• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trakteer jezelf op deze Touareg R50 met diesel V10

Auteur: jaapiyo, gepost 24 december 2016 om 16:57 – 51 Reacties

Afbeelding Trakteer jezelf op deze Touareg R50 met diesel V10Afbeelding Trakteer jezelf op deze Touareg R50 met diesel V10Afbeelding Trakteer jezelf op deze Touareg R50 met diesel V10Afbeelding Trakteer jezelf op deze Touareg R50 met diesel V10Afbeelding Trakteer jezelf op deze Touareg R50 met diesel V10Afbeelding Trakteer jezelf op deze Touareg R50 met diesel V10Afbeelding Trakteer jezelf op deze Touareg R50 met diesel V10Afbeelding Trakteer jezelf op deze Touareg R50 met diesel V10

Touareg
Een bekende tipgever fluisterde ons onlangs in dat dit onbehouwen dieselkanon te koop staat op Marktplaats.

Je kijkt hier naar een Volkswagen uit een andere tijd. Een tijd waarin men bij Volkswagen nog trots was op haar dieselmodellen. Een tijd waarin dikke diesel zelfs de toppers van de range waren. Een tijd kortom, voor dieselgate. Toen sjoemelen nog gewoon werkte. Ah, nostalgie.

Neem nou die ‘R50’-badge. De Touareg werd na de Golf R32 en de Passat R36 in 2007 het derde model in het Volkswagen-gamma waarvan een officieel R-model op de markt kwam. Bij die twee is het getal achter de ‘R’ een correcte afspiegeling van de motorinhoud, maar bij de Touareg werd er ook toen al gesjoemeld. Technisch gezien is de 5.0-liter grote V10 TDI slechts 4.9 liter groot.

Maar goed, sjoemelen met badges om het marketing-technisch allemaal wat leuker te maken, dat doen er wel meer. Het doet in feite niks af aan de joekel van een dieselbeul die er onder de kap van deze loodzware SUV te vinden is. De twintigklepper die voor de R50 nog een beetje gekieteld werd jaagt de mastodont in zes seconden naar de 100 kilometer per uur.

Qua prestaties heb je dus niks te klagen. Qua luxe trouwens ook niet, want de R50 werd gebouwd bij Volkswagen Individual GmbH. Die doen liever niet aan crisisbakken, dus alle mogelijke luxe die de fabrikanten in 2008 bedacht hadden zit erin. Dat is inclusief een verwarmbare voorruit en adaptieve cruise control, om maar wat te noemen.

Het witte exemplaar dat momenteel te koop staat op Marktplaats heeft 163.077 kilometers achter de rug en staat in het Brabantse Nuenen. Volgens de verkoper verkeert de auto in zeer goede staat, uiteraard. De vraagprijs is 29.945 Euro, maar voor een extra poetsbeurt en een nieuwe APK wordt je geacht nog 495 Euro extra uit te geven. Dan zit je dus net boven de 30K voor dit speciale ding. Vervolgens zal het ook niet goedkoop zijn om ‘m rijdend te houden in Nederland. Is die pijn de moeite waard of kijk je dan toch liever naar de wat meer ingetogen, lichtere en vooral ook saaiere tweede generatie Touareg zonder V10?

Top tip Rachid!

Ook interessant!

  • Touareg R50 bestuurder
    Touareg R50 bestuurder rijdt 208 km/u om auto te sparen
  • Koop de zeldzaamste Volkswagen van Nederland
  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, marktplaats, occasion, R50, SUV, touareg, V10, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Hoe een automonteur levens gaat redden
Volgend bericht: Klassieker: Coupe Fiat (175) »

Lees Interacties

Reacties

  1. shibby zegt

    24 december 2016 om 16:59

    Ooit met een R50 op pad geweest, wat een ontzettende beul van een motor

    Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      24 december 2016 om 17:23

      @shibby: Toen ik nog in de autoverkoop zat een Touareg V10 TDI verkocht. Nadat de garantie voorbij was had de klant een bezoekje aan JD gebracht met de Touareg. Het resultaat kwam hij even showen en er moest natuurlijk ook gereden worden. Origineel reed het al goed maar toen was t echt een beest. Wij hadden toen een Touareg W12 als demo, maar de V10 reed toch wat specialer door die pruttelende 10 cilinder. Dat was altijd met het raam open rijden en genieten :)

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        25 december 2016 om 16:59

        @thomas20vt: ik heb de V10 gehad, maar dan in het zwart met beige leer, heerlijke auto inderdaad, en na een chiptuning helemaal.
        Wit is meer voor een vrouw.

