• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla-rijders in actie na idiote blokkeertrend

Auteur: RubenPriest, gepost 3 januari 2019 om 07:43 – 82 Reacties

Tesla-rijders in actie na idiote blokkeertrend


Ze zijn het meer dan zat en terecht natuurlijk.

Er is een bijzondere trend gaande in de Verenigde Staten onder de naam ‘ICEing‘. Gefrustreerde mannetjes parkeren een niet-elektrische auto op de plek van een Tesla Supercharger. In sommige gevallen staan de auto’s zelfs dwars geparkeerd, zodat het voertuig twee of drie laadplekken inneemt.

Vooral pickups worden gebruikt voor deze kinderachtige acties. Het gaat hier om anti EV-fanaten die Tesla-bezitters willen boycotten. Wat de naïve pickup-eigenaren misschien niet weten is dat zo’n elektrische auto over idioot veel koppel beschikt. De pickup mag dan groot, lomp en een dikke V8 hebben. De elektropower van een Tesla is prima in staat om zo’n pickup weg te slepen.

Dat is dan ook precies wat er is gebeurd in onderstaande video. Een Tesla Model X-rijder heeft een filmpje gemaakt, waarin hij laat zien hoe de Model X tamelijk eenvoudig een Chevrolet Silverado wegsleept van de Supercharger. In dit geval gaat het om een simulatie, want de Chevy is van een familielid van de videomaker. Of het in de praktijk ook zo gaat werken is nog maar de vraag. Als de gefrustreerde pickup-rijders in de auto blijven zitten kun je als Tesla-bestuurders immers weinig beginnen. Van blokkeerfriezen naar blokkeerrednecks. Zouden ze in de VS ook een ‘woord van het jaar’ hebben?

Ook interessant!

  • Tesla rijders van de weg geplukt door politie in China
  • Tesla doet extra vaag over productiestart Cybertruck
  • Productiestart Duitse Tesla Gigafactory uitgesteld
  • Stichting Tesla Claim verliest eerste rechtszaak tegen Tesla

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, opladen, pickup, supercharger, Tesla, verenigde-staten, Video

Vorig bericht: « De basis van deze offroad-camper is een oersterke Duitser*
Volgend bericht: Ferrari Nederland heeft een bizar goed jaar achter de rug »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    3 januari 2019 om 07:47

    Laad ze toch rijden met hun elektrische wagens. Zo blijft er meer brandstof over voor de echte petrolhead en hun V8.

    Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      3 januari 2019 om 09:29

      @ericc: inderdaad, aantal jaren geleden waren de stickers met

      “buy a hybrid, I need your gas”

      toch redelijk populair in de VS. Ik vond die toch wel geniaal eigenlijk.

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        3 januari 2019 om 16:08

        @phevtreb: Lol, wat ook geniaal is vind ik ” my sisters Silverado ” .. Murica ! Andere vrouwen ” nee schat ik neem mijn Picanto wel jouw 3 serie is mij veels te groot ” :)

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          4 januari 2019 om 11:09

          @RobUSA: niet mijn vrouw, die doet boodschappen met de Suburban.

          Login om te reageren
          • RobUSA zegt

            4 januari 2019 om 19:08

            @phevtreb: En ze draagt geen overal ? Dan is het top :)

            Login om te reageren
            • phevtreb zegt

              4 januari 2019 om 20:58

              @RobUSA: wees niet bang, ze gaat altijd keurig gekleed de deur uit.

              Login om te reageren
    • dnadave zegt

      3 januari 2019 om 23:39

      @ericc: laad ?

      Login om te reageren
  2. chrisvonmeer zegt

    3 januari 2019 om 07:53

    Zo en nu snel terug naar de laadpaal.

    Login om te reageren
  3. gewoondirk zegt

    3 januari 2019 om 07:56

    Wat een kinderachtig gedrag, I love it!

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      3 januari 2019 om 16:13

      @gewoondirk: Als ik nog geen tientallen filmpjes op IG zie is het gewoon fake news en willen de EV rijders gewoon aandacht.

      Login om te reageren
      • gewoondirk zegt

        4 januari 2019 om 07:12

        @robusa: Prachtige logica, geen speld tussen te krijgen. Ik zie ook geen tientallen filmpjes van sexuele intimidatie op IG dus #metoo zal ook wel fake news zijn…

        Login om te reageren
        • RobUSA zegt

          4 januari 2019 om 19:09

          @gewoondirk: Gewoon bij je eerste zin houden de rest is onzin en appels-peren.

