• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Auris 2.2 D-4D Sport Study

Auteur: evo, gepost 28 november 2007 om 15:28 – 51 Reacties

Toyota Auris Sport Study


‘Honderdzeventig pk proppen in een 147 is leuk, maar je telt pas echt mee als je 200 pk hebt’, moeten ze bij Toyota Motorsport GmbH, Toyota’s Europese tuner, gedacht hebben. Met één druk op een speciale ‘sport button’ levert deze Auris Sport Study geen 177 pk, maar 200 pk. Eat your heart out, Ducati Corse!

Omdat 200 pk natuurlijk niet strookt bij het ietwat duffe uiterlijk van de Auris, probeert Toyota Motorsport ook hier verandering in aan te brengen. Voor- en achterspoiler, getinte ramen, 18″ lichtmetalo’s en een verlaging van 3 cm zorgen ervoor dat deze Auris zich onderscheidt van de Auris van je grootvader. In het interieur zien we aluminium pedaaltjes, een met leder bekleed sportstuurtje en sportstoelen terug. Nu weten we dus ook wat voor Auris er in deze Toyota-garage stond. Waar en wanneer deze Auris z’n officiële debuut zal maken is niet bekend, evenals de introductie van zijn 280 pk benzinebroertje. Over enkele dagen begint echter de Essen Motorshow en het zou zomaar kunnen dat daar deze Auris zal opduiken.

Toyota Auris Sport Study
Toyota Auris Sport Study
Toyota Auris Sport Study
Toyota Auris Sport Study
Toyota Auris Sport Study
Toyota Auris Sport Study
Toyota Auris Sport Study

Ook interessant!

  • Toyota GR Super Sport: 1.000 pk en AMG One concurrent
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Hilux GR Sport
    Hilux GR Sport is ook voor Nederland
  • Hier, de checklist om een Toyota GR Super Sport te bezitten

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

essen-2007, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Gemengde spots met “sensationele primeurs”!
Volgend bericht: Byd valt Europa en VS binnen met hybrides »

Lees Interacties

Reacties

  1. bleegh zegt

    28 november 2007 om 15:35

    hij blijft saai…

    Login om te reageren
  2. autogek zegt

    28 november 2007 om 15:37

    en profil(de zijkant) ziet er goed uit, de velgen zijn ook mooi/sportief. 200pk(golf gti) is ook mooi!!!, maar is D4D een diesel??

    Login om te reageren
  3. Coolguy zegt

    28 november 2007 om 15:37

    In het zilver is ie inderdaad saai.

    Login om te reageren
  4. maarten zegt

    28 november 2007 om 15:41

    ondanks de inspanningen om hem sportief te maken, straalt hij het in mijn ogen nog steeds niet uit..lijkt me persoonlijk vrij moeilijk met deze auto..

    Login om te reageren
  5. Poekie Lauda zegt

    28 november 2007 om 15:46

    Zier er wat beter uit, maar toch nog een beetje saai

    offtopic: “Eat hour heart out” moet dat niet “Eat your heart out” zijn?

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  6. davy zegt

    28 november 2007 om 15:49

    Welke motor ligt daar dan in? Ook een 1.9 common rail diesel dan?

    Login om te reageren
  7. Gregorius zegt

    28 november 2007 om 15:50

    Nu nog het uiterlijk en je hebt een bestseller

    Login om te reageren
  8. Dotternetta zegt

    28 november 2007 om 15:54

    Geweldig! Ik als Toyota-rijder in hart en nieren kan dit zeeeer waarderen! Deze zou ik best kunnen hebben. Ben benieuwd hoe hij er in het zwart uit ziet!
    In tegenstelling tot de Alfa: deze ontploft niet als je de gas intrapt! En er vallen geen onderdelen af :-) Ben benieuwd wat ie gaat kosten

    Login om te reageren
  9. vin zegt

    28 november 2007 om 15:54

    Ziet er uit als een Halfords aftermarked bumpersetje, zeker die VAG-singleframe illusie… Misschien moeten ze toch nog beter bij dit concern afkijken hoe je een suffe auto in een snel model kunt veranderen. De Golf GTI vormt hierin mijns inziens een goed voorbeeld.
    Al moet gezegd dat het de grootte van de velgen op de Auris in ieder geval al goed zit.

