• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota ook in 2014 de grootste

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 januari 2015 om 07:52 – 57 Reacties

Toyota


Toyota Motor heeft 2014 als grootste autobouwer afgesloten. Alle merken van de Japanse fabrikant waren samen goed voor 10,23 miljoen voertuigen wereldwijd.

Hiermee boekte Toyota – naast het kernmerk bestaande uit Lexus, Daihatsu en Hino – een stijging met 3 procent in vergelijking met 2013, toen het eveneens de grootste was. Bijna een kwart van alle verkopen (2,32 miljoen) werd op de Japanse thuismarkt gerealiseerd.

Met het nieuwe record blijven de Japanners de curryworsten– en autofabrikant Volkswagen (opnieuw) nipt voor. Tegen de eerdere prognoses in overigens. De Duitsers – die in 2018 de grootste ter weeld willen zijn – verkochten 10,14 miljoen voertuigen, een gedetailleerde breakdown hiervan vind je HIER.

De derde plek is voor General Motors (GM), dat met 9,92 miljoen verkopen net geen 7 nullen noteerde. Voor Toyota is het het derde jaar op rij dat het wereldwijd de grootste is.

Ook interessant!

  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan
  • Volkswagen ID.4 record
    Volkswagen ID.4 record: langste EV roadtrip ooit
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • toyota-lexus-elektrisch
    Forse aanval Toyota en Lexus op Volkswagen!

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, GM, record, Toyota, Volkswagen

Vorig bericht: « Vijf F1-races beginnen vroeger om gevaar te voorkomen
Volgend bericht: Ringbrothers Pantera ADRNLN brengt $330.000 op »

Lees Interacties

Reacties

  1. spotcrew32 zegt

    21 januari 2015 om 08:19

    volkswagen gaat hard

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 januari 2015 om 15:45

      @spotcrew32:
      …naar de vaantjes….
      Als je kwaliteit wilt kun je niet om Toyota heen, iets wat ze in de rest van de wereld dus wel begrijpen….

      Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    21 januari 2015 om 08:28

    Geen grote verassingen, eigenlijk. Ik twijfel of VW wel ee potentie heeft om de grootste te worden, gezien ze het op de Amerikaanse markt erg zwaar hebben.

    En ik ben benieuwd welk concern nu eigenlijk financieel het beste jaar heeft gedraaid. Ik weet nog uit de tijd dat ik in de autoverkoop werkte dat klanten’ financieel gemotiveerd’ (lees: extra inruilpremie, lading aannaccesspires; de auto’s gingen niet met winst de showroom uit) werden om nog zoveel mogelijk auto’s op kenteken te zetten voor het nieuwe jaar. Dus aantallen wegzetten is een ding, winst draaien een hele andere!

    Login om te reageren
    • ibmg zegt

      21 januari 2015 om 08:56

      @gtwillem: Artikel uit Forbes (2013) gaf aan dat VW-group het meest winstgevend is.
      Potentie hebben ze wel… Ze lopen steeds meer in op Toyota.

      Ze hebben de Amerikaanse markt te lang genegeerd en beginnen eindelijk met flinke investeringen. (E-Golf, GTI en dat vierkante familiehok)

      Ik ben wel benieuwd wat 2015 voor beide gaat brengen… Ze ontlopen elkaar amper.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        21 januari 2015 om 09:15

        @ibmg: ik denk dat daarmee de ‘problemen’ in de VS nog niet opgelost zijn. Een E-Golf en GTI gaat je niet redden. In het segment van VW scoort Toyota juist wel erg goed.

        Niet dat het daar alleen van afhankelijk is, maar VW heeft in de VS ook geen Skoda en Seat die in dat segment opereert.

        Login om te reageren
        • ibmg zegt

          21 januari 2015 om 09:50

          @gtwillem: Ik denk ook niet dat de “problemen” in zo’n korte periode kunnen worden opgelost. Het geeft wel aan dat VW aan terrein wil winnen en steeds meer modellen wil introduceren op de Amerikaanse markt. (Audi neemt ook in volume toe)

          Het gaat natuurlijk om wie het “grootste” merk ter wereld wordt en dan ben je niet alleen afhankelijk van de US. Kijk naar het marktaandeel in China…

          Het geeft geeft in mijn ogen wel weer dat VW potentie heeft :)

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            21 januari 2015 om 15:47

            @ibmg:
            In Amerika motten ze geen rommel, vandaar dat het daar geen succes is….

