• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top-5: Duurste auto’s

Auteur: robbie, gepost 17 november 2009 om 13:27 – 52 Reacties

Koenigsegg CCXR Edition


Wat zijn eigenlijk de 5 duurste (serie)productieauto’s die je momenteel kan kopen?

Om de boel een beetje overzichtelijk te houden kijken we welke auto’s je nu nog nieuw (af-fabriek) kan bestellen/kopen. Alle aparte uitvoeringen van de Bugatti Veyron laten we in dit geval maar even links liggen. Evenals rare one-off’s, auto’s die nog niet gebouwd zijn of klassiekers.

1) Koenigsegg CCXR Edition (1,5 miljoen euro)

2) Bugatti Veyron Grand Sport (1,4 miljoen euro)

3) Pagani Zonda Cinque Roadster (1,3 miljoen euro)

4) Bugatti Veyron (1,2 miljoen euro)

5) Aston Martin One-77 (1,12 miljoen euro)

Uiteraard zijn al deze prijzen exclusief belastingen zoals BTW en BPM. Het kan zijn dat je bepaalde auto’s mist, maar die zijn dan waarschijnlijk niet duur genoeg (Reventon Roadster, 1,1 miljoen) of niet toegestaan op de openbare weg (Pagani Zonda R: 1,5 miljoen en Ferrari FXX: 1,5 miljoen).

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • Hamilton rijdt V12
    Hamilton belooft ALLEEN EV's te rijden, rijdt toch V12

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Bugatti, ccx, ccxr, grand-sport, koenigsegg, lijstjes, one-77, pagani, Supercars, top5, veyron, zonda

Vorig bericht: « Top-5: Snelste Volvo’s
Volgend bericht: Top-5: Autoblog mijlpalen, volgens Sacha »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bruno zegt

    17 november 2009 om 13:27

    Geen 62s Landaulet?

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      17 november 2009 om 13:30

      @Bruno: Zonder BTW en BPM, denk het niet he.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 november 2009 om 13:48

      @Bruno: die kost ‘slechts’ 900.000 (excl. belastingen).
      @Carlo: Een Mercedes SLR McLaren Stirling Moss kost ‘slechts’ 750.000 (excl. belastingen).

      Login om te reageren
  2. Vinny_93 zegt

    17 november 2009 om 13:29

    Whaha, ze schelen elkaar echt enorm veel. Het grappige is, vraag de gemiddelde internet-kneus, die heeft geen idee wat een Koenigsegg is :P . Hij viel mij wel direct op, ik dacht, dat moet ik zien :D
    Toch vind ik dat er ook een Top-5 all time duurste auto’s moeten komen, dus inclusief waardestijgingen, er zijn genoeg classics van ruim over de 2 miljoen.

    Login om te reageren
  3. Carlo zegt

    17 november 2009 om 13:35

    Volgens mij hoort de Mercedes Mclaren SLR Stirling Moss ook thuis in dit rijtje of is dat een andere categorie?

    Login om te reageren
  4. Something zegt

    17 november 2009 om 13:35

    1.2 miljoen voor de standaard veyron??? kan geen nederlandse prijs zijn in ieder geval aangezien ze in nl 1.8 miljoen euro kosten? Of prijzen zijn verlaagd maar dat lijkt me stug.

    Login om te reageren
    • rider zegt

      29 november 2010 om 16:12

      @Something: even goed lezen, alles is ex. onze belastingverjohende maatregelen zoals BTW/BPM en/of slurptax.

      Login om te reageren
  5. HDM zegt

    17 november 2009 om 13:37

    @Vinny_93: volgens mij stond de 300SLR met nummer 722 dan bovenaan met meer dan 30 miljoen

    Login om te reageren
  6. papageno zegt

    17 november 2009 om 13:47

    Maybach had toch ook een sportcoupe ding?? (lelijk maar duur)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 november 2009 om 13:48

      @papageno: daar is 1 exemplaar van gebouwd en dat is geen productiemodel maar een concept.

      Login om te reageren
  7. Humanspectrum zegt

    17 november 2009 om 13:51

    Beetje offtopic, maar: wat staat die ene Bugatti gevaarlijk dicht bij het water… ;-)

    Login om te reageren
  8. Majinstar zegt

    17 november 2009 om 13:54

    Mijn Bmw 330i E90 is te koop voor 3,3 miljoen €. Iemand interesse ? :D

    Login om te reageren
  9. DIPSHIT zegt

    17 november 2009 om 14:03

    En de pagani zonda met witte carbon? 5 miljoen euro! En er worden er 5 van gemaakt, dat is voor pagani toch al een serieproductiewagen? :-)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 november 2009 om 14:06

      @DIPSHIT: je doelt op de Koenigsegg Trevita waarvan er maar 3 gemaakt worden? De vraagprijs van een dealer is $5 miljoen, maar dat is niet de fabrieksprijs. Daarnaast is dat in mijn ogen een te gelimiteerd model om op te nemen in de lijst.

