• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trump gooit schaduw op Audi tijdens import speech

Auteur: jaapiyo, gepost 11 maart 2018 om 10:40 – 94 Reacties

Audi


Je hoort de boksbeugel denken: “En wij dan?”

Reeds vorige week meldden we je dat Donald Trump hernieuwd zijn pijlen gericht heeft op de import van Europese auto’s naar Amerika. Volgens The Donald dragen die auto’s er niet toe bij dat Amerika weer geweldig wordt, omdat ze de domestics in de weg zitten. Geen wonder dat @lincoln de 45ste POTUS wel graaft.

Naast het issue van de directe concurrentie tussen Amerikaanse autofabrikanten en Europese, gebruikt Trump de dreiging van importheffingen op auto’s echter vooral als een drukmiddel om Europese importheffingen op andere Amerikaanse goederen van tafel te krijgen. Een heet hangijzer is bijvoorbeeld de importheffing op Europees staal en aluminium die Trump heeft ingevoerd. De maatregelen gaan over twee weken in. Europa kan er een (groene) vrijstelling voor krijgen, maar dan moeten ze naar Trump’s pijpen dansen. Dat betekent in dit geval het afschaffen van importheffingen en andere barrières zoals milieu-eisen voor Amerikaanse producten.

Gisteren was Trump op bezoek in een voorstad van Pittsburgh, Pennsylvania, om Republikein Rick Saccone bij te staan in diens queeste een zitje voor het Huis van Afgevaardigden te bemachtigen. In Pittsburgh weten ze wel dat je het ijzer moet smeden als het heet is; het is traditioneel een/het bastion van de (noodlijdende) Amerikaanse staalindustrie. Niet voor niks heet de lokale voetbalclub The Pittsburgh Steelers. Trump’s woorden ginger er dan ook als zoete koek in bij de stemmers.

Er is echter een partij die zich even achter de oren gekrabt zal hebben bij het aanhoren van Trump’s tekst. De president zei namelijk:

Open up the barriers and get rid of your tariffs, and if you don’t do that we’re going to tax Mercedes Benz, we’re going to tax BMW’s…

Een keiharde klap in het gezicht van Audi dus! Na alle pogingen om Mercedes en BMW in Amerika weg te zetten als Old Luxury, na al die optredens in grote Hollywood-producties, ja, zelfs na die Billboard-oorlog, staan ze dus nog steeds niet op de radar van hun potentiële clientèle in de Verenigde Staten. Tijd voor de paarse broeken om even contact op te nemen met het Witte Huis: “Wij willen ook een importheffing op onze auto’s!”

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, donald-trump, europa-eu, Mercedes, verenigde-staten

Vorig bericht: « Neeuuw! Houdt Newey op met Max’ bolides tekenen?
Volgend bericht: Max Verstappen heeft zijn twijfels over GP in Assen »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    11 maart 2018 om 10:47

    EDIT: Wat een anti climax in dit artikel zeg.. well done

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 maart 2018 om 11:29

      @2wheeler:

      Als we dit nu massaal verschrikkelijk vinden ..

      Dan hoeven NLertjes niet te beseffen dat ze zelf veel maar dan ook veeeeeeel meer aan accijnzen en belastingen kwijt zijn ..
      Geen makkelijker volk dan het verontwaardigde brood en spelen volk ..

      Login om te reageren
      • wildbeest zegt

        11 maart 2018 om 11:54

        @lincoln: geef ze een big mac en een big block en alles is goed.. jij vreet die pulp net zo goed

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          11 maart 2018 om 12:00

          @wildbeest:

          Klinkt misschien raar .. maar ik betaal in NL en Europa belasting ..

          Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    11 maart 2018 om 10:55

    Ze hebben Trump uitgelegd dat BMW hun meest verkochte modellen in Amerika in Spartanburg produceert? En dat BMW in Mexico een fabriek heeft staan waar ze oa de 3, 5 en 7 serie produceren?
    De importheffingen voor BMW zullen nog wel te overzien zijn.

    Maar bedankt, Trump. We laten net een van de grootste economische crisis achter ons en deze man presteert het om een mogelijke handelsoorlog te ontketenen. Zal een liberaal wel weer het puin moeten ruimen…

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      11 maart 2018 om 11:08

      @rick-dos: de Mercedes ML,GL en C klasse voor Amerikaanse markt word ook in de US gemaakt.

      Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      11 maart 2018 om 11:10

      @Rick-dos: gisteren waren er ook geluiden uit de USA staalindustrie te horen en als ik het goed gehoord heb zijn vooral de arbeiders hier happy mee, maar de hoge heren helemaal niet, omdat het op de (middel-)lange termijn de economie wel degelijk zal schaden. Dus ook intern is er tegenstand. Ofwel, wat wil hij hiermee bereiken?

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        11 maart 2018 om 11:27

        @crosscabouter: moet je dan nu nog vragen?

        Login om te reageren
        • Crosscabouter zegt

          11 maart 2018 om 16:16

          @vroaaar: heb jij het antwoord dan? Ik krijg het idee dat alleen de POTUS begrijpt wat hij zegt

          Login om te reageren
          • vroaaar zegt

            11 maart 2018 om 17:21

            @crosscabouter: hij heeft een hele simpele strategie die hij “the art of the deal” noemt. Hij wijzigt of verbreekt eenzijdig de overeenkomst en eist vervolgens een concessie van de tegenpartij om de overeenkomst weer opnieuw tot stand te brengen.
            Zo heeft hij bijvoorbeeld eerder al de wet die “dreamers” beschermt gecanceld en wil ze wel weer opnieuw beschermen mits de democraten akkoord gaan met de bouw van de Wall.
            En hij doet nu hetzelfde met staal en aluminium. En zet dat nog eens kracht bij door ook nog eens te dreigen met importheffingen op Europese auto’s.

            Login om te reageren
            • Crosscabouter zegt

              11 maart 2018 om 17:33

              @vroaaar: wat hij intern doet moet hij zelf weten, maar in deze mondiale economie is het maar de vraag of deze strategie op lange termijn helpend is, ook voor de interne markt. Ik krijg het idee dat de POTUS de volgende denkwijze hanteert: mijn eigen imperium is op deze manier groot geworden (ikzelf lekker rijk). Dan werkt het vast ook met een bedrijf als de USA in geheel. En precies dat gaat op langere termijn niet werken denk ik (als noob)

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                11 maart 2018 om 17:42

                @crosscabouter:

                Onder aan de streep zijn er nu toch veel meer belasting verlagingen dan verhogingen in Amerika ..

      • Rick-dos zegt

        11 maart 2018 om 11:33

        @crosscabouter: Las gisteren ook een stuk over staalverwerkers in Amerika die niet blij zijn met deze maatregel. Volgens hun is het staal dat ze importeren van veel betere kwaliteit dan Amerikaans staal. Als dit doorgevoerd staat er in die industrie weer duizenden banen op de tocht. Al met al is het weer shooting from the hip van Trump zonder de gevolgen te overzien.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          11 maart 2018 om 12:50

          @Rick-dos: het staal van Tata hier in Nederland is van een dusdanige kwaliteit dat de Amerikanen het importeren omdat ze het zelf niet kunnen produceren. Trump kan beter inzetten op opleiding. Van de week een stuk zitten lezen over de extra belasting op autobanden in de VS, er werd meer belasting op buitenlandse banden geheven. Na een aantal jaar zijn de economen alle plussen en minnen gaan optellen, wat blijkt: het heeft de VS banen gekost ipv opgeleverd. Trek daar je lering uit Trump

          Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      11 maart 2018 om 11:12

      @rick-dos: Ze hebben Trump inderdaad verteld dat BMW een groot deel van de in de VS verkochte modellen in Mexico produceert…

      Ze hebben Trump nog proberen wijs te maken dat Mexico gewoon een Amerikaanse staat is, maar helaas… The Donald trapte daar niet in…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 maart 2018 om 11:30

        @moveyourmind: Hebben ze m over NAFTA verteld?

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          11 maart 2018 om 12:11

          @rick-dos: Hebben ze…

          En over de Europese Unie… Vreemd genoeg wilde Trump toen gelijk een vijf meter hoog hek om de hele VS hebben…

          Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      11 maart 2018 om 11:12

      @Rick-dos: Heeft die man het schijt aan. America first you know!

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 maart 2018 om 11:21

      @rick-dos:

      Idd .. hij zou het gewoon BPM moeten noemen ..

      Dan is het legaal .. toch ??

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 maart 2018 om 11:29

        @lincoln: Nee, dat noemen ze daar “dutiable entry”. Wat Trump nu voorstelt is wat anders.

        Wel bij blijven, Lincoln. Anders wordt het lastig discussiëren zo ..

