• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze zeldzame Porsche 993 Turbo Cabrio in NL

Auteur: willeme, gepost 10 maart 2020 om 22:02 – 27 Reacties

Porsche 993 Turbo Cabriolet

Jazeker, de Porsche 993 Turbo Cabriolet bestaat ook nog. Nu kun je er eentje kopen in Nederland!

De Porsche 993 is de laatste ‘echte’ 911 volgens velen. Dat zijn vaak de mensen die er eentje moeten verkopen, maar dat terzijde. Het bijzondere aan de 993 is dat het de laatste Porsche 911 was met luchtkoeling. Een grote ventilator bovenop zorgde voor de koeling.

Luchtgekoeld

Vanwege emissies, efficiency en het feit dat het geen 1960 meer was, kreeg de 996 (de opvolger van de 993) een watergekoelde motor. Net als bijna alle andere auto’s die toentertijd in productie waren. Het werd inmiddels ook gewoon de hoogste tijd.

Porsche 993 Turbo Cabriolet

Porsche 993 Turbo Cabrio

De Porsche 993 is er in heel erg veel verschillende smaakjes geweest, in dit artikel hebben we ze allemaal (ja, echt allemaal) behandeld en aangegeven hoeveel er van gemaakt zijn. Een van de zeldzaamste 993’s is de 911 Turbo Cabrio.

Porsche 993 Turbo Cabriolet

Porsche Exclusive

Nu is de 993 Turbo Cabriolet geen officiele Porsche en toch ook weer wel. We lichten het graag even voor je toe. Vanwege de (relatief) grote vraag naar bijzondere en dure 911’s, zag Porsche Exclusive ruimte voor een kleine serie Cabriolets. Het ging om 14 cabriolets die vervolgens door Porsche Exclusive werden gebouwd en aangekleed.

Porsche 993 Turbo Cabriolet

964-techniek

Het is niet simpelweg een 911 Turbo Coupé, maar dan zonder dak. Om het chassis een beetje te sparen, werd de motor gebruikt uit de Porsche 964 Turbo 3.6, met 360 pk. Ook had de Porsche 993 Turbo Cabriolet enkel achterwielaandrijving. Naast het open dak en de enorme spoiler, kun je de 993 Turbo Cabriolet herkennen aan de twee dubbele uitlaatjes, in plaats van links en rechts een dikke uitlaatpijp.

Uitlaten

14 exemplaren

Heel kort door de bocht is het dus een 993 Cabrio met de aandrijflijn van een oude 964 Turbo. Mocht je er eentje willen hebben, ze zijn lastig te vinden, want er zijn er maar 14 van gebouwd. Dus elke 993 Turbo Cabriolet te koop staat, komt voorbij op Autoblog. Wat te denken van deze zwarte en het exemplaar dat van Willi Weber is geweest. Louwman Exclusive heeft er eentje voor je te koop staan.

Achterzijde

Twee setjes wielen

Dit exemplaar komt uit 1995 en heeft in de tussentijd 32.500 hele kilometers gereden. Je hebt keuze uit twee setjes wielen, deze Turbo-velgen en de Cup velgen in hooglans zwart uitgevoerd. Krijg je er gewoon bij. Dat mag ook wel, want de prijs is komisch hoog. Je betaalt namelijk 1.200.000 euro voor deze auto.

Wielen

Kers in appelmoes

Het is een superzeldzame Porsche en wel een kers in de appelmoes voor je autoverzameling. Maar het is een samenraapsel van oude onderdelen die an sich níet zeldzaam zijn. Aan de andere kant, deze 993 Turbo Cabriolet stond te koop voor 1.300.000 euro, dus de eerste ton heb je al bespaard. Oh, en die van Willi Weber stond voor 700.000 euro te koop. Ouch.

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 993, Cabrio, occasion, Porsche, porsche-exclusive, turbo, youngtimer

Vorig bericht: « Toyota Tundra krijgt een nieuwe motor. Hoezee!
Volgend bericht: Nieuwe Hyundai Elantra sexier dan ooit? Huh? »

Lees Interacties

Reacties

  1. albertjan zegt

    10 maart 2020 om 22:06

    Voor dat geld heb je een Singer én een Ruf..

    Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      11 maart 2020 om 11:06

      @albertjan: Maar ook deze zeldzame 993 Turbo C.

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      11 maart 2020 om 19:26

      @albertjan: of 1.2 miljoen euroknallers

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      12 maart 2020 om 08:03

      @albertjan: Of een F40 en een leuke daily erbij.

      Login om te reageren
  2. dwfc zegt

    10 maart 2020 om 22:14

    De 993 is heel mooi en deze is dan nog eens infrequent.
    Maar de eerste reeks van de 930 Turbo (1975-1977 ) met de 3 liter is nog steeds mijn preferentie.
    Met 2890 stuks toch ook niet en masse geproduceerd.
    Alhoewel, een Singertje … een goede investering blijkt :

    https://rmsothebys.com/en/auctions/ad19/abu-dhabi/lots/r0017-1993-porsche-911-reimagined-by-singer/820941

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      11 maart 2020 om 22:31

      @dwfc: wowsers. Flink knaken voor een auto die je nog kan laten bouwen, toch?

