of lekker de fiets!
          Met tesla zeg je ook nog dat je niet van autos houd EN geen smaak hebt!!!
          (En als je tesla kan betalen kan je ook thuis werken of mwt ov want als je zoveel verdient kan je tijd zelf indelen!)

          Login om te reageren
          • Paul58 zegt

            6 april 2020 om 09:57

            @petrolcarsfirst: wat een bekrompen reactie zeg. Heb je zelf niet door dat je net zo erg bent als de uber Tesla fanboys? Hoezo kan iemand niet van auto’s houden wanneer degene tesla leuk/mooi vind? Misschien moet je de definitie van ‘auto’ eens opzoeken. Ohja ik hoop dat het gaat kriebelen bij jou; ik hou van klassieke auto’s, tevens altijd al liefde gehad voor BMW en Alfa Romeo (6 in lijn, busso blokken), je mag me altijd wakker maken voor de geur van benzine. MAAR ik kan Tesla (elektrische aandrijflijn ansich) ook waarderen. En qua design vind ik een Model S gewoon mooi, evenals een Porsche taycan.

            Login om te reageren
          • dedude zegt

            6 april 2020 om 10:27

            Zo heb jij effe een plaat voor je kop. Zelden zo’n idiote reactie gelezen.

            Hoe gaat dat bij jou? Is zeker wel wennen, zo vanuit huis je laatste proefwerken maken? Niet stiekem afkijken hè.

            Login om te reageren
        • Pordon zegt

          6 april 2020 om 09:57

          Dat hoor ik in mijn omgeving ook velen zeggen maar als puntje bij paaltje komt hebben er veel toch gekozen voor een auto met verbrandingsmotor. De enige die echt overstag zijn gegaan zijn de mensen die een nieuwe leaseauto mochten uitzoeken.

          Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        5 april 2020 om 23:32

        @koeberg: dus gelijk maar even de Nederlandse lease-mentaliteit als universeel beschouwen… zeker nog niet op de hoogte waarom Tesla in andere landen het ook redelijk doet?

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          5 april 2020 om 23:58

          Omdat ze daar ook dikke subsidies geven. En als die stoppen/verminderen, dan zakken de verkopen daar ook in.

          Login om te reageren
          • dedude zegt

            6 april 2020 om 10:32

            Dit soort reacties als ook de ondertoon in het artikel doet Autoblog verre van goed. Het is al vaker gezegd.

            In mijn directe omgeving toch al 3 mensen die de app eraf hebben gegooid…. Het lijkt erop dat er hier een steeds grotere verdeeldheid ontstaat.

            Login om te reageren
    • flutterby zegt

      5 april 2020 om 21:35

      @tge2: Een Tesla lease je om te pronken, je koopt een Tesla als veel auto wilt voor weinig geld. De besparing is het hoogste bij kopen op de zaak, maar ook particulier rijd je voor hetzelfde geld (over de gehele looptijd) net een instap 3 serie of A4.

      Login om te reageren
      • tge2 zegt

        5 april 2020 om 21:47

        @flutterby: Ik vind een Tesla geen pronkstuk, het is gewoon de nieuwe hippe hype van tegenwoordig. Maar dat is mijn mening. Een mooie automobiele klassieker of moderne bijzonderheid of eigenaardigheid vind ik pronkwaardig.

        Login om te reageren
        • petrolcarsfirst zegt

          6 april 2020 om 08:49

          Nou die ” pronkwaardige” autos delven het onderspit dankzij tesla !!!
          En er wordt bijna GEEN tesla partikulier gekocht, omdat ie fiscaal zoveel goedkoper is!
          En ik ken Y eigenaar en wat denk je dat ie volgend jaar gaat kopen als Y contract afloopt? …. een V8 want geluid geweldig!

          Login om te reageren
          • ty5550 zegt

            6 april 2020 om 10:58

            Je kent een model Y eigenaar? De model Y is nog niet eens geleverd in Nederland. Zelfs in de VS is de auto nog maar met mondjesmaat geleverd.