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          11 maart 2018 om 11:31

          @rick-dos:

          O,ja .. dat is heeeeeel anders ..
          Slaap zacht knul ..

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            11 maart 2018 om 11:34

            @lincoln: jaja, dat gelul van je kennen we nu wel ..

            Login om te reageren
        • rhellema zegt

          11 maart 2018 om 12:16

          @Rick-dos: huh…sinds wanneer discussieert @lincoln? Vooralsnog is hij hier nooit verder gekomen dan het uiten van loze kreten maar een discussie voeren heb ik hem werkelijk nog nooit op kunnen betrappen. Dat is altijd zo met die zelfbenoemde intelligenten, ook wel het gelijk van de koffietent genoemd.

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            11 maart 2018 om 17:49

            @rhellema: intelligenten? Dat zullen dan zeker geen hogeropgeleiden zijn ..

            Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      11 maart 2018 om 11:33

      @Rick-dos: voorlopig draait de economie als een tierelier, gaat hij hoogstwaarschijnlijk als eerste Amerikaanse president ooit het gesprek aan met een Noord Koreaans leider en heeft hij meer banen gecreëerd dan Obama in zijn volledige termijn…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 maart 2018 om 11:59

        @maarten020: Je hebt wel door dat die economische ontwikkeling al vèr voor zijn termijn is ingezet en hij nu alleen maar de vruchten er van plukt? Apart ook dat hij de job reports onder Obama als leugens bestempelde maar nu zelf er mee zit te zwaaien.

        Dat hij met Kim in discussie gaat is zeker vooruitgang maar door wie is een verdienste van Trump of van de Zuid Koreanen?

        Login om te reageren
        • MaartenD zegt

          11 maart 2018 om 12:19

          @Rick-dos: end of the day wordt je beoordeeld op je resultaten. Ik ben zeker geen fan van de narcist Trump maar voorlopig doet hij het niet echt voor de Amerikanen die op hem gestemd hebben. Amerika is groter dan Hollywood en NYC en dat willen wij nog wel is vergeten in Europa

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            11 maart 2018 om 13:03

            @maarten020: klopt, maar zijn resultaten komen pas achteraf. Dat is zijn voordeel voor zijn kortzichtige achterban.

            Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      11 maart 2018 om 11:47

      @rick-dos: De grootste economische crisis is hier nog steeds hoor, niets veranderd. Alleen maar heel veel geld gecreëerd om het te maskeren.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 maart 2018 om 11:52

        @rulefollower: Alle economische indicatoren zijn het daar toch niet met je eens.

        Login om te reageren
        • rulefollower zegt

          11 maart 2018 om 12:46

          @rick-dos: Zoals deze leading indicator:
          https://www.zerohedge.com/news/2018-02-28/economists-latest-leading-recessionary-indicator-sex

          Als het allemaal zo mooi zou zijn, waarom kan de 10 jaars dan niet naar 6%?

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            11 maart 2018 om 12:52

            @rulefollower: Zerohedge neem jij serieus?

            Login om te reageren
            • rulefollower zegt

              11 maart 2018 om 12:56

              @rick-dos: Nee joh, ik lees altijd het FD als ik goed geïnformeerd wil worden.
              Daarentegen, autoblog neem ik wel serieus.

              Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 maart 2018 om 12:09

      @rick-dos: helemaal grappig dat juist Audi NIET in de Vs produceert. Laat maar weer eens zien wat een ongeinformeerde kluns Trump is.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 maart 2018 om 12:16

        @w0o0dy: Die vervelende feiten ook. Zouden ze een importheffing op moeten toepassen.

        Login om te reageren
        • rulefollower zegt

          11 maart 2018 om 12:58

          @rick-dos: fact check: waar zei Trump wat over Audi?

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            11 maart 2018 om 13:02

            @rulefollower: Het punt is juist dat hij Audi niet noemt terwijl dat juíst de fabrikant is die het hardst getroffen kan worden door de heffingen.

            Login om te reageren
            • rulefollower zegt

              11 maart 2018 om 13:09

              @rick-dos: Niet mee eens, ik heb het even voor je opgezocht in de jaarrekening van 2016:
              Omzetaandeel in noord Amerika voor Audi: 16,7%
              Omzetaandeel in noor Amerika voor Porsche: 26,4%

              Dus Porsche wordt harder geraakt.

