• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Tundra krijgt een nieuwe motor. Hoezee!

Auteur: willeme, gepost 10 maart 2020 om 21:03 – 14 Reacties

Toyota Tundra

Uiteindelijk kan de motor van de Toyota Tundra interessant zijn voor Nederland.

De Toyota Tundra is een beetje ‘best of the rest’ in het pick-up segment. De Amerikaanse Japanner kent een relatief kleine doch fanatieke klantenschare. Net als andere Toyota bedrijfswagens staat de Tundra bekend als bijkans onverwoestbaar.

Amerikaans

Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, want de Tundra is aanzienlijk minder populair dan De Grote Drie. Je weet wel, de RAM 1500, Chevy Silverado en Ford F-150. Amerikanen kopen graag Amerikanen. Ook al wordt de Tundra gebouwd in de Verenigde Staten, ziet men de auto als ‘Import’.

De Toyota Tundra gaat nu al een behoorlijke tijd mee. Hoog tijd voor een opvolger. Er is nog niet veel over bekend, maar gelukkig druppelen de eerste details al naar binnen. Naar het schijnt heeft Toyota enkele patenten geregistreerd. Eentje daarvan is I-Force Max. Nee, dat heeft niet te maken met de populairste coureur uit Hasselt, maar met de nieuwe motorenserie van Toyota.

Toyota Tundra

De grote bedrijfswagen zal met name een upgrade krijgen qua motor en transmissie, aldus het Amerikaanse Carbuzz. Onlangs is de 4.6 V8 al geschrapt en naar het schijnt wordt de 5.7 liter V8 niet meer geleverd in de nieuwe Tundra. Ondanks de Amerikaanse afmetingen is ook dit een van origine Japanse motor.

Toyota Tundra

I-Force Max

In plaats daarvan komt Toyota met de I-Force Max, een 3.5 liter Hybride. Nu heeft Toyota (en Lexus) al heel veel hybrides met een 3.5 V6, maar het grote verschil zit ‘m in de aanwezigheid van twee turbo’s. Qua vermogen moet je ongeveer denken aan 450 pk. De aandrijflijn is overigens voornamelijk afgesteld op koppel: er staan zo’n 675 Newtonmeters paraat, waarschijnlijk uitgesmeerd over een breed toerengebied.

Interieur

Nederland

Nu is de Toyota Tundra voor Nederland niet de meest relevante auto, alhoewel onze spotters ‘m geregeld tegenkomen. Er worden enkele dubbele cabines grijs geïmporteerd voor de betere strandtenthouder. De motor gaat natuurlijk ook gebruikt worden in andere Toyota’s en Lexussen. Voor Nederland zou het kunnen betekenen dat de I-Force Max gebruikt kan gaan worden in de Lexus LS (sedan) en Lexus LC (Coupé).

2022

De nieuwe Toyota Tundra staat gepland voor het najaar van 2021 en zal als een ‘2022’ model op de markt verschijnen.

Ook interessant!

  • Toyota onthult niet geheel vrijwillig de nieuwe Tundra
  • Nieuwe Tundra
    Nieuwe Tundra is al bijna klaar, motor al 'onthuld'
  • Nieuwe Toyota Tundra is hier, zonder V8
    Nieuwe Toyota Tundra is hier, zonder V8
  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, pick-up, Toyota, tundra

Vorig bericht: « Gespot: jullie uploads afgelopen maand
Volgend bericht: Koop deze zeldzame Porsche 993 Turbo Cabrio in NL »

Lees Interacties

Reacties

  1. emping zegt

    10 maart 2020 om 21:09

    Zou deze eerder kiezen dan De Grote Drie. Het blauw staat hem verbazingwekkend goed ook nog.

    Login om te reageren
    • slowland zegt

      10 maart 2020 om 21:37

      @emping; De gemiddelde Amerikaan en Canadees niet…. De Tundra is 20% duurder dan de ‘Grote 3’

      Login om te reageren
    • r525 zegt

      11 maart 2020 om 09:06

      Dan ben ik toch wel benieuwd waarom, dit ding is echt hopeloos verouderd, zelfs ten opzichte van die 3 amerikanen.

      Login om te reageren
  2. Lotus zegt

    10 maart 2020 om 21:43

    Dat navigatiescherm lijkt wel uit 2005 afkomstig te zijn!

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      10 maart 2020 om 23:01

      Zou best kunnen, de auto is al sinds 2006 in productie.

      Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    10 maart 2020 om 21:47

    Dik zo in t blauw! Maar RIP 3UR V8 motor 2007-2021

    Login om te reageren
  4. fanboy zegt

    10 maart 2020 om 22:12

    Interessant, turbo hybride. De motor gaat ook vaak uit, wat niet lekker is voor de turbo’s.
    En hoe combineren ze het met de Atkinson motor loop?

    Login om te reageren
  5. Foramen zegt

    10 maart 2020 om 22:13

    Laatst is de F150 met V8 ingeruild voor een met V6 twin turbo, wat een vooruitgang zeg.
    Kan nooit genoeg koppel hebben.

    Login om te reageren
    • slowland zegt

      10 maart 2020 om 23:13

      En hoe gaan die turbos het bij -40 doen?

      Login om te reageren
      • v12powerr zegt

        11 maart 2020 om 00:21

        @slowland: wanneer wordt het hier -40? Dan kun je net zo goed vragen wat die turbo’s doen bij een buitentemperatuur van 60 graden celsius..

        Login om te reageren
      • phdg zegt

        11 maart 2020 om 08:40

        Dan neem je toch nog gewoon de 5.0 V8 als je op de noordpool moet zijn…

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2020 om 08:06

    Hij zal vast heel fijn zijn, maar ik snap wel dat de Amerikanen liever een V8 hebben.

    Login om te reageren
  7. wimof zegt

    11 maart 2020 om 09:12

    Als dit zo verder gaat hebben onze bomen binnenkort een CO2 tekort.

    Login om te reageren
  8. jometdebanjo zegt

    12 maart 2020 om 15:11

    Man wat nep allemaal. Geen V8 meer. Dan stop er maar mee. Wat een afgang. Net als bij de F-150. Bah

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North