            Login om te reageren
      • gilettelubbers zegt

        5 april 2020 om 22:06

        @flutterby: haha een Tesla om mee te pronken.. bij Groen Links zeker? Auto-kenners (de groep mensen die het daadwerkelijk kan interesseert wat je rijdt) kent de gebreken en de fiscale voordelen van een Tesla. Niks om mee te pronken gezien het kwalitatief nog wel eens te wensen over laat.

        Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          9 april 2020 om 18:43

          Jou inhalen is een perfecte manier van pronken. :)

          Login om te reageren
      • rhellema zegt

        6 april 2020 om 04:05

        @flutterby: willen pronken met een tesla, het leasebedrag te hoog vinden en niet genoeg hebben om veel auto te hebben voor weinig maar wel roepen dat je het minimalistische interieur zo prachtig vind. Wat moet jij een complex leven hebben met jezelf!

        Login om te reageren
  8. denx zegt

    5 april 2020 om 20:14

    Joekelig?????

    Login om te reageren
  9. koeberg zegt

    5 april 2020 om 20:34

    De meeste leaserijders hebben een vast eigen risico en zijn dus nooit meer dan dat kwijt ook al moet de halve auto vervangen worden.
    Natuurlijk zullen dure reparaties een invloed hebben op de leaseprijs, waardoor de model Y voor minder werknemers binnen bereik zal zijn. Maar degenen die wel voor de auto in aanmerking komen hoeven zich geen moment zorgen te maken over reparaties. Niet hun probleem.

    Login om te reageren
    • petrolcarsfirst zegt

      6 april 2020 om 08:52

      WEL ons probleem, want tesla rijder zorgt voor hogere premies voor iedereen!

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        6 april 2020 om 11:50

        Dan kan de verzekeringsmaatschappij toch gewoon differentiëren naar het model auto wat gereden wordt?

        Login om te reageren
  10. crepito zegt

    5 april 2020 om 20:38

    Altijd een verrassing dat de negatieve stukken Tesla op AB geschreven zijn door jaapiyo.. alsof die er naar zoekt.

    Login om te reageren
    • pietertjep85d zegt

      5 april 2020 om 21:08

      @crepito: helemaal mee eens. Begint me te irriteren. Het verschil in niveau tussen Jaapiyo en WillemE is erg groot. Waar WillemE interessante teksten schrijft met achtergrondinfo en leuke weetjes, schrijft Jaapiyo een tekst o.b.v. een tweet en een paar YouYube fimpjes. En nee, ik zeg dit niet alleen omdat het hier over Tesla gaat.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        9 april 2020 om 18:44

        Het probleem is ook nog zo dat Jaapiyo het gewoon vaak fout heeft, en niks rectificeert. De Thierry Baudet van AutoBlog.

        Login om te reageren
  11. Rob zegt

    5 april 2020 om 20:39

    Ja, maar dat ding hangt vol met radars, camera’s, sensoren en reuze handige software. Degene die het dan nog weet te presteren om schade te rijden verdient gewoon een dikke rekening.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      5 april 2020 om 21:36

      @Rob: als er iemand op jou klapt?

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        5 april 2020 om 22:19

        @lekkerlinksrijden: dan is het schadebedrag voor zijn aansprakelijkheidsverzekering.

        Login om te reageren
    • onlyporscheman zegt

      6 april 2020 om 20:06

      @Rob: in krappe parkeerplaatsen met rare uitsteeksels uit de muren komen wel eens voor hoor. Zeker als je niet ziet en hoort, snel gebeurde schade.

      Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    5 april 2020 om 20:53

    Deze “joekelige designfout” komt vrij vaak voor, vooral bij alles dat een hatchback heeft. Neem bijvoorbeeld de intens populaire Mondeo Wagon:

    https://www.netcarshow.com/Ford-Mondeo_Wagon-2011-1600-07.jpg

    Ik denk niet dat dit artikel een baanbrekende fout beschrijft, sorry. Gooi maar gewoon weg anders.