    Login om te reageren
  10. mrB zegt

    28 november 2007 om 16:01

    doen dan toch maar die alfa romeo ducati corse. Die ziet er een stuk beter uit dan dit burgelijke geval

    Login om te reageren
  11. Solstice zegt

    28 november 2007 om 16:07

    Ik heb ’t niet zo op dit soort knopjes en wel hierom: als je de motor uitzet springt ‘ie terug in de standaard setting, dus je moet telkens weer dat knopje indrukken… Geen nutteloze gimmicks, gewoon altijd 200pk! Hij rijdt vast beter dan hij eruitziet trouwens. ;-)

    Login om te reageren
  12. Markus zegt

    28 november 2007 om 16:08

    200pk is vet, maar hij ziet er echt niet vet uit.

    Login om te reageren
  13. Tribe zegt

    28 november 2007 om 16:10

    heeel netjes! :D

    ik hou wel van zulke wagentjes! :lol:
    enne… Auris is zowieso al een mooie bak! :)

    Login om te reageren
  14. Joost zegt

    28 november 2007 om 16:12

    Ziet er niet slecht uit :-P

    Is trouwens exact dezelfde Auris als toen gespot, of ze moeten aan Spyker-praktijken doen :wink:

    Login om te reageren
  15. Jos zegt

    28 november 2007 om 16:23

    Leuk autootje. Leuk sportief bakje, en nog redelijk betaalbaar ook.

    Login om te reageren
  16. M zegt

    28 november 2007 om 16:28

    Het blijft wel gewoon een Auris hoor. Daar gaat het zelfde voor op als de aap met zijn goude ring

    Login om te reageren
  17. Herman zegt

    28 november 2007 om 16:32

    @davy
    zoals boven aan de titel staan. een 2.2 litertje

    ik vind hem er best stoer uitzien, als je het origineel er naast zet dan he:)

    Login om te reageren
  18. banaan zegt

    28 november 2007 om 16:38

    @autogek: Ja, D-4D is diesel (dat zegt de tweede D. “D-4” betekent “4-takt met directe inspuiting” en komt ook voor bij de Toyota benzines met directe inspuiting.)

    @davy: Het is een 2.2 liter (zoals in de titel!) common rail diesel.

    @Solstice: wie zegt dat de standaard setting de “lower power” setting is? Misschien moet je het extra vermogen wel UITschakelen.
    Of misschien blijft het wel steeds staan op wat het was toen je de motor uitzette.

    Login om te reageren
  19. jurrian zegt

    28 november 2007 om 16:40

    @ Dotternetta, Hahaha, wat origineeel! Kan wel zien dat jij je creativiteit ook in je autokeuze stopt. Wat een saai ding is die auris zeg, ik denk dat als er 10 pal voor je neus staan en iemand vraagt aan je: “wat vind je van die auto?” je schouderophalend antwoord: “welke auto?”

    Login om te reageren
  20. rider zegt

    28 november 2007 om 16:41

    is niet zo moeilijk. de standaardmotor heeft al 177pk/400Nm. iets aan de software veranderen en je hebt zonder enige moeite 200pk of meer! nog veel interessanter is het koppel. hoeveel is dat nu? 500Nm??

    Login om te reageren
  21. Golfke zegt

    28 november 2007 om 16:51

    Erg saaie auto, zelfs met 200 PK en een tupperwaresetje van TTE.
    Ze proberen het, maar het wil maar niet lukken om een auto te maken die designtechnisch 100% af is en echt goede rij-eigenschappen heeft.

    Login om te reageren
  22. Juppe zegt

    28 november 2007 om 16:53

    @Rider,
    Waarom is dat koppel nou weer zo interressant? Zou liever willen weten bij welk toerental de max koppel ligt.