      Login om te reageren
  3. ty5550 zegt

    10 maart 2020 om 22:22

    Lijkt mij ook veel geld voor wat het is. Koop je toch wel wat leukere en sportievere 911’s voor.

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      11 maart 2020 om 01:00

      @ty5500: echt hoor, een 993 Turbo, 991.2 GT3 RS en nog een shitload aan begeerlijke 911’jes.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      11 maart 2020 om 07:26

      @ty5500: of een heleboel Panda’s. Kun je ook 100 km/u mee rijden.

      Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    10 maart 2020 om 22:35

    Vind een 911 cabrio met een groot vermogen een soort paradox op wielen, een coupé is logischer. Dus behalve als beleggingsobject geen interesse in deze 993. Liever een 964 Turbo 3.6 voor ongeveer 1/6 van de prijs. Om mee te rijden, niet te beleggen.

    Login om te reageren
  5. emping zegt

    10 maart 2020 om 22:36

    Als cabrio vind ik hem toch stukken minder begeerlijk. Maar die achterlichten icm de doorlopende reflector vind ik toch wel 1 van de gaafste designs.

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    10 maart 2020 om 22:38

    Ik zie een Porsche waar ik hooguit 50k voor zou uitgeven.

    Login om te reageren
  7. maferick74 zegt

    10 maart 2020 om 23:03

    F40 of dit… hmm, zal ff kijken war mijn cijfers hebben opgebracht

    Login om te reageren
  8. 205zonderdak zegt

    10 maart 2020 om 23:43

    911 posts houden momenteel gelijke tred met de corona besmettingen….

    Login om te reageren
    • ottosk zegt

      11 maart 2020 om 03:05

      Dat klopt idd, nog even afwachten over een paar maanden zijn er zoveel mint condition classics te koop voor weinig want al die oudjes zijn er dan toch niet meer. Over Italiaanse classic car collecties die voor weinig beschikbaar worden nog maar niet eens te spreken. Niet te vergeten als straks al die beurzen blijven klappen dan gaat het nog veel leuker worden op de classic car markt.

      Login om te reageren
  9. twentsediesel zegt

    11 maart 2020 om 07:12

    Prachtig on die reacties van de oude thread te lezen. Toen was ie 7kEur en zeiden verschillende bloggers ‘over 10 jaar is ie 5kEur meer waard’ met een zooitje ‘ech wel’ en ‘ech nie’ erachter. Dit is 5kEur in 3 (!) jaar…

    Login om te reageren
    • twentsediesel zegt

      11 maart 2020 om 07:14

      @twentsediesel: ik bedoel natuurlijk 700 k en 500 k..

      Login om te reageren
    • poes zegt

      11 maart 2020 om 07:38

      Waard bij Louwman is nogal een relatief begrip. Zij vragen structureel de hoofdprijs voor hun auto’s.

      Verder vind ik dit een afzichtelijk ding. Waar de dikke spoiler op de reguliere 993 Turbo mooi bij het ontwerp past, is ‘ie totaal misplaatst op de cabrio.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        11 maart 2020 om 08:27

        @poes: zijn er zat die dat doen, is natuurlijk makkelijker onderhandelen. Klant denkt ik maak een goede deal, maar in the end ben je nog steeds in je ster genomen.

        Login om te reageren
  10. maferick74 zegt

    11 maart 2020 om 07:26

    Tja het blijft voor mij gewoon een porsche, zo eentje waarvan er duizenden rondrijden, of je hem nou 911, 991,917,965 of 956 noemt. Mijn auto is ook uniek, maar dat bedrag… natuurlijk mag je er alles voor vragen of er een artikel aan wijden. Voor mij b lijft het gewoon een leuke porsche wasr t dak van af kan en voorzien van een dikke turbo.

    Login om te reageren
  11. carpics zegt

    11 maart 2020 om 07:38

    79-rn-xr is er 1 op nl kenteken

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2020 om 07:58

    Hij is gaaf, al is het niet de mooiste 993. Maar voor dit geld luk die nieuwe Singer welke door Willams ontwikkeld is ook wel, dan geniet die toch de voorkeur.

    Login om te reageren
  13. aut0bl0gg3r zegt

    11 maart 2020 om 08:19

    Bij een 911 zou ik toch voor de coupe gaan.

    Login om te reageren
    • ottosk zegt

      11 maart 2020 om 09:54

      @aut0bl0gg3r: Zeer waarschijnlijk heeft de potentiele klant voor een 911 cabrio van 1.3M al een paar coupe’s in zijn verzameling.

      Login om te reageren
  14. MaartenD zegt

    11 maart 2020 om 12:38

    1.2 miljoen….Koekoek!

    Login om te reageren
  15. scrmeagle zegt

    11 maart 2020 om 12:49

    Bezopen veel geld voor een opgevoerde kever met Bilstein schokbrekers.

    Login om te reageren
  16. hartman zegt

    11 maart 2020 om 13:22

    Ik las dat er van de RHD maar 2 zijn. Waaronder deze gele. Had Autoblog ‘m al?https://www.instagram.com/p/B8Ck3MnlzqF/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North