• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Aygo facelift maakt trio compleet

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 januari 2012 om 09:49 – 34 Reacties

Toyota Aygo facelift 2012
Na de Peugeot 107 en de Citroën C1 gisteren, kon een facelift van de Toyota Aygo niet lang uitblijven. En daarom plopte Toyota zojuist een persbericht in onze mailbox, waarin we Toyota’s gebotoxde kleinste model kunnen bewonderen.

De Aygo is in Nederland Godse belangrijk voor Toyota, want hoe kleiner en zuiniger, hoe meer wij ‘Ollanders het vreten. Ligt niet alleen aan ons, maar vooral aan ons belastingsysteem. Fabrikanten met een sterke bezetting in het A-segment spinnen er garen bij, en de Aygo is een van de populaiste modellen in dat segment.

De opgefriste Aygo komt in 5 versies: Access, Comfort, Comfort Orange, Aspiration en Dynamic Orange. Een uiterlijke wijziging is dat hij nu daytime running LED’jes heeft (vanaf de Aspiration), en voor de rest zijn de wijzigingen minimaal.

Toyota Aygo facelift 2012

Onder de motorkap is de 1.0 driepitter nog iets zuiniger gemaakt: hij verbruikt nu 4,3 liter per 100 kilometer, de CO2-uitstoot is 99 g/km. Daarnaast is hij met een vanafprijs van 7.990 euro nog een stukje goedkoper geworden.

Het mag duidelijk zijn dat de Aygo en zijn grootste concurrent voor 2012, de Up! (vanaf 8.490 euro), wedijveren voor de gunst van de automobilist die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Aan het eind van het jaar zullen we zien wie van de twee er het meest in geslaagd is.

Als je hem wilt bekijken: hij staat in februari op de Autosalon van Brussel, en dat is een wereldprimeur.

Ook interessant!

  • Toyota Aygo is exit, maar toch ook weer niet
    Toyota Aygo is exit, maar toch ook weer niet
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Toyota Aygo X: een crossover in het A-segment
  • Toyota Aygo X
    Toyota Aygo X houdt het A-segment in leven

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, aygo, brussel-2012, facelift, Toyota

Vorig bericht: « ‘Benzine zal altijd duur blijven’
Volgend bericht: Dacia Lodgy: nieuw Roemeens budgethok »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimoBac zegt

    5 januari 2012 om 09:54

    Mwa; minst geslaagd van de drie

    Login om te reageren
  2. The360box zegt

    5 januari 2012 om 09:55

    godse? Rot op man, maar hij heeft wel het familie-neusje gekregen.

    Login om te reageren
  3. sdk16420 zegt

    5 januari 2012 om 10:00

    Knap de nieuwe familieneus erin verwerkt, maar die LEDs lijken wel zoiets:
    img src=”http://www.autotechblog.org/wp-content/gallery/philips-led-daytime-running-lamps-08-2011/phillips-after-market-daytime-led-lamps.jpg” width=”450″ />

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      5 januari 2012 om 10:00

      @sdk16420:

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        5 januari 2012 om 10:19

        @sdk16420: Ik vind die LED’s van Philips niet echt geslaagd ofzo, en ook erg duur.

        Doe mij maar die van de Merc met een hoekje erin. Die zijn nog goeiekopert ook. :)

        OT:
        Ik wordt echt knettergek de laatste tijd van al die zogenaamde facelifts.
        We knallen een paar LED’s in de bumpert, prijsje wat aanpassen. Nieuwe pakketjes.
        Hoppa, facelift.

        Dit vind ik niet echt face-liftwaardig…

        Login om te reageren
  4. dotternetta zegt

    5 januari 2012 om 10:25

    Het blijft een Toyota die zijn naam niet waardig is: het is een Peugeot met een Daihatsu motor, en dat is te merken aan de betrouwbaarheid!

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      5 januari 2012 om 12:23

      @dotternetta: Als ik in deze klasse zou zoeken, kies ik no braining de Kia Picanto. De nieuwe heb ik in gereden en wat een leuk autootje is dat! 3 cilinder was wat minder, maar ik denk dat de 4 cilinder prima is!

      Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2012 om 10:37

    Welke van de twee, de Up of de Aygo? Ik denk de Kia Picanto… Om maar een te noemen. Of de nieuwe Panda? Ik bedoel maar, is een errrrg druk segment!

    Login om te reageren
    • d15b2 zegt

      5 januari 2012 om 11:18

      @Svenska_Aeroplan_AB: huh.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      5 januari 2012 om 11:21

      @Svenska_Aeroplan_AB: C1, 107.. Zie door de bomen ’t bos niet meer.

      Login om te reageren
    • Renesis zegt

      5 januari 2012 om 11:26

      @Svenska_Aeroplan_AB: Je koopt dan toch verstandig een SAAB bij de uitverkoop? :)

      Login om te reageren
    • lennyv87 zegt

      5 januari 2012 om 12:37

      @Svenska_Aeroplan_AB: Doe mij dan maar de Picanto. Owja, daar spaar ik ook voor ;) :P

      Login om te reageren
  6. Renesis zegt

    5 januari 2012 om 11:20

    De Up! en zijn broertjes zijn wel nieuwe karretjes ze ogen dan wat frisser en interieur ziet er ook veel beter uit. De Aygo trio … tjah, facelift is niet al te ingrijpend met 500 euro prijsverschil is het ook niet heel veel om de concurrentie te dwarsbomen.