    Maar iig, 10% meer vermogen, dus dan zal het koppel ook wel 10% hoger zijn. Waarschijnlijk is het koppel in hoger toerental iets meer, dus het max koppel zal minder dan 440Nm zijn.

    Login om te reageren
  23. Frank zegt

    28 november 2007 om 17:24

    Om m meer op een Golf te laten lijken lijkt me nou niet echt een verbetering.
    ‘T was, is en word niks!

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    28 november 2007 om 17:31

    Leuke hot-hatch, op de diesel na bedenk ik zo snel geen echte minpunten.

    Login om te reageren
  25. Solstice zegt

    28 november 2007 om 17:39

    @banaan: kortom, het is een nutteloze gimmick ;-)

    Login om te reageren
  26. bouwman zegt

    28 november 2007 om 17:44

    @Golfke dan kun je beter in een golfke rijden of niet? Dan heb je pas een dikke opvallende auto, die er qua design goed uitziet….

    Ik vind het een goed uitziende auto en hij heeft ook nog eens goede prestaties.

    @Iedereen die commentaar levert –> niet alles met een Toyota logo erop is saai. Een auto met Toyota logo wordt meteen bestempeld als saai, ook staat het logo op een carrossorie van een Ferrari.

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    28 november 2007 om 17:56

    Dit ziet er gewoon leuk uit. Ik hoef niet al te enthousiast te doen, want zó leuk is ie nou ook weer niet.

    Login om te reageren
  28. sus zegt

    28 november 2007 om 18:24

    Ik sta er nu niet meteen om te springen.
    Om te beginnen is het een diesel, ik blijf volhouden dat een sportieve wagen
    geen zelfontbrander onder de motorkap moet hebben.
    En hij ziet er ook helemaal niet sportief of aantrekkelijk uit…
    Laat het maar voor wat het is…

    Login om te reageren
  29. besaram zegt

    28 november 2007 om 19:16

    WAUWWW

    Mooi zeg die auto 200 pktjes zal het ook wel lekker goed doen.
    Nu nog een dikke benzine motor en de auris is compleet! Misschien word het dan wel een rally car.:D

    Login om te reageren
  30. Roadronner zegt

    28 november 2007 om 19:20

    Ik vind hem wel stoer. Vette wagen.

    Login om te reageren
  31. Willy zegt

    28 november 2007 om 19:20

    M3 velgen ?

    Login om te reageren
  32. Kanons-T5-kogeltje zegt

    28 november 2007 om 19:47

    Wederom het bewijs dat de jappen geen fantasie hebeen, en alleen maar kunnen jatten.
    Het smoelwerk van dit Auris-geval is dus gewoon een gejatte geitensik van Audi en Golf V GTI. Lekker origineel, spleetogen…..
    Helaas zullen er altijd idioten zijn die van dit koekblik een stijve zullen krijgen….
    Gr.,
    Kanons-T5-kogeltje

    Login om te reageren
  33. Silverarrow zegt

    28 november 2007 om 20:02

    Pittig wagentje, en zeker geen lelijke en (mijn inziens) ook geen saaie verschijning. Toch zou ik leiver de Alfa hebben, die is net wat mooier.

    Login om te reageren
  34. speedlimit zegt

    28 november 2007 om 20:35

    @ Kanons-T5-kogeltje

    Toyota gebruikte dat smoelwerk/frame al nog voordat VAG(weg ermee) ermee op de proppen kwam.
    Zie de 1e yaris met de grill in de motorkap die weer bijna ’n geheel vormt met ’t gaas in de bumper.
    Dat ’t bij de yaris niet doorloopt wil nog niet zeggen dat VAG ’t uitgevonden heeft maar eerder goed gejat heeft van toyota ;)

    Verder vind ik ’t ’n prima uitziende bak die yaris maar niet echt mijn smaak.
    De achterklep met die rare achterlichten had beter gekund.

    Login om te reageren
  35. IS200 zegt

    28 november 2007 om 20:50

    @ Kanons-T5- kogeltje (Whats in the name?)