              Bron:
              http://annualreport2016.volkswagenag.com/divisions/audi.html
              http://annualreport2016.volkswagenag.com/divisions/porsche.html

              Login om te reageren
    • bassx zegt

      11 maart 2018 om 18:15

      @Rick-dos: Dat is niet wat hij gezegd heeft. Waarom moeten Amerikaanse modellen zoveel importheffing betalen in Europa en andersom niet. Trump wil geen importheffing maar wil een Mustang kunnen aanbieden voor een zelfde prijs als in eigen land want een BMW of Mercedes mag in de States wel verkocht worden zonder importheffing. Op zich heeft Trump hier groot gelijk want er is nu een oneerlijke concurrentie. Zou GM niet meer Camaro’s verkopen als de prijs gelijk was met een kale Golf? En waarom zijn beide auto’s wel even duur in de VS?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 maart 2018 om 18:54

        @bassx: Je maakt, zoals meerdere hier doen, de denkfout dat we het hier hebben over BPM en wat al niet meer. Amerika kent wel degelijk een importheffing net zoals EU die ook kent. Het komt niet door de EU dat een Mustang hier in Nederland €80.000 kost. Dat komt wel door de BPM. Dat is echter niet anders dan Amerika. Je hebt een algemene importheffing en dan heb je nog een individuele state car sale tax (voor ons dus de BPM).

        Dat zij een lagere importheffing hanteren 2,5% dan de EU’s 10% dat kan en daar is niks mis mee. En als Amerika dit wil verhogen dan hebben ze daar alle recht toe. Echter willen ze dit verhogen dan moet het voor alle geïmporteerde auto’s gelden van over de hele wereld zoals die 10% van de EU ook voor alle auto’s geld.

        En daar zit het verschil in. Trump zondert nu landen uit en richt zich specifiek op Europa. In dat geval heb je het dan niet meer over fair trade maar ben je bezig om een handelsoorlog te creëren.

        Login om te reageren
        • RobUSA zegt

          11 maart 2018 om 20:26

          @rick-dos: Salestax gelijk stellen aan BPM really ? Dus in FL 6% salestax gelijk stellen aan tax op gebied van uitstoot/motorinhoud ?

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            11 maart 2018 om 20:33

            @robusa: Nee, maar het zijn individuele belastingen per staat. Net zoals je dat dus ook tussen de verschillende landen hebt. In Spanje heb je ook 6% belastingen op auto’s omdat dat hun beleid is. Net zoals je dat in Florida hebt. In Californië zal de tax hoger zijn omdat ze daar een milieubewuster beleid voeren. In Nederland doen we dat ook via de BPM.

            Login om te reageren
            • RobUSA zegt

              11 maart 2018 om 20:42

              @rick-dos: Vergeet ook ff niet bijtelling/wegenbelasting/flitsbelasting/21% BTW dat is sales tax maar dan x 3,5/benzine prijzen x 3/ parkeerbelasting enz enz

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                11 maart 2018 om 20:48

                @robusa: Ik vergeet het niet, maar dat is totaal niet relevant voor deze discussie.

                Vraag je eens af: hoe kan het zo zijn dat de Japanners en Koreanen wel hun auto’s hier kunnen slijten en de Amerikanen niet? Waarom kan Musk prima zijn auto’s aan de man brengen en andere autofabrikanten niet? Waarom kan Ford Europa prima meedoen in Europa en de andere fabrikanten niet?

                Ligt het dan aan de importheffing of ligt het gewoon aan het feit dat Europeanen niet op het meuk uit Amerika zit te wachten?

              • RobUSA zegt

                11 maart 2018 om 20:55

                @rick-dos: Ook al het woord meuk in de mond nemen zo jammer. Jou duitse merkje word aan alle kanten voorbij gestreefd door deze meuk ..op prestaties/onderhoud/levensduur en aanschafprijs hoezo dan meuk omdat het plastic alleen wat zachter aanvoelt in een duitse auto ?

              • Rick-dos zegt

                11 maart 2018 om 21:04

                @robusa: Ga je nou zitten over het gebruik van een woord? Je bent toch geen snowflake geworden daar in Amerika? ;)

              • Rick-dos zegt

                11 maart 2018 om 21:04

                @rick-dos: janken

              • RobUSA zegt

                11 maart 2018 om 21:16

                @rick-dos: Meuk is nou niet echt een positieve benadering en like onze POTUS moet ik daar dus ook fel op reageren America First :). En je moet (helaas) gaan toegeven dat de huidige stand van zaken niet in het voordeel uitpakt van de duitse 3, m/rs/amg producten worden zelfs gek gereden door US cars.

