• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Th!nk wordt eerste elektrische auto met Europese goedkeuring

Auteur: Wouter, gepost 11 mei 2009 om 11:29 – 45 Reacties

Th!nk O


Dat klinkt als een historisch iets, maar waarom vind ik het dan toch zo saai.

Maar goed, het hoeft niet altijd spannend te zijn. Feit is wel dat de Noorse Th!nk City de eerste volledig elektrische auto is die in alle lidstaten van de Europese Unie de weg op mag. Daarvoor moest er een Europese typegoedkeuring komen en die kreeg de Th!nk City in Nederland. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) testte de City op Europese eisen zoals remmen, botsen, verlichting, spiegels en uitstoot. Onze eigen verkeersgoeroe (en minister) Camiel Eurlings zal vandaag nog aan laatste testritje maken op het binnenhof en vervolgens het certificaat van goedkeuring uitreiken aan de directeur productontwikkeling van de autofabrikant Th!nk.

Th!nk koos voor Nederland voor de keuring, omdat deze hier het snelst wordt uitgevoerd (dat alleen al is al nieuws). Met het briefje mag de Th!nk City overal in Europa worden verkocht.

De foto is overigens van de Th!nk O, de Th!nk City is een stuk saaier, maar kost overigens nog steeds 40 mille. De compacte City zou met name geschikt zijn voor stadsverkeer, wat ook blijkt uit de topsnelheid van 100 km/u. De maximale actieradius is 180 km en het volledig opladen van de batterij duurt 13 uur.

Ook interessant!

  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Goodyear ElectricDrive GT
    Echt stilte in je elektrische auto met nieuwe Goodyear band?
  • Niet eerder werden er zo weinig auto's verkocht in de EU in april
    Handen bij de knoppen voor subsidie elektrische auto
  • Ook deze smartphonemaker gaat elektrische auto's maken

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, think

Vorig bericht: « “Koop” rijbewijs, auto en vervolglessen in 1 pakket
Volgend bericht: Teasers van de nieuwe Opel Astra »

Lees Interacties

Reacties

  1. Roger zegt

    11 mei 2009 om 11:31

    Briljant!!! Een Tesla Model S is net zo duur en kan 2x zo hard. Oplaadtijd nog geen uur en komt ruim 2x zo ver.

    Wat zal dit verkopen!

    Login om te reageren
  2. MGMIDGETMKIII zegt

    11 mei 2009 om 11:31

    Die goedkeuring kan in Nederland snel?
    Ik wist niet dat ambtenaren ook snel konden werken:P
    Het is een begin richting de echte elektrische auto’s maar een actieradius van 180 km is mager en een prijs van 40k is dan wel heel veel

    Login om te reageren
  3. -niels- zegt

    11 mei 2009 om 11:32

    zie je een best leuk plaatje, blijkt het dat andere gebakje te zijn :?

    Login om te reageren
  4. OverSoft zegt

    11 mei 2009 om 11:33

    Die Think O ziet er op zich nog best geinig uit, soort Smart 4-four, maar dan iets funkier. Die City zou ik echter liever op de vuilnisbelt zien…

    Login om te reageren
  5. Oly zegt

    11 mei 2009 om 11:39

    Think again that’s what i say

    think city ziet der echt niet uit.

    Login om te reageren
  6. GrumpyDemon zegt

    11 mei 2009 om 11:41

    Beetje te prijzig voor wat je er voor terug krijgt.
    Is gewoon niet normaal meer wat ze daar voor durven vragen.

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    11 mei 2009 om 11:47

    Tesla, Th!nk, Volt, waarom moeten dit soort hoaxen toch altijd zo’n semi intellectueel naampje hebben? Noem de auto gewoon naar de eigenaar van het bedrijf, Musk of zo.

    OT: alleen voor een IQ van 140 plus, genialiteit en gekte liggen tenslotte dicht bij elkaar :lol:

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    11 mei 2009 om 11:48

    Het is gewoon een G-Wiz die wat harder kan!

    Login om te reageren
  9. emielwind zegt

    11 mei 2009 om 11:53

    heeft de tasla roadster nog geen typegoedkeuring hier dan?