      Login om te reageren
  10. baztiaan1 zegt

    17 november 2009 om 14:09

    @ something, lezen alvorens het lullen. ex btw & bpm dus idd geen 1,8 miljoen meer. ik zou zelf toch eerder voor die Gransport gaan dan voor de Koenigsegg!

    Login om te reageren
    • Something zegt

      17 november 2009 om 16:31

      @baztiaan1: lamlul ik wist het ook niet zeker, als jij enig idee had wat begrijpend lezen is dan had je dat ook wel gemerkt -_-

      Login om te reageren
  11. HDM zegt

    17 november 2009 om 14:10

    @robbie: eh, waren er van de Cinque ook niet maar 5 gemaakt?….

    @Papageno: dat was de Exelero om een type banden te testen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 november 2009 om 14:21

      @HDM: 3 vind ik wel heel erg weinig (als ze al gebouwd worden). Koenigsegg zegt vaak dat ze een bepaalde hoeveelheid bouwen, maar vaak komt het er niet van.

      Login om te reageren
  12. Snickers zegt

    17 november 2009 om 14:35

    Maybach Exelero: 8 miljoen dollar :/

    Login om te reageren
  13. Honkey zegt

    17 november 2009 om 14:44

    Is de Koenigsegg CCX ook al niet standaard 1.330.000,- zonder BPM en BTW?

    Login om te reageren
  14. JMC zegt

    17 november 2009 om 14:46

    Snickers: de Exelero is een testwagen, geen productiewagen…
    Er is er trouwens maar 1 van gebouwd.

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    17 november 2009 om 15:02

    @Majintar: nope, heb er al eendje voor mijn vrouw…hoewel jouw prijs beduidend lager ligt dan die bij ons.;-)

    Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    17 november 2009 om 15:05

    @robbie: telt de batmanauto niet mee ? zijn er toch ook 3 van gemaakt ? ;-)

    Login om te reageren
  17. G00F_81 zegt

    17 november 2009 om 15:10

    Jammer dat er dan wel 2 Veyron’s bij staan, is de Grand Sport geen aparte uitvoering?

    Login om te reageren
  18. Majinstar zegt

    17 november 2009 om 15:13

    @ Megakix: Dat komt waarschijnlijk omdat jij in een andere valuta berekend. :D ;)

    Login om te reageren
  19. Tiger zegt

    17 november 2009 om 15:53

    En als ik dan uit één van deze 5 zou moeten kiezen zou ik toch voor de “goedkoopste” gaan, de One-77! Zo’n mooie auto!

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    17 november 2009 om 16:23

    Reventon Roadster gaat daar straks nog overheen, of niet?
    1,6 miljoen als ik me niet vergis?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 november 2009 om 17:03

      @BananaFlip: lees mijn artikel nog eens goed ;) Die kost ‘slechts’ 1,1 miljoen euro.

      Login om te reageren
  21. Neluz zegt

    17 november 2009 om 16:33

    Voor mij de pagani dan maar :P aangezien een bugatti veyron spontaan op een recht stuk het water in vliegt, een koenigsegg de bocht uit vliegt, en een aston martin kan niet eens tippen aan een pagani! :P

    Login om te reageren
  22. Jordi zegt

    17 november 2009 om 16:33

    Waarom zijn cabrio versies van uber dure auto’s altijd duurder terwijl ze lelijker en langzamer zijn ? :O

    Login om te reageren
  23. jorden zegt

    17 november 2009 om 16:41

    @ Jordi

    omdat het dak er af is.

    Login om te reageren
  24. BmwMPower zegt

    17 november 2009 om 16:44

    Wat doet een Mosler?

    Login om te reageren
  25. Aston_Martijn zegt

    17 november 2009 om 17:35

    uhhum maybach exelero duhhh

    Login om te reageren
  26. harmenasselt zegt

    17 november 2009 om 17:40

    ff kijke hoor:
    Koenigsegg CCXR: f***ing lauwe wagen
    Bugatti Veyron Grand Sport: als je prestaties moet hebben pak je deze, maar om de schoonheid echt niet
    Pagani Zonda Cinque Roadster: als ik mag kiezen zou ik deze nemen gewoon lauw en mooie prestaties
    Bugatti Veyron: eigenlijk al op gereageerd hè, nouw ja deze is nog lelijker dan die andere. alhoewel ik heb gehoord dat het dak er bijna niet af gaat
    Aston Martin One-77: ook wel een mooie wagen.

    maar ja ik zou gewoon een lambo reventon roadster of een ferrari 458 italia nemen

    Login om te reageren
  27. Relief zegt

    17 november 2009 om 18:06

    @Jordi

    De GS lelijker dan de dichte versie. Dan moet je echt blind zijn LOL!

    Login om te reageren
  28. Michael zegt

    17 november 2009 om 20:00

    Maken ze de gewone veyron nog? Wel lullig dat hij dan nog die oudere lichte heeft vergeleken met de grandsport.

    Login om te reageren
  29. langedraak zegt

    17 november 2009 om 21:02

    nutteloze lijst

    Login om te reageren
  30. jeroentje zegt

    17 november 2009 om 21:06

    Ferrari P4/5 Vergeten, Die kost 3,6 miljoen, is dus eigenlijk gewoon de duurste!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 november 2009 om 14:27

      @jeroentje: De Ferrari P4/5 is GEEN productiemodel van een fabrikant. Het is een ‘hobby’ project van een klant en daarnaast ook nog eens een one-off.

