• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Topmotorisering Porsche Macan krijgt 375 pk’

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 april 2012 om 12:49 – 36 Reacties

Hij komt!


Dat is aardig wat vermogen uit een omgekatte Q5.

In de tweede helft van 2013 komt Porsche met de langverwachte kleinere Cayenne, die lange tijd als Cajun door het leven ging, maar uiteindelijk Macan gaat heten. Maar wat voor lekkers wordt er in Leipzig onder de motorkap gestopt?

Dat is wel een goede vraag: ik kan me voorstellen dat de V8-blokken van de Cayenne wat te zwaar zijn, en de (3,6 liter) V6-instapper uit de SUV niet dynamisch genoeg. Bovendien leven we in een tijd van downsizing, dus de motorinhoud en het aantal cilinders moeten omlaag, en het vermogen moet door drukvulling opgekrikt worden.

De topper zal (zoals bij elke Porsche behalve de Boxster en Cayman) dan ook een Turbo-badge hebben. Volgens Autocar zal de motor een twin-turbo 3.0 V6 zijn die er maximaal 375 pk en maar liefst 540 Nm uitperst. Met de befaamde dynamiek die Porsche ook ’tot op zekere hoogte in hun zware/hoge/grote modellen weet te handhaven moet dit vast een feestje worden om in te rijden.

Maak je borst maar nat, X3 en Evoque.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
    Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
  • Porsche Macan GTS 2022 rijtest
    Porsche Macan GTS 2022 rijtest en video
  • Porsche 992 GT3 Touring rijtest
    Porsche 992 GT3 Touring rijtest

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

macan, Porsche, SUV

Vorig bericht: « Prijsverschil benzine in NL tot 31,5 ct/liter?
Volgend bericht: Vrijdag de 13e: Spyker C8 Spyder brandt af »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    14 april 2012 om 12:53

    Kan me goed voorstellen dat ze voor een V6 kiezen in deze kleine Cayenne maar wat zal de prijs wezen. Leuk voor de huppeltutjes maar ik zie echt niet in wat dit ding toevoegt.

    Login om te reageren
    • 9114life zegt

      14 april 2012 om 13:04

      @The360box: zal zelfde toevoegen als Q3 en X3, niet veel maar er rijden er toch wel een pak van rond.

      Login om te reageren
      • hjetten zegt

        14 april 2012 om 14:58

        @9114life: Je bedoeld de Q5 en X3. Q3 is door een auto die Audi in een heel nieuw zelfverzonnen segment heeft geplaatst. De lelijkste RR ooit, Evoque, zit in dezelfde groep als de X3 en Q5.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          14 april 2012 om 17:17

          @hjetten: Audi meent dat ze een nieuw segment verzonnen hebben maar dat segment wordt natuurlijk al jaren gedomineerd door de Kia Sportage en VW Tiguan. Alleen Audi laat haar klant een premium betalen.

          Login om te reageren
  2. agera zegt

    14 april 2012 om 13:03

    SUV nummer 65 kan er ook bij hoor :P Hebben ze bij VAG niet in de gaten dat ze meer onderling aan het concurreren zijn ipv met andere merken?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 april 2012 om 19:40

      @agera: Porsche is geen VAG.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        14 april 2012 om 20:16

        @kaasboerin: Onderstel van deze Porsche komt toch van VAG.

        Login om te reageren
  3. wantthegreen zegt

    14 april 2012 om 13:03

    Zal wel aan mij liggen, maar hij doet me meer aan de Q3 dan aan de Q5 denken…

    Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      14 april 2012 om 13:10

      @wantthegreen: nu je het zegt, Een Q3 met 375 pk is niet verkeerd:D

      Login om te reageren
  4. james125 zegt

    14 april 2012 om 13:03

    Als ze het goed willen doen, hangen ze er een boxer in. Dan heb je gelijk de kopers die geloven in de ‘echte’ Porsche. Met een andere motor heeft hij nog minder porsche-gen, aangezien jet al een Audi is!

    Login om te reageren
  5. Yeelen zegt

    14 april 2012 om 13:03

    Ik denk eerder aan de bekende 3.0 TFSI die ook in verschillende Audi’s ligt, bespaart weer wat ontwikkelinskosten.

    Login om te reageren
  6. porschegt2rs zegt

    14 april 2012 om 13:13

    Wat vinden jullie van een Macan met het 2.5 5-in-line met 400pk? 400pk moet makkelijk kunnen toch? Aangezien het tuners zoals MTM etc ook gelukt is, het is ook nog zuinig(:

    Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      14 april 2012 om 13:14

      @porschegt2rs: correctie; de 2.5 5-in-line uit de TT-RS en RS3

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      14 april 2012 om 15:13

      @porschegt2rs: Hahaha, een 2.5 TFSI met 400 pk is echt niet zuinig hoor.

