• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top: stop een lel van een V8 in een B-segmenter

Auteur: RubenPriest, gepost 17 december 2018 om 10:55 – 14 Reacties

Afbeelding Top: stop een lel van een V8 in een B-segmenterAfbeelding Top: stop een lel van een V8 in een B-segmenterAfbeelding Top: stop een lel van een V8 in een B-segmenterAfbeelding Top: stop een lel van een V8 in een B-segmenterAfbeelding Top: stop een lel van een V8 in een B-segmenter

Top: stop een lel van een V8 in een B-segmenter
Kan alleen maar goed gaan toch?

Deze kleine breedbekkikker is gemaakt om mee gegooid en gesmeten te worden. Zeker niet in de basis, maar wel na de behandeling die de hatchback heeft gekregen. Waar we naar kijken is een Chevrolet Sonic, die we hier in Nederland kenden als de Aveo.

De Sonic is door rallycrosser Pat Moro en zijn team PMR Motorsports aangepakt. De onthulling was op de Performance Racing Industry Show. Het is daadwerkelijk de bedoeling dat er met de auto rally’s gereden gaan worden. De hatchback is merkentrouw gebleven, want onder de kap huist nog steeds een Chevrolet-motor. Een LS3 V8 met 430 pk en 576 Nm koppel om precies te zijn. Dat dan weer wel.

Om van deze Sonic een goed sturende rallyauto te maken moest de aandrijflijn aangepast worden. De Chevrolet beschikt nu over vierwielaandrijving. Verder kreeg de hatchback een widebody aangemeten en werden overbodige zaken uit het interieur gestript om gewicht te besparen. Natuurlijk werd er ook een rolkooi geïnstalleerd.

Deze Chevy gaat straks meedoen met de American Rally Association Series, dat is een rally kampioenschap in de Verenigde Staten. Pat Moro zal achter het stuur plaatsnemen met navigator Ole Holter naast hem in de bijrijdersstoel.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • 's Werelds eerste jetski met een dikke V8
    's Werelds eerste waterscooter met een dikke V8

Nieuwste artikelen

  • Video: Aso claimt parkeerplek
  • De 508 pk sterke EV9 GT heeft een scherpe prijs (volgens Kia)
  • Tesla onder de loep na incidenten tijdens Robotaxi-lancering
  • Deze all-seasonbanden zijn levensgevaarlijk!
FacebookTweetPinLinkedIn

aveo, Chevrolet, rally, sonic, tuning, V8

Vorig bericht: « Lezersvraag: wat is het mooiste instrumentarium?
Volgend bericht: Mercedes lanceert nieuwe CLA op opmerkelijke beurs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    17 december 2018 om 11:01

    “American Rally Association Series” klinkt professioneel. Zeker als je met een V8 in je Aveo mee mag doen.

    Login om te reageren
  2. markie123 zegt

    17 december 2018 om 11:03

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. piquet1986 zegt

    17 december 2018 om 11:17

    V8 in een rallywagen?Only in America. Geen idee wat zo’n Ls3 weegt, maar het zal niet weinig zijn. Ben wel benieuwd, zeker ten opzichte van de 1.6 4 cylinder die hier gebruikt wordt. Ps: dikke fenders kan dus wel zonder popnagels.

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      17 december 2018 om 11:58

      @piquet1986: valt op zich wel mee, want aluminium (of, in de VS, aluminum). 183 kg vond ik op het Internet (en dus is het waar).

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        17 december 2018 om 13:11

        @ghengiskhan: versus een 1.6 van pakweg 80kg toch ruim 100kg extra

        Alsof je pratende gps, door een corpulente in het vooronder ingesproken wordt…

        Login om te reageren
        • ghengiskhan zegt

          17 december 2018 om 13:40

          @tjorque: Mogelijk, ik weet niet wat het oorspronkelijke blok weegt. Maar indien voor competitie aangepast naar 4wheeldrive dan is het gewicht sowieso toegenomen met diff en aandrijfas en rolkooi, bovendien mag je verwachten dat de accu naar achter is verplaatst. Kortom, we weten het niet, maar de V8 is inderdaad zwaarder. dat heb ik ook nooit bestreden.

          Login om te reageren
          • tjorque zegt

            17 december 2018 om 14:59

            @ghengiskhan: het zal inderdaad geen vedergewicht zijn. Bruut dat wel ?

            Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      17 december 2018 om 13:45

      @piquet1986: sinds wanneer kunnen er geen dikke fenders op zonder popnagels?

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    17 december 2018 om 11:26

    Een echte sleeper is het natuurlijk niet meer, maar wel een stoer ding.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    17 december 2018 om 11:26

    Een echte sleeper is het natuurlijk niet meer, maar wel een stoer ding.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      17 december 2018 om 13:46

      @dutchdriftking: is toch helemaal niet de bedoeling geweest om er een sleeper van te maken?

      Login om te reageren
  6. henk_he zegt

    17 december 2018 om 11:29

    Dikke Daewoo Matiz!

    Login om te reageren
  7. dondeboer zegt

    17 december 2018 om 14:03

    Tijd voor een homologatieversie!

    Login om te reageren
  8. racerx zegt

    19 december 2018 om 14:01

    Zit dat blok nou onder de kap of achter de voorstoelen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North