• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toto Wolff investeert weer in Williams

Auteur: hayte, gepost 5 juni 2020 om 21:07 – 13 Reacties

Toto Wolff

De Oostenrijker Toto Wolff investeert in het Williams F1-team. Zou hij de redder van het noodlijdende team kunnen zijn?

Williams blijft een nogal vreemd team binnen de Formule 1. Iedereen houdt ervan, maar dit is vooral gebaseerd op het verleden. Want de laatste jaren hebben ze qua prestaties zichzelf niet van de beste kant laten zien. Slechte raceprestaties betekent vaak ook slechte financiële prestaties, zoals helaas ook bij Williams het geval is. Het helpt dan ook niet als je de banden met je hoofdsponsor kwijtraakt.

Kortom, er moet een oplossing komen. Het team overweegt zelfs zichzelf te verkopen. Helemaal de handdoek in de ring gooien doen ze nog niet, een nieuwe sponsor of nieuwe minderheidsbelangen is ook goed. Kennelijk trok dat laatste wel de aandacht van een bepaalde Oostenrijker…

Volgens F1-journalist Peter Windsor heeft Toto Wolff namelijk voor vijf procent aan aandelen gekocht van Williams. Wolff had eerder ook al aandelen in het raceteam. Wat dat betreft is deze stap dus een beetje een terugkeer. Een opvallende terugkeer, dat wel. Vorige maand kocht Wolff immers ook nog aandelen in Aston Martin. En de Mercedes-teambaas heeft ook nog aandelen in het Mercedes-F1-team zelf. Van de tien F1-teams, heeft Wolff nu dus aandelen in drie.

Waarom Wolff investeert in Williams is niet duidelijk, hij heeft er zelf nog niks over gezegd. In een latere Tweet zegt Windsor overigens dat het gaat om een ‘security’, waarmee Wolff voorrang zou hebben in alle aandelen van Williams. Dus in het geval dat het nóg slechter gaat met Williams, zou de Oostenrijker de hele toko over kunnen nemen. Wat zou Wolff hier toch van plan zijn…?

Re Toto's 5 per cent in WilliamsF1: Merc point out that it is a Security and thus technically not a "buy-back". A Security is "a first-priority Interest in favour of the Security Agent in respect of all of the shares in such Owner". Make of that what you will.

— Peter Windsor (@PeterDWindsor) June 5, 2020

Ook interessant!

  • Video: Toto Wolff is de meest sympathieke teambaas
  • vrouw toto wolff
    BREEK! Vrouw Toto Wolff doorbreekt radiostilte!
  • Max Verstappen krijgt sms van Toto Wolff
    Max Verstappen krijgt sms van Toto Wolff
  • "***** them all": Toto Wolff heeft schuine mededeling voor Lewis

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

aandelen, Formule 1, Racing, Toto Wolff, williams

Vorig bericht: « Bij ieder tankstation een laadpaal, is dat wel een goed idee?
Volgend bericht: Autoblog Garage: Een nieuwe BMW duurtester »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    5 juni 2020 om 21:34

    Wat een sluwe vos. Als het nog slechter gaat koop je voor een appel en een ei een compleet team op. Als je al die apparatuur en kennis zelf moet opbouwen ben je een veelvoud van het bedrag kwijt.

    Login om te reageren
  2. vonklausenburg zegt

    5 juni 2020 om 21:54

    Wat Toto doet is een sprong naar voren: door aandelen AM te hebben kan hij zich opwerpen voor het team, de warme banden met Benz zorgt bij AM voor een goede partner voor motoren in zowel de sport als daarbuiten. Door Williams aandelen te hebben kan hij – als het slecht gaat met Williams en de boel dus opkoopt – Williams een opleidingsteam maken van AM. Dit alles mocht Benz toch besluiten te stoppen met de autosport als fabrieksteam.

    Login om te reageren
  3. dwfc zegt

    5 juni 2020 om 22:19

    De gekaderde autojournalist bedoelt waarschijnlijk “preferente” aandelen !
    Deze aandelen hebben voorkeursrechten.
    Bv:
    Voorrecht op dividenden uitkering tov de overige aandeelhouders.
    Extra stemrecht.
    Bij een vereffening van een bedrijf worden de preferente aandeelhouders voor de reguliere uitbetaald
    De voorwaarde van deze staan beschreven in de statuten.

    Login om te reageren
  4. ukbob zegt

    5 juni 2020 om 23:08

    Wat wel sneu is..
    mensen als Ecclestone en Wolf willen Williams niet uit de F1 zien vertrekken maar hebben wel mee onderhandeld aan een akkoord waarbij de kleinere teams véél minder van de tv gelden krijgen.

    Login om te reageren
  5. harie zegt

    6 juni 2020 om 05:29

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • juulzz zegt

      6 juni 2020 om 09:00

      @harie: True!

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    6 juni 2020 om 06:48

    Heeft die man geen concurrentie beding? Over het algemeen is het niet kies om aandelen in de concurrentie van je werkgever te bezitten. Dat is mij zelfs expliciet contractueel verboden.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      6 juni 2020 om 07:13

      @mashell: deninieer “concurrentie”… ??

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      6 juni 2020 om 07:20

      @mashell: hij is ook manager van coureurs bij andere teams

      Login om te reageren
  7. elemento zegt

    6 juni 2020 om 10:08

    Geld moet rollen. Als een wolf in schapen kleding handelen

    Login om te reageren
  8. Robert zegt

    6 juni 2020 om 12:46

    Ik denk dat Wolf gedacht heeft dat ‘wat Ross Brawn kan, kan ik ook’. Die kocht op min of meer vergelijkbare wijze voor een appel en een ei de boedel op van BAR/Honda, om dat als Brawn F1 een (uiterst succesvolle) doorstart te laten maken. En daarmee de basis te leggen voor het huidige Mercedes F1.

    Login om te reageren
  9. Wouter zegt

    8 juni 2020 om 18:55

    Test reactie @redactie

    Login om te reageren
    • hayte zegt

      8 juni 2020 om 19:53

      Computer says no @Wouter

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North