    Login om te reageren
  13. pietertjep85d zegt

    5 april 2020 om 21:14

    Kinderachtig artikel naar mijn mening. Er zijn een hoop auto’s die eenzelfde soort ontwerp aan de achterzijde hebben. Denk aan een Honda CRV, Ford Kuga, Volvo XC40… om er maar een paar te noemen. Niet echt shocking dus, die ‘joekelige designfout’. Maar het zal wel goed scoren zo’n clickbait titel met een makkelijk geschreven tekstje…

    Login om te reageren
    • onlyporscheman zegt

      6 april 2020 om 20:09

      @pietertjep85d: talking about kinderachtig…. tesla met de fart modus… maar volgens mij is bij volvo xc40 de bumper echt niet zo ontworpen.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        9 april 2020 om 18:47

        Heb je een bril nodig? Eerst langs hans anders, en dan nog eens naar die volvo kijken.

        Login om te reageren
  14. Bram750 zegt

    5 april 2020 om 21:14

    Ik neem niet vaak de moeite hier te reageren, maar ik lees al vele jaren trouw veel berichten op Autoblog.
    Al enige tijd bedenk ik me of ik een artikeltje van Jaapiyo wel wil lezen. Het valt me op dat zijn teksten vooringenomen (Tesla is bijvoorbeeld altijd kut) zijn en elke halve gebeurtenis die zijn visie op iets “onderbouwen” grijpt hij aan om die te uitten. Dit mag allemaal natuurlijk, maar ik vind het vervelend worden. Daar komt nog bij dat de teksten vaak vol staan met uit het engels gejatte spreekwoorden, semi-intellectuele taal en het onnodig aandikken van gebeurtenissen, wat het allemaal een RTL boulevard gehalte geeft.
    Ben ik hier nou de enige in?

    Login om te reageren
    • fransananas zegt

      5 april 2020 om 21:35

      @Bram750: absoluut niet. Niets op de man af maar dit doet echt onder voor de kwaliteit van autoblog

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        5 april 2020 om 21:44

        @fransananas: maakt weinig uit wat ‘het publiek’ er van vindt want ze hebben ook al 4 maanden artikelen met bulletpoints voor miniscule foto’s. Doen ze ook weinig aan.

        Wij zijn hier gewoon om te klikken en advertenties op te leveren.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          6 april 2020 om 10:19

          @stephane8200: Helaas is dat probleem iets minder makkelijk te tackelen. We zijn er hard mee bezig om alles in de app te stroomlijnen. Daarvoor diende eerst de site helemaal verbouwd te worden. Niet alleen aan de voorkant, ook onderhuids. Aangezien verreweg de meeste mensen Autoblog bezoeken via de website en de website leidend is ten opzichte van de app (de info van de site komt op de app) hoop ik dat je begrijpt dat deze eerst aangepakt dient te worden.

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            6 april 2020 om 12:13

            @willeme: ik snap de overwegingen. Zelf kom ik nooit op de website, maar dat is N=1.

            Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      5 april 2020 om 21:41

      Nee. Deze hele site is de aansluiting aan het verliezen. Lekker de kruimeltjes opvreten van auto-babbelaars die wel succes hebben. Een paar in-depth artikelen daargelaten, zoals van @willeme bijvoorbeeld. Je merkt gewoon heel duidelijk dat deze site zo’n moeite heeft om houdbaar te blijven dat het een soort artikelfabriek is geworden, om maar genoeg kliks binnen te harken. Een leesplatform zonder een band met de auteur op te bouwen is voor de massa gewoon niet ‘engaging’ genoeg. De koers naar beneden is lang geleden ingezet, en ik zou nu m’n aandeel cashen als ik Wouter was.