              • RobUSA zegt

                11 maart 2018 om 20:58

                @rick-dos: In duitsland word de Mustang heel goed verkocht ten koste van jou zo geliefde merkje hoe zou dat komen denk je ? Omdat duitser graag in meuk rijden ..nope.

              • lincoln zegt

                11 maart 2018 om 21:12

                @robusa:

                Zijn in Duitsland serieus veeeeeeel goedkoper dan NL ..
                1 Europa über alles ..

              • RobUSA zegt

                11 maart 2018 om 21:20

                @lincoln: Zeker ja, 1 Europa maar NL net ff niet met 2 A-4 tjes vol extra belastingen/heffingen.
                Maar wel het beste jongentje uit de klas willen zijn en braaf alles blijven betalen van Brussel wil.

              • lincoln zegt

                11 maart 2018 om 21:23

                @robusa:

                Yep ..
                EU .. de uitbreiding van stichting aap ..
                Wel dierentuin apen .. geen apen die voor zichzelf kunnen zorgen ..

            • RobUSA zegt

              11 maart 2018 om 20:48

              @rick-dos: California heeft maar 7.25 % sales tax en er zijn 4 staten met 0 !!! % sales tax en de meeste schommelen rond de 5 %

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                11 maart 2018 om 20:50

                @robusa: Rob, nogmaals het punt is niet de procenten. Het gaat hier om de invoerheffingen waarvan Trump zegt dat dat het probleem is. Dat is klinkklare onzin.

        • bassx zegt

          11 maart 2018 om 20:32

          @Rick-dos: Mijn beredenering was meer gebaseerd op de prijzen in landen zonder BPM en haalde ik de BTW er ook af, dan nog bleef er een onverklaarbaar groot verschil. Maar het is duidelijk dat jij je huiswerk beter hebt gedaan dan ik dus moet dat verschil deels ergens anders zitten.

          Toch blijf ik erbij dat de importheffing in beide richtingen gelijk moet zijn. 7,5% verschil is niet veel maar ook niet eerlijk. Naar mijn idee is dat wel het onderwerp waar Trump het over had.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            11 maart 2018 om 20:37

            @bassx: als Trump besluit om de heffing gelijk te trekken naar 10% voor iedereen dan denk ik niet dat iemand daar bezwaar tegen kan hebben. Europa steigert nu omdat wij specifiek “gestraft” worden zonder een expliciete reden behalve dan MAGA.

            Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    11 maart 2018 om 11:12

    Ik vrees voor Trump dat zelfs nadat de BMW’s en Mercedesen duurder zijn geworden zijn landgenoten(!) ze gewoon blijven kopen, in plaats van hun eigen inferieure meuk. Misschien moet ‘ie zich eerst eens richten op zijn eigen industrie. Die ijzerboeren daar zouden prima eerlijk de concurrentie met ons aan moeten kunnen.
    Ik mag dan ook hopen dat Europa geen millimeter zwicht voor deze knotsgekke fantast.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 maart 2018 om 11:23

      @trustmeiamanengineer:

      Rutte zal jou beschermen voor dit onheil ..
      Zo is ie .. tot de onderste steen ..

      Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      11 maart 2018 om 11:44

      @trustmeiamanengineer: importheffingen is het middel om de eigen industrie te beschermen en de eigen mensen aan het werk te helpen. Dat had Trump beloofd, en misschien een knotsgek idee voor een politicus, dat doet ie ook.
      Kijk overigens wat wat de EU met de MIP op zonnepanelen gedaan heeft. Dat is exact het zelfde met het zelfde doel.

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      11 maart 2018 om 20:31

      @trustmeiamanengineer: Inferieure meuk zeg je lol … US cars rijden rondjes om de meeste duitse auto’s zijn veel voordeliger/betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud .. slaap zacht maar ohh wacht het plastic in duitse auto’s is idd zachter dat dan weer wel.

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    11 maart 2018 om 11:18

    Echt kut voor de NLers op autoblog.nl die in Amerika een nieuwe Audi gaan kopen ..
    (En dat zijn er serieus veel) ..