            Login om te reageren
            • xiran zegt

              21 januari 2015 om 16:16

              @jrk68: ze rijden liever een pick-up. Als we het over kwaliteit hebben.

              Login om te reageren
            • Jipp zegt

              21 januari 2015 om 17:04

              @jrk68: ooit al eens in de vs gereden? Die auto’s hebben nog de techniek van de jaren 90….

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                21 januari 2015 om 17:18

                @Jipp:

                en die techniek is anders dan de hedendaagse ??

              • Jipp zegt

                22 januari 2015 om 00:00

                @lincoln: hedendaags is de techniek in Europa verfijnt. In de VS is die innovatie niet echt nodig… Rij voor de grap eens in een rental SUV daar, een suburban… V8 er in zonder enige power. Daarbij heb je een benzine station erbij gehuurd..

              • lincoln zegt

                22 januari 2015 om 05:54

                @Jipp:

                o.k. .. je roeptoetert dus maar wat .. mazzel suffie ..

              • jrk68 zegt

                21 januari 2015 om 17:21

                @Jipp:
                Ja, meerdere malen zelfs, ik reed al in de VS toen jij net uit de luiers was….

                Techniek uit de jaren ’90? Proest, laat mij niet lachen….

                Zou trouwens niet slecht zijn, in de jaren 90 waren zelfs VW’s nog betrouwbare auto’s, na de eeuwwisseling ging het mis.
                Alle elektronica en nutteloze gadgets hebben de betrouwbaarheid van de automobiel over het algemeen geen goed gedaan….

              • Jipp zegt

                22 januari 2015 om 00:03

                @jrk68: kom eerst met feiten voordat je allemaal onzin roeptoetert. Want het is op niets gebaseerd, en totale onzin, slechts 3% van het totaal aantal geproduceerde auto’s heeft wellicht problemen, ronduit weinig dus. Relatief gezien maakt ook Volvo de meest onbetrouwbare auto’s en staan VAG producten bovenaan in de betrouwbaarheidstesten.

            • ibmg zegt

              21 januari 2015 om 18:56

              @jrk68: Wat is er dan precies allemaal zo ontzettend slecht aan? Of roeptoeter je maar gewoon wat?

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                22 januari 2015 om 00:04

                @ibmg: hij roeptoetert maar wat…

    • gregorius zegt

      21 januari 2015 om 09:00

      @gtwillem: Financieel beste jaar; als je daar naar kijkt weet je maar een ding zeker: de cijfers die je ziet zijn niet de realiteit. Je zou dan eigenlijk over de laatste 3, 5 of 7 jaar moeten kijken. Afschrijvingen en investeringen hebben een grote invloed op de cijfers; en die kan je tweaken. Daarnaast is het ook nog interessant hoeveel van de gerapporteerde winst eigenlijk van verkopen van auto’s en onderdelen komt.
      En zodra je daar naar kijkt: is het dan eigenlijk een goed iets dat je automaker het het financieel het beste heeft gedaan met auto-productie gerelateerde onderdelen? Dat betekent dat ze dus het meeste marge op die auto’s maken. Als ik een auto voor 40k-kaal koop, heb ik t liefst eentje waar het grootste gedeelte van de prijs in arbeid en onderdelen is gaan zitten. Doe mij dan maar een auto van een bedrijf dat al goedkoop produceert en eigenlijk te weinig winst maakt op het in elkaar schoeven van auto’s, maar lekker veel verdient op de andere investeringen etc.

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      21 januari 2015 om 09:12

      @gtwillem: Dat er geregistreerd wordt om de doelstelling te halen is van alle tijden,dus nu nog steeds(mits nodig uiteraard) Hetzelfde geldt(in wat mindere mate) ook voor het bestellen van onderdelen.Daarnaast kreeg/krijg je vaak nog wat ex-rentals,winkeldochters en ander spul waar je wijkagent je blij probeert te maken.Bij deze doelstellingen geldt betekent het halen daarvan namelijk vaak aantrekkelijkere afspraken met de importeur en/of fabriek en de natuurlijk de bonus aan het eind van het jaar.Overigens toen ik nog Hyundai deed,(2000-2006)ging de doelstelling een korte tijd over kentekenaanvragen,geen registraties dus dat was enkel een uurtje achter computer zitten op 31 december.Daar zijn ze bij Greenib Car heel snel mee gestopt.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        21 januari 2015 om 10:08

        @sydney: Wat wil je nou zeggen? Dat een autobedrijf auto’s verkoopt en de targets in het aantal registraties zitten?! Dat je verkoper was bij Hyundai zegt genoeg.