    Login om te reageren
  10. Cantago zegt

    11 mei 2009 om 11:55

    Lelijk, saai, traag en duur! Doe maar niet;) En het stoot meer troep uit dan benzine, weten jullie nog?

    Login om te reageren
  11. DEEF zegt

    11 mei 2009 om 12:02

    we gaan ff rekenen, wie helpt:

    okay stroom is niet zo kostbaar

    maar je kan ook een Peugeot 107 1.0 kiezen
    kosten ca. 10k nieuw
    voor die 30k kan je heel wat benzine aanschaffen

    Login om te reageren
  12. YK zegt

    11 mei 2009 om 12:03

    Zag zo’n Th!nk letterlijk een paar weken geleden nog rijden hier op de N205. Op het eerste gezicht dacht ik dat het zo’n opgevoerde invalidewagentje was, bleek het zo’n Th!nk te zijn. Je zag wel dat de bestuurder constant om zich heen keek enzo, vermoedelijk reed-ie ook niet 100% legaal. :roll:

    Login om te reageren
  13. Den zegt

    11 mei 2009 om 12:03

    Het gaat volgens mij bij dit waggie meer om het feit dat het ding gemakkelijk te recyclen is…

    Login om te reageren
  14. Peushovel zegt

    11 mei 2009 om 12:08

    Heeft Tesla dan nog geen Europese goedkeuring??

    Login om te reageren
  15. PloegR zegt

    11 mei 2009 om 12:10

    De Tesla zal wel via de IVA-weg gaan in Engeland.

    Login om te reageren
  16. JanC zegt

    11 mei 2009 om 12:27

    Th!nk bestaat al veel langer dan Tesla. Dat ze met zoiets op de proppen komen is dan een beetje… beschamend

    Login om te reageren
  17. WillemS zegt

    11 mei 2009 om 13:03

    Die Th!nk bestaat al veel langer inderdaad, snap ook niet helemaal waar die goedkeuring dan nu opeens vandaag komt. Mooie PR voor Eurlings weer zeker.

    De Th!nks reden in Nederland ook al veel langer, nog onder Ford, en heb een jaar of 5 geleden ook in dit golfwagentje mogen rijden. Opladen duurde uren, zoals nu nog steeds, en het opladen maakte een takke herrie. In die tijd dat die Noren het van Ford hebben overgenomen is er blijkbaar niet veel verandert aan het concept.

    Login om te reageren
  18. Genotsknots zegt

    11 mei 2009 om 13:10

    Ik begrijp niet waarom ze zoiets op te markt willen brengen. Dit kan alleen maar schadelijk zijn voor je imago lijkt mij. Want hij ziet er nog niet eens mooi uit

    Login om te reageren
  19. Simpson zegt

    11 mei 2009 om 14:08

    40 mille voor een “45-km karretje”?

    Nou, laat ik maar vast naar de dealer gaan, daar zal wel al een rij staan….
    het zal wel een varhaal zijn dat de batterijen zo duur zijn, maar voor 40 mille kun je een alto vol met laptopbatterijen kopen. incl. de laptops

    de vraag “who killed the electric car?” kan volgens mij worden beantwoord met: investeerders.

    Login om te reageren
  20. DeBepaler zegt

    11 mei 2009 om 14:09

    Dit schiet niet op. De verzekeringskosten zullen ook wel redelijk prijzig zijn in vergelijking met een eerder genoemde 107 gezien de aanschafprijs.. Financieel zal je er niet op vooruit gaan in dit bakkie..

    Login om te reageren
  21. GOD zegt

    11 mei 2009 om 14:12

    jongens dit gaat een flop worden.

    Login om te reageren
  22. Zoepie zegt

    11 mei 2009 om 14:54

    @Oly: Het is zo’n beetje als de smart, be smart don’t by one

    Login om te reageren
  23. Patrick zegt

    11 mei 2009 om 15:29

    Naar mijn mening had Ned Car zelfstandig door moeten gaan met de Smart For Four, uitermate geschikt en geheel gericht op het hybride en/of elektrisch concept..lijkt mij.

