• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 23 februari 2019 om 15:57 – 56 Reacties

Afbeelding Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?Afbeelding Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?Afbeelding Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?Afbeelding Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?Afbeelding Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?Afbeelding Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?Afbeelding Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?Afbeelding Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?

Trek in een Audi S3 met 600 pk en Porsche velgen?
Dit is je kans.

Een wereld van verschil is het, de designtaal van Audi aan het einde van de jaren ’90 in vergelijking met de ontwerpen dat het merk tegenwoordig produceert. Het zal ons niet verbazen dat dergelijke Audi’s op den duur flink in waarde zullen stijgen, als we kijken naar de richting die de Duitsers zijn ingeslagen. Toch moeten we je waarschuwen niet direct voor de fraaie looks van de Audi S3 in kwestie te vallen, als je niet met zijn vurige karakter om kunt gaan.

Zoals de titel al verklapt gaat het hier inderdaad om een Audi S3 met liefst 600 pk. Volgens de verkoper is de unieke auto omgebouwd door een “echte liefhebber”. De beste man heeft zijn Audi door de jaren heen regelmatig bij de haren gegrepen. Als we kijken naar de specificaties, dan lijkt hij zich niet te hebben ingehouden. De 1,8-liter viercilinder is uitgeboord tot 2,2-liter, maar dat is lang niet alles. Naast het uitgeboorde blok behoren o.a. een een dikke turbo van BorgWarner, een motorsport krukas, koppakking en een extra waterkoeler tot de aanpassingen. Een grote intercooler, high-flow oliepomp en een nieuw uitlaatsysteem mogen we eveneens tot de upgrades rekenen. Dankzij een programmeerbare ECU kan het vermogen opgeschroefd worden tot maximaal 1.000 pk.

Om het rappe gevaarte in bedwang te houden heeft de “echte liefhebber” het complete onderstel vervangen met onderdelen van KW. De auto tot stoppen brengen doe je met remschijven van Zimmerman en blokken van Ferodo. In de Audi S3 vinden we een stel kuipstoelen en een racestuur, om de rijervaring nog extra te verbeteren. De auto rolt op 18″ velgen van Porsche.

De krachtige Audi S3 staat momenteel te koop voor de niet onsmakelijke prijs van 18.900 euro. Dit is niet zozeer een verrassing, aangezien de wagen ongeveer 240.000 kilometer op de teller heeft staan. Durf jij het aan?

Met dank aan Chris voor de tip!

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken
  • Autoblog Garage - een koele zomer voor de Audi S3
    Autoblog Garage - een koele zomer voor de Audi S3
  • Autoblog Garage: Downpipe voor de Audi S3!
    Autoblog Garage: Downpipe voor de Audi S3!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, occasion, s3, zwart

Vorig bericht: « FAAL: dieven kunnen automatische Ferrari niet stelen
Volgend bericht: Eindelijk maakt LEGO een fatsoenlijke Ford Mustang »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    23 februari 2019 om 16:00

    Misschien heeft er een sleepdienst interesse ..

    Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      23 februari 2019 om 17:59

      @lincoln: Dit lijkt me een mooie investering…

      Login om te reageren
  2. vaakbenjetebang zegt

    23 februari 2019 om 16:03

    Vijfcilinder, en toch maar 4 bougiekabels. Ra ra, politiepet!

    Wel leuk om zo’n project te doen natuurlijk, maar het verkopen ervan is een drama. Zeker voor zo’n berg geld waar je ook veel ander, naar mijn menig leuker spul voor kunt kopen.

    Login om te reageren
  3. 20klepper zegt

    23 februari 2019 om 16:09

    5 cilinder? Je bedoelt 1.8 20vt 4 cilinder. 5 kleppen per cilinder dat wel!
    Wel een kanon op wielen met 600pk.. pff

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      23 februari 2019 om 17:14

      @20klepper: “De 1,8-liter vijfcilinder is uitgeboord tot 2,2-liter, maar dat is lang niet alles”. Waarom dat in het artikel staat weet ik ook niet maar het staat er.

