• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla’s met Autopilot remmen nu ook voor jou

Auteur: jaapiyo, gepost 24 maart 2019 om 10:05 – 27 Reacties

Tesla


Tenzij je een BMW-rijder bent…Hoe dan!?!

Tesla’s met Autopilot zijn officieel al een tijdje geen zelfrijdende auto’s meer, omdat Elon en zijn toko veel kritiek kregen op hun aanvankelijke impliciete dan wel expliciete claims dat dit wel het geval zou zijn. Maar om het allemaal nog wat verwarrender te maken, introduceert Tesla wel gestaag software updates waardoor Autopilot weer iets autonomer wordt (mits regelgeving dat toelaat). Zo kunnen Tesla’s met Autopilot na een van de laatste updates klaarblijkelijk ook reageren op automobilisten die hun pijltje uitzetten op de snelweg, als teken van hun intentie om hun ouderwetse barrel voor je neus te plempen.

Dit alles klinkt een beetje raar, gezien het feit dat we al jaren filmpjes kennen van mensen die een ‘kijk ma, zonder handen’ doen in Tesla’s, of achterin gaan zitten terwijl de auto op de snelweg rijdt en meer van dat soort fratsen. Je zou zeggen dat dat niet zo verstandig is om te doen, als je weet dat je auto niet adequaat reageert op een voorligger die besluit vlak voor je in te voegen. Maar goed, tot op heden konden Tesla’s dat dus daadwerkelijk níet. Dankzij redditor privaterbok weten we nu echter dat deze ernstige omissie voorgoed verleden tijden is.

De geruchten gingen al langer dat Tesla’s met software versie 2019.5.15 opeens afremden voor bestuurders die het gore lef hebben hun auto voor een Tesla te kwakken, maar deze geruchten waren niet bevestigd. Raar eigenlijk dat daar kennelijk geen duidelijke communicatie over bestaat, daar Tesla bestuurders soms toch al klagen over phantom braking. Dat laatste houdt in dat je Tesla opeens remt terwijl daar geen aanwijsbare reden voor lijkt te zijn. Menselijke reservepiloten in Tesla’s spraken op fora het gevoel uit dat hun gerobotiseerde hogere in rang achter het stuur reageerde op knipperlichten door af te remmen. Maar hard bewijs was er niet.

Gelukkig kwam privaterbok met een filmpje op de proppen dat onomstotelijk bewijs levert (soort van). In zijn Model 3 reed hij over een highway, toen een snode Mercedes C-klasse opeens dreigde naar links te komen. De auto remt vervolgens af om de Merc ruimte te geven, terwijl de auto direct voor de Model 3 uit beeld verdwijnt. De remingreep gebeurt dus niet op basis van die auto. Illuminati confirmed.

Ook interessant!

  • Tesla Model S Plaid komt met carbonkeramische remmen
  • Video: Tesla Model 3 test autopilot op bochtige weg, gaat fout
    Video: Tesla Model 3 autopilot op bochtige weg gaat fout
  • Video: Tesla Model 3 doet bobslee na
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, model-s, Tesla, wit

Vorig bericht: « Special: Fiat Croma (154)
Volgend bericht: Vettel: “Verstappen niet beter dan Gasly” »

Lees Interacties

Reacties

  1. reactief zegt

    24 maart 2019 om 10:14

    Krijg je nu weer van die irritante gasten die een Tesla in de spiegel zien aankomen en dan voor de lol hun knipperlicht aanzetten.
    En moet zeggen, lijkt me eigenlijk ook best grappig om eens uit te proberen :)

    Login om te reageren
    • bugboy zegt

      24 maart 2019 om 11:39

      @reactief: Dan geef je even gas bij en dan gaat die er gewoon voorbij.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        25 maart 2019 om 07:52

        @bugboy: en dan gaat de wagen wel maar links, knalt de Tesla er tegenaan en staan de kranten en blogs weer vol met verhalen over een slecht werkende Autopilot.

        Login om te reageren
  2. deVia zegt

    24 maart 2019 om 10:19

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. fransananas zegt

    24 maart 2019 om 10:20

    Autopilot registreerde al auto’s die zijdelings van richting veranderde. Enkel deden ze dit op de beweging die de auto maakte. Niet op het knipperlicht.

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    24 maart 2019 om 10:26

    Lekker in Belgie ook. Waar men al richting begint aan te geven als ze de opzij willen gaan komen, ipv op het moment zelf. Je weet nu in ieder geval wel dat je hem altijd voor een Tesla kunt gooien…

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      24 maart 2019 om 11:41

      @trustmeiamanengineer: uh…zo hoort het ook! Eerst kijken, dan richting aan geven en dan pas van baan wisselen.