          Login om te reageren
          • gewoondirk zegt

            5 januari 2019 om 07:20

            @robusa: Alsof jij bepaalt wat wel of geen onzin is. Los daarvan, fijn dat je het sarcasme herkent in mijn eerste zin.

            Login om te reageren
  4. ericc zegt

    3 januari 2019 om 07:59

    laad moet laat zijn!

    Login om te reageren
    • jaso013 zegt

      3 januari 2019 om 08:02

      @ericc: ik vond het wel een geslaagde woordgrap in deze….

      Login om te reageren
      • ericc zegt

        3 januari 2019 om 09:10

        @jaso013: zie het nu ook pas.

        Login om te reageren
  5. jasperh zegt

    3 januari 2019 om 08:03

    Dit is toch gewoon niet veel meer dan pesten? Hoe kan je jezelf als niet elektro rijder irriteren aan de elektro rijder? Rijd je zelf elektrisch dan snap ik het, dan kan je je nog irriteren aan de laadpaalplakker.

    Login om te reageren
    • ff40 zegt

      3 januari 2019 om 08:07

      @jasperh: omdat erdoor de vrijheid van autokeuze afgenomen gaat worden! Weet je nog hier? 2030 geen benzine auto meer!!

      Ik sta erachter! Zouden we hier al helemaal moeten doen
      Actie!

      Login om te reageren
      • hiostu zegt

        3 januari 2019 om 08:12

        @ff40: ik hoop toch echt dat je een grapje maakt, anders ben je toch echt een heel sneu figuur…

        Login om te reageren
        • ff40 zegt

          3 januari 2019 om 08:25

          @hiostu: nee!

          Login om te reageren
        • ff40 zegt

          3 januari 2019 om 08:29

          @hiostu: dat jij jezelf alles laat opdringen, ik wil het niet klaar uit!
          En dat geldt voor alle CO2 onzin!!

          Laat ze het milieu aanpakken!
          Begin met minder mensen dus minder rotzooi op aarde!!!

          Login om te reageren
          • weijs zegt

            3 januari 2019 om 08:33

            @ff40: Jij stapt naar voren als vrijwilliger begrijp ik? #MinderMensenNu

            Login om te reageren
            • enjoypunani zegt

              3 januari 2019 om 13:54

              @weijs: ja, ik vind het geen gek idee om aan geboortebeperking te doen. Max 2 kids per stel is voorlopig meer dan zat voor de voortplanting van de mensheid. Je kunt wel zeggen, ik ben vrij om te doen wat ik wil, maar de negatieve externe effecten van het derde kind betaal je niet. Dus is dat enerzijds best wel egoïstisch om te zeggen dat je per se een derde kind wilt en echt nodig hebt… Voor economische voorspoed en immer groeiende economieën is dat minder leuk, maar er komt een keer een omslagpunt dat alle landen bevolkingskrimp krijgen.

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                3 januari 2019 om 18:35

                @enjoypunani: Twee kinderen per stel is meer dan het gemiddelde. De enige reden dat het inwonersaantal in nederland stijgt is immigratie. Daarmee stoppen lijkt me stap één. Dan kan je het aantal kinderen nog een vrije keus laten, zolang het gemiddelde onder de twee zit komt het dan wel goed.

                Het echte probleem zit in afrika. Waar de mensen fokken als konijnen. Daar groeit de bevolking verreweg het hardst.

          • laptom zegt

            3 januari 2019 om 09:49

            @ff40: Als we het ergens moeten aanpakken is het op kleine schaal. Hoe willen we als kleine land ooit serieus genomen worden als wij er zelf niet alles aan doen voor het milieu? Tegen China en VS roepen dat ze het beter moeten doen terwijl wij het slechtste jongetje van de EU zijn? Dat komt overtuigend over. Aangezien onze economisch voorspoed deels afhangt van onze industrie, is het veel logischer om op deze makkelijke fronten te scoren. Daarnaast ben je bezig met de mindset van miljoenen mensen die om moet. Dat duurt generaties, dus vroeg beginnen. Dan ebt dat ook door in de industrie, net zoals veiligheid in de jaren 80-90.

            Login om te reageren
          • banaan7 zegt

            3 januari 2019 om 11:01

            @ff40: heet u toevallig Thanos?