      Login om te reageren
      • b00m3rang zegt

        23 februari 2019 om 17:15

        @b00m3rang: laat maar, ik dacht dat je antwoord gaf op “vaakbenjetebang”. My bad!

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    23 februari 2019 om 16:20

    20vt is een 4 cilinder met 5 kleppen per cilinder. Geen 5 pitter. Had wel gaaf geweest natuurlijk.

    Login om te reageren
  5. geelbarrel zegt

    23 februari 2019 om 16:22

    Tsja dat krijg je met millenials in de redactie….

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      26 februari 2019 om 21:06

      @geelbarrel: My name is Mil Lennial and I approve of this message.

      Login om te reageren
  6. ghost zegt

    23 februari 2019 om 16:32

    Nee bedankt, veels te veel gelopen.

    Login om te reageren
  7. staal zegt

    23 februari 2019 om 16:43

    Is dat hetzelfde blok wat er in bijvoorbeeld de Skoda Superb en Audi TT zit?

    Login om te reageren
    • f599 zegt

      23 februari 2019 om 16:58

      @staal: TT, Ibiza FR, etc.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        24 februari 2019 om 15:38

        @f599: A4, A6, Golf, Leon

        Login om te reageren
  8. Volvo_440_turbo zegt

    23 februari 2019 om 16:45

    Als deze aanpassingen relatief recent zijn gebeurd geweest zou ik het wel aandurven, ik heb in het verleden daar ook goede ervaringen mee in feite. En iemand die met zoiets bezig is zijn auto is meestal tip top. Probleem is, raak hiermee maar eens door de Belgische keuring.

    Login om te reageren
    • pielemuis zegt

      23 februari 2019 om 17:26

      @volvo_440_turbo: wie gaat er nu ook in België wonen…

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        23 februari 2019 om 18:15

        @pielemuis: Mensen die geen domme BPM willen betalen en mensen die allergisch zijn voor pinda’s bijvoorbeeld?

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          23 februari 2019 om 18:58

          @Volvo_440_turbo: als je daar voor naar België gaat heb je ook geen interesse in een ruim 15 jaar oud hok

          Login om te reageren
          • Volvo_440_turbo zegt

            23 februari 2019 om 21:09

            @kennone: Ik gaf gewoon twee voor de hand liggende redenen… jij gaf me nu net nog een derde goede reden.

            Login om te reageren
  9. bitd zegt

    23 februari 2019 om 16:46

    Top, is niet duur als je hem ook als grafkist gebruikt… en met deze spec zou die droom zomaar waargemaakt kunnen worden

    Login om te reageren
  10. maferick74 zegt

    23 februari 2019 om 17:14

    Als ik mijn toyota yaris ts 1.8 met 133 pk wat extra pk’s wil geven wat zou ik dan het eerst moeten doen? Is zoiets niet verschrikkelijk prijzig?

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      23 februari 2019 om 17:29

      @maferick74: tribal stickers geven je sowieso 15pk extra

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        26 februari 2019 om 21:07

        @jamesbond007: Een tribal tattoo geeft je 4 centimeter extra.

        Login om te reageren
    • jajeroenja zegt

      23 februari 2019 om 17:31

      @maferick74: Shetlander achterin is waarschijnlijk de beste keuze voor deze auto.

      Login om te reageren
    • tge1 zegt

      23 februari 2019 om 18:34

      @maferick74: Supercharger

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      23 februari 2019 om 18:55

      @maferick74: Turbo, Intercooler, uitlaat, injectoren, brandstof pomp, remmen upgraden, zwaardere koppeling, ECU herprogrammeren. Dus zo’n beetje dit plus wat man uren is lijkt mij geen klein bedrag.

      Login om te reageren
      • futse zegt

        23 februari 2019 om 20:19

        @kennone: maar remmen upgraden voor meer pk’s is niet nodig, dus toch weer wat bespaard ;-)

        Login om te reageren
        • 205zonderdak zegt

          24 februari 2019 om 01:32

          @futse: de ook niet BHV no f hij juf ff lifting

          Login om te reageren
          • sanderp zegt

            24 februari 2019 om 21:20

            @205zonderdak: Wat probeerde je nu eigenlijk te zeggen?

