Trekhaakblog: zeven dure auto’s met trekgerei

Auteur: , 34 Reacties

Wellicht een ietwat voorspelbare lijst, maar handig voor wie de betere auto's voor de raceauto-trailer wil gooien.

G63 trekhaak

Trekhaken: voor de één een doorn in het oog, voor de ander komt er geen auto op de oprit zonder metalen stang en een lekkere laadcapaciteit. Dat kan van allerlei redenen hebben, we behandelen vandaag een paar auto’s waarvan het doel van de trekhaak geen prioriteit lijkt te hebben. Daarom is het moeilijk om hem te spotten bij de meeste: ze zijn tegenwoordig ook elektrisch in- en uitklapbaar.

De aanleiding voor deze lijst is de aankondiging van Audi dat de nieuwe RS6 af fabriek met een trekhaak komt (indien gewenst uiteraard). Ook elektrisch bedienbaar en waarschijnlijk klaar om een goed aantal kilogrammen mee te sleuren. Daarmee lijkt de RS6 op papier één van de duurste auto’s met een ‘rukpukkel’.

Het kan dus nog veel erger. Deze zeven exemplaren zijn stuk voor stuk duurder dan een (basis) RS6 en hebben een trekhaak. Elektrisch inklapbaar bij de meeste. Oh, en spoiler: niet eens alle auto’s in deze lijst zijn SUV’s.

Land Rover Range Rover Sport SVR
De eerste wel. Denk je aan luxe SUV, dan denk je aan Land/Range Rover. De duurste met een trekhaak is niet eens een lekker aangeklede SVAutobiography van de ‘grote’ Range Rover, maar zijn kleine broertje Sport in SVR-trim. Ja, deze Britse donder in het spierwit met gigantische bodykit mag trekken: 3 ton welteverstaan (geremde aanhanger). Een goede start van de lijst voor 192.650 euro.

Range Rover SVR

Porsche Cayenne Turbo Coupé
Een nieuwkomer in de wereld der corpulente luxeauto’s: de Porsche Cayenne Coupé. De schrik is er wel af bij dit autotype en daarmee is het een leuke keuze in dit segment. Tegenover de grote Cayenne levert de auto wat praktisch gemak in, maar dat heeft geen invloed op trekkracht. Die is namelijk voor de Coupé een zeer respectabele 3.500 kg. Deze Coupé waar de kop af is mag mee voor 209.800 euro. Voor de grote caravan of nog beter: een trailer waar een GT2 RS in past.

Cayenne Turbo

BMW 750i xDrive High Executive M Sport
Verrassing! De 750i klinkt al als een alleskunner: xDrive, High Executive en M Sport lijkt een combinatie te zijn van capabel, voor de betere chauffeur én sportief. Nog capabeler is dus het feit dat je ook gewoon een trailer eraan mag hangen. Voordat je nu bedenkt welke BMW er achterop een drieasser past, de geremde trekkracht is 2.300 kg en daarmee moet je dus uitkijken bij autovervoer. Een beetje caravan past er wel achter. Deze hagelnieuwe Siebener heeft een prijskaartje met het getal 222.650 euro.

BMW 750i

Mercedes-AMG GT63 S Coupé
Verrassing nummer twee is deze Mercedes-AMG GT63 S. Die auto koop je natuurlijk voor het betere stuurwerk (voor een sedan) en niet om dingen rond te vervoeren. Het mag en kan dus wel: 2.100 kg mag mee. En dat voor 270.340 euro… hadden we al gezegd dat een doorsnee nieuwe Land Cruiser voor ongeveer een ton te koop staat? Al is het natuurlijk wel cool om met zo’n auto de boel voort te trekken.

GT63S

Mercedes-AMG G63 Edition 1
Wil je zoveel kunnen trekken als de Porsche Cayenne maar ietsje meer pk? Dan is dit misschien iets voor je. Een G63 Edition 1 met 585 pk en een rukpukkel waar 3.500 kg aan mag. Een auto waarvan je het eigenlijk wel verwacht te vinden, zo’n trekhaak. Daarom is deze zo te zien ook niet afneembaar. Overigens moet je je niet verkijken op die pk’s. Qua aerodynamica heeft de Porsche voorsprong en die zet dan ook betere cijfers neer. Verkijk je je graag op dat soort dingen, neem dan deze G63 uit 2018 voor 279.950 euro.

G63 AMG

Bentley Bentayga V8 Mulliner
Opvallend genoeg niet de W12 die hier de show steelt. Nee, deze Bentayga met trekhaak is een achtpitter. Niet onlogisch natuurlijk, de achtpitter is een diesel. Maar goed, qua prijs zijn die niet zo opzichtig duur, dat brengt ons bij puntje twee: dit is een speciale Bentayga door Mulliner. In een mooie klassieke groene kleur met zwarte accenten: een bijzonder exemplaar. Je koopt dus niet alleen trekvoordeel, ook gewoon een hele speciale Bentayga. Mag ook wel voor 289.950 euro. Trekgegevens mogen we trouwens niet weten van Bentley, maar verwacht een getal vergelijkbaar met de G63 en Cayenne.

Bentayga

Lamborghini Urus
De kampioen van de dag is de Lamborghini Urus. Letterlijk en figuurlijk, want door dezelfde capaciteiten als de andere grootheden (3.500 kg) is het sowieso de zwaarst trekkende, naast dus de duurste. 339.900 euro mag je aftikken voor de Lambo-SUV mét trekhaak. Full option wordt het genoemd. Nou, als je de trekhaak ook meeneemt, mag je dat vrij letterlijk nemen.