      Login om te reageren
      • tge2 zegt

        5 april 2020 om 21:51

        @Jochempie: De enige klagers hier zijn de verbolgen Tesla rijders die niet tegen een (plaag)stootje kunnen.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          5 april 2020 om 22:19

          Een klassieke denkfout: veronderstellen dat kritiek alleen vanuit een vooringenomen positie kan komen.

          Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          5 april 2020 om 22:27

          @tge2: geen Tesla rijder, maar een objectieve lezer die zijn basisschool heeft afgemaakt. In de afgelopen jaren dat ik op dit blog zit is de kwaliteit echt achteruit gehold. Domme aanname van je, overigens. (Plaag) stootje he.

          Login om te reageren
          • tge2 zegt

            6 april 2020 om 09:01

            @2wheeler: Ik kan wel tegen een plaagstootje hoor. Ik ben Yarisrijder en liefhebber en nog lang niet hoogbejaard. Moet je daar de reacties eens op horen. ;-)

            Login om te reageren
        • onlyporscheman zegt

          6 april 2020 om 20:10

          @tge2: ja spot on.

          Login om te reageren
          • nissanfairladyz zegt

            9 april 2020 om 18:49

            Als jij op de basisschool de gehele 8 jaar elke dag een plaag stootje krijgt… Geloof me dan is het ook niet meer leuk. Dan begint het aardig zielig te worden.

            Login om te reageren
      • willeme zegt

        6 april 2020 om 10:03

        @jochempie:

        Allereerst bedankt voor je input de afgelopen jaren. Niet alleen qua teksten, maar ook de fotoshops!

        Ik kan niet je mening veranderen, maar wil echter een klein beetje reflecteren .Dat we aansluiting met jou verliezen vind ik heel erg jammer.

        Bij Autoblog is sinds de oprichting ongeveer het principe: elk uur een artikel. Als je dat beschouwt als een artikelfabriek, dan mag dat: maar dat is dus niet nieuw. Net zoals je een kroeg ‘een tapfabriek’ kunt noemen, kan je AB als een artikelfabriek zien. We produceren inderdaad artikelen.

        Dankjewel voor dat je een in-depth artikelen leest ;-), maar Autoblog is altijd al een website geweest waarbij de artikelen zich afwisselen met andere rubrieken, zoals rijtesten, aankoopadvies, auto-blog advies, AutoJunk foto van de maand, beursverslagen, AB-garage, mijn-auto, Formule 1, lease, bedrijfswagens en lijstjes.

        We zijn midden in een verbouwing met de deur open. De website, die verreweg het meeste wordt bezocht, is zo goed als af en draait als een tierelier. Sterker nog, we groeien enorm hard ten opzichte van een paar maanden geleden. We zijn qua lezers verreweg het grootste autoplatform van Nederland. Wat natuurlijk wel het geval kan zijn: wat een groep lezers leuk vind, vind de andere groep weer niets. Dat zul je altijd houden. Dat je AB niet meer leuk vind kan en mag, maar de weg naar beneden is dus niet ingezet ;-). We zijn altijd bezig om de site nog beter te maken, zodat de lezer altijd alles gratis tot zich kan nemen.

        Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      5 april 2020 om 22:25

      @Bram750: helemaal eens hoor, af en toe komt er echt een dampende berg digitale diarree voorbij. Ik ben afgegleden naar Autobahn en Autoweek, uitzonderingen daar gelaten lijken de auteurs hier wel pubers. Ik denk dat de doelgroep aan het verschuiven is naar tieners, al kan ik geen reden bedenken waarom je dat zou willen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        5 april 2020 om 22:43