        Stationair leek het wel net een vrachtwagen….. en dat klopt wel want een kleine DAF heeft al 6 liter inhoud:)

        Login om te reageren
  2. ck92 zegt

    24 december 2016 om 17:02

    Heerlijke aso-bak lijkt me dit

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      24 december 2016 om 17:23

      @ck92: Juist niet man! De genaratie Cayenne, X5, ml ‘amg’. Zijn juist de asobakken van die generatie. Dit is juist chic, liefst zonder dakrail-semi spoiler.

      Login om te reageren
      • ck92 zegt

        24 december 2016 om 20:26

        @fmgarcia: hmm, die zijn in de basis zeker eerser te classificeren als aso. Maar een R50 met dikke wielen en bumpers past ook prima in dat straatje, wat mij betreft! Persoonlijk vind ik SUV’s sowieso niet chique, m.u.v. de range rover

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          24 december 2016 om 21:28

          @ck92: Helemaal waar, RR is poepchic tov alle andere. Maar welke idioot koopt er nou een Volkswagen van 2500kg met een diesel die 1 op 5 rijdt met een spoilerset. Juist liefhebbers. Wie koopt er een amg M of Cayenne. De rest inderdaad. Naja je snapt me.

          Login om te reageren
  3. hplh zegt

    24 december 2016 om 17:08

    Ik zeg het niet snel van een touareg.
    Maar deze ziet er erg fraai uit.
    Ondanks de kleur wit.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      25 december 2016 om 08:07

      @hplh: wit een kleur?

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        25 december 2016 om 09:49

        @roppp: azijn opmerking

        Login om te reageren
  4. boomhauwer zegt

    24 december 2016 om 17:08

    Nachtmerrie om aan te werken als mechanicien

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      24 december 2016 om 17:15

      @boomhauwer: ach, daar zijn anderen voor.

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      24 december 2016 om 17:18

      @boomhauwer: leg uit? Klinkt interessant

      Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        24 december 2016 om 17:42

        @woudloper: voor het vervangen van de turbo’s moet het hele blok eruit. Deze moet er onderlangs uit. Dit dat betekend ook dat de automaatbak/aandrijving deels los of gedemonteerd moet worden. Destijds hadden we bij de dealer een verrijdbare brug/bok om het motorblok eruit te laten zakken, het is namelijk geen licht blok.

        Login om te reageren
        • Thomas20vt zegt

          24 december 2016 om 17:46

          hier een foto ervan, dan heb je een beetje een idee ;)

          http://www.clubtouareg.com/attachments/gallery/files/18766-chow_004.jpg

          Login om te reageren
          • Silverarrow zegt

            24 december 2016 om 22:12

            @thomas20vt: Da’s niet alleen de motor, maar bijna de complete voortrein…

            Login om te reageren
            • Thomas20vt zegt

              25 december 2016 om 11:55

              @silverarrow: daarom is het zoveel werk, alles komt mee naar beneden.

              Login om te reageren
  5. ronald zegt

    24 december 2016 om 17:11

    blauwe Touareg

    Login om te reageren
    • ronald zegt

      24 december 2016 om 17:13

      @ronald: sorry voor de link maar mij lijkt de blauwe wel wat beter dan wit maar over smaak valt niet te twisten

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        24 december 2016 om 17:15

        @ronald: fixed it for ya.

        Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      24 december 2016 om 21:25

      @ronald: dat R50 logo ook, wat een trieste mongool zeg

      Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      24 december 2016 om 21:35

      @ronald: exact die blauwe staat op mobile.de met bijna de zelfde foto’s te koop, in duitsland, voor €20.950,-

      Login om te reageren
  6. thomasthomas zegt

    24 december 2016 om 17:21

    Als je echt snel van je geld af wilt koop deze. Torenhoge wegenbelasting en het zuipt diesel. Vriend van me had een normale V10 tdi. Hij is er helemaal van genezen, want ook technische (turbo) problemen.

    Login om te reageren
  7. reggie-boy_rood zegt

    24 december 2016 om 17:27

    Wist niet eens dat deze bestond. Wel een tank hoor. Met porsche deuren!