            Login om te reageren
            • 205zonderdak zegt

              25 februari 2019 om 20:45

              @sanderp: niets: dronkemanspraat!

              Login om te reageren
    • gandini zegt

      23 februari 2019 om 19:11

      @maferick74: Het hangt er helemaal vanaf hoe ver je wilt gaan, maar als het prijstechnisch nog enigszins binnen de perken moet blijven: Toyota heeft ook een 1.8 met meer vermogen gehad, de 2ZZ-GE. Deze had 192 pk zonder compressor en zo’n 225 pk met compressor. Je zou eens kunnen uitzoeken of ombouw de moeite waard is.

      Dit soort projecten kosten echter emmers met geld, daarom ook de vraagprijs voor zo’n oudere S3 met veel kilometers. De motor moet compleet van de grond af opnieuw opgebouwd worden om dit vermogen betrouwbaar aan te kunnen.

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        23 februari 2019 om 19:33

        @gandini: ik denk dat chiptunen het dan maar gaat worden. 300 euro voor 13 hele pk’s (waarschijnlijk net zoveel als de auto in de afgelopen 12 jaren is kwijtgeraakt)

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          24 februari 2019 om 07:01

          @maferick74: eerst zien dat de motor helemaal tip top is qua onderhoud. Alle filtertjes nieuw, reinigen injectoren, nieuwe bougies. Dan wat hardware voor beter ademen, kijken of je een vrijere inlaat kan maken door middel van bv. een geoliede schuiminlegfilter en of er af fabriek geen erg restrictieve dingetjes zijn die je er makkelijk uithaalt zonder gevolg. Zoek eens uit of je de katalysator van een model groter kan monteren of een grotere aftermarket kan laten inlassen. Beide hoeven niet heel veel te kosten en kunnen de motor een stuk vrijer laten ademen zonder dat het veel luider wordt (tenzij je die tribals al hebt, dan kun je een aftermarket uitlaat zoeken uit bv. Azië bv. Malaysia waar dit soort gebakjes wel vaker getuned worden). Daarna pas de tune…
          Zo zou ik het doen.

          Login om te reageren
          • maferick74 zegt

            24 februari 2019 om 11:37

            @Onehp: dank u dank u

            Login om te reageren
            • Onehp zegt

              24 februari 2019 om 12:54

              @maferick74: aub. En ik noem het gebakjes, maar misversta mij niet, dit soort lichte kleine autootjes zijn vaak het allerleukste…

              Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      24 februari 2019 om 13:15

      @maferick74: 2zz-ge swap vanuit de corolla Tsport

      Login om te reageren
  11. e88125i zegt

    23 februari 2019 om 18:31

    Ik kan niet niet zeggen dat het een nette ombouw is. Het ziet er een beetje bij elkaar geflanst uit. Kabels overal, rommelig interieur, dat kan veel netter.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      23 februari 2019 om 18:41

      @e88125i: vind het opzich wel meevallen, lijkt alleen wat drukker vanwege de blauwe intercooler slangen en de rode bobinekabels

      Login om te reageren
    • donjunior zegt

      23 februari 2019 om 19:18

      @e88125i: Precies dit! Had op zijn minst de bougiekabels even gebundeld, ziet er erg rommelig uit.. voor een ‘liefhebber’.

      Login om te reageren
    • momo zegt

      23 februari 2019 om 23:26

      @e88125i: Kabels heb je wel nodig. Anders werkt de motor niet, hè?

      Hoe wil je de bougiekabels bundelen? Met een ty-rap? Ja, dat ziet er inderdaad professioneel uit. Ik vind de motorruimte oké. De originele kap past waarschijnlijk niet meer en auto’s uit die tijd hadden niet al te veel plastic zooi om alles te bedekken.