      Login om te reageren
  31. MacReady zegt

    17 november 2009 om 21:14

    @robbie:

    Te gelimiteerd zeg je, maar van de specifieke Zonda in je lijstje worden er ook maar 5 verkocht… In dat geval kunner er ook een paar bijzondere Veyron versies op de lijst.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 november 2009 om 14:28

      @MacReady: een lijstje met alleen maar Bugatti & Koenigsegg is ook weer zo saai ;)

      Login om te reageren
  32. Cantago zegt

    17 november 2009 om 23:51

    Degene op nummer één is ook gelijk de allergaafste die er is! Die op 2 heeft een reputatie van heb-ik-jouw-daar en de 3e is ook bruter dan bruut. 4 komt van 2 af, en de 5e moet zich eerst maar eens waar maken…

    De prijs blijkt toch wel erg in verhouding te staan tot de gaafheid van een auto, haha:P

    Login om te reageren
  33. raf zegt

    21 november 2009 om 20:20

    @ Robbie
    Maybach 62s landaulet is 1.6 miljoen jonge

    SIGNALEMENT
    Merk MAYBACH
    Model MAYBACH LANDAULET
    Kleur GRIJS
    Brandstof benzine
    Carrosserie sedan
    Aantal deuren 4
    Aantal zitplaatsen 4
    Aantal aangedreven wielen 2
    Versnellingsbak automatisch
    BPM € 405.093
    Indicatieve aanschafprijs € 1.619.867
    REGISTRATIE
    Datum eerste toelating 9 januari 2009
    Datum eerste tenaamstelling 9 januari 2009
    Datum laatste tenaamstelling 9 januari 2009
    APK
    APK melddatum
    APK vervaldatum 9 januari 2013
    MOTOR
    Motorcode 285980
    Aantal cilinders 12
    Cilinderinhoud 5980 cc
    Vermogen 450 kW (612 pk)
    MILIEU
    Brandstofverbruik binnen bebouwde kom 24,6 l/100km
    Brandstofverbruik buiten bebouwde kom 11,8 l/100km
    Brandstofverbruik gecombineerd 16,4 l/100km
    CO2-uitstoot 390 g/km
    Energielabel E
    Roetfilter nee
    GEWICHTEN
    Massa leeg 2755 kg
    Maximum toelaatbare massa 3380 kg
    Voorasdruk 1590 kg
    Achterasdruk 1790 kg
    Wielbasis

    Login om te reageren
  34. cozi zegt

    23 november 2009 om 17:04

    dit klopt gewoon niet,,, jullie vergeten maybach exelero van 8 miljoen euro .

    Login om te reageren
    • davidve zegt

      4 november 2010 om 14:43

      @cozi: ben je nu egt dom? is de exelero een serieproductiewagen? neen, leer lezen

      Login om te reageren
  35. jermenyclarkson zegt

    24 november 2009 om 17:11

    hoi voor iedereen die hyves heeft en een koenigsegg mooi vind wor dan ook lid van de keonigsegg hyve
    SWEDISHSPORTSCAR.hyves.nl

    Login om te reageren
  36. Christiaan zegt

    24 november 2009 om 19:51

    Deze topic klopt van geen kant:
    – Wegenbelasting
    – BTW
    – Wagens die niet meer in productie zijn stijgen alleen maar van prijs

    Login om te reageren
  37. baryy zegt

    27 november 2009 om 18:11

    Mercedes slr stirling moss is 1,2 miljoen jonge.

    Login om te reageren
  38. ikke zegt

    8 december 2009 om 15:11

    Volgens mij is de Martinus Design Touring W16 de duurste van 8.5 miljoen euro.

    Login om te reageren
  39. Appeltje zegt

    10 december 2009 om 15:11

    …zo grappig om constant te lezen dat zus niet klopt en zo niet klopt in dit topic :P In plaats van dat mensen eerst lezen waar het precies over gaat.

    Een 62S Landau is ex. BTW en BPM niet één van de 5 duurste in serieproductie zijnde modellen! We zijn in Nederland veel hogere prijzen gewend dan hier in dit topic staan door de giga-belastingen.
    En auto’s die niet meer in productie zijn stijgen niet in prijs/waarde, op enkele uitzonderingen als de Enzo en de McLaren F1 na dan… En sommige uitzonderlijke klassiekers.

    @Relief
    Is toch zo? Als je het dak van een auto verwijdert is er een deel van de daklijn, en dus van de continuiteit van het design verdwenen. Resultaat: cabrio’s zijn meestal minder mooi. Maar duurder, omdat de constructie duurder is (correcties wat betreft stijfheid aangezien er niet permanent een dak op zit).

    Login om te reageren
  40. kasper zegt

    17 januari 2010 om 15:26

    en een reventon dan?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 januari 2010 om 21:47

      @kasper: leer eens lezen!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North