        Ik denk dat het iets veel meer ontgoochelends betreft: er is geen geld meer voor kwaliteit, dus blijven we met sweatshopschrijvers over die voor een hongerloontje het minimale voor elkaar tikken. Ik kan me niet voorstellen dat jaapiyo hier nog plezier aan beleeft. Maar je weet het niet, misschien wordt ‘ie uitbetaald in exposure-bucks! Lekker de werknemer het risico laten lopen dat ‘ie ooit een flink bedrag kan gaan verdienen, bij een werkgever die wel een winstgevende onderneming heeft.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          5 april 2020 om 23:10

          Ik krijg gewoon hetzelfde hongerloon ongeacht de kliks. Maar ik bloed gewoon de waarheid en dat lang geteende Fansla’s die zo’n ding hebben of een paar aandelen hebben daar onzeker van worden…Tsja…Iedere journalist over de hele wereld weet dat je met de rabiate aanhang te maken krijgt als je licht kritische opmerkingen maakt over Elon en zijn wagens. Het zij zo.

          Login om te reageren
          • lithiumion zegt

            5 april 2020 om 23:39

            @jaapiyo: ik denk dat jij een verwrongen beeld hebt over je notoire zure stukken over alles wat met Tesla te maken heeft. Een stukje reflectie op je eigen schrijven zou je sieren

            Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            6 april 2020 om 00:13

            Geen gelovige valt van zijn geloof als je ze vertelt dat geen enkele gebeurtenis in de geschiedenis van het universum sturing nodig had door een hogere macht. Dus waarom zou een Tesla-fanboy van z’n geloof vallen door een mogelijke ontwerpfout? Het gaat om een gevoel van verbondenheid met de grote Elon, en de gedachte dat je geld (in aandelen of in blik) direct wordt geïnvesteerd in het verbeteren van de mensheid.

            OffTopic: gebeurde niet precies het tegenovergestelde op Apparata? De crypto-Gulden pushen omdat iemand in de AB-kringen die coin had gekocht?

            Login om te reageren
        • Edge zegt

          6 april 2020 om 00:34

          @Jochempie: Geld hoeft niet altijd gelijk te staan aan kwaliteit, zeker hier op het internet niet. Het internet is juist de plek waar je je als talent of creatieveling (of dat nou schrijver, muzikant of youtuber is) met minder middelen kunt mengen met de big boys. In je andere reactie haal je de in-depth stukken van Willem aan als voorbeeld van wat in jouw ogen juist wel goed is aan Autoblog. Willem is nou juist het perfecte voorbeeld van iemand die goedkoop kwaliteit leverde. Enkele jaren terug was hij gewoon Autoblog-lezer zoals jij en ik en schreef hij zijn stukjes voor zijn eigen pagina. GTWillem.nl of zoiets heette het, naar zijn toenmalige gebruikersnaam GTWillem. Daar stonden dezelfde kwalitatief hoogstaande in-depth artikelen als die wij nu als special krijgen voorgeschoteld, zonder dat hij daar enige vorm van financiële compensatie voor kreeg. Kwaliteit hoeft in mijn ogen dus niet zozeer een geldkwestie te zijn. Het is vooral een kwestie van de juiste mensen vinden en die mensen de omgeving te bieden om in te excelleren.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            6 april 2020 om 09:45

            @edge: Gaaf dat je dat project nog kan herinneren. Die site was voor mij de perfecte opstap naar Autoblog. Daar heb ik heel veel kunnen leren. Financieel was het natuurlijk onhoudbaar, met die paar honderd unieke bezoekers (die allemaal van AB kwamen ;-)). Het was puur vrijwilligerswerk, de vergoedingen voor de advertenties waren minimaal. Leuk voor de hobby, maar ik heb nu dezelfde hobby terwijl er wel gewoon ruimte, tijd en budget is om aan zo’n artikel te werken. Voordat dat project van de grond kon komen, moest er nog veel tijd, moeite en geld tegenaan om er zelf geld aan te verdienen, als dat al mogelijk was.

            Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      6 april 2020 om 03:24

      @Bram750 Ik ben het roerend met je eens, maar wat we daarbij niet mogen vergeten is, dat genoemde scribent ook door een selectieprocedure is moeten gaan. Daarbij was het ook nodig om een eigen artikel in te dienen om aan te tonen dat hij voor de positie geschikt was. Bovendien zal er ook nog wel een soort van sollicitatiegesprek hebben plaatsgevonden. Het feit, dat hij is toegevoegd aan het team, geeft voor mij dan aan dat hij bij de filosofie van AB past.
      Waar ik mij echter aan stoor is de achteruitgang van de kwaliteit van schrijven in zijn algemeenheid. Die is in de loop van de tenminste 7 jaar dat ik hier kom echt drastisch veranderd. Je merkt het ook aan het feit, dat een aantal mensen, die vroeger op een goede manier inhoudelijk wisten te reageren op artikelen, gewoon verdwenen zijn. Naar mijn mening komt dat, omdat er een soort van verandering heeft plaatsgevonden voor het begrip petrolheads. Voorheen sprak dat uitgesproken autoliefhebbers aan, waarvan ik er één ben. Bij mij komt het nu al langere tijd over, alsof een andere doelgroep bedoeld wordt. En dat merk je ook in de reacties.
      Wat ik aan jouw reactie wil toevoegen is, dat ik me hier ook niet langer echt thuis voel en steeds minder reageer. Ik zoek mijn heil op serieuzere sites en beschouw AB alleen nog maar als tussendoortje om te bekijken om hoeveel PK méér het nu weer gaat en hoe Tesla weer eens onderuitgehaald wordt. Maar al bij al vind ik het jammer dat AB deze kant is opgegaan. Maar, ach ja! Denk maar zo: Times go by en niet alle veranderingen zijn ook verbeteringen!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        6 april 2020 om 08:11

        @9000cse: Ik ben het dan weer roerend met jou eens. Ik lees lang niet alles meer op Autoblog terwijl ik voorheen één van de meest actieve bezoekers was die niet te beroerd was om een reactie achter te laten. De artikelen van Willeme zijn voor mij eigenlijk de enige artikelen die ik wel meepak, de rest laat ik vaal links liggen. Ik heb vooral het idee dat de kwaliteit van artikelen echt is gaan zakken sinds het vertrek van Autoblogger. Sindsdien is de site ook onder handen genomen en lijkt het wel maanden te duren voordat alles werkt naar behoren. Ook op de iOS app kan ik al een tijdje geen reactie meer achterlaten. Erg jammer allemaal. Ook het vertrek van vaste bezoekers die input hadden is jammer. Zeker Desjonnies is een groot gemis.

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          6 april 2020 om 12:10

          @viezefreddyw waar is de tijd toch gebleven dat Desjonnies ons vertelde over de Renaultjes en Citroëntjes van weleer, Lincoln werkelijk iedereen op de kast joeg, @Willeme nog gewoon GTwillem was en te pas en te onpas zijn obese zus te kaken zette en jouw F430 nog gewoon een ongeschonden Fiero was? Misschien worden we gewoon oud en is het tijd voor een nieuwe generatie op dit blog..

          Login om te reageren
      • karhengst zegt

        6 april 2020 om 12:04

        Ik ben ongeveer even lang geleden van AW overgekomen naar AB omdat er hier tenminste een neutralere toon werd gehanteerd dan alle pro-VAG berichten bij de buren. Hier werd er niet gedaan alsof de bekende perikelen niet bestonden en de rijtests boden een leuke inslag: Niet altijd de duurste modellen, maar ook vooral normale auto’s met het idee daar plezier mee te hebben.

        Ik heb vooral het gevoel dat de langgedienden hier het oude AB missen omdat met de groei van het platform het niet alleen groter maar ook serieuzer en professioneler is geworden. Met alle voor- en nadelen van dien. Het grootste nadeel is denk ik ook dat de identiteit niet geheel duidelijk meer is, het bekende tussen wal en schip te raken.