            Login om te reageren
          • flutterby zegt

            3 januari 2019 om 13:51

            @ff40: de aarde kan makkelijk 2-3x zoveel mensen voorzien. Alleen niet de gene die dagelijks 1200kg staal nodig heeft om zichzelf onnodig ver te verplaatsen, eeuwen oude energie gebruikt, vlees eet en “China made” koopt.

            De aarde heeft geen mensen probleem, maar een verwende mensen probleem. Verwende mensen houden niet van verandering en vinden altijd wel een reden om tegen te zijn. Vaak hebben ze hier niet eens aantoonbaar bewijs voor nodig. Ze hechten meer waarde aan gelijk hebben dan aan de waarheid.

            Login om te reageren
            • evdw zegt

              3 januari 2019 om 18:17

              @flutterby: Mensen houden van welvaart, jij ook. En welvaart geeft nou eenmaal wat vervuiling maar met 3x zoveel mensen als nu moet je behoorlijk veel terug in welvaart en dat wil bijna niemand.
              Dus het beste alternatief is gewoon minder mensen, dan kan iedereen zijn welvaart houden en heeft dus ook iedereen een prettig en comfortabel leven.
              Wat is er nou tegen om ipv 7 miljard mensen het lekker terug te schroeven naar, laten we zeggen, rond de 10 miljoen?

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                3 januari 2019 om 18:38

                @evdw: Het leuke is dat je helemaal niet minder welvaart hoeft om meer mensen goed te kunnen voeden (met grondstoffen en voedsel) met de aarde. Je moet alleen anders denken. Dat kan prima zonder aan luxe in te leveren.

              • evdw zegt

                3 januari 2019 om 19:05

                @lekbak: Ik hoor graag hoe.
                En het gaat niet alleen om voeden maar om alles wat we nu ook hebben.
                Dus producten uit china, vliegen naar australie, thuis je TV in het stopcontact kunnen steken en lekker rondrijden in een brullende V8.

      • flutterby zegt

        3 januari 2019 om 08:26

        @ff40: vrijheid van auto keuze? De BPM/CO2 tax heeft dat al onmogelijk gemaakt. Pick-up in de VS $30.000, Nederland €80.000.

        Login om te reageren
        • ff40 zegt

          3 januari 2019 om 08:30

          @flutterby: ja dus actie!!

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            3 januari 2019 om 09:23

            @ff40: volgens dezelfde logica ben je dan dus ook tegen inenting van je (eventuele) kinderen. Als je je kinderen hebt laten inenten moet je dus gewoon je mond houden. Dat wordt ook de overheid opgelegd zonder verplichting, net zoals electrische auto’s.

            Login om te reageren
          • laptom zegt

            3 januari 2019 om 09:50

            @ff40: Trek een geel vestje aan zou ik zeggen…

            Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          3 januari 2019 om 09:33

          @flutterby: op grijs kenteken betaal je als ondernemer alleen geen BPM/CO2 tax.

          As particulier koop je geen Usa pick up voor €80.000,- dan ben je zeker €100.000,- meer kwijt. Dat komt dan wel weer door de BPM.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            3 januari 2019 om 13:43

            @phevtreb: Nou nou, die $30.000 pickup kost nou ook weer geen €180.000…

            Login om te reageren
      • BaRa zegt

        3 januari 2019 om 13:51

        @ff40: eh… die vrijheid heb je vandaag ook niet. Houtgestookt, steenkoolgestookt, mobiele nucleaire reactor, lachgas: het is allemaal verboden. Niet meer dan logisch dat ze structureel schadelijke producten zoals benzine en diesel in het verkeer ook verbieden.

        Login om te reageren
        • snel70 zegt

          6 februari 2019 om 07:41

          @bara: wellicht kan je jezelf eens verdiepen in lithium, waar het vandaan komt en wat het doet voor de mens in desbetreffende omgeving.

          Login om te reageren
      • jasperh zegt

        3 januari 2019 om 17:23

        @ff40: hoezo bekrompen? Stil staan is achteruitgang.

        Login om te reageren
      • richh zegt

        3 januari 2019 om 19:56

        @ff40: oké… Maar wat kan de Tesla rijder daar aan doen?
        Ga dan met je pick-ups in Den Haag staan. Laadpalen blokkeren heeft totaal geen nut en snapt niemand.

        Login om te reageren
  6. qubus zegt

    3 januari 2019 om 08:05

    Trieste mensen vragen om trieste reacties zoals dit.

