• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tof: Audi ademt leven in de e-tron Vision Gran Turismo

Auteur: jaapiyo, gepost 9 april 2018 om 14:11 – 12 Reacties

Afbeelding Tof: Audi ademt leven in de e-tron Vision Gran TurismoAfbeelding Tof: Audi ademt leven in de e-tron Vision Gran TurismoAfbeelding Tof: Audi ademt leven in de e-tron Vision Gran TurismoAfbeelding Tof: Audi ademt leven in de e-tron Vision Gran TurismoAfbeelding Tof: Audi ademt leven in de e-tron Vision Gran TurismoAfbeelding Tof: Audi ademt leven in de e-tron Vision Gran TurismoAfbeelding Tof: Audi ademt leven in de e-tron Vision Gran TurismoAfbeelding Tof: Audi ademt leven in de e-tron Vision Gran Turismo

e-tron
Het was slechts een polygonen-feestje, maar nu is het bizarre ding écht.

We hebben vaak gemixte gevoelens bij concepts die speciaal gemaakt worden voor de epische computergame Gran Turismo. Aan de ene kant zijn de creaties vaak erg gaaf, maar aan de andere kant weten we dat het normaal gesproken slechts bij pixels blijft. Hooguit wordt er een model gemaakt van de visioenen om mee te slepen naar beurzen, maar dat is het dan ook. We worden dus min of meer lekker gemaakt met vaporware.

Audi heeft echter besloten iets anders te doen met haar e-tron Vision Gran Turismo. In een tijdspanne van 11 maanden heeft de boksbeugel de virtuele auto omgetoverd in een echt, functioneel apparaat. Voordat je je hoop teveel opbouwt: het wordt (vooralsnog) niet direct een productiemodel. Maar, de auto zal wel ingezet worden als ‘race taxi’ tijdens Formule E races, te beginnen met de race van aankomend weekend in Rome.

De elektrische blepper heeft drie elektormotoren onder de kap, die samen goed zijn voor een systeemvermogen van 815 pk en een nul-naar-honderd in 2,5 seconden. De auto weegt 1.450 kilo en heeft een ideale gewichtsbalans van ’50:50′ op de voor- en achteras. De livery is afgeleid van de Audi 90 Quattro waarmee de fabrikant in 1989 uitkwam in de Amerikaanse IMSA-raceserie. Gelukkigen die mogen instappen, zullen over het circuit gejaagd worden door Audi-raceveteranen Rahel Frey en Dindo Capello.

Zoals gezegd wordt er voorlopig niet gerept over een productieversie van de auto, maar aangezien de R8 waarschijnlijk geen opvolger krijgt, zien wij mogelijkheden. Maken dat hok?

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • releasedatum Gran Turismo 7
    Releasedatum Gran Turismo 7 en officiële beelden!
  • GR Yaris enorm succes
    Helaas, gamers: Gran Turismo 7 is uitgesteld
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, Formule E, gran-turismo

Vorig bericht: « Politie pikt Ferrari af van zonaanbidder in Oisterwijk
Volgend bericht: Heeft de M5 stiekem veel meer pk dan BMW belooft? »

Lees Interacties

Reacties

  1. aJackie zegt

    9 april 2018 om 14:28

    Als je wagen daadwerkelijk bekijkt zonder alle opsmuk, is de belijning uitermate saai!.

    Login om te reageren
  2. karaya zegt

    9 april 2018 om 14:35

    Een 50:50 gewichtsverdeling…

    Dan doe je geen eer aan je “heritage”.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      9 april 2018 om 21:02

      @karaya: Een technisch nadeel “heritage” noemen. Alleen inspiratieloze marketeers doen het…

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      10 april 2018 om 06:52

      @karaya: het is ongelooflijk hoe hardnekkig journalisten blijven geloven in de mythe van de 50:50 gewichtsverdeling.
      De best rijdende auto’s hebben allemaal rond de 42:58.
      Een lijstje:
      Porsche 911 40/60
      McLaren F1 41/59
      Lotus Esprit 42/58
      Lamborghini Gallardo 42/58
      Ford GT 43/57
      Deze gewichtsverdeling heeft 2 voordelen.
      1) Tijdens acceleratie wil je meer gewicht op de achterwielen voor meer tractie.
      2) Bij remmen heb je gewichtsverplaatsing naar voren. Deze 40/60 gewichtsverdeling zorgt dat de rembalans weer meer naar achteren wordt verplaatst. Nu werken opeens alle wielen mee met remmen ipv alleen de voorwielen. Dat is een van de redenen waarom een 911 zo hard kan remmen: de achterwielen doen ook mee.

      Login om te reageren
  3. 2wheeler zegt

    9 april 2018 om 14:56

    Fijn dat Audi dit gewoon doet! Absoluut geen liefhebber van de boksbeugel maar dit kan ik zeker wel waarderen.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    9 april 2018 om 15:11

    T ziet er in ieder geval smakelijk uit.

    Login om te reageren
  5. fapfap zegt

    9 april 2018 om 15:34

    “een systeemvermogen van 815 pk en een nul-naar-honderd in 2,5 seconden”.

    Fijn, en dan zijn je accus na 10 minuten op

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      9 april 2018 om 15:55

      @fapfap: Dat is wel echt een ramp voor een auto die ingezet zal worden voor korte ritjes op het circuit met wat bezoekers op de passagiersstoel.

      Login om te reageren
  6. kermit123 zegt

    9 april 2018 om 15:57

    Mooie wagen ben benieuwd. En een geweldige sprint van 0 tot 100.

    Login om te reageren
  7. HZW zegt

    9 april 2018 om 19:40

    Het artikel over deze auto op AMuS is wat uitgebreider.

    Login om te reageren
  8. dolledries zegt

    9 april 2018 om 21:12

    Wat een azijn reacties allemaal zeg .. juich dit gewoon toe en klaar

    Login om te reageren
    • ablogjunk zegt

      9 april 2018 om 22:43

      @dolledries: joepieee!

      Blij?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North