        Een kritische noot bij ieder merk te hebben vind ik belangrijk. Maar als ik hier dan zie dat het voor sommige merken ook zo is (Honda, Ford Mondeo), dan is het dus stemmingmakerij in plaats van de eerder aangehaalde transparante en objectieve beschouwing. Een sarcastische knipoog mag altijd, graag zelfs, maar de aangedikte toon hier is echt zeuren om het zeuren omdat het Tesla is. Ik heb geen inzicht in de statistieken van de website, maar bij heel veel artikelen denk ik echt “dit kán beter!”, vooral qua toon en spelling/grammatica.

        Dat gezegd hebbende: Fantastisch nieuws als men hierdoor de Model Y laat staan, dus zo rouwig ben ik niet om de toon. Niet dat ik een hekel aan Tesla heb, maar hoe minder SUV’s / Crossovers, hoe beter.

        Login om te reageren
    • crepito zegt

      7 april 2020 om 12:53

      @Bram750: Je bent zeker niet de enige. Eigenlijk zou het fijn zijn als je op de app kunt zien wie het artikel schrijft, nog voordat je ‘m opent.

      Login om te reageren
  15. Bram750 zegt

    5 april 2020 om 21:17

    Even OT; wie zegt dat Tesla de achterklep niet heeft opgedeeld in twee delen?

    Login om te reageren
  16. camber24 zegt

    5 april 2020 om 21:25

    Ik vind het ook een schandalig artikel, want de quote ‘use the bumper, that’s what it’s for’ werd voor het eerst gebruikt in ‘On het majesty’s secret service’. Goldeneye had er dus een mooie geschiedkundige verantwoorde verwijzing naar een heerlijke klassieker in verwerkt.

    Schande!!!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      5 april 2020 om 22:42

      Je hebt helemaal gelijk. Sorry.

      Login om te reageren
  17. monsieurleloure zegt

    5 april 2020 om 21:34

    Gewoon geen schade rijden, hoe moeilijk kan het zijn..

    Login om te reageren
  18. bArTaAfJeS zegt

    5 april 2020 om 22:24

    @jaapiyo als (achter)klepzeiker, die zag ik niet aankomen.

    Ik wil een ignore knop…

    Login om te reageren
  19. jaapiyo zegt

    6 april 2020 om 00:27

    @jochempie: ik houd mijn adem niet in, maar wie weet. Ik heb ook weleens een verknocht Audi-fan van zijn geloof zien vallen. Die zag opeens de voordelen in van RWD. Toegegeven, tussen het niveau van devotie van de gemiddelde Audi fan en dat van de Tesla fan zit nog wel een groot verschil. Maar je weet nooit wanneer iemand opeens openstaat voor ratio.

    Hoe dan ook. Dat ik niemand ga overtuigen is nog geen reden om er dan maar niks over te schrijven.

    Login om te reageren
  20. bernoulli zegt

    6 april 2020 om 01:53

    Tesla is hier toch niet uniek in? Ken zoveel modellen die dit hebben.

    Login om te reageren
  21. Gulli zegt

    6 april 2020 om 08:13

    En dat in een land waar het maken van puisten van bumpers een hobby is geworden. Dat moet ze bij Tesla toch ook zijn opgevallen zou je zeggen?

    Login om te reageren
  22. supercarboy zegt

    6 april 2020 om 09:26

    dit soort artikelen lees ik graag

    Login om te reageren
  23. kriszty zegt

    6 april 2020 om 12:06

    elke keer als ik iets post, wordt t niet geplaatst !!! vreemd dit !

    Login om te reageren
  24. techniekmeneer zegt

    6 april 2020 om 12:43

    Oude insignia heeft hetzelfde “probleem”

    Login om te reageren
  25. mptje zegt

    8 april 2020 om 11:03

    Zo meteen is hij leverbaar met trekhaak.
    Daar is dan het bumperprobleem toch meteen mee opgelost?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North