Top 10: de populairste leaseauto’s van dit moment

Auteur: , 37 Reacties

U weet het, wij weten het: de bijtellingsregels gaan op de schop waardoor er vanaf 1 januari veel minder auto's in de voordelige 14%-categorie vallen. LeasePlan laat vandaag weten dat dit de leasepik meer geld gaat kosten (iets dat we al sinds de aankondiging in 2011 weten) en geeft tegelijkertijd een overzicht van de meest populaire leasewagens van dit moment.

Top 10: de populairste leaseauto's van dit moment

Het feit dat onze wispelturige overheid de bijtellingsregels voor de derde keer in twee jaar bijstelt kan de leaserijder tussen de 800 en 1.000 euro meer kosten op jaarbasis, zo meldt LeasePlan. Immers, talloze populaire auto’s vallen vanaf 1 januari niet meer in de 14% bijtelling (Volvo V40, Ford Focus) maar schuiven door naar het 20%-tarief. Die stelling geldt overigens alleen als je volgend jaar dezelfde auto least, huidige contracten worden natuurlijk niet duurder.

De leasemaatschappij verwacht vanwege het gesteggel in de bijtelling dat de top 10 van meest populaire leaseauto’s de komende tijd drastisch zal veranderen. “Wij vermoeden dat de leaserijder ook dan voor zijn portemonnee kiest. Denk in dit geval aan kleinere modellen met een lage bijtelling zoals de Renault Clio Estate of de Seat Leon ST.”

Top 10: de populairste leaseauto's van dit moment

Uit de kwartaalcijfers blijkt dat dit de populairste leaseauto’s van Q3 zijn. Nieuw in de top 3 is de Skoda Octavia Combi. Deze is uitsluitend leverbaar als 20%-uitvoering, maar met zijn relatief lage fiscale waarde is het toch een interessant alternatief voor veel leaserijders. Verder valt de daling van de Renault Mégane Estate op. Dit model begint langzaam aan populariteit in te boeten.

De top 10 van de populairste merken in de lease over Q3 2013 ziet er als volgt uit:

Top 10: de populairste leaseauto's van dit moment

Wil je weten welke auto’s allemaal hun 14% bijtellingsstatus verliezen en naar de 20%-categorie gaan? Een overzicht vind je op Groen7.nl.



37 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Toch jammer dat het overgrote deel van de financieel aantrekkelijke lease-auto’s doodsaai zijn…
@escher93: *is… Een deel is!
@matje140: Dit is een van de leukste geintjes in de NL taal. Een deel is. Lease-auto’s zijn. Grammaticaal was ‘een deel’ onderwerp. Inhoudelijk de ‘lease-auto’s’. Je schijnt om die reden nu zelf te mogen kiezen.
@mout: je mag nu echt niet zomaar zelf gaan kiezen hoor… dit is precies hetzelfde als: een aantal is. Een aantal/deel blijft het onderwerp en daar mag je niet zomaar mee gaan kloten! Bullshit dus dat je zelf mag kiezen!
@matje140: bij onbenoemde aantallen zijn beide werkwoordsvormen grammaticaal correct:

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/aantal

Meervoud (= zijn) is dagelijks taalgebruik, enkelvoud (= is) heeft een formele bijklank.
@escher93: Laat nog eens iemand beweren dat blogs slecht zijn voor de taalkennis. Ik leer weer bij…
@escher93: Fijn dat je er een bron bij geeft. Een ander leuk geintje van de NL taal, is dat wij betweters het onder alle omstandigheden beter weten. Zo ook @matje140 en de plusserds.
@mout: haha, inderdaad! Mij is alleen tot op de dag van vandaag en ik denk voorlopig ook nog wek geleerd dat je echt ev moet aanhouden… ja, ik zit nog op de middelbare school, 3e gymnasium om precies te zijn. (Overigens wel slecht dat ze me het daar verkeerd leren)
@matje140: Nah – schoolboeken kunnen lastig voor gaan lopen op de regels. Bovendien leren ze je met een beetje mazzel niet alleen de regels aanhouden, maar bovendien stijlvol taalgebruik.
@escher93: Mwah, er zitten er genoeg tussen die vooral saai zijn omdat je ze zoveel ziet. Neem zo’n Megane. Tussen grijze Duitsers lekker fris – totdat er drie in elke straat stonden.
@mout: en tot dat je instapte en het interieur zag..
@lambo4all: en ‘m startte..
@Alwood: bij een Renault is dat iedere keer weer een gok :D
@Griffin: Bravo meneer, u wint de lulkoek van de week.
@lambo4all: wat is er mis met het interieur van een Mégane dan?
@RRenault:
Comfortabel en sympathiek en uiteraard de complete uitrusting.
Daar kunnen de meesten die auto’s als doodsaai bestempelen (omdat ze zelf zo’n OV jaarkaart hebben) niet mee omgaan.
Er zitten dood gewoon teveel knopjes in voor hun brein.
Daarom zijn dit soort mensen nooit piloot of kapitein van en zeeschip.
@desjonnies: neehoor, maar ik heb meerdere keren in een megane meegereden. en als ik in mijn moeders c klasse van 10 jaar oud rij dan ziet dat er 10x beter uit. zelfs het interieur van de 20 jaar oude sl van mijn opa kraakt en piept minder dan die megane. geldt trouwens ook voor de renault modus. op hobbelige wegen denk je dat er een muizen familie onder het dashboard leeft.. de clio ziet er dan gewoon weer netjes uit, dat geef ik toe.
@RRenault: materiaalkeus en vooral afwerking is niet op Skoda niveau.
@mashell: Persoonlijk vind ik de materiaalkeus van de Skoda Rapid nu ook niet echt hoogstaand. Integendeel, het viel mij nogal tegen.
Wat is het aandeel van electrische modellen in deze lijst? Zit er nog eentje in verborgen?
Verbaast me dat de Peugeot 508 SW er niet in staat
@Ties: Je zag ze in het begin wel rijden maar mensen weten inmiddels de betrouwbaarheid daarvan niet al te hoog is.
@dahlback:
Wordt jij nou nooit eens moe van jezelf?
@tupperware: nee dat niet zo lang ik maar de waarheid weet ;) . De wagens kampen nogal met wat problemen met de electronica. Vooral de ECU geeft problemen.
@dahlback:
Als ik moet kiezen tussen gammele blokken en bakken of software met kuren, geef mij dan maar software kuren, kost een heel stuk minder.
Eigenlijk een redelijk voorspelbaar lijstje. Lekker saai allemaal hoewel ik de Focus wel leuk vind en ook de Octavia is een leuke (he?, ja echt waar) alleen denk ik dat er andere motor worden geleast dan dat ik in beide auto’s zou wilen hebben.
@robert110: Vind zelf de V40 erg nice. Heb een paar dagen de leasetopper (D2) mogen testen met R-Design pakket (of dat past op een diesel met 115pk is een tweese) en dat is gewoon een hele mooie en fijne wagen. Octavia Combi vind ik ook mooi!
Ach gossie wat zielig allemaal, neem je lekker een polo’tje, is ook prima.
“Wij vermoeden dat de leaserijder ook dan voor zijn portemonnee kiest.”
Hee, hallo, daar heeft Frans geen rekening mee gehouden! Er is berekend dat dit de schatkist een hoop geld gaat opleveren ja!? Dan moeten we ons daar natuurlijk wel aan houden!