    Login om te reageren
  7. tenaci zegt

    3 januari 2019 om 08:15

    Dat krijg je van inteelt.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      3 januari 2019 om 09:24

      @tenaci: kijktip, de film Idiocracy op Netflix.

      Login om te reageren
      • verplicht zegt

        3 januari 2019 om 18:20

        @stephane8200: Het ging niet zozeer om inteelt maar de voortplanting van mensen met een laag IQ.

        De eerste 10 minuten leggen het probleem perfect uit. De rest van de film is … het kijken waard!

        Login om te reageren
  8. realhustler zegt

    3 januari 2019 om 08:21

    Dit is best wel een lastig probleem.
    Even naar Nederland vertalen:
    Iemand parkeert op een plek waar hij niet mag staan en jij wel en je bent het daar niet mee eens.
    Als er toevallig parkeerbeheer langs komt, of een agent, dan krijgt hij een bon, maar dat lost niet jouw probleem op. Als je de politie belt, en je hebt geluk, dan komen ze en krijgt hij een bon, maar nog steeds neemt hij de plek in.
    De politie mag alleen nog voertuigen af laten slepen als deze een gevaarlijke situatie veroorzaken, niet meer voor fout parkeren of parkeren zonder te betalen.
    Als je zelf een sleept dienst inhuurt, dan moet jij die betalen, en ik acht de kans dat je civiel dat terug kan vorderen erg klein, daarnaast zal de sleepdienst dit niet willen uitvoeren, want de eigenaar zal het er niet mee eens zijn, en dan riskeren ze zelf gezeik.
    Ik had een wild parkeerder voor mijn huis, voor mijn oprit, die mijn auto blokkeerde. Echter, mijn ‘oprit’ was feitelijk gewoon mijn betegelde voortuin, en geen officiële oprit, dus niet het probleem van de politie.
    En dan?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      3 januari 2019 om 09:12

      @realhustler: In America is het nog veel leuker. In het grootste deel van America is een laadplek gewoon een parkeerplaats en is het niet verboden om er gewoon te parkeren met welk voertuig dan ook.
      In Nederland is er ook nog een enkele laadplek wat gewoon een algemene parkeerplek is. Een laadplek wordt in Nederland pas een laadplek als dit met je juiste bebording is aangegeven, enkel een laadpaal is niet voldoende.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        3 januari 2019 om 10:40

        @robert110: Staan die superchargers niet gewoon op private grond? Dan mag de eigenaar toch gewoon aangeven wat er wel èn niet mag staan lijkt mij. Maar weet het niet zeker, misschien heb je gelijk.

        En over de Nederlandse laadpalen en ‘verkeerde’ bebording. Het is toch best zielig om je op basis van dat soort vormfouten jezelf er niet aan te houden?

        Login om te reageren
        • DaveB zegt

          3 januari 2019 om 11:20

          @reactief: eigendom van een terrein doet niets ter zake.
          Het karakter van het terrein des te meer.
          Als het terrein niet is afgescheiden met hekken, paaltjes, kettingen etc. dan is het ‘voor openbaar verkeer openstaand’.
          Iedereen mag op een voor openbaar verkeer openstaand terrein parkeren.
          Staan er bepaalde borden met parkeren dan heb je een ander verhaal. Maar dat staat er los van.

          Login om te reageren
          • richh zegt

            3 januari 2019 om 19:59

            @daveb: het is totale onzin dat je je eigen grond zou moeten afschermen, en dat het anders maar openbaar terrein is. Een bordje met uitleg is meer dan genoeg.

            Login om te reageren
            • DaveB zegt

              4 januari 2019 om 04:07

              @richh: kun je wel vinden maar zo staat het in de wet en verder omschreven in jurisprudentie. Als
              je een bordje met verboden toegang bedoelt dan begeef je je weer op ander terrein. No pun intended.

              Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        3 januari 2019 om 11:42

        @robert110: er is in nederland nog geen officieel bord voor laadpalen, dus je mag er gewoon gaan staan.

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          3 januari 2019 om 12:19

          @gwnbmw: De borden E1002, E1003 en E1004 zijn gewoon officieel.

          Login om te reageren
        • arjontje zegt

          3 januari 2019 om 13:02

          @gwnbmw: dat is fout gedacht. Als je een parkeerbord hebt, met daar onder het bekende witte bordje wat aangeeft dat dit alleen een parkeerplek is voor een ev. Dan mag je er niet staan. Ook moet er volgens mij een wit kruis getekend zijn al weet ik dat niet zeker. Tevens kan het apv van de gemeente ook uitzonderingen veroorzaken. Maar veel gemeentes hebben dit nog niet opgenomen.

          Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      3 januari 2019 om 11:21

      @realhustler: Ik bijna dagelijks een zelfde soort situatie als bovendestaand filmpje: Ik rijd op een vrachtwagen en bijvoorbeeld gisterenavond nog was de laad/losplaats bezet door geparkeerde auto’s (Tilburg Centrum, bij de McD). Nu kan ik die auto’s ook prima wegslepen met m’n vrachtwagen ondanks een handrem, maar het gezeur wat je dat op hals haalt, is erg groot volgens mij. En af laten slepen is een duur geintje. Hoop dat deze trend niet overwaait, voor eigen rechter spelen gaat niet werken.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      3 januari 2019 om 18:52

      @realhustler: Dan bel je je zwager die ff met de trekker en een zware ketting komt. We hebben het eens gedaan toen een aso bij het kantoor van mijn vader zo ging parkeren. Die auto was snel weg hoor (meneer was duidelijk gewaarschuwd). Volgende keer gewoon iemand bellen met een zware bus of terreinwagen. Een stilstaande auto sleep je relatief makkelijk weg, vooral als de spelende auto wat gewicht heeft.

      Login om te reageren
  9. Michiel1 zegt

    3 januari 2019 om 08:21

    Het blokkeren is triest. Maar waar komen ze in actie?? Het is gesimuleerd…. Dat is hetzelfde dat ik nu roep: De regering valt! Omdat m’n buurvrouw “foei Rutte!” riep net…

    Login om te reageren
  10. raimondvanbarneveld zegt

    3 januari 2019 om 08:27

    Duidelijk dat de pick-up niet in Park stond. Ben benieuwd wat er gebeurd als je dat doet. Gaat het dan net zo gemakkelijk?

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      3 januari 2019 om 09:52

      @raimondvanbarneveld: Volgens mij wel. De achterwielen blokkeren gewoon en strepen worden over de weg getrokken.

      Login om te reageren
      • raimondvanbarneveld zegt

        3 januari 2019 om 10:52

        @laptom: oh ik ging er van uit dat het een 4×4 is en dat de parkeerstand effect heeft op alle vier de wielen.

        Login om te reageren
  11. stationcar zegt

    3 januari 2019 om 08:41

    Das jammer als je bij de laadpaal komt met een lege batterij ?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      3 januari 2019 om 09:41

      @stationcar: voor die pickup zetten en een verlengsnoer en dan lekker wachten.

      Login om te reageren
  12. okdoei zegt

    3 januari 2019 om 08:50

    Voor iedereen die weet hoe je sleepkabels aan een auto bevestigd, de “actie” start bij 1m30s

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    3 januari 2019 om 09:03

    Toen de eerste stoomtreinen gingen rijden zouden de koeien geen melk meer geven, paarden van schrik onder de trein lopen en de vrouwen geen kinderen meer kunnen baren en Jezus zou eeuwig wegblijven van deez’ aard.
    Er is verdomd weinig veranderd sinds 1839 !

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      3 januari 2019 om 09:53

      @desjonnies: ik geloof niet, dat men vreest, dat vanwege de elektrieke automobielen de koeien geen melk meer zullen geven, paarden van schrik onder de trein zullen lopen, vrouwen geen kinderen meer zullen kunnen baren (hoewel dat voor deez’ aard mischien nog niet eens zo slecht zou zijn) en/of Jezus zou eeuwig wegblijven. Maar verder heb je natuurlijk gelijk :-)

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        3 januari 2019 om 13:55

        @amghans: neen, maar naar het schijnt krimpen de testikels van de Homo Redneckus door EV’s tot een voor Trump onaanvaardbaar niveau.

        Login om te reageren
    • avdb55 zegt

      3 januari 2019 om 16:31

      @desjonnies: dat was overigens ook het moment dat de eerste elektrische auto geconcipieerd werd

      Login om te reageren
  14. robert110 zegt

    3 januari 2019 om 09:13

    Dan ben je ook snel op je pik getrapt als dit je reactie is als er iemand op je parkeerplekkie gaat staan.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      3 januari 2019 om 09:26

      @robert110: als al die electrorijders bij de benzinepomp parkeren, is dat dan wel goed?