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      11 maart 2018 om 12:58

      @lincoln: kunt u zich nader verklaren? Ik zou denken dat autoblog lezers, als ze al een nieuwe auto kopen, dit vooral in NL zouden doen. Of BE.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        11 maart 2018 om 15:12

        @sjonniedeluxe:

        Onzin .. wij zijn allemaal slachtoffers van Trump ..

        Login om te reageren
        • sjonniedeluxe zegt

          11 maart 2018 om 15:53

          @lincoln: ja klopt, maar dat was niet wat ik vroeg ;-)

          Login om te reageren
  5. Silverarrow zegt

    11 maart 2018 om 11:31

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    11 maart 2018 om 11:34

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. rulefollower zegt

    11 maart 2018 om 11:41

    De handelsoorlog tussen VS en EU was er onder Obama ook al. Kijk onder andere maar naar de miljarden boetes, niet alleen in de autoindustrie maar ook in de IT wereld.

    Login om te reageren
  8. geertvn zegt

    11 maart 2018 om 11:49

    Fantastisch dat neoliberale gedachtengoed. Landen concurreren elkaar kapot,drukken hun bevolking in armoede en het geld stapelt zich op in belastingparadijzen!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 maart 2018 om 12:05

      @geertvn:

      Zo zo .. “neoliberaal gedachtegoed” ..
      Werkelijk elke dag is er we ergens een belastingheffing ..

      Login om te reageren
      • geertvn zegt

        11 maart 2018 om 13:50

        @lincoln: ten gevolge van de belastingconcurrentie in de strijd de grote bedrijven bij ons te houden en ja de rekening wordt betaald door jan met de pet. Liberalisme staat voor vrijheid, de vraag is voor wie. Vraag het eens aan de Grieken.

        Login om te reageren
    • BaRa zegt

      11 maart 2018 om 14:01

      @geertvn: niks neoliberaal aan. Invoerheffingen zijn van alle tijden en van alle politieke strekkingen.

      Login om te reageren
      • geertvn zegt

        11 maart 2018 om 14:11

        @BaRa: de verwevenheid van de politiek met het grote kapitaal en bedrijven is dat ook! Wie is vandaag de grote man bij Goldman Sachs?

        Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    11 maart 2018 om 11:49

    Trump gooit een handgranaat in het gesprek, leunt dan rustig achterover om te kijken wat er gebeurt, Fire & Fury .
    Het is een tactiek om de boel in beweging te krijgen.
    En je ziet gelijk hoe anderen reageren.

    Ooit had Australië een meer jarig contract met Japan om kolen te leveren
    Japan wilde het contract ontbinden.
    Waarom, vroeg Australië.
    Omdat, onze cultuur zeiden de Japanners.
    Ok, dan komt er een importban op Japanse auto’s en electronica antwoordden de Australiërs, want onze cultuur.
    De bulkcarriers met kolen bleven varen en varen en varen.

    Login om te reageren
  10. zwannes zegt

    11 maart 2018 om 12:12

    Back to the 30’s

    Login om te reageren
  11. Friez zegt

    11 maart 2018 om 12:13

    Gaat dit misschien zorgen voor Ford Mustangs in NL voor de prijs van een VW Golf? Dat is namelijk de prijsstelling in de VS, zonder al die CO2 tax etc.

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      11 maart 2018 om 15:45

      @friez: nee, zo werkt het niet. Als Nederlander moet je altijd keihard bloeden.

      Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    11 maart 2018 om 12:21

    Er is maar één antwoord op het gedreig en gedrang van iemand als Trump. Isoleren en in zijn eigen soo gaat laten koken. Vooral niet ingaan op zijn spelletjes want geef je een vinger dan verlies je heel je hand.

    Eisen dat milieu eisen van tafel gaan voor Amerikaanse producent. Wie daar op in gaat maakt zichzelf belachelijk. Misschien moeten we maar een betere handelsovereenkomst met Japan en Korea opzetten. Wij helpen hen en zij ons en daarmee zette we de druk op Amerika IPV mee te gaan met de chantage van Trump.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 maart 2018 om 15:09

      @w0o0dy:

      LOL ..
      Zeker geen idee van Japanse Importheffingen ??