    Login om te reageren
    • ivanadrive zegt

      5 januari 2012 om 11:26

      @Renesis: Voor het koperspubliek van dergelijke wagens is 500 euro best veel geld hoor.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      5 januari 2012 om 12:19

      @Renesis: Kia Picanto doet het toch beter qua ‘een auto zijn’ en dergelijke. Vind dat het leukste autootje van al die kleine gebakjes in die prijsklasse. Fiat 500 is ook leuk, maar duur.

      Login om te reageren
  7. jordy14 zegt

    5 januari 2012 om 11:25

    Alleen maar zuinige kleine stadshokjes tegenwoordig.

    Login om te reageren
  8. nelly0183 zegt

    5 januari 2012 om 11:28

    ik dacht dat erin 2012 een opvolger kwam? (Autoweek/Autobild?) maar dat blijkt dan toch 2014 te worden.

    wat ze met deze drieling doen is niet verkopen, dat is weggeven in de hoop dat ze einde jaar break-even staan. als je ze zo weggeeft staat de (minder welvarende)Nederlander er voor in de rij, terwijl je voor een paar 100 euro meer een veeeeel volwassener autotje hebt, met 5/7 jaar garantie, een 4-cylinder, hoogwaardig interieur.

    zeg het maar?

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      5 januari 2012 om 12:18

      @nelly0183: Kia Picanto? Heel volwassen interieur, erg leuk als het is uitgerust met sportstuurtje. Heb er eens een keer flink mee lopen smijten, goed gebalanceerd onderstel en erg stil binnen. 3 cilinder was wat minder, zat echt nul pit in. De 4 cilinder zal het inderdaad een stuk beter doen.

      Login om te reageren
  9. toyotaprius zegt

    5 januari 2012 om 11:53

    Geile auto!

    Login om te reageren
  10. jzaero zegt

    5 januari 2012 om 12:15

    Mijn rijtje:

    Citroen C1
    Toyota Aygo
    Peugeot 107

    Ik vind de C1 het eigenaardigst, leukst smoelen. Misschien een tikkeltje te guitig, maar het heeft tenminste nog een leuk gezicht. De Peugeot is te kaal vooraan. Iets teveel plaatwerk tussen de grill en motorkap. De Citroen doet daar een leuke toevoeging aan door het logo ook een ‘grill’ te geven. De Toyota ziet er gewoon volwassen uit.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      5 januari 2012 om 15:45

      @jzaero: Een logogrille? Ik noem het een clownsneus… ;)

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        5 januari 2012 om 16:54

        @Citrofiel: Haha, wel ja, ik vind het wel iets hebben ;)

        Login om te reageren
  11. Lucb zegt

    5 januari 2012 om 12:24

    Ziet er toch best netjes uit.

    Login om te reageren
  12. mgmgb zegt

    5 januari 2012 om 12:26

    Geweldig… Een paar ledjes in de grille en het logo is op een soort puist geplaatst. Wat een geweldig vergaande facelift toch weer. Gelukkig was de Aygo toch al de lelijkste van de drie.

    Login om te reageren
  13. tuning zegt

    5 januari 2012 om 13:09

    Mooi die Halfords opplak ledjes, zo ken ik Toyota weer!
    Maar ach, voor dat geld kun je ook niet veel meer verwachten.

    Login om te reageren
  14. RoT___ zegt

    5 januari 2012 om 13:40

    Men passe de auto aan aan de nieuwe regeltjes et voila: een facelift. Ik noem het simpelweg een wijziging die is doorgevoerd voor het nieuwe modeljaar. De C1 en 107 zijn wel facelifts te noemen.

    Login om te reageren
  15. ErikkNL zegt

    5 januari 2012 om 13:44

    Toyota heeft het zich het makkelijkst gemaakt van de drie. LED en klaar… Citroën mag van de drie winnen.

    Login om te reageren
  16. dirkmulders zegt

    5 januari 2012 om 14:57

    Hier wordt ik niet warm of koud van, maar dat is vrij logisch!

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    5 januari 2012 om 15:45

    Het zal toch niet… Dat ik van deze drieling… Degene zonder Franse badge het meest geslaagd ga vinden?! :shock:

    Login om te reageren
  18. kronprinz zegt

    5 januari 2012 om 15:50

    Wat hebben mensen toch met die Picanto….. alleen al vanwege het (praktijk)verbruik zou ik die niet willen rijden…. met pijn en moeite 1 op 13 terwijl de drieling gewoon 1 op 20 doet in de praktijk….

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      5 januari 2012 om 18:10

      @kronprinz: De Picanto ziet en voelt tenminste als een volwaardige auto. Plus een vierpitter onder de kap. Twee, voor mij, doorslaggevende factoren.

      Login om te reageren
  19. Jesper zegt

    5 januari 2012 om 22:13

    Leuk dat bijna iedereen de auto hier affakkelt, maar wat Toyota denk ik meer interesseert is dat de mensen die wél serieus een auto willen kopen in grote getallen voor deze kiezen.

    Login om te reageren
  20. secret92 zegt

    5 januari 2012 om 22:36

    De mensen hier zijn niet de doelgroep denk ik zo… Let op, ze stromen de dealers uit, deze kleintjes. En daar gaat t om!!

    Login om te reageren
  21. ZilverenTip zegt

    6 januari 2012 om 10:41

    Prima auto en zakelijk zeer interessant. Als je zakelijk iemand op pad moet sturen is het imago van Toyota nog altijd een stuk hoger dan de Franse (en Koreaanse) tegenhangers. Voor een mooie prijs heb je een complete auto. Over de kwaliteit, ach de meeste auto’s tegenwoordig zijn meer dan prima…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North