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        3 januari 2019 om 10:13

        @stephane8200: Nee, maar dan zou ik er gewoon omheen werken. Ik ga dan geen teslas van familie bij andere benzinepompen wegtrekken.
        Daarnaast is een benzinepomp geen parkeerplek, terwijl (in de USA in ieder geval) de meeste laadplekken wel gewoon algemene parkeerplekken zijn

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          3 januari 2019 om 11:31

          @robert110: heb je het artikel gelezen? Was de pick-up van een familielid om te laten zien dat het kan.

          Zodra er een supercharger van Tesla staat is het geen parkeerplaats maar een laadpunt net zoals een benzinepomp een laadpunt is voor fossiele brandstof. Een benzine-laadplaats heeft toch ook niet 100% van de tijd auto’s daar staan. Dat geeft toch ook niet het recht om je auto daar dan maar neer te zetten? Of wel?

          Login om te reageren
          • robert110 zegt

            3 januari 2019 om 12:16

            @stephane8200: Ik heb het artikel gelezen ja, ik heb het filmpje ook gekeken en het artikel op Jalopnik over het zelfde filmpje heb ik ook gelezen, wat is je punt?

            Een laadpaal alleen maakt de plek niet exclusief voor elektrische auto’s dat is aan de beheerder zelf of aan de plaatselijke regelgeving om dat te regelen, dat is in Nederland zo en dat is in America ook zo.

            Login om te reageren
            • tjorque zegt

              3 januari 2019 om 13:44

              @robert110: een is wel een verschil tussen laadpaalparkeren omdat er te weinig plek is en meerdere laadplekken blokkeren omdat je tegen ev’s bent…

              Dat eerste is enigszins begrijpelijk, dat tweede is gewoon kinderachtig egoïsme.

              Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        3 januari 2019 om 10:48

        @stephane8200: ik ben nog nooit gehinderd door een ev bij de pomp..

        Login om te reageren
    • pramm zegt

      3 januari 2019 om 09:26

      @robert110: ik denk dat redelijk wat mensen geïnteresseerd zouden zijn als een dag een pompstation langs de A2 wordt geblokkeerd door ev’s.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        3 januari 2019 om 10:28

        @pramm: de zgh. ‘gele Tesjes’

        Login om te reageren
  15. jochempie zegt

    3 januari 2019 om 13:39

    Soms zijn Tesla’s wel vervelend. Gisteren reed er eentje achter mij, vermoedelijk op autopilot. Er was geen enkel ander voertuig op de snelweg in zicht, maar de auto besloot op zo’n 20 meter achter mij te blijven hangen. We zijn als mensen gewend dat we allemaal onze eigen snelheid hebben om van A naar B te komen, en passen ons niet graag aan aan andere weggebruikers. Als een elektrische auto zich volledig afhankelijk afstelt van de auto voor zich, voelt dat gewoon creepy. Alsof de auto zich extra in jou interesseert… anyway, mijn oplossing was om steeds langzamer te gaan rijden (van 100 naar 80), totdat de auto of de bestuurder er genoeg van had, en met een aardig snelheidsverschil er voorbij spoot. Elon, please stop your cars from following other road users, it creeps people out.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      3 januari 2019 om 14:24

      @jochempie: Liever een auto met Autopilot achter je, dan een auto zonder cruise control die zo achterin kan klappen. Ik snap het probleem niet.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        3 januari 2019 om 19:07

        @stfu: Eh, relatief veel van de ongelukken met autopilot waren juist dat de tesla de voorganger volledig over het hoofd zag. Doe mij maar een mens in een auto met telefoonsignaal blokkade.

        Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        4 januari 2019 om 09:08

        @stfu: Er kan geen ongeval gebeuren als er niemand anders op de weg is, en ik gewoon in m’n baan blijf. Het is veiliger voor de Tesla om zich van mij te verwijderen, dat wel.

        Login om te reageren
  16. johnwaters zegt

    3 januari 2019 om 18:11

    Elektriciteit is enkel goed om frieten te bakken.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      9 januari 2019 om 09:49

      @johnwaters: Dat dacht ik juist van olie!

      Login om te reageren
  17. ff40 zegt

    3 januari 2019 om 19:12

    Je zal nog aan mij denken als Nederland zonder stroom zit door die electroautos en warmtepompen
    Lekker doodvrieZen kunnen we

    Milieu problematiek omvat iets anders dan CO2

    Minder mensen geboortebeperking op wereldschaal is de oplossing

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North