• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hier

Auteur: willeme, gepost 11 maart 2019 om 20:03 – 28 Reacties

Afbeelding Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hierAfbeelding Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hierAfbeelding Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hierAfbeelding Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hierAfbeelding Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hierAfbeelding Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hierAfbeelding Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hierAfbeelding Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hier

Toyota Supra
Je kon er op wachten.

De Toyota Supra (A80) is een legendarische auto. Daar zijn veel redenen voor, maar het feit dat ‘ie zover getuned kon worden is er absoluut eentje van. Dat was mogelijk omdat de motor, een zes-in-lijn met twee turbo’s, behoorlijke krachtsreserves kende. Een boekhouder zou zeggen: ze hebben de motor té goed gebouwd. Omdat het blok zo sterk was, was het relatief eenvoudig om extra vermogen uit de blokken te extraheren.

Na jaren van teasers, nieuwsberichten en spyshots is de nieuwe Toyota GR Supra (A90) ein-de-lijk onder ons. De auto is in samenwerking met BMW ontwikkeld en maakt gebruik van een motor uit Beieren. Nu is dat óók een zes-in-lijn, dus historisch verantwoord. De B58B30 motor van BMW is een goed blok, maar heeft (nog) niet de magische status van de 2JZ-GTE. Maar hoe moeilijk kan het zijn om de ‘B58’ eruit te halen en de 2JZ-GTE erin te lepelen? Nog niet zo lang geleden kondigde CX Racing uit Californië aan met een dergelijke motorwissel te komen.

Toyota Supra

De Amerikanen zijn echter verslagen door een Japanner. Het was de beroemde drifter Daigo Saito die een spiksplinternieuwe GR Supra voorzien heeft van de iconische motor uit de jaren ’90. In slechts 42 dagen was het project afgerond. Het is het nieuwe driftgereedschap van de levende legende. Voor de gelegenheid is de motor opgevoerd naar 800 pk. Het eerste optreden van deze auto is tijdens de D1 Grand Prix op 23 maart.

Met dank aan Patrick voor de tip!

Ook interessant!

  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra
  • Toyota GR Supra Jarama
    Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition is uniek in NL
  • Yaris met 300 pk op komst, evenals Supra met handbak!
  • GR Supra met handbak
    Hè hè, die GR Supra met handbak komt toch

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

driften, Gazoo-Racing, motor, supra, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Er komt nog een Aventador-smaakje
Volgend bericht: Dit zijn de 11 goedkoopste auto’s die meer dan 250 halen »

Lees Interacties

Reacties

  1. dotternetta zegt

    11 maart 2019 om 20:06

    Wow, een echte Supra! Niet met die duitse meuk onder de kap! Hulde! Wat een blok! Geweldig! Zo worden ze niet meer gemaakt!

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      11 maart 2019 om 20:28

      @dotternetta: nou, eh, wel dus. Zie het artikel hierboven.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      11 maart 2019 om 20:34

      @dotternetta: Misschien zeggen ze in Japan het omgekeerde.

      Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      11 maart 2019 om 20:34

      @dotternetta: is nog maar weinig toyota over van het blok ;)

      Login om te reageren
  2. tge1 zegt

    11 maart 2019 om 20:26

    Hoppa. Dit is de nieuwe Supra.

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    11 maart 2019 om 20:31

    Suuuu-tututututututuuuuu!

    Login om te reageren
  4. resulutionNL zegt

    11 maart 2019 om 20:40

    It was just a matter of time…

    Login om te reageren
  5. smoked zegt

    11 maart 2019 om 20:52

    Worden ze nu al in Japan uitgeleverd?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      12 maart 2019 om 13:48

      @smoked: waarschijnlijk niet, maar de beste Daigo zal wel wat connecties hebben, en Toyota vindt het waarschijnlijk helemaal niet erg als de nieuwe Supra dit seizoen al te zien in is in het D1- kampioenschap.

      Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    11 maart 2019 om 20:52

    Saitou-san saikou!
    Wat een bazenactie!

    Login om te reageren
  7. maferick74 zegt

    11 maart 2019 om 20:58

    Nissan 350z

    Login om te reageren
  8. frank2b zegt

    11 maart 2019 om 20:59

    Zoals het heurt ….

    Login om te reageren
  9. 2wheeler zegt

    11 maart 2019 om 20:59

    Waar kijk ik naar op foto 5? Ja, de achterkant, maar wat zijn die cirkels?

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      11 maart 2019 om 21:06

      @2wheeler: ventilatoren voor de radiator want vooraan zit er een gigantische intercooler.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        11 maart 2019 om 21:21

        @boomhauwer: aaah dus dat is ook vaak met die civics die ik zie met die geperforeerde achterbumpers. Die zijn gewoon heel extreem verbouwd zodat de koeling daar zit…

        Login om te reageren
        • rubend zegt

          11 maart 2019 om 21:54

          @davelepeef: bij die Civics is het meestal een vorm van gewichtsbesparing. En “mode”.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            11 maart 2019 om 22:21

            @rubend: hihi, niet serieus erop ingaan joh… Maar gewichtsbesparing, really? Die 5 plakjes kunststof?? Ik dacht eerder aan een soort opening om lucht door te laten, wat me ook al stom lijkt omdat je beter een dot overdruk daar kan hebben – bedenk ik maar…

            Login om te reageren
          • kevdutchie zegt

            12 maart 2019 om 00:29

            @rubend: bij de Civics doen ze dat om de turbulente lucht dat zich ophoopt tussen het chassis en de achterbumper weg te krijgen, waardoor je minder “drag” hebt.

            Login om te reageren
    • verplicht zegt

      11 maart 2019 om 21:10

      @2wheeler: zunne dikke subwoofers zijn jonguh!

      Nee, ik heb ook geen idee dus ..

      Login om te reageren
      • verplicht zegt

        11 maart 2019 om 21:11

        @verplicht: net uit betrouwbare bron vernomen dat het geen subwoofers zijn maar ventilatoren voor de intercooler.

        Login om te reageren
        • kevdutchie zegt

          12 maart 2019 om 00:30

          @verplicht: ventilatoren voor de radiator die achterin zit, de intercooler zit vooraan.

          Login om te reageren
  10. roymenkehorst zegt

    11 maart 2019 om 22:05

    Foto 5 betreft 2x een koelvan.
    De vuldop van de radiateur zie je links op de foto.

    Login om te reageren
    • HzR zegt

      12 maart 2019 om 08:11

      @roymenkehorst: ah, hij gaat er ijs mee rondbrengen?

      Login om te reageren
  11. kennone zegt

    11 maart 2019 om 23:17

    Lekkah!!

    Login om te reageren
  12. emping zegt

    12 maart 2019 om 05:57

    Doet die Jappaner toch wel weer ff sneller dan die Amerikanen.

    Login om te reageren
  13. aquila2003 zegt

    12 maart 2019 om 07:56

    Zaag dan tenminste ook die afzichtelijke ducktail dr af..

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    12 maart 2019 om 09:45

    De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hieeeer!

    Login om te reageren
  15. arii zegt

    12 maart 2019 om 13:16

    2JZ FTW!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North