• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota GT86 met 2JZ op Marktplaats hoef jij niet meer te tunen!

Auteur: Bas Leesberg, gepost 25 februari 2025 om 12:05 – 13 Reacties

De perfecte auto voor als je geen zin of tijd hebt om zelf te modden!

Weer een bewijsstuk dat moderitis serieus genomen moet worden en dat er meerdere slachtoffers zijn van dit virus. Op Marktplaats stuiten we op een Toyota GT86 die met zijn uiterlijk al duidelijk maakt dat hij niet meer origineel is. Een blik onder de motorkap verraadt hoe tof deze auto is geworden. Duik mee in de aanpassingen van deze Toyota GT86 met 2JZ-motor die op Marktplaats te koop staat.

De lijst met aanpassingen gaat maar door. We beginnen natuurlijk met het pronkstuk: de motor. Het specifieke blok waar we het over hebben is een 2JZGE VVTI-motor met turbo. Dit exemplaar is uit Japan gehaald, compleet gedemonteerd, gereinigd en opnieuw opgebouwd met nieuwe onderdelen. De cilinderkoppen kregen nieuwe kleppen en afdichtingen en het blok is gevlakt, De 3.0-liter zescilinder produceert nu een machtige 600 pk en 650 Nm.

Aanpassingen aan de Toyota

De motor wordt gereguleerd met een op maat geprogrammeerde ECU met twee rijmodi. Daarnaast zorgt deze software voor een anti-lag systeem en launch control. En dat is nog maar het begin. Het inlaatspruitstuk is op maat gemaakt, de uitlaat meet 3 inch, er is een 44 millimeter wastegate, 630 cc Bosch-injectoren, een DBW-gasklep van BMW, een nieuwe intercooler en ga zo maar door. De accu is trouwens naar de kofferbak vertrokken. Ik vermoed dat dat gedaan is voor een betere gewichtsverdeling. Het hele lijstje vind je in de beschrijving op Marktplaats.

Ook buiten de motor is veel getuned. Denk aan een 16-voudig verstelbare schroefset, de GS6-53DZ BMW-versnellingsbak, remschijven van een Lexus ISF, remklauwen met zes zuigers van een Porsche, nieuwe voorpootbruggen voor en achter. Misschien was het makkelijker geweest om op te sommen wat er níét is aangepast aan deze GT86. Het exterieur is aangepakt met koolstofvezel splitter, zijskirts en diffuser, nieuwe koplampen en 18-inch lichtmetalen velgen.

De verkoper vat de occasion prima samen in één zin. ”Deze GT86 is geen standaard sportwagen.” Er zitten duizenden euro’s, ontelbare uren bloed, zweet en tranen in. Je zou hem kunnen gebruiken als daily driver of als circuitmonster. Het enige dat ik misschien nog mis, is een leuke stickerset of een toffere carrosseriekleur, maar ik klaag verder niet.

De prijs van de Toyota GT86 met 2JZ op Marktplaats

De getunede Toyota staat te koop in Almere. De verkopende dealer vraagt € 59.950,- voor de GT86. Ik weet het: dat is een hoop geld voor een GT86. Voor minder geld rijd je in een GR86. Maar daar gaat het bij deze occasion niet om. Je koopt in feite het werk dat een ander voor je heeft gedaan. Plus: de politie vindt het ook nog eens leuker dat je hierin rijdt dan in een geleasde Yaris Cross. Iedereen blij!

Bedankt voor de tip, @tenaci!

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Toyota GT86 van Marktplaats
  • Dit is de dikste Toyota GT86 van Marktplaats
  • Occasion Aankoopadvies: gezinsauto voor 35.000 euro
  • Occasion Aankoopadvies: beginnersauto voor 2.500 euro

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

gt86, jdm, marktplaats, occasion, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Video: Dronkenlap is een gevaar op de weg
Volgend bericht: Bugatti Tourbillon nu ook te bestellen met 8 (!) uitlaten »

Lees Interacties

Reacties

  1. werf76 zegt

    25 februari 2025 om 12:44

    Heerlijk dit

    Login om te reageren
  2. tommycooker zegt

    25 februari 2025 om 12:54

    +1

    Login om te reageren
  3. ouwedibbes83 zegt

    25 februari 2025 om 12:58

    Flink verbouwd, volgens mij 3x het vermogen wat hij standaard levert. Dat is een hele serieuze upgrade. Het interieur wordt ik niet zo warm van, maar volgens mij is dat bijzaak als je hier in rijdt.

    Login om te reageren
  4. citroen55 zegt

    25 februari 2025 om 13:30

    De wederopbouw van de carrosserie is niet helemaal succesvol geweest 👁️

    Login om te reageren
  5. rwdftw zegt

    25 februari 2025 om 13:31

    Wat een prestatie! Een motorswap voor iets anders is al hard werken. Maar dit was origineel een platte boxer met 4 cilinders en dat vervang je dan door een staan 6 in lijn. Dat ze dat passend hebben gekregen is erg knap. Alleen de motorkap ligt niet vlak, maar dat is ze vergeven als ze er een 2JZ onder wisten te klussen.

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    25 februari 2025 om 13:31

    60K is eigenlijk geen geld als je alles bij elkaar op gaat tellen wat deze auto gekost heeft. Ik zet in op de Postcode kanjer!

    Login om te reageren
  7. petroldrinker zegt

    25 februari 2025 om 13:56

    Geen hele gekke prijs eerlijk gezegd, GT86 is nog rond de 15K, maar een 2JZ naar zulk power brengen kost ook serieus geld aan onderdelen en manuren…. zou ik het ervoor neerleggen? no fucking way, foor 60K koop je ook een hoop anders…

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      25 februari 2025 om 15:35

      Enkel intern zijn de drijfstangen en zuigers toch anders (fragieler) tegen over de GTE? En de grens voor een betrouwbare 2JZ GTE motor ligt rond de 600PK. Het zou nog relatief beperkt kunnen blijven qua geld en man uren lijkt mij. Moet het GE blok natuurlijk wel in top staat zijn.

      Login om te reageren
  8. THSD zegt

    25 februari 2025 om 14:35

    Jammer van de motorkap maar verder heel netjes gedaan.

    Login om te reageren
  9. tortuga zegt

    25 februari 2025 om 15:05

    Ja ik zoek een sponsor! Iemand? Is voor een goed doel!

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    25 februari 2025 om 16:48

    Als je dit zelf zou moeten doen, en je zou je uurloon niet meerekenen, dan nog verwacht ik dat je aardig in de buurt komt van die 60K.
    Geweldig ding zeg, wordt er hebberig van.

    Login om te reageren
  11. tenaci zegt

    25 februari 2025 om 18:05

    Echt onder de indruk van wat hier gepresteerd is. Wat een waanzinnig ding. Zelf zou je het voor 60k niet voor elkaar krijgen denk ik.

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    28 februari 2025 om 08:16

    Dit is geweldig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North