    Login om te reageren
  24. danny zegt

    11 mei 2009 om 15:52

    100km/u, ga daar maar de autosnelweg op tussen de vrachtwagens die 90km/u rijden
    doet me denken aan zo een invalidewagentje inderdaad

    als je bv om de 2 dagen de batterij moet opladen, hoe lang gaat die dan mee en wat kost zo een batterij ? iemand enig idee ?

    en wat in de winter met de vriestemperaturen ?

    maar vooral, daar zit geen bezieling in zo een motor, volledig vlak en het geluid zal er ook niet zijn waarschijnlijk

    Login om te reageren
  25. latino zegt

    11 mei 2009 om 16:16

    40.000 euro voor een SMART! whahahaha

    En wat kost een nieuwe batterij als die niet meer oplaad (zoals in je mobieltje etc)

    Login om te reageren
  26. Dan zegt

    11 mei 2009 om 16:51

    Te duur en nu nog te ‘onbekend’ om echt et verkopen (net als die ander Th!nk)

    Login om te reageren
  27. Dan zegt

    11 mei 2009 om 16:59

    et = te

    Login om te reageren
  28. Wim zegt

    11 mei 2009 om 17:21

    Totaal niet serieus te nemen dit zoethoudertje voor treehuggers. Een smart of een opel corsaai uit ’97 met een surfzeil op het dak zie ik als een serieuzer alternatief…

    Login om te reageren
  29. GOD zegt

    11 mei 2009 om 17:26

    I Th!nk its rubbish

    Login om te reageren
  30. mashell zegt

    11 mei 2009 om 17:38

    “Th!nk koos voor Nederland voor de keuring, omdat deze hier het snelst wordt uitgevoerd (dat alleen al is al nieuws)”
    Nou nee, het is typisch Nederland om een volwaardig instituut opgetuigd te hebben om Europese typegoedkeuringen te doen terwijl er geen nationale autofabrikant om er gebruik van te maken. Het is dus logisch dat daar geen wachtrij is.

    Login om te reageren
  31. RippiN zegt

    11 mei 2009 om 17:46

    @ GOD

    I Th!nk its rubb!sh too!

    Login om te reageren
  32. Jipino zegt

    11 mei 2009 om 18:20

    Gaaaaap…

    Dit is echt saai.

    Login om te reageren
  33. Esprit_de_Flandre zegt

    11 mei 2009 om 18:47

    Dacht al dat die foto niet klopte. Als ze nu eens de Opelfabriek overnamen, die oubollige dingen er allemaal uitgooien, en dan die Th!nk’s in massaproductie. Als ie goedkoop genoeg wordt, wordt het wel een succes.

    Login om te reageren
  34. Esprit_de_Flandre zegt

    11 mei 2009 om 18:48

    @mashell: Bussen en trucks hebben ook een typegoedkeuring nodig en die maken ze wel in NL.

    Login om te reageren
  35. Jandepandaman zegt

    11 mei 2009 om 20:41

    Think! Before you buy into that… Ik zie me al mijn verlengsnoertje leggen hier door mijn wijkje om mijn Denkje weer op te laden- Heb ik dat wagentje gekocht, moet ik er vervolgens een diefstalveilig vandalismebestendig anti-diefstal verlengsnoer van gemiddeld 500 meter bij regelen om elke avond gedurende 13 uur de afstand tussen mijn huisje en mijn autootje te kunnen overbruggen…

    Login om te reageren
  36. phantom zegt

    11 mei 2009 om 20:52

    @ wouter, omdat hij think heet, denk na!! dus, een saaie auto die je met verstand koopt dus ;0

    Login om te reageren
  37. marc zegt

    11 mei 2009 om 21:49

    nu de prijs nog naar beneden, en dit ziet er niet verkeerd uit:

    http://www.think.no/think/Press-Pictures/Picture-gallery/Photos/TH!NK-O/Think-Ox-2

    Login om te reageren
  38. marc zegt

    11 mei 2009 om 21:51

    nieuwe poging

    http://tinylink.com/?G7rviq6t22

    Login om te reageren
  39. BananaFlip zegt

    11 mei 2009 om 21:55

    Belachelijke naam.
    Maar verder best wel een beetje misschien eventueel een leuk dingetje.
    Toch liever een Model S :mrgreen: .

