• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen heeft zijn twijfels over GP in Assen

Auteur: jaapiyo, gepost 11 maart 2018 om 11:59 – 36 Reacties

MV33


Max denkt wel dat het zou kunnen, maar…

Zoals collega @ikschrijfookoverautos je onlangs vertelde heeft TT-circuit voorzitter Arjan Bos grootse plannen. Nu de baan de Grade-1 licentie veiliggesteld heeft, wil hij de F1 naar Drenthe halen en liefst snel. In 2020 of 2021 moet het circus al neerstrijken op de baan als het aan hem ligt. Arjan loopt wel een beetje hard van stapel, want hoewel we de uitkomst als voorzichtig op durven tekenen, loopt het onderzoek naar de haalbaarheid van een Grand Prix op het circuit nog. De bevindingen worden deze maand verwacht.

Maar hoe zit het eigenlijk met de mening van de man waar alle gekte om begonnen is? Eerder gaf MV33 aan dat hij behoorlijk positief was over een mogelijke Grand Prix op Zandvoort. De enige struikelblokken die hij voorzag is dat het circuit wat aanpassingen moet ondergaan en dat er een grote zak geld nodig is. In het geval van Assen zegt hij tegen…bíjna krek hetzelfde!

Het is even afwachten. Ik heb echt geen idee. Het zal natuurlijk veel geld kosten om zoiets te organiseren. En ik weet niet waar dat geld vandaan moet komen. Maar we zien het wel als het zover is. Ik denk dat er wel een paar aanpassingen moeten gebeuren, ook voor het inhalen. Volgens mij is het circuit meer voor de MotoGP gebouwd. Maar er staan meer banen op de kalender die niet ideaal zijn.

Als we echter een beetje door de regels door lezen was Max íets positiever over Zandvoort. Maar je moet altijd voorzichtig zijn met dat soort interpretaties. Dus kijk, vergelijk en trek je eigen conclusies:

We have a historic track, Zandvoort. I think it’s definitely capable of doing it, with some changes of course to the pit building and a bit more space around it. But it’s a lot of money which needs to be involved to be able to get the event started. I think it’s still a bit early, but I think it would be great to have it. For sure.

Waar de Grand Prix ook gehouden wordt (mits dat gebeurt), Max mijmert alvast weg bij het zien van de oranje zee naast de baan. In België, Oostenrijk en vanaf dit jaar ook Engeland en Duitsland heeft de Nederlander al zijn eigen tribunes, maar bij de Nederlandse Grand Prix zal dat niet nodig zijn:

Als er een Nederlandse Grand Prix komt, dan wordt het helemaal een gekkenhuis. Dan is het één en al oranje. Daar hoef je dan geen speciale tribune voor neer te zetten!

MAX VERSTAPPEN WINT DE GRAND PRIX VAN NEDERLAND!!1! Sorry, ik kon het niet laten. Voelt goed. En doorrrrr.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
  • F1 op Assen of Zandvoort? Waarom niet gewoon allebei!
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk
  • Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

assen, circuit, Formule 1, Max Verstappen, Racing, zandvoort

Vorig bericht: « Trump gooit schaduw op Audi tijdens import speech
Volgend bericht: Dit zijn de tien meest waardevolle automerken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick-dos zegt

    11 maart 2018 om 12:02

    Liever Assen dan Zandvoort.

    Login om te reageren
    • e90320d208pk zegt

      11 maart 2018 om 12:13

      @Rick-dos: Zandvoort is meer F1stijl, Assen is een (in mijn ogen) te makkelijk F1circuit. Easy corners en veel overzicht.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 maart 2018 om 12:25

        @e90320d208pk: Persoonlijk vind ik Zandvoort een troosteloos circuit. Ik vind juist Assen meer de internationale allure hebben. Daarnaast laat Assen elk jaar weer zien hoe je een gp op internationale niveau moet organiseren.

        Op het gebied van racen denk ik, maar dat moet maar blijken, dat het ook goed zit. Ik krijg qua layout een beetje Silverstone gevoel er bij.

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          11 maart 2018 om 12:33

          @Rick-dos: Alle internationale racehelden zijn lyrisch over de lay-out van het circuit van Zandvoort, mooie niveau verschillen, een bocht als het Scheivlak is er een welke je op het vlakke Assen niet zult aantreffen.Ik heb op beide circuits mogen rijden en eerlijk gezegd na een dagje sturen op Assen heb ik het wel gehad , Zandvoort blijft altijd uitdagend.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            11 maart 2018 om 13:45

            @toniominestrone: klopt, een dagje Assen is goed te doen. Zandvoort op tijd voor de race bereiken blijft een uitdaging.