    Beter goed gejat, dan slecht bedacht!
    Als er een volk is dat geen fantasie heeft, dan zijn het wel de duitsers.
    Klein voorbeeld: A3-A4-A6-A8 allemaal het zelfde (Smoelwerk), noem 1 model van volkswagen wat er echt uitspringt !? nee, dan zijn audi en volkswagen minstens net zo saai !

    Login om te reageren
  36. heidekonijn zegt

    28 november 2007 om 22:23

    @ IS200
    Ik merk op dat je in je vergelijking angstvallig een duits merk vermijdt :lol:

    Login om te reageren
  37. keijer zegt

    28 november 2007 om 22:25

    het is de wel bekende 2.2 D-CAT van toyota met zn introductie was het de snelste 4-cil diesel moter die als eerste leverbaar in de avensis en uitgebreid is naar de RAV4, Verso, en de Auris. en ik denk dat de zelfde motor hopelijk ook in de avensis komt te liggen die met 200 pk diesel dan. maar goed de 177 pk diesel variant rijd ook al goed dus wat doet de 200 pk diesel? we gaan het is spanning afw8ten.

    Login om te reageren
  38. Witten zegt

    28 november 2007 om 23:41

    Kanons-T5-kogeltje weet niet goed waar hij over spreekt, want zoals speedlimit aanhaalt was dat ’type’ van grill inderdaad voor het eerst te zien op de Yaris T-sport van de eerste generatie … en dus niet bedacht door het immer saaie VW of Audi.

    Login om te reageren
  39. speedlimit zegt

    28 november 2007 om 23:49

    @ Witten

    Juist ja en toevallig heb ik zo’n 1e gen. T-sport ;)

    Heb wel yaris geschreven in m’n voorgaande bericht maar ik bedoelde de rare achterklep/lichten v/d Auris natuurlijk.

    Login om te reageren
  40. Juppe zegt

    29 november 2007 om 00:10

    Ach ja, er bestaan helaas te veel mensen die denken dat de Japanners alles jatten. Breng ze maar ’s aan het verstand dat het vaak andersom is. Laat ze dat maar lekker denken, en een uberfrivole Golf kloon rijden dan he?

    Login om te reageren
  41. GerreLekker zegt

    29 november 2007 om 09:11

    Ik snap hier velen niet! Zitten zagen dat de Auris saai en gejat is…
    Ja met een Golf of Audi A1-2-3-4-5-6-7-8 ben je pas ECHT origineel :roll:
    De snelwegen puilen uit van de VAG producten en BMW 3’s. Spannend dat dat is!

    Vind het een leuk machientje, maar ben ervan overtuigd dat Toyota zeker nog beter kan!

    Login om te reageren
  42. Michiel zegt

    29 november 2007 om 11:49

    Tuurlijk is dit een mooie auto en ik zou er ook zeker een willen helpen. En de kwaliteit van de Japanners (of dat nou Nissan, Mazda, Mitsubishi, Toyota, Suzuki of Honda is maakt niet uit) is gewoon superieur. Ik heb zelf jarenlang in een Japanner gereden en mijn vriendin doet dat nu ook. Het zijn gewoon echt hele goede auto’s.
    Echter, wat ik wel heel jammer vind is dat eeuwige kopieergedrag van de Japanners. Enkele auto’s daargelaten (Qashqai bijvoorbeeld, maar die is dan weer in Europa ontwikkelt) doen Japanners niets anders dan kopieren: Heeft een nieuwe Europese auto in 2002 een strak afgesteld onderstel, dan heeft de Japanner dat in 2004 ook. Maakt de Europeaan daarna een minder strak onderstel, dan gaat de Japanner dat ook weer doen.
    Je kan er lang of kort over praten, Japanse auto’s zijn gewoon superieur in kwaliteit en techniek, maar ze kunnen echt alleen maar na-apen.

    Login om te reageren
  43. Dotternetta zegt

    29 november 2007 om 13:14

    @jurrian:

    Ik rij liever een goeie saaie auto dan een leuke die niet betrouwbaar is! Je kunt een saaie auto ook altijd zelf nog een beetje personaliseren. Een paar mooie velgen doet wonderen! Jij rijdt zeker alfa!