Lamborghini Urus



34 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Grappig dat de duurste trekker ook de auto voor de grootste rukkers is
@jipino: ligt het aan mij of zijn die prijzen bij die dure bakken allemaal zo raar afgerond…
@jipino: De duurste trekker is van origine ook een echte trekker.
Geen Rolls meer met trekhaak te koop?
Een auto achter die 7 moet wel lukken toch? Stond hier laatst ineens een 750iL xDrive op de oprit, die had het in ieder geval voor elkaar gekregen een trailer met daarop een Ferrari Daytona gtb/4 achter zich aan te slepen. Prettig, ik vond het aanzienlijk decoratiever dan een caravan.
Trekhaak is wel geweldig bij parkeerplek amsterdam of zo. Parkeren trekhaak eruit. Als iemand tegen aan rijdt heeft tie pech
@elemento: Inderdaad. Ik wil er ook eentje aan de voorkant. Speciaal voor fileparkeren.
Tesla model x p100d in ludacris mode, gegarandeerd dat deze een beetje triplex op wielen keurig van het onderstel trekt. :) 2275kg trekgewicht maar wel 2,beetje naar de 100.
@jpoers: we hebben net die 10-daagse achter de rug, laten we dat zo houden.
@jpoers: voor deze prijzen heb je er 2 of 3 en voor de runningcost houd je er misschien wel 10 op de weg.
@jpoers: gast..Boeiuhhhhh
Poeh poeh, is het komkommertijd?
@lecomte: ik vind dit een leuk lijstje, sorry..
Het is wel een lijstje waarachter een Tabbert met gouden velgen niet zou misstaan.
Ik zou nooit een auto zonder trekhaak willen
@pallas: same
@pallas: snap het probleem ook niet helemaal. Af en toe karretje zooi wegbrengen. Al is het eens per jaar, boeien. En iedereen die mijn auto met klusknuppel even komt lenen natuurlijk.
@porker: “klusknuppel”😆
@pallas: Maar wel altijd afneembare..
@laptom: nou, dat is dus grappig, mijn ouders hadden een afneembare trekhaak op hun Peugeot. Hij ging er alleen nooit af, want zij wonen in een straat waar je moet fileparkeren en de plekjes zijn vrij klein. Het was daarom zowat een verdedigingsmethode om je trekhaak eraan te laten, zodat buur enkel zijn nummerbord tegen je trekhaak knalt en niet je bumper. De nieuwe auto is van nieuw samengesteld en daar kostte een afneembare trekhaak zo veel extra dat er nu een vaste op zit. Een Kona wint toch al geen schoonheidsprijzen dus dan is een extra bumper welkom.
Die AMG GT 63s is echt een geweldenaar. Wauw!
Lekker hoor, met je Bentley je eigen rotzooi naar de stort brengen….
De Rolls Royce Cullinan heeft ook gewoon een trekhaak. Tijdens introductie werd deze ook gewoon getoond.
Misschien niet zo duur, maar wel zeldzaam. Een tijdje terug heb ik op de autostrade een VW T1 Samba met een oldtimer caravannetje erachter gespot.
Als groot Porsche liefhebber en niet-Lamborghini liefhebber zou ik zo wie zo de Cayenne gekozen hebben. Tot Lambo met de Urus kwam. De mooiste opperSUV die verkrijgbaar is. Wat een apparaat is dat. Deze doet de Cayenne, Bentayga, Cullingan (of hoe heet da gedrocht van DR?) meteen verbleken. Wat een apparaat (DA had ik al gezegd zeker?)
Ik vind nog steeds dat ze het verplicht moeten stellen om auto’s uit te rusten met zowel een trekhaak als een fatsoenlijk trekgewicht. Dan hoef ik tenminste niet bijna elke tweedehandsje er voor af te keuren.
Is dan niet een deel van het effect van een diffuser teniet gedaan? Dan wordt je Urus onstabiel boven de 120!!
De Bentley Bentayga is alleen de V8 benzine en geen diesel…….Ook handig dat Bentley geen trekgewicht opgeeft maar wel een trekhaak levert.
1) vraag me toch af waarom ze die G63 met een stuk meer dan 0km voor 3k boven de nieuwprijs proberen te verkopen
2) Mulliner zou zich omdraaien in z’n graf, wat een gedrocht. Leidt aandacht af van standaard lelijkheid met extra lelijke toeters. Smaak is niet te koop…
@nout: Denk dat die G 63 in gebruik is bij de directie van Hazet staat er namelijk al heel lang, is ook nooit van tenaamstelling veranderd.
Denk dat ze niet veel haast hebben om hem te verkopen, plus dat de levertijd best wel behoorlijk is voor een G.
Ik had zelf liever die G 63 die laatst bij de domeinen stond met wat Brabus goodies.
wordt nog wat met elektrische auto’s die voor geen meter trekken. Misschien daar eens een lijstje over maken. Welke elektrische auto trekt het best je caravan.
@Jantje_555: zoals boven vermeld. Model X 2275kg. Alleen voordat je de hoek om bent met je triplexhut sta je al zonder stroom. Nog niet eens de helft bereik en dan is 200-250km niet heel veel.
Trekhaakblog? Nee hoor, jullie zijn eAutoblog ‘voor elektroheads’ geworden. Daar mag je niets mee slepen aan je trekhaak

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).