• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Traagste MX-5 is ook de duurste MX-5

Auteur: willeme, gepost 21 juli 2023 om 09:02 – 9 Reacties

traagste MX-5

Huh? Waarom zou de traagste MX-5 ook de duurste zijn en andersom? Simpel: snelheid maakt niets uit, joh.

Bereid je er maar op voor om het aan te horen: ook JIJ rijdt een saaie auto. Een aanschaf die door allerlei compromissen, beperkingen en verstandige keuzes is opgebouwd. En ja, ook al heb je een leukere auto, dan nog heb je een saaie auto. In veel gevallen worden de dure auto’s alleen maar sportiever, luider, sneller en opvallender. Klinkt spannend, maar eigenlijk is dat ook heel erg saai.

Een 911 GT3 RS is saai: het is de standaardkeuze voor ‘Ringridders. Een Ferrari is saai: het is de standaardkeuze voor iedereen die geld heeft. Nee, je moet een auto hebben die het leven niet zo serieus neemt. Eentje die je terugbrengt naar vroeger, zonder dat je in een klassieker moet rijden (met alle nadelen van dien).

traagste MX-5

Mitsuoka Himiko

Je moet iets hebben waar er heel erg weinig van worden gemaakt. Als het even kan iets dat je terugbrengt naar je jeugd. Gewoon iets waar je blij van wordt, niet iets dat indruk probeert te maken met een net iets grotere carbon spoilerlip en een inch groter navigatiescherm. Kortom, de Mitsuoka Himiko is de auto die je moet hebben. Het model is al een tijdje in productie, die is de versie voor het nieuwe modeljaar.

traagste MX-5
traagste MX-5

De Mitsuoka ziet eruit als een Britse sportwagen. Een soort liefdeskind tussen een Morgan en klassieke Jaguar. Er is ook een vleugje Wiesmann, een merk dat ook een rijdende hoedtik is aan Britse sportwagens van weleer. De basis is een Mazda MX-5 van de ND-generatie. De Mitsuoka Himiko is wel wat groter. Met name in de lengte. Die is 4,58 meter, 66 centimeter (!) langer dan de MX-5. Ook is de Japanse retro-roadster 1 centimeter breder.

Meer uitrusting en tinten!

Verder is er een nieuwe grille, zijn er nieuwe nieuwe badges en krijg je een rijkere standaarduitrusting. Bipsverwarming, cruise control, navigatie en een CD-speler zijn standaard. Die laatste is ook lekker retro. Qua kleuren is er ook goed nieuws, je kunt kiezen uit 7 tinten.

traagste MX-5
traagste MX-5
traagste MX-5
traagste MX-5

Nieuw voor dit jaar zijn White Pearl en Passion Red. Daarnaast kun je ook kiezen uit Chiffon Ivory, Sunshine Orange, French Mint, Jet Black en Solid Grey. Die laatste twee moet je niet kiezen: het leven is al saai genoeg op de weg.

Traagste MX-5

Qua aandrijflijn is er maar één keuze: de 1.5 viercilinder met 131 pk. Deze is altijd gekoppeld aan de zestraps automaat. Daarmee is het heel erg goed mogelijk dat de duurste Mazda MX-5 ook de langzaamste is. Dat maakt niet uit, zo kun je altijd en overal volgas rijden zonder dat de brievenbus overloopt van de boetes.

traagste MX-5
traagste MX-5

We zeggen ‘duurste MX-5’, maar hoe duur is deze Mitsuoka Himiko dan? Welnu, ze willen er ontzettend graag (omgerekend) 43.500 euro voor hebben. Aanzienlijk meer dan de duurste 2.0 moet kosten in Japan. Maar ja, dan heb je wel een aanzienlijk originelere auto.

Ook interessant!

  • Nederlands record Mazda MX-5 parade verbroken
    Nederlands record Mazda MX-5 parade verbroken
  • Dit kost de Mazda MX-30 R-EV met wankelmotor
  • Kies maar: Mazda MX-5 occasion vs Mazda MX-5 occasion
  • Waarom is deze originele Mazda MX-5 zo duur?

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

himto, Mazda, mitsuoka, mx-5

Vorig bericht: « Volgende M3 beter dan de huidige, dus elektrisch?
Volgend bericht: Huisvaders opgelet, dit wordt de nieuwe Superb »

Lees Interacties

Reacties

  1. drdre1 zegt

    21 juli 2023 om 10:03

    Lelijk.

    Login om te reageren
    • Otua zegt

      21 juli 2023 om 10:32

      Typisch gevalletje van net niet. Vanuit je ooghoek zou het nog wel eens lijken op een mooie wagen maar zodra je op de details gaat letten lijkt het niet te kloppen.

      Login om te reageren
  2. Wolflow zegt

    21 juli 2023 om 10:18

    Jammer dat er geen motor in zit, wel een leuk ding

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      21 juli 2023 om 13:15

      Hoe bedoel je

      Login om te reageren
      • rogerzz zegt

        21 juli 2023 om 14:48

        Bij 1.5 liter moet ik aan een pak halfvolle melk denken, niet aan een spannende cabriolet van bijna 44.000 euro. Afgerond zit er dan geen motor in.

        Login om te reageren
        • sleepyj zegt

          22 juli 2023 om 09:15

          Flauw.

          Login om te reageren
  3. PrettyAwesome zegt

    21 juli 2023 om 10:40

    Inspirerend! Gewoon leuke wagens maken, niet bezig houden met een grotere afzetmarkt dan een evt concurrent, of proberen de nutteloze PK wedloop bij te houden. Ok, er moet wel geld verdiend maar hey; dan wel leuk!

    Login om te reageren
  4. tenaci zegt

    21 juli 2023 om 16:09

    Ik kan me niet voorstellen dat het zo zou zijn, maar ik zou denken dat ze de wielbasis verlengd hebben.

    Login om te reageren
  5. eunosroadster zegt

    21 juli 2023 om 21:21

    -edit: check-

    Verder vind ik ‘m best wel geinig en een leuk hebbeding. Geen rationele keuze, maar kan me best voorstellen dat je hier meer “plezier” aan beleefd menig ander “sportiever” familiehok inderdaad. Alleen de prijs is wel heftig voor een ‘gekke hebbeding’….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North