    Login om te reageren
  44. Leutje Fflip zegt

    2 december 2007 om 14:07

    Precies, (Vw is origineel…………) Kwa technologie kan Vw nog veel leren Van de Japanners, het schijnt dat ze hun ‘bekende pompverstuivers’ al de deur uit zetten.
    Maar met alle respect Toyota is er goed mee bezig

    En smaken verschillen

    Login om te reageren
  45. Kefke zegt

    2 december 2007 om 20:48

    Ik geef toe, de Auris is niet de mooiste auto die ze gemaakt hebben. Maar met dit sportpakket ziet die er al een pak beter uit!

    De Yaris TS vind ik wel mooi (vorig en recent model)
    De vorige kon je ook krijgen met compressor in Europa en Turbo in Japan.
    Goed voor 120 en 150 pk. De standaard TS met 105pk deed 0-100 in 9sec.
    Het recent model bestaat jammergenoeg alleen maar met 120 pk.

    Het vorig model Corolla TS Compressor had een 1.8 met 225 pk dacht ik.
    Steek die in de Auris! Of importeer de Blaze of hoe noemt de Auris in Japan.
    Die heeft een 2.5 V6 (4WD?)!

    En als we dan toch bezig zijn, breng dan de Caldina ook naar hier met zijn 2.0 turbo 4WD 250pk onder de naam Avensis…

    Zo kunnen we even doorgaan, wil je een leuke Toyota dan moet die niet in Europa gebouwd zijn…

    Maar allesinds liever een Europese Toyota dan iets Duits (behalve als er RS, M of AMG in voorkomt :D).

    Zwijgstil over de Franse…

    Login om te reageren
  46. sKill3r zegt

    9 december 2007 om 16:12

    inderdaad M3 velgen, maar dan wel getoyotiseerd (lees: vern*ukt).

    Login om te reageren
  47. Kefke zegt

    9 december 2007 om 16:37

    Gaat ge elke dubbelspaak een M3-velg noemen?

    Dan zijn alle velgen RS velgen…

    Login om te reageren
  48. ferrenzi zegt

    7 januari 2008 om 18:16

    wat M3 velgen, deze toyota auris mag er dan niet uitzien als een race bak, maar ik vindt hem met het achterspoilertje de verlaging en andere velgen er tog wel door gaan

    Login om te reageren
  49. Toyotaauris2.2d-cat zegt

    30 januari 2008 om 18:02

    ik heb er 1 gepimped met chip naar 215 pk en heb er ook tms achter en voor spoiler op zitten dus ben zelfs nog sneller dan deze auris HAHA >;)

    En laat menig Golf EN bmw achter me want die zijn er o zo veel in nl.

    Laat mij maar volgens vele die lelijke eend zijn maar wel een heel erg snelle lelijke eend!!

    Ik vind em vet en de mijne is zwart btw

    O ja en met 215 pk levert de mijne 480 nm ;)

    Login om te reageren
  50. marc zegt

    25 februari 2008 om 09:56

    hoi toyota beest …heb ook een gekocht 2.2 in mei heb ik deze .ik woon in belgie bij antwerpen .waar heb je je wagen laten tunen en wat kost het ?hoe presteert hij nu met die 215pk ? geen problemen met koppeling en remmen ? zit er ook andere luchtfilter op ? heb je mischien adresje voor me .thanks en groetjes marc claes

    Login om te reageren
  51. toyodevil zegt

    4 mei 2008 om 02:44

    zeer mooi gedaan ik rij zelf met een auris rond wel niet zo een sportieve versie :d hij ziet er mss saai uit maar ik ga voor betrouwbaarheid en zij nu eerlijk precies of die golf 5 is wow dat vind ik pas saai en vanbinne mja daar zwijg ik maar best over. ik las over het laatst eens dat de golf 5 een wage is voor een brave huisvader met 2 kindere :d
    geef mij maar mijn japanner toyo4ever!!

    en gelijk er hier nog zegge smake verschille

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North