      Login om te reageren
      • e88125i zegt

        24 februari 2019 om 00:12

        @momo: Het is een rommelige build. Mijn OCD kan er niet tegen. Dat kabels nodig zijn is logisch, hoe je dit dan wegwerkt is heel verschillend.
        Ik kan je wel een lijstje maken met alle details die mij opvallen waardoor ik dit zie als een rommelige build. Ik heb er alleen geen zin in.

        Login om te reageren
        • momo zegt

          24 februari 2019 om 12:48

          @e88125i: Ik ben oprecht benieuwd wat jou opvalt. Niet over de gehele build; maar alleen de engine bay. Ik wil het graag weten.

          Kijk, dat het interieur niet om over naar huis te schrijven is, weet ik. Ik zou alles standaard binnenin. Een airbag is wel fijn en de standaard stoelen zijn al prima genoeg, vind ik.

          Wat kan er anders?

          Login om te reageren
          • enjoypunani zegt

            25 februari 2019 om 07:37

            @momo: de lengte van de kabels verschilt, er loopt er zelfs 1 over de oliedop. Als je olie wilt bijvullen moet je de kabel eerst los maken. Die kabels zijn echt knudde aangelegd.

            Login om te reageren
  12. prop zegt

    23 februari 2019 om 18:41

    De versnellingspook verraad dat het een pre-facelift is. Op de een of andere manier was dat een groot verschil qua afwerking.

    De vraagprijs is begrijpelijk enkel vraag ik me af of de investeringen hun waarde houden.

    Login om te reageren
  13. KUYL zegt

    23 februari 2019 om 19:21

    Wel mooi apparaat, jammer alleen dat ik deze het afgelopen jaar al bij verschillende handelaren te koop hwb zien staan. Dit is ook wel het meeste dat er in die tijd voor gevraagd is.

    Login om te reageren
  14. volvo480gtt zegt

    23 februari 2019 om 20:00

    Jammer dat het hart van het logo van de Porsche naafkap niet naar het ventiel wijst…

    Login om te reageren
    • papa zegt

      24 februari 2019 om 09:37

      @volvo480gtt: jammer dat de linker ruitenwisser niet waterpas staat

      Login om te reageren
      • volvo480gtt zegt

        25 februari 2019 om 07:22

        @papa:
        Bij Porsche velgen hoort dat. Kijk maar bij een random persfoto…

        Login om te reageren
        • volvo480gtt zegt

          25 februari 2019 om 07:30

          @volvo480gtt: van een echte liefhebber zou je verwachten dat hij dat soort oog voor detail zou hebben.

          Login om te reageren
  15. davelepeef zegt

    23 februari 2019 om 20:20

    Dat deze modellen geld moeten gaan opbrengen vanwege de designstijl is wel een echt droevig vooruitzicht… Het waren nette auto’s, uitzonderingen mooi, maar hoop dat er wel meer begeerlijk spul in die tijd is uitgebracht :'(

    Login om te reageren
  16. C220AMG zegt

    23 februari 2019 om 20:21

    Dat zal wel goed vooruit willen in de bochten..

    Login om te reageren
  17. vingers zegt

    23 februari 2019 om 22:09

    Iksnap alleen nooit waarom er dan porsche velgen eronder worden gegooid met zelfs het logo er nog op. dan is het alsof “Ik wil eigenlijk een porsche rijden maar kan het niet betalen.”

    Login om te reageren
    • mk7r zegt

      24 februari 2019 om 08:35

      @vingers: man man wat en logica… ?‍♂️?‍♀️

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      24 februari 2019 om 09:21

      @vingers: Omdat het mooi staat? En in een Porsche velg hoort een Porsche naafdop.

      Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      24 februari 2019 om 11:33

      @vingers: mijn 80 Avant heeft ook Porsche Cup 1 velgen… Standaard meegeleverd.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        24 februari 2019 om 15:45

        @maxidyne: maar vast niet met een Porsche logo er op..

        Login om te reageren
  18. emping zegt

    25 februari 2019 om 01:58

    Wel erg hoge km-stand. Ik zou hem laten staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North