            Login om te reageren
            • toniominestrone zegt

              11 maart 2018 om 14:54

              @mashell: dooddoener

              Login om te reageren
            • Joel_D zegt

              11 maart 2018 om 17:45

              @mashell: nee hoor. Kwartiertje fietsen voor mij. ;)

              Login om te reageren
    • HZW zegt

      11 maart 2018 om 14:01

      @rick-dos: Absoluut, Zandvoort is dramatische voor F1, dat wordt een rijdende optocht met bijna geen inhaal mogelijkheden, alles zit zo kort op elkaar dat inhalen zo goed als onmogelijk is met de snelheid van de huidige F1.

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      11 maart 2018 om 16:06

      @Rick-dos: Assen is in vergelijking met Zandvoort echt ruk om te rijden. Zandvoort vind ik met Scheivlak vele malen mooier om te rijden. Assen heeft ook wel leuke stukken maar ik vind het minder.

      Hoe dan ook: ik zie het niet gebeuren op beide circuits.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 maart 2018 om 16:16

        @stephane8200: ik ben bang zoals @HZW terecht opmerkt dat het Zandvoort circuit niet echt berekend is op het huidige F1 waardoor het idd meer een optocht wordt dan dat er geraced wordt.

        Als je het me een jaar geleden had gevraagd onder Bernie zou ik het ook niet zo gauw zien gebeuren. Echter met alle tam tam van afgelopen maanden ben ik er voorzichtig optimistisch over geworden.

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          11 maart 2018 om 16:30

          @Rick-dos: ben ik met je eens. Zowel het circuit (te smal, weinig run off), de pitstraat (te klein) als de toevoer-wegen er omheen zijn niet optimaal.

          Login om te reageren
  2. harrie zegt

    11 maart 2018 om 12:12

    Assen mag misschien praktischer zijn, Zandvoort heeft toch wel wat meer allure dan dat troosteloze Assen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 maart 2018 om 13:47

      @harrie: we hebben nog heel wat klimaatverandering te gaan voordat Zandvoort ook maar iets van alure heeft.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        11 maart 2018 om 14:55

        @mashell: ken uw klassiekers.

        Login om te reageren
    • henrikt zegt

      11 maart 2018 om 16:57

      @harrie: Naja weet niet wat bekender is, formule 1 jaren geleden. Of al voor jaar en dag MotoGP organiseren wat elkaar weer lukt!

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      12 maart 2018 om 11:07

      @harrie: Alure? Omdat er vroeger F1 auto’s hebben gereden en omdat het zo mooi naast de kust ligt?
      Verder is er niks: het is gewoon een betonnen bende met een stippie van 2 meter excuus gras aan de zijkant. Het is veel te smal.
      En op de snelheid + aero van F1 auto’s, moet je mazzel hebben als ze het af en toe een keer bij de Tarzan proberen om in te halen. Maw: zelfs op de Hungaroring zijn meer inhaalmogelijkheden. Zandvoort zal dan gewoon een Alure-optocht zijn met 100000 tokkies op de te bouwen tribunes; bij 15 graden en bewolking.

      Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    11 maart 2018 om 12:16

    Zandvoort heeft de naam en faam, maar het is echt een logistiek drama om er te komen.

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    11 maart 2018 om 12:17

    Schitterende topicfoto….

    Mooie fotoshop weer Jaapiyo!

    Login om te reageren
  5. Alpinaa zegt

    11 maart 2018 om 12:20

    Ik pleit ervoor om géén Nederlandse Grand Prix te organiseren. Gaat te veel geld kosten om Zandvoort geschikt te maken (en heeft dan nog zijn beperkingen in de vorm van geluidsbeperkingen en infrastructuur) en Assen mist de allure en uitdaging van een autosport circuit. Bovendien zal het de doodsteek zijn voor Spa Franchorchamps. En laten we eerlijk zijn, dat is een geweldig circuit in een fantastische omgeving en prima bereikbaar voor de meeste Nederlanders. Als we daar nou eens geld in de infrastructuur steken, dan hoeven we wat mij betreft geen Nederlandse GP te hebben.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      11 maart 2018 om 14:08

      @alpinaa: Je kan ook overwegen om de “Dutch F1 GP” op Spa te houden en het dan jaar om jaar te doen met de Belgian F1 GP.
      Zandvoort is na de baanaanpassing geen Zandvoort meer.