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        24 maart 2019 om 12:00

        @vroaaar: op zijn Belgisch, nog half in de bocht de clignoteur al aankwakken en 2 kilometer verderop wanneer de situatie het niet toe laat m er tussen proppen. Maar blijkbaar moet je in België invoegers de ruimte geven ipv ze op te voeden om snelheid te maken en veilig in te voegen.

        Login om te reageren
      • harrie zegt

        24 maart 2019 om 12:01

        @vroaaar:
        Ja, maar je zet je knipperlicht pas aan als er daadwerkelijk ruimte is.

        Login om te reageren
      • Robert zegt

        24 maart 2019 om 12:06

        @vroaaar: precies, niks irritanter dan medeweggebruikers die onaangekondigd hun auto tussen jouw en je voorligger drukken en dan achteraf nog (als dank?) hun pinker aanzetten. Haast nog erger dan die gasten die hun knipperlicht aanzetten en daarmee het ‘recht’ ontlenen om uit te voegen zonder zich te bekommeren om het snelheidsverschil of de beschikbaarheid van de ruimte op de andere rijstrook.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        24 maart 2019 om 16:01

        @vroaaar: eh, nee!

        Je richtingaanwijzer hoor je pas aan te doen nadat je gekeken hebt dat er ruimte is. Het is een signaal dat je iets gaat doen, niet dat je iets wilt gaan doen. Kijken, als er ruimte is dan pas raw aan en dan gaan. Belgen doen de raw aan om aan te geven dat ze de auto ervoor gaan gooien.

        Zo hoor je bij een gewone afslag ook de raw al aan te doen voordat je begint met remmen, en niet twee meter voordat je aan het stuur begint te draaien.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        24 maart 2019 om 16:02

        @vroaaar: excuus, dat schrijf jij ook al.

        Maar Belgen doen het nog steeds verkeerd.

        Login om te reageren
  5. ghost zegt

    24 maart 2019 om 10:27

    Supergaaf! Echt amazing update! Soms klinkt het Tesla net als een reclame van TellSell: Klinkt leuk, maar ergens ook te mooi om waar te zijn..

    Login om te reageren
  6. alfapeter zegt

    24 maart 2019 om 10:37

    Fake news, Mercedes rijders gebruiken geen richtingaanwijzers.

    Login om te reageren
    • ddimi zegt

      24 maart 2019 om 11:00

      @alfapeter: ik denk dat je Mercedes-drivers met Bmw-drivers verward. Bij Bmw is de pinker een veel weggelaten optie.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        24 maart 2019 om 12:15

        @ddimi: nee dat was bij Audi zo en nu bij Volvo

        Login om te reageren
  7. lekkerlinksrijden zegt

    24 maart 2019 om 10:39

    Als je voor een Tesla rijdt, wat gebeurt er dan als je je gevarenlichten aanzet?

    Login om te reageren
  8. jochempie zegt

    24 maart 2019 om 10:45

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. wimof zegt

    24 maart 2019 om 11:16

    En nu nog een Tesla die net als ik aan het gedrag van rijdende bestuurders kan afleiden wat die andere wel zou willen gaan doen.
    Ik ben er mij bewust van dat andere bestuurders dit ook kunnen maar toch niet zo veel als ik de oplichtende remlichten als kleine maatstaf mag nemen.

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      24 maart 2019 om 11:43

      @wimof: bestuurders doen er in de nabije toekomst niet meer toe. Dan zijn alle voertuigen connected en bepaald AI wat er gebeurt. Dan zijn we gewoon allemaal passagier.

      Login om te reageren
  10. balboni zegt

    24 maart 2019 om 12:01

    Lastig te lezen weer

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      24 maart 2019 om 12:04

      @balboni: Je kunt ook Tesla-nieuws elders lezen, of eerst de bron bekijken

      Login om te reageren
  11. crepito zegt

    24 maart 2019 om 12:02

    De ontwikkelingen lijken nu wel vlot te gaan met -Autopilot. Zeker als HW3 nu wordt uitgerold icm de nieuwe AI algoritmes. Nu wordt ook melding gegeven als je dreigt door rood licht te rijden.

    Ook netjes dat ze de Model 3 beschikbaar hebben gesteld aan een hacking competition, en de Model 3 kado hebben gegeven na het rapporteren van een bug/kwetsbaarheden.

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    24 maart 2019 om 12:06

    Ik vraag me af… drop eens 20 of 30 Tesla’s op een circuit, en zet AutoPilot aan. Wat gebeurt er dan… ?

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      24 maart 2019 om 14:43

      @Esprit_de_Flandre: zoveel Tesla’s bij elkaar is sowieso niet leuk.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      24 maart 2019 om 15:53

      @esprit_de_flandre: https://www.youtube.com/watch?v=UrOsDGBW8U8

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      24 maart 2019 om 16:03

      @Esprit_de_Flandre: dan staan ze na een half rondje stil met kokende accu’s

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North