Tesla vraagt personeel om vrijwillig auto’s te bezorgen

Auteur: , 40 Reacties

Help Elon, bezorg een Tesla.

Tesla vraagt personeel om vrijwillig auto's te bezorgen

De Amerikaanse autofabrikant Tesla staat voor een serieuze uitdaging. Er staan nieuwe auto’s klaar om geleverd te worden, maar de autobouwer heeft niet de capaciteit om al die nieuwe auto’s te leveren. Eerder werd al bekend dat Tesla duizenden autotransporters heeft gekocht en schakelt nu de hulp van zijn medewerkers in.

In een interne e-mail roept Tesla’s senior vice president Sanjay Shah op om het automerk te helpen. In de mail, die in handen is van Business Insider, staat dat Tesla de komende twee weken 30.000 nieuwe auto’s moet bezorgen. Die deadline is niet toevallig, over twee weken eindigt het eerste kwartaal. Voor het einde van het eerste kwartaal wil Tesla de klus geklaard hebben. De autofabrikant hoopt dat medewerkers vrijwillig een handje kunnen helpen door auto’s te bezorgen bij klanten.

De leveringen moeten op volle toeren gaan draaien. In het vierde kwartaal van 2018 maakte CEO Musk al bekend dat het aantal leveringen dit jaar met 65 procent moet toenemen. Het is de bedoeling dat in 2019 tussen de 360.000 en 400.000 Tesla’s bij de klant terechtkomen.

Het is niet de eerste keer dat Tesla hulp van zijn medewerkers vraagt. De autofabrikant heeft inmiddels een geschiedenis als het gaat om leveringsproblemen. In november vorig jaar had Tesla ook grote moeite met het op tijd leveren van de Model 3. Elon Musk sprak toen van een logistieke hel. Met onder meer de aankoop van de autotransporters zal het waarschijnlijk niet zo’n drama als de vorige keer worden.



40 reacties

Oplossing is gewoon doen wat Porsche doet. Extra vragen om hem zelf de fabriek uit te mogen rijden (moet wel een rondleiding bij dan)
@gebruikersnaam3: Doet de hele VAG groep, en het werkt fantastisch.
@dutchdriftking: als je auto afgeleverd wordt in de goede tijd van het jaar. Ik heb inmiddels 3x het aanbid gehad dat ik hem (gratis) in Wolfsburg mocht ophalen. Elke keer dacht ik: Nouja, lijkt me wel een keer leuk.

En moesten ze erop terugkomen omdat het winterbandentijd was, en die schijnen ze er in de fabriek niet op te kunnen leggen en laten ze je niet wegrijden.
@dennisdd: sorry voor de typfouten….
@gebruikersnaam3: dat kost ook nog eens 700 Euro extra
@gebruikersnaam3: ja maar dat doet Tesla al, zo ook in Tilburg…. maar dat duurt nog veel te lang en er is geen plek om al die auto’s te laten staan als het er 30000 zijn!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Het lijkt mij wel relevant om te vermelden dat de medewerkers gewoon voor hun diensten betaalt zullen worden. Vrijwillig doet velen denken dat er geen compensatie tegenover staat, maar dat is dus niet zo.
@basv: Prachtig, betaald krijgen om eens lekker te gaan lopen stampen in andermans tesla. Woei ! Puik plan.
@335istage1: uh joah
@stfu: ik leen die van jou wel een keer. Eens kijken wat die range nou echt is in de praktijk met een normale ab-rijstijl.
@jaapiyo: Range. Daar istie weer. The horseless carriage van 2019. De drogreden van de fossielen die niet begrijpen dat autorijden een hobby gaat worden net als paardrijden. Range maakt geen fuck uit voor 95% van de bevolking. Thuisladen en elke ochtend een volle batterij. Over 10 jaar lekker autonoom al gamend of op je laptop naar je werk en in het weekend lekker dat benzinekreng vol de toeren in jagen op het circuit.
@koen0373: autorijden in een auto op fossiele brandstoffen gaat een hobby worden ja. Ik geloof niet dat al het vervoer over de weg een hobby gaat worden.
@timobac: correctie: zelf autorijden gaat een hobby worden :-)
Kleine vraag/opmerking van mijn kant. Eindigd niet het eerste kwartaal bijna? Of houden ze op de beurs andere kwartalen aan?
@milieumeneertje: Kleine reactie van mijn kant, eindigt is met een t en tevens staat in het het artikel vermeld: “Die deadline is niet toevallig, over twee weken eindigt het eerste kwartaal.”
@evdw: klasse
@evdw: Dat stond er eerst niet. Is net aangepast naar ‘eerste kwartaal’…
@milieumeneertje: over 2 weken eindigt het eerste kwartaal ja, dit staat ook in de tekst.
@milieumeneertje: zoals in het artikel staat
@milieumeneertje: ja dus je had gisteren op 264$ je kans kunnen pakken en een halve tesla bij elkaar kunnen sparen in een paar dagen ;)
Teslabezorgd punt NL
De kwaliteit die je gewend bent dus, maar dan extra vrijwillig.
@cossiekiller: Tesla’s reputatie qua afwerking kennende is het meer “het gebrek aan kwaliteit wat u gewend bent “…
Stel: iemand komt bij mij voor de deur een Tesla brengen (bedankt!) moet ik dan daarna die vriendelijke Tesla-medewerker terugbrengen naar de dealer / Tilburg?
@ukbob: wat dacht je van de trein
@maartenb98: in Murica… Yeah right
@potver7: het is toch het probleem van tesla. Dan hadden ze er maar voor moeten kiezen om de auto’s op te laten halen bij de dealer of de fabriek
Wat een trieste organisatie. Auto’s bouwen maar geen capaciteit hebben om ze te leveren.
@johnwaters: schuld van Tesla zelf. Klanten kunnen toch ook hun nieuwe Tesla zelf ophalen? 🙈
@johnwaters: jij kan het beter?
@stfu: ik ben geen zelfverklaarde EV heilige, maar het leveren van de afgewerkte auto’s maakt naar mijn mening een essentieel onderdeel uit van de ganse productielijn. Of weet jij het beter?
@stfu: niet happen. @johnwaters is een troll
@lippie: je mag ook inhoudelijk reageren hoor.
Heeft ook weet veel te maken met de zogeheten Dealer Franchise Laws. In veel staten is er wetgeving die het o.a. verbiedt om direct aan klanten te leveren. Dat geeft de grote dealergroepen veel macht t.o.v. de merken. Tesla omzeilt dat met allerlei kunstgrepen.
Goed voor elk bedrijf om in contact te blijven met de klant!
Je hebt van die bedrijven die hebben zo’n parkeerplaats vol met vrachtwagens staan. Vaak kun je ze dan bellen en als je ze wat geld geeft rijden ze je spullen voor je rond. Wellicht een gek idee maar misschien kan zo’n bedrijf helpen?
Soms is het niet verkeerd als werknemers van binnen de operatie ook in contact met de klant komen – een dergelijke strategie zal ook deels meetellen.
Er zit toch niet voor niets Autopilot op.

Gewoon het adres van de klant intypen en de auto zichzelf naar de klant laten brengen. Opgelost.
Tesla heeft dringend nood aan een manager voor dit soort “conventionele problemen”…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).