      Login om te reageren
      • hassani zegt

        11 maart 2018 om 17:31

        @HZW: banaanpassing

        Login om te reageren
  6. jaspervdwinden zegt

    11 maart 2018 om 12:25

    Doe maar Zandvoort. Kunnen we op het fietsie heen. ??

    Login om te reageren
  7. granlusso zegt

    11 maart 2018 om 12:36

    Ik heb totaal geen behoefte aan een F1-circuit in Nederland. Ik heb het idee dat emotie de overhand heeft in deze besluitprocessen en dat langetermijndoelen er minder toe doen.

    De winstgevendheid zal best bekeken zijn, maar ik heb het idee dat het na tien jaar gewoon doodbloed.

    Login om te reageren
  8. VeniVidiVici zegt

    11 maart 2018 om 12:45

    Ach, natuurlijk is Max in de media over beide circuits positief (iets met PR afdelingen happy houden). Ik denk alleen dat hij pas echt zijn gedachten erover los laat in privé familie/vrienden sfeer met een biertje in de hand.

    Login om te reageren
  9. cloverleaf zegt

    11 maart 2018 om 13:23

    Zit Jumbo topman, en tevens sponsor van Max, niet in kamp Zandvoort?

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    11 maart 2018 om 13:57

    Wat weet zo’n coureur nog over een grand prix organiseren?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      11 maart 2018 om 15:07

      @mashell: dat er veel geld voor nodig is.

      Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    11 maart 2018 om 15:14

    Met een gran prix komt er tenminste geld binnen ..

    Gun maar aan een derde wereld land dus ..

    Login om te reageren
    • victornator95 zegt

      12 maart 2018 om 05:48

      @lincoln: Verhaaltje Olympische spelen. Misschien kunnen we zelfs een halve achtbaan bouwen op Zandvoort

      Login om te reageren
  12. gertjano zegt

    11 maart 2018 om 15:55

    De koptitel is wel erg sensatie berust want op https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/363146/verstappen-denkt-dat-assen-geschikt-kan-zijn-voor-f1/ word toch een ander beeld geschept. Enige context was op zijn plaats geweest.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      11 maart 2018 om 17:25

      @gertjano: de context zijn de woorden die Max heeft gezegd, ook eerder ivm de race in Zandvoort. Je kan net zo goed zeggen dat de titel van GPupdate op sensatie belust is. Zij interpreteren de woorden van Max kennelijk wat anders dan ik.

      Login om te reageren
      • gertjano zegt

        11 maart 2018 om 17:36

        @jaapiyo: Klopt het is ook geen aanval maar meer het brede plaatje zien. Zandvoort is voorlopig nog niet klaar voor een GP. Infrastructuur, faciliteiten op het circuit, verouderde pitstraat (alsmede overige gebouwen) zijn maar een paar voorbeelden waardoor er nog behoorlijk wat werk is te verzetten op Zandvoort los van het feit dat er minimaal een paar investeerders met een beste zak geld moeten komen om het levensvatbaar te maken. Vanuit historisch oogpunt heb ik het liefst Zandvoort ook i.v.m. de ligging/omgeving van het circuit waardoor je een unieke sfeer krijgt. Mijn gevoel zegt eerst Assen als GP voor X zoveel jaar en als Zandvoort er klaar voor is dat het stokje overgedragen word.

        Login om te reageren
  13. barry355gtb zegt

    11 maart 2018 om 15:58

    Assen heeft geen logistieke nightmare tegen en Zandvoort absoluut wel. Bovendien is Zandvoort al een drama met 25.000 gasten laat staan 50.000 gasten. Assen heeft wel 100.000 gasten in een Motogp race. Dan is zandvoort absoluut niet zo leuk en een blamage voor de rest. Het zal jullie niet verbazen, dat het weer 25 jaar gaat duren om te beslissen of en hoe de overheid gaat bijdragen in het geheel. Drama dit, die Belgische GP in Spa kan toch nog steeds een mooie alternatief zijn?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      12 maart 2018 om 11:09

      @barry355gtb: maar die 100000 gasten komen bijna allemaal op hun brommer. 100000 tokkies in hun Astra zal een groter probleem worden.

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        12 maart 2018 om 14:15

        @gregorius: ik ben wel elk jaar aanwezig en die ervaring heb ik niet zo ervaren, meer dan de helft van de gasten komen met de auto..

        Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    12 maart 2018 om 11:09

    Als ik zo de reacties van Max lees: voor mij hoeven jullie t niet te doen. Maar doe vooral je best hoor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North