Straks gaan alle automobilisten die oud-duits rijden ook nog iets goedkopers nemen en klopt er helemaal niks meer van! Dan staat d’n Frans er gekleurd op hoor!

Ik hoop dat ze snel een einde maken aan dit oerwoud van regeltjes. Iedereen in basis hetzelfde betalen (we maken immers allemaal gebruik van dezelfde weg met dezelfde prioriteit) en variatie vang je op in de kilometers (meer rijden = meer betalen)
@Simpson: Hebben we al. Het heet ‘brandstofaccijns’ en je moedigt er het kiezen van een zuinige auto mee aan en het aanhouden van een zuinige rijstijl.
Een kilometerheffing zou alleen maar een extra belasting op auto’s zijn, terwijl auto’s al ontzettend zwaar belast zijn.

Zou het niet wat zijn om gewoon de wegenbelasting af te schaffen, de accijns op benzine en diesel naar elkaar toe te trekken en gewoon wat ambtenaren te ontslaan?
Zijn er geen controles meer nodig of iemand zijn wegenbelasting wel betaalt (want hij tankt, dus hij betaalt dat automatisch), het is niet meer nodig om de wegenbelasting te innen en er een administratie van bij te houden etc. Dus die ambtenaren zijn niet meer nodig en een ambtenaar in de uitkering (WW, 70% laatst verdiende loon daarna bijstand) kost nog altijd minder dan wanneer ‘ie op de loonlijst staat. (Werknemers kosten immers gauw het dubbele van hun loon + de rest). Het gaat beide keren uit de staatskas….
@citroends3: Amen brotha.

Zelfde voor bijtelling, gewoon afschaffen/iedereen een standaardtarief en dan hebben we die gasten die bepalen of de grens voor tarief A op 95 gram CO2 of misschien toch 94 gram moet liggen niet meer nodig en ook de spionnetjes die kentekens checken van iedereen om te bepalen of ze wel echt niet privé rijden met de leasert kunnen dan ook wegbezuinigd worden. Kan iedereen die werkt gewoon weer de auto uitzoeken die hij/zij wil rijden (binnen het eigen budget).

Het systeem van nu is de beklaagde Nederlandse opgeblazen bureaucratie die niks toevoegt aan de maatschappij ten voeten uit. Afschaffen die handel.
Goeie keus de v40. Ik heb een v40 t3 nog geen jaar en heeft al 60.000 km gelopen en hij bevalt me erg goed.
@slippie101: had je niet beter voor de diesel kunnen kiezen?
@mashell: de d2 had toen ook 20% bijtelling en ik had keuze tussen een full options t3 of d2 of een kale t4 of d3. Dus toen voor t3 gekozen
Verwacht dat de s60/v60 toch ook wel goed gaan doen. Als krachtige D4 met 20%, ruime aankleding en een prijskaartje dat (aangekleed) slechts fractioneel hoger licht dan een gelijkwaardig aangeklede V40
He, niemand meer in een Hybrid? Die waren toch zo geweldig?
@n54coupe: Jawel, de Toyota Auris Touring Sports. Grote kofferruimte en deze mag wél een lichte aanhangwagen trekken! Is pas nieuw en zal waarschijnlijk in het volgende kwartaal hoger in de lijst staan. De aanvoerder van Q4 zal natuurlijk de Plug-in Mistubishi Outlander zijn, of je dat nu leuk vindt of niet…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).