      Login om te reageren
  7. HZW zegt

    14 april 2012 om 13:29

    De 5 cilinder 2.5TFSI motor blijft voorlopig exclusief voor Audi.
    Daar in tegen werkt Audi aan de opvolger van de 3.0TFSI V6 supercharged motor.
    Deze op de 4.0TFSI V8 motor gebaseerde V6 met boven liggende turbo(s) wordt een vermogen range toebedeeld van 300 tot 450 pk.

    Login om te reageren
  8. mrbones zegt

    14 april 2012 om 13:34

    Doe mij maar een evoque

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    14 april 2012 om 13:49

    Welke Koreaan zal deze Makan op gaan lijken

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      14 april 2012 om 15:13

      @norge: Wen er nou vast aan; het heet in de uitspraak Matjan. Zelfde principe als de Poolse voormalige F1 coureur Kubica = Kubitsa.

      Login om te reageren
  10. Carreza zegt

    14 april 2012 om 13:50

    Tenzij Porsche me verrast, zou ik toch voor de Evoque gaan!

    Login om te reageren
  11. zdev zegt

    14 april 2012 om 13:54

    Als een 911 een geplette kever is.
    Dan wordt dit dus een opgepompte kever?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 april 2012 om 19:41

      @zdev: LOL! gruwelijk.

      Login om te reageren
  12. Sorcerer zegt

    14 april 2012 om 14:02

    Ik vind 375 pk eigenlijk helemaal niet zo veel voor een Porsche… tenminste als topmotorisering… ook al is het een kleine Cayenne.

    Zo blijft de Cayenne Turbo S alsnog een stuk sneller qua pk-gewichtsverhouding.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 april 2012 om 14:19

      Je kent Porsche toch? Die komen op termijn gewoon met een Macan Turbo S waardoor alles weer netjes in verhouding is.

      Login om te reageren
      • Sorcerer zegt

        14 april 2012 om 18:38

        @sir_smokalot: Laten we het hopen. Ik vrees dat het toch nog gaat tegenvallen jammergenoeg, wellicht wegens ruimtegebrek…

        Login om te reageren
  13. spylegion zegt

    14 april 2012 om 15:05

    Lijkt me aannemelijk dat Porsche voor dit model ook de in ontwikkeling zijnde 4cil boxer (met en zonder turbo(‘s)) zal gaan inzetten.

    Login om te reageren
  14. agera zegt

    14 april 2012 om 15:07

    In deze klasse is de nieuwe Hyundai 2013 Sante Fe het mooiste

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      14 april 2012 om 15:59

      @agera: Ja want dat wordt ook echt een concurrent van de Macan..

      Login om te reageren
      • agera zegt

        14 april 2012 om 16:44

        @kp92: Is het ook niet, maar voor een mindere prijs een leukere auto de Hyundai Sante Fe en misschien belangrijker nog meer auto voor die prijs. De Q5 is lelijk de X3 is lelijk de Evoque is lelijk dus blijft er niet veel over.

        Login om te reageren
        • cosmo110s zegt

          14 april 2012 om 17:14

          @agera: Ik vind een Evoque echt niet lelijk hoor… Dat jij dat niet vind betekend nog niet meteen dat het zo is…
          En sjongejonge, die Santa Fe vind ik nu eens ECHT een lelijke auto!

          Login om te reageren
          • agera zegt

            14 april 2012 om 17:27

            @cosmo110s: 38490,- is de vanafprijs van een Hyundai Santa Fe, de allerkleinste Audi Q3 heeft een vanafprijs van 38200,-
            De oude Santa Fe was een vrij onopvallende auto, maar de nieuwe Sante Fe is naar mijn mening toch behoorlijk verbeterd en mooi geworden. Zowieso doen de Koreanen het zeer goede de laatste tijd, ik kan dat alleen maar toejuichen.
            Tuurlijk mag jij de Evoque een mooie auto vinden, smaken verschillen en gelukkig maar, alleen heb ik niks met het merk Land Rover.

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          14 april 2012 om 17:18

          @agera: de GLK en XC60 zijn niet lelijk?

          Login om te reageren
          • agera zegt

            14 april 2012 om 17:32

            @mashell: Owja klopt die heb je ook nog vergeten. De Volvo is een fraaie auto en de GLK is ook best aardige auto. Veel mooier dan een X3 of Q5.

            Login om te reageren
            • agera zegt

              14 april 2012 om 17:32

              @agera: het moet zijn een aardige auto.

              Login om te reageren
  15. tuning zegt

    14 april 2012 om 15:54

    Opzich nog best veel pk’s voor een compacte 6 cilinder, ben benieuwd of hij last van turbolag gaat krijgen..

    Login om te reageren
  16. meneersander zegt

    14 april 2012 om 16:02

    Denk toch vooral een tegenhanger van de Evogeu. De X3 zie ik zo goed als nooit, dus die zal wss alleen door downsisende X5erz gekocht worden.

    Login om te reageren
  17. vale46 zegt

    14 april 2012 om 16:03

    Lekkere motor voor een Q5. Als ze de wegligging goed voor elkaar krijgen kan het wel een topbak worden ^^

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North