    Login om te reageren
  8. dragspert zegt

    24 december 2016 om 17:28

    10 pompverstuivers die kapot lopen. Doe maar niet… Om de startmotor te vervangen moet ook heel de motor eruit.
    Rampenbakken!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      24 december 2016 om 22:40

      @dragspert: Ach de gene die dit rijden hebben denk ik ook wel geld. Dus zal niet zo probleem zijn dan. En voor een monteur is dat toch een mooi verdiende klus?

      Login om te reageren
  9. nopetrolnofun zegt

    24 december 2016 om 17:32

    Diesel altijd -1 V10 of niet.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      25 december 2016 om 15:32

      @nopetrolnofun: Daar heb je wel een goed punt!

      Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    24 december 2016 om 17:36

    Het mag misschien een blok van een motor hebben, maar ik vind het een vreselijk hok. En dat komt niet alleen door de kleur..

    Login om te reageren
  11. TDI-goeroe zegt

    24 december 2016 om 17:36

    met een beetje pech heb je zo voor 15k reparaties …

    Login om te reageren
    • jurdespotter zegt

      24 december 2016 om 20:21

      @TDI-goeroe: Als de tdi goeroe het zegt moet het wel een een rampenbak zijn.

      Login om te reageren
  12. awesome zegt

    24 december 2016 om 18:53

    Kopen en volgend jaar lekker shinen op het truckstarfestival op Assen!

    Login om te reageren
  13. leaper035t zegt

    24 december 2016 om 19:10

    Op zoek naar een wagen op maat? Vraag naar Rachid, uw top tip-kameraad!

    Login om te reageren
  14. timmetje zegt

    24 december 2016 om 19:29

    Hoeveel gaat er in z’n tank? aangezien er met een kwarttankje nog 280km gereden kan worden haha

    Login om te reageren
  15. buutvrij zegt

    24 december 2016 om 20:35

    Vreselijke auto met ongekende motor. Gewoon omdat het kon!
    Reserveer ook even 30k om dit ding de komende 3 jaar op de weg te houden, want; man man man…

    Login om te reageren
    • TDI-goeroe zegt

      24 december 2016 om 20:51

      @buutvrij: ah, ik was nog aan de voorzichtige kant met m’n 15k….

      Login om te reageren
      • buutvrij zegt

        25 december 2016 om 09:43

        @TDI-goeroe: per jaar? Nee hoor! :)

        Login om te reageren
  16. Dickie zegt

    24 december 2016 om 20:37

    Hoe zat het ook alweer meer dit blok zijn het niet twee 5 cilinder blokken vam de transporter gebruik als hoofd basis?

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      24 december 2016 om 22:06

      @Dickie: who cares, bij de Aston V12 zijn ook 2 Ford Mondeo V6 blokken gebruikt.

      Login om te reageren
      • Silverarrow zegt

        24 december 2016 om 22:15

        @cpp1: Ik zie Dickie nergens een oordeel vellen… Waarom de “who cares”?

        Why so serious…

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      24 december 2016 om 22:38

      @Dickie: volgensmij wel

      Login om te reageren
  17. jpm85 zegt

    24 december 2016 om 20:41

    Weer mooie reclame voor Nick ;)

    Login om te reageren
  18. dracae zegt

    24 december 2016 om 20:58

    Een leuke auto om te kopen als je 50k hebt om stuk te slaan op een auto.

    Login om te reageren
  19. toyotafortuner zegt

    24 december 2016 om 22:43

    Zo heerlijk, een R50 Touareg <3

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    24 december 2016 om 23:02

    Die relame met de jumbojet…..

    Login om te reageren
  21. dagdromer zegt

    24 december 2016 om 23:34

    Gaaf. Want V10 diesel. Punt.

    Login om te reageren
  22. dagdromer zegt

    24 december 2016 om 23:36

    Net als de Audi V12TDi overigens. Als ik nu heel veel geld over zou hebben om stuk te kunnen slaan op onderhoud en belasting dan zou ik zeker een van beide motoren willen in een auto. Gewoon, want dit soort motoren sterft uit.

    Login om te reageren
  23. AscariGT zegt

    24 december 2016 om 23:49

    “Het onderhouds boekje is volledig afgestempeld”. Tot 2010 ja ;)

    Login om te reageren
  24. elemento zegt

    25 december 2016 om 01:41

    Mooi maar waarom geen schuifdak

    Login om te reageren
  25. pinut187 zegt

    25 december 2016 om 06:51

    Deze ziet er eigenlijk best lekker uit zo in het wit!

    Login om te reageren
  26. st33fie zegt

    25 december 2016 om 20:51

    Duitse versie van de multipla
    Lelijk hok

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North