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          21 januari 2015 om 10:41

          @Jipp: Mij blijkbaar niet.Maar jij bent vast grondlegger van een heel dealerketen.Leg eens uit orakel.

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          21 januari 2015 om 10:47

          @Jipp: Waarom die haat tegen verkopers? Je kunt als bedrijf importeursbonussen halen dmv kentekenregistraties. De importeur zal het aan de bal jeuken hoe je die auto verkoopt zolang hij z’n geld maar krijgt. Dus als je door een aantal extra registraties een grote bonus kunt binnenhalen doen ze dat ook. Die gekentekende auto’s verkoop je met een beetje korting of je zet ze in als leen auto. Die auto’s dienen binnen een bepaalde periode betaalt te worden door de dealer. Dus die importeur krijgt z’n geld wel. Het is dan aan de dealer om de auto binnen die periode snel te verkopen of af te schrijven als leen auto. Anders ben je aan het voor financieren voor de toekomstige klant.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            21 januari 2015 om 11:01

            @E34M5Touring: dus is het geen doelstelling om auto’s te registreren maar is het juist een marketing middel om in het volgende jaar, meestal de particuliere klant, een auto met korting aan te kunnen bieden. Juist deze particuliere klant blijft vaak terug komen naar dezelfde dealer dan ivm garantie etc.

            Sydney snapt de achterliggende gedachte niet. Daarom is hij autoverkoper, maar daarmee brengt hij vaak informatie aan als waarheid aangezien hij uit t vak komt. Hij slaat echter vaak de plank mis.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              21 januari 2015 om 11:21

              @Jipp: Nou, een marketing middel zou ik ook niet willen zeggen. Je doet het puur voor de bonus. Dr zit wel een financieel risico aan vast natuurlijk. Want de geregistreerde auto moet betaald worden. Als zo’n ding vervolgens een jaar in je showroom staat, staat er wel een jaar lang (bijv. een 1 serie) 35k te verstoffen. Die je vervolgens ook nog met een beetje afschrijving kunt gaan verkopen. Daar moet de bonus eventueel wel tegen opwegen. Wij deden het meestal met C1tjes of DS3tjes. Die hebben een goeie omloopsnelheid en kosten de kop niet om te registreren. Zo haal je toch je maandbonus en dan krijg je meestal het sommetje wel weer kloppend.

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                21 januari 2015 om 11:40

                @E34M5Touring: Ik snap je punt, maar die bonus van de importeur is dus eigenlijk maar een vergoeding voor de kosten die de dealer maakt om de truc in te zetten wat neer komt op broekzak-vetzak….

                Uiteindelijk heeft dus, naast de klant, alleen de importeur en producent hier het voordeel van door klantbinding. Het enige voordeel voor de dealer is een nieuwe werkplaatsbezoeker die pas na 2 jaar (einde fabrieksgarantie) geld gaat opleveren.

              • Jipp zegt

                21 januari 2015 om 13:42

                @E34M5Touring: overigens is marketing de afkorting van markt getting, het verkrijgen van een (vergroot) marktaandeel. Vaak wordt marketing alleen gezien als reclame, dit is echter niet het geval. Daarom noem ik het een marketing middel.

      • Jipp zegt

        21 januari 2015 om 10:56

        @sydney: zoveel mogelijk auto’s registreren is geen doelstelling zoals jij beweert. Het is een marketingmiddel om de afzet op korte termijn te vergroten, lees direct in het volgende kalenderjaar aantrekkelijke modellen neer te zetten voor de particuliere klant.

        De winst van autobedrijven wordt al lang niet meer gemaakt op de verkoop van auto’s maar op het onderhoud. Daarom is het voor importeurs en dealers van belang dat zij een goed logistiek systeem hebben wat jit kan leveren. Hierbij heeft de producent een belangrijke rol in de voorraadbeheersing. Om dit optimaal te laten verlopen is dit vaak een compleet andere divisie binnen de holding naast de autohandel divisie vanwege de complexiteit.

        En dit alles om de klant te binden aan een merk en de merkdealer.

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          21 januari 2015 om 11:07

          @Jipp: Je hebt helemaal gelijk pik.

          Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 januari 2015 om 09:35

      @gtwillem: @ibmg: @gregorius: qua Net Income doet Toyota het veel beter dan VAG. 17,7 miljard dollar VS 10,47 miljard dollar (bij huidige koers dus de verhouding wordt daardoor nog wat vertekend aangezien het 2013 cijfers zijn).
      Qua operationele cash flow is het helemaal in het voordeel van Toyota. 35.404 VS 12595 (omgerekend naar dollars, huidige koers).
      Kijken we naar investeringen dan geeft Toyota daar ruim 2x zoveel als VAG…
      Different league zou ik zeggen.

      Login om te reageren
      • ibmg zegt

        21 januari 2015 om 10:48

        @w0o0dy: Waar trek je die zo snel vandaan?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          21 januari 2015 om 11:09

          @ibmg: Yahoo finance ;-)

          Login om te reageren
          • ibmg zegt

            21 januari 2015 om 11:10

            @w0o0dy: Thanks… :)

            Login om te reageren
      • Jipp zegt

        21 januari 2015 om 10:50

        @w0o0dy: Ik snap je punt volledig maar wil toch een kleine nuance er in aanbrengen. De cijfers zijn uitgedrukt in dezelfde munt etc. Er wordt echter niet gekeken naar de landen waarin men de productie heeft ed. Wanneer er rekening wordt gehouden met alle verschillende power purchasing parity’s zal, denk ik, een meer gelijkwaardig beeld weergeven. Alleen is het heel lastig om iets dergelijks te berekenen.

        Dit verschil komt met name doordat Toyota groter is in Azie waar Volkswagen veel groter is in Europa.

        Ik ben het met je eens dat de cijfers in het eerste opzicht in het voordeel zijn van Toyota, maar voor dergelijke internationals is een directe vergelijk maken niet altijd juist.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          21 januari 2015 om 11:27

          @Jipp: een andere indicator zegt misschien wel alles… Roe Toyota 13,94% Roe VAG is 12,41%..
          Wel in het voordeel van VAG is de groei in earnings maar als dat niet leidt tot substantiële groei in winst dan schiet je niet heel veel op.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            21 januari 2015 om 13:54

            @w0o0dy: het hoeft niet direct tot een aanzienlijke winstgroei komen, wanneer deze cijfers op langere termijn zo zijn is het zeer belangrijk voor de mogelijkheden van een bedrijf. Dit zien wij terug in de innovatie, het aantal verschillende modellen en verbetering van processen. Waar toyota hierin een soort golfbeweging heeft (vermoed ik) heeft Volkswagen hier wellicht een wat constantere lijn. Dit doordat toyota vaak kort achter elkaar een aantal nieuwe modellen op de markt brengt, waar Volkswagen dit meer spreid.

            Overigens is amerika geen belangrijke markt voor vw op dit moment gezien de huidige cijfers. Maar ik vraag me af of hierin het belangrijk is voor VW om groot te worden. De prijs van een auto is hierin heel belangrijk. Auto’s daar zijn vaak simpel zonder veel extra systemen en gebruik van veel goedkopere materialen. Toyota heeft deze modellen in haar gamma omdat dit past in haar strategie waarin de productie is geperfectioneerd. Het gebruik van de materialen draagt hier aan bij. Vw heeft deze strategie niet omdat Europa een grote markt voor het bedrijf is. Om te voldoen aan de verwachtingen van de klant zijn daarom veel verschillende modellen nodig specifiek gericht op de doelgroep. Dit heeft vw al op zuid amerika, Europa, China en Afrika maar voor Noord Amerika is een mix van Europa en zuid amerika nodig ( kwaliteits auto’s om claims te voorkomen met een lage kostprijs en dus ook goedkope materialen). Vw is hiermee al wel begonnen door de routan en een vs Passat. Het kost echter veel tijd en geld om hierin verder te komen. Het is maar de vraag of het succesvol wordt. Een focus op de andere markten kan wellicht een beter resultaat opleveren.

            Login om te reageren
  3. w0ut zegt

    21 januari 2015 om 08:31

    Moet een prof in fysica, Dr. Michio Kaku, mensen overtuigen van Toyota te kopen?