    En is 13 niet verschrikkelijk lang?
    Ja…

    Login om te reageren
  40. BananaFlip zegt

    11 mei 2009 om 21:56

    Dat wordt dan dus 13 uur…

    En nu wil ik een edit-knop!

    Login om te reageren
  41. Savipe.com zegt

    11 mei 2009 om 23:25

    en nu is het wachten op de eerste degelijkeelektrische auto met Europese goedkeuring

    Login om te reageren
  42. Septicus zegt

    12 mei 2009 om 11:52

    Hoezo millieuvriendelijk……..

    Accu opladen, maximaal 100 a 200 keer dan honderden kilo’s chemisch afval.
    Opladen… 1 kiloWattuur kost ong. Euro 0,25 (met transport, netwerk, aansluiting enz.)
    4 kWattuur dus ong. 1 Euro.
    1 Euro dus voor 4 kiloWatuur, dit is gelijk aan een motor van 4 kiloWatt 1 uur lang laten draaien.
    4 klioWatt is ongeveer 6 a 7 ouderwetse PK’s.
    Dit is te weinig voor een autootje.
    Je hebt ongeveer minstens 36 Pk nodig om een beetje normaal ….te kunnen rijden. (Kleine Panda is 50 PK)
    Dat is dus 6 x zoveel vermogen dus 6 x zo’n kleine tijd dus 1 uur / 6 is 10 minuten rijden voor 1 Euro. Op 1 liter benzine kun je ook wel 10 minuten rustig rijden in een kleine auto.
    De extra stroom moet opgewekt worden door het verbranden van aardgas of iets dergelijks.
    Bij de omzetting van aardgas naar stroom en het transport over honderden kilometers onstaat veel verlies.
    Dit is gewoon een dure manier om de mensen op het verkeerde been te zetten.
    Als je een motor in dit autootje zou zetten direct op aardgas dan heb je dat verlies ook niet en zit je ook niet met miljoenen afgedanke accu’s met de meest verschrikkelijke stoffen erin.
    Ze claimen een rendement van 85%, hoe kunnen ze het bedenken, dit is weer een flauekul rendement.
    Alleen het motortje denk ik, van het verbranden van het aardgas in de centrale tot het aandrijven van de wielen is bij lange na geen rendement van 85%. (mijn schatting ongeveer 30%)
    Concl. Je kunt het gas wat nodig is om de stroom voor een elektrische auto te maken beter direct in de auto verbranden dan via een omweg gas in een centrale verbranden, omzetten via een dynamo in stroom, transporteren naar je

    huis ,accu opladen en dan weer als stroom in de motor stoppen……
    Gewoon eerst even logisch nadenken mensen….

    Vooral veel subsidie aan deze auto’s geven….. en auto’s op aardgas nog meer belasten….

    een oplossing zou kunnen zijn om de auto 2000 euro duurder te maken en er een windmolentje bij te verkopen.
    Dan kan iedereen in de avond en s’nachts gratis zijn accu’s opladen, maar dat zal de bedoeling niet zijn…….

    Gr., ut Liwadden.

    Login om te reageren
  43. GeenUitstoot.nl zegt

    12 mei 2009 om 14:03

    Voor 40.000 euro bouw ik een eigen elektrische auto!
    Misschien moet de (niet heel mooie) MDI OneFlowAir in Nederland getest worden. In Frankrijk duurt dat nog 6 maanden. Met zijn 5 zitplaatsen, vrijstelling van BPM, 110 km/h topsnelheid en actieradius van 900 km is dat een veel mooiere deal, vooral als je de prijs ziet: 5300 euro voor een “luxe” versie!

    Login om te reageren
  44. HyperTeHK zegt

    12 mei 2009 om 18:37

    Wat een leuke waterbestendige bromfiets, beetje duur alleen.

    Login om te reageren
  45. NOL zegt

    14 mei 2009 om 00:02

    Mooi ding hier op het plaatje… Die andere (cabrio) lijkt eerder een door een enthousiasteling onder handen genomen 45-km micra… SLECHTE COMBO

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North