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      11 maart 2018 om 20:39

      @w0o0dy: Nope Trump wil gewoon een eerlijker speelveld dat geld voor defensie, importheffingen en klimaat.
      Niet om de VS roepen/huilen als je een probleem hebt en zelf niks investeren in defensie.
      Niet de VS heffingen opleggen en andersom niet.
      Niet de VS alles laten betalen mbt klimaat en China/Afrika uitstel/afstel geven.
      Trump doet het goed tot nu toe niet zomaar alles wat andere hebben opgelegd/verzonnen voor zoete koek aannemen ( zou Rutte vs EU ook eens moeten doen ohh nee de begroting van EU moet omhoog en NL kan gewoon dokken terwijl ze al de grootste netto betaler zijn).

      Login om te reageren
    • geertvn zegt

      11 maart 2018 om 21:43

      @w0o0dy: Trump zal niet koken, zomeer de Amerikaanse bevolking. 1 op 8 (40 000 000) mensen leven in armoede. The American dream…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        11 maart 2018 om 21:46

        @geertvn:

        Gaan ze lekker terug naar Mexico ..

        Login om te reageren
        • geertvn zegt

          11 maart 2018 om 21:57

          @lincoln: Hetzelfde is in Europa aan het gebeuren en nee hier leven maar weinig Mexicanen.Het is vooral de middenklasse die klappen krijgt. Migratie zit er dus voor weinig tussen.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            11 maart 2018 om 22:00

            @geertvn:

            Ja knul .. dat gaat al eeuwen lang zo ..
            Nix nieuws onder de zon ..

            Login om te reageren
  13. poes zegt

    11 maart 2018 om 12:38

    Echt Autoblog, stop gewoon met dit soort idiote berichten. Het maakt jullie enkel belachelijk.

    -edit: wellicht een idee om eens te stoppen met de zure reacties-

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      11 maart 2018 om 20:51

      @poes: Het art had idd veel beter geweest als het ook had vermeld wat de VS al die jaren heeft moeten betalen aan heffingen en extra belastingen, dat zou ik nou zelf moeten opzoeken en daar heb ik net geen zin in.

      Login om te reageren
      • boxergt zegt

        11 maart 2018 om 23:20

        @RobUSA: en @poes dan hadden ze geen AutoBLOG geheten ;-)

        Login om te reageren
  14. peterv zegt

    11 maart 2018 om 12:50

    Blijft wel een feit waarom Trump Audi niet noemt.

    Login om te reageren
  15. prop zegt

    11 maart 2018 om 12:50

    Wat een schandalig naar clickbait artikel… je voelt je gewoon genaaid als je dit leest.

    Ps. los van automotive. Trump wil enkel met gelijke maatregelen terugslaan naar Europa.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 maart 2018 om 13:43

      @prop: want welke absurde import heffingen hebben wij op Amerikaanse auto’s? Dat Amerikaanse auto’s hier zo duur zijn heeft te maken met dat ze zo ontzettend onzuinig zijn, want ze worden naar dezelfde regels belast als Japanse en Europese auto’s.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        11 maart 2018 om 14:32

        Als je zelf wat gaat halen in ‘Murica (van minder dan 30 jaar oud) betaal je eerst 10 procent invoerrechten en daarna nog de 21 procent BTW over het volledige bedrag heen.

        Login om te reageren
        • seicilindri zegt

          12 maart 2018 om 10:43

          @jaapiyo: Als je wat gaat halen uit Nederland, Duitsland of waar dan ook, betaal je die 21% ook dus wat heeft dat ermee te maken ?

          Login om te reageren
    • BaRa zegt

      11 maart 2018 om 14:04

      @prop: neen, Trump probeert z’n kiezers tevreden te houden. Met economie heeft dat allemaal weinig te maken.

      Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    11 maart 2018 om 21:08

    Verdict ..

    Dan kost zo een kut Audi straks 700 euro meer in Amerika ..
    (10.000 euro minder dan in NL) ..

    Nou nou nou .. wat zielig voor die Amerikanen ..
    De wereld vergaat sinds Brexit weer eens een keertje ..

    Altijd lachen op autoblog.nl ..

    Login om te reageren
  17. jerome78 zegt

    31 mei 2018 om 19:59

    Trump lijkt helemaal geen verstand van auto’s te hebben anders werden de Duitse autofabrikanten helemaal niet afgekraakt.Die rommel uit Detroit is de grootste troep op autogebied.Waarom
    A.Zeer slechte afwerking
    B.zeer slechte botsveiligheid
    C.Hoge CO2 uitstoot
    D.Hoog brandstofgebruik
    E.Er wordt hier nog meer gesjoemeld dan in Duitsland reken maar

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North