    Login om te reageren
  4. audirijder zegt

    21 januari 2015 om 08:51

    Allemaal mooi en aardig, maar waar het om draait in deze wereld “wie is de grootste premium worsten fabrikant geworden”. Dat is duidelijk geen Japanner..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 januari 2015 om 15:56

      @audirijder:
      Dat was een heel ander artikel….
      Hier gaat het over auto’s, niet over premium curry wurst….

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        21 januari 2015 om 16:19

        @jrk68: Dit gaat over niet over wie de meeste worsten heeft maar de meeste eikels. Ondanks de aantallen wint vag zonder twijfel.

        Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    21 januari 2015 om 09:11

    Toch wel mooi dat dit vooral in andere markten is dan de europes. Waardoor wij ze weinig zien rijden

    Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    21 januari 2015 om 09:29

    Die jappen zijn ook scheel, zo zien die toyota’s er voor hun heel mooi uit door een veranderend lijnenspel. Bij ons moeten niet veel mensen er nog wat van hebben volgens mij.

    Login om te reageren
  7. bofkont zegt

    21 januari 2015 om 09:53

    Toyota ook in 2014 de saaiste.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 januari 2015 om 15:59

      @bofkont:
      Daar zijn dus niet veel mensen het met je eens….
      Het saaiste merk is nog steeds Duits….

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        21 januari 2015 om 16:04

        @jrk68: Ook zeker eens, Meeste van VW/Skoda/Audi is saaie eenheidsworst.
        Maar Toyota doet niets onder van dat.

        Login om te reageren
    • xiran zegt

      21 januari 2015 om 16:21

      @bofkont: spannender dan een lexus lfa gaat het niet worden. En de gt86 niet te vergeten.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        21 januari 2015 om 17:23

        @xiran: Lexus LFA absoluut eens, echt dik.
        GT86 is een leuk speel wagentje, maar verder totaal niet spannend.

        Maar VAG heeft ook wel wat dikke wagens in zijn assortiment.
        Maar het meeste is gewoon saaie eenheidsworst net als bij toyota.

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          22 januari 2015 om 09:00

          @bofkont: het enige spannende was de v12 diesel en de herintroductie van de 5 cilinder. Voor de rest weinig vernieuwende techniek.

          Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    21 januari 2015 om 09:55

    Wat ze produceren kan me niet echt bekoren (net als bij VW overigens). Maar het is wel gewoon goed spul. En de meeste mensen op deze aardkloot zijn natuurlijk gewoon grijze muizen.

    Login om te reageren
  9. series2 zegt

    21 januari 2015 om 10:19

    Wel een beetje een gekkie die man…

    Login om te reageren
  10. parker zegt

    21 januari 2015 om 11:12

    Hier in NL trekken ze iig uitsluitend bejaarden of bijtellingsslaven aan, wat een saaie hoop bagger die hier het straatbeeld vervuilt. Ik wordt al onpasselijk als ik alleen het woord Prius, (be)Yaris of (Dinos)Auris hoor vallen, zo’n zweem van incontinentieluiers die je bedwelmt..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      21 januari 2015 om 11:40

      @parker: Verder alles goed?

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 januari 2015 om 12:12

      @parker: juist die yaris zou een prima auto zijn voor veel mensen. Best een aardige auto, redelijk ruim, zuinig en objectief erg weinig mis mee.. Maar ja imago..

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 januari 2015 om 16:01

      @parker:
      Klopt, de rede dat VW het hier beter doet dan Toyota, die hebben minder modellen die de grijze muizen aanspreken….

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        21 januari 2015 om 17:04

        @jrk68: marktonderzoekje doen naar de gemiddelde leeftijd van de rijders van de verschillende merken? De uitkomsten zullen je versteld doen staan

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      21 januari 2015 om 16:05

      @parker: Eens! maar onpasselijk gaat mij wat te ver.

      Login om te reageren
  11. FelixF zegt

    21 januari 2015 om 11:34

    Ja als je alle verkopen mee gaat rekenen van merken waarvan ze voor een paar procent eigenaar van zijn gaat het hard…. :p

    Login om te reageren
  12. gekkenhuis zegt

    21 januari 2015 om 12:57

    En hoeveel auto’s daarvan staan er weg te rotten op een verlaten vliegveld?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 januari 2015 om 17:38

      @gekkenhuis:
      Ga zelf maar tellen….
      http://www.autoblog.nl/nieuws/hoeveel-afgedankte-audis-tel-jij-hier-58777
      Zie daar hoe het komt dat ze qua aantallen in de buurt van Toyota komen….

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North