• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Venza is helemaal nieuw én bekend

Auteur: willeme, gepost 19 mei 2020 om 12:12 – 13 Reacties

Toyota Venza

Met de nieuwe Toyota Venza ben je helemaal het premium mannetje (m/v).

Er gaan dagen voorbij dat de Toyota Venza niet behandeld wordt op Autoblog. Daar is een heel goede reden voor, want de auto is namelijk nooit in Nederland geleverd geweest. En in tegenstelling tot een Toyota Starlet Glanza V kon je de auto nooit in Gran Turismo digitaal over de Apricot Hill Raceway jagen.

Korte opfriscursus

Daarom even een korte opfriscursus voor aspirant Venza bestuurders. De eerste generatie Toyota Venza (AV10) kwam in 2008 op markt. De Venza stond op de bodemplaat van de Camry (XV40) en maakte ook gebruik van diens techniek.

Het oude model

De instapmotor was een 2.7 viercilinder, tegen meerprijs kon je een 3.5 V6 krijgen. De Venza was een soort crossover-dinges-geval en bleef in productie tot 2015. De Venza kreeg geen opvolger. Niemand heeft geprotesteerd. Sterker nog, de Toyota-dealers hebben er een paar jaar over moeten doen om de voorraas 2014 en 2015 modellen te slijten.

Toyota Venza

Gloednieuw

Tot nu! Want dit is de gloednieuwe Toyota Venza! Mocht de auto je bekend voorkomen, dan kan dat kloppen. In tegenstelling tot de vorige generatie heeft Toyota wat minder zijn best gedaan. Het is namelijk gewoon een Toyota Harrier. Om het lekker verwarrend te maken, de Harrier was vroeger de Japanse versie van de Lexus RX. Na twee generaties werd de Harrier een soort grote luxe RAV4.

Zijkan t

Tussen RAV4 en Highlander

Zo kun je de Toyota Venza dan ook een beetje het beste beschouwen, een model boven de RAV4, maar onder de Highlander. In technisch opzicht is er niet veel spannends te melden. De auto staat op het TNGA-platform en biedt plaats aan vijf personen.

Motortje

Hybride

De Toyota Venza heeft een atmosferische 2.5 viercilinder, gekoppeld aan een elektromotor. Een hybride aandrijflijn, dus.. De combinatie is goed voor 218 pk. De auto is in principe voorwielaangedreven, maar de achterwielen kunnen bijspringen als de omstandigheden daarom vragen. Niet heel spannend, gewoon keurig.

Toyota Venza

Rebadge

Qua design is het duidelijk dat er sprake is van een rebadge. Wie aandachtig de Toyota Harrier bekeken heeft, zal misschien een paar kleine wijzigingen zijn. Waarschijnlijk niet. De auto zal in de States zo’n 30.000 dollar gaan kosten. Of de Toyota Venza (of Harrier) ook naar Nederland komt, is niet bekend.

Interieur

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend
    Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Toyota

Vorig bericht: « Drie auto’s met een bijzonder lage kilometerstand
Volgend bericht: Regula 991 Turbo lost 992 probleem op »

Lees Interacties

Reacties

  1. florisje zegt

    19 mei 2020 om 12:16

    Jemig die kan er ook nog wel bij. RAV4, deze, Highlander, Fortuner, LC Prado en de reguliere LC.

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      19 mei 2020 om 14:17

      @florisje: wat is het verschil tussen LC Prado en LC? Ik dacht dat de LC in sommige landen onder de naam Prado werd uitgebracht?

      Login om te reageren
      • florisje zegt

        19 mei 2020 om 14:45

        @b088y: De Prado is een stuk kleiner, in principe even groot als een Fortuner.

        Login om te reageren
  2. karaya zegt

    19 mei 2020 om 12:52

    Zou de definitie van premium wel eens willen weten.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      19 mei 2020 om 14:34

      @karaya: van de beste kwaliteit.

      Login om te reageren
    • frank2b zegt

      19 mei 2020 om 20:16

      @karaya: mooiere plastics.

      Login om te reageren
  3. poes zegt

    19 mei 2020 om 13:03

    Mooie wagen wel. Fijn formaat. De zoveelste SUV inderdaad, maar goed, dat wil de markt. Zou wel leuk zijn als deze ook naar NL komt.

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    19 mei 2020 om 13:04

    Gelukkig is dat Venzavirus geen wereldwijd succes geworden !!

    Vermoedelijk hebben de malariapilletjes geholpen ..

    Helpt ook tegen cornholio ..

    Login om te reageren
  5. baklava zegt

    19 mei 2020 om 13:07

    Die bekerhouders ook echt. MURICA #1

    Login om te reageren
  6. Loek zegt

    19 mei 2020 om 13:39

    Met de nieuwe Highlander in Nederland zou dit ook een leuke aanwinst alsook leuke afwisseling in het straatbeeld zijn.

    Toch vraag ik me bij deze, de Highlander, de Camry en de Ford Explorer Hybrid af: wie koopt dit in Nederland? Ondanks de hybride zooi is het niet bepaald een koopje en Nederlanders zijn volgens mij vrij simpel in het dan snel overstappen naar Audi of Mercedes.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      19 mei 2020 om 13:54

      Heeft denk ik meer met Europese goedkeuring te maken. Als je die eenmaal hebt, misschien voornamelijk voor andere landen, dan kun je hem hier net zo goed verkopen. Hij zal dan niet in iedere showroom te vinden.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      19 mei 2020 om 15:03

      Het zijn in Amerika gewoon goedkope auto’s. Vrij standaard: maar een paar uitvoeringen. Kan snel geleverd worden, niks bijzonder. Ook erg makkelijk in de lease: er zijn maar een paar uitvoeringen; kan je makkelijk vervoeren, managen en uitleveren. Alles ten goede van de prijs.
      Hier komt er een zwik BPM op. Het is opeens een ‘dure’ auto om te hebben. En als je dan een dure auto wil hebben, dan wil je opeens meer keuze en ook het gevoel wat bij een dure auto hoort.
      Dus nee, dit kan geen succes worden in NL.

      Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    19 mei 2020 om 13:46

    Wat is dat toch met Toyota en dashboards.
    Ze hebben zo veel verschillende dashes en ze zien er allemaal goedkoop uit.
    Deze ook weer: prima stijl elementen: een strak dashboard met in het midden een soort van predator mond waarin het middengedeelte mooi in verdwijnt…. en dan mikken ze er een gigantisch widescreen-ipad op dat er totaal niet bij past. En dan ook nog met extra grote goedkope randen. Ziet er toch niet uit?
    En dan nog het stuurwiel. Het standaard Toyota stuurwiel dat bij de introductie in 1995 er al oud uit zag.

    Verder is het inderdaad een 13-in-het-dozijn auto: precies waar Toyota voor staat in Amerika: een auto zoals je een pak melk koopt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North