• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specs

Auteur: jaapiyo, gepost 6 mei 2016 om 20:24 – 28 Reacties

Afbeelding Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specsAfbeelding Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specsAfbeelding Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specsAfbeelding Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specsAfbeelding Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specsAfbeelding Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specsAfbeelding Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specsAfbeelding Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specs

VOS-9X
De Duitse tuner VOS Performance heeft zich vergrepen aan de Ferrari 488 GTB. Het resultaat is crazy like a fox.

Nu Ferrari is overgestapt van de briljante atmosferische V8 naar een turbogeblazen variant, is het voor chipboeren natuurlijk een peulenschil om het vermogen eens flink op te voeren. VOS Performance volgt het goede voorbeeld van xXx Performance en laat de schoepenwielen zo heftig draaien dat de 3.9 liter grote V8 het tot 900 pk en 1.230 Nm schopt. Niet Project X, maar Project 9X noemen ze deze creatie.

De cijfers komen behoorlijk dicht bij die van Ferrari’s LaFerrari in de buurt. Die laatste heeft weliswaar 963 pk, maar moet het doen met ‘slechts’ 900 Nm koppel.

We vermoeden dat ‘de Laffe’ de creatie van VOS alsnog wel alle hoeken van het circuit kan laten zien, bijvoorbeeld dankzij de het koppel dat de elektromotor levert vanaf nul toeren per minuut. Voordat de turbo’s een beetje lekker meeblazen in de 488 heeft de topper van het merk uit Maranello waarschijnlijk al een voorsprong genomen. Met je opgefokte instap-rari, die ook nog eens 40 kilogram lichter is dan haar supersnelle zus, moet je echter minimaal in de achteruitkijkspiegel zichtbaar kunnen blijven. En dat, naar we aannemen, voor aanzienlijk minder geld.

Het uiterlijk is redelijk subtiel aangepakt, hoewel de tacky spoilert achterop er wat mij betreft meteen afgesloopt zou mogen worden. Ook de 21″ wielen van Loma zullen niet iedereen kunnen bekoren. Het obligate Akrapovic-uitlaatje daarentegen mag blijven.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Video - het geluid van de Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Akrapovic, Ferrari, gtb, tuning

Vorig bericht: « Wegverkeer veroorzaakt maar 10,6% van broeikasgas
Volgend bericht: Trackguide: dit moet je weten over Nürburgring Nordschleife »

Lees Interacties

Reacties

  1. jordip zegt

    6 mei 2016 om 20:27

    Ben altijd wel benieuwd hoe lang zulke blokken meegaan met zulke vermogens waar ze niet voor gemaakt zijn. En is de instap-rari niet de california T?

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      6 mei 2016 om 21:24

      @jordip: kort, maar dat geldt bij een standaard Ferrari volgens mij ook voor zowat alle onderdelen…

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        6 mei 2016 om 22:40

        @punicaoase: valt wel mee, je krijgt er zonder gekheid 7 jaar garantie op (mits je de auto niet aanpast, zelfs een andere uitlaat mag niet).

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          6 mei 2016 om 22:41

          @racerx: of 100.000km

          Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          7 mei 2016 om 01:52

          @racerx: 7 jaar genuine maintenance, geen 7 jaar garantie…

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            8 mei 2016 om 01:24

            @boomhauwer: ach, onderdelen die niet kapot zouden mogen gaan hoef je niet te betalen. Gewoon een vorm van garantie dus.

            Login om te reageren
    • Ozan zegt

      7 mei 2016 om 00:36

      @jordip: niet alleen de blokken, vaak kunnen de versnellingsbakken een extreme toename in koppel ook totaal niet waarderen.

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 mei 2016 om 09:23

      @jordip: zolang dit soort auto’s vaak maar 2000km per jaar rijden boeit dat ook niet zo heel erg denk ik.

      Login om te reageren
  2. bramterheerdt zegt

    6 mei 2016 om 20:30

    Als ik het geld had!, iets andere achter spoiler en iets minder van dat half zichtbare carbon en hij zou in mn garage staan

    Login om te reageren
  3. murica zegt

    6 mei 2016 om 20:34

    Nu vind ik hem er niet raar uitzien:)

    Login om te reageren
  4. biohazardracer zegt

    6 mei 2016 om 20:40

    Hij ziet er lekker uit zo ?

    Login om te reageren
  5. spykerboy zegt

    6 mei 2016 om 20:42

    Blijf het zonde vinden dat ze nu ook bij Ferrari zijn over gegaan naar turbo motoren ipv N/A motoren (zoals het in mijn optiek hoort in sportautos)

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 mei 2016 om 09:24

      @spykerboy: deels eens maar als je er uit wordt gereden door turbomotoren dan moet je wel denk ik. Plus atmosferisch is leuk maar tov turbo’s voelt het soms toch wat sloom…

      Login om te reageren
      • jorden zegt

        7 mei 2016 om 09:31

        @stfu: Ferrari had er schijt aan moeten dat de concurrentie op turbo’s over ging. Langzamer of niet.

        Login om te reageren
  6. oranje123456789 zegt

    6 mei 2016 om 20:51

    I want sound :p

    Login om te reageren
    • NiNja zegt

      6 mei 2016 om 20:56

      @oranje123456789: VROOOOM, ptssss, VROOOOM, ptssssss enz. want turbo.

      Login om te reageren
      • oranje123456789 zegt

        6 mei 2016 om 21:04

        @NiNja: pfffiiewwww! Brrrr pfieeuwww

        Login om te reageren
        • r32turbo zegt

          6 mei 2016 om 21:27

          @oranje123456789: ben je verkouden jongen?

          Login om te reageren
          • oranje123456789 zegt

            6 mei 2016 om 21:32

            @r32turbo: amandelen net verwijderd, stukje erger …

            Login om te reageren
  7. gerjan zegt

    6 mei 2016 om 20:54

    Laat hem maar snel gas geven. Zo dat hij snel uit mijn netvlies verdwijnt

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    6 mei 2016 om 20:57

    Een mooie sleeper?

    Login om te reageren
  9. Kvgorp zegt

    6 mei 2016 om 21:24

    2 jaar wachten op je 488 en dan naar de eerste hobby Bob brengen voor 2 keer zo veel vermogen en 0 garantie. In ieder geval niet meer van Ferrari.

    Login om te reageren
    • blaze3027 zegt

      7 mei 2016 om 05:10

      @kvgorp: vos performance is een hobby Bob?

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        7 mei 2016 om 08:06

        @blaze3027: bij wijze van.

        Login om te reageren
  10. benvan zegt

    6 mei 2016 om 22:41

    Damn! Klopt langs kanten!! Mijn favoriete chiptuner is br-perfomance, omdat ik er vertrouwen in heb dat die gasten mappen binnen de veilige marge (blijft relatief).
    Zij brengen de 488 naar 720pk en 850nm. Dat lijkt me een hele hoop gezonder.

    Login om te reageren
  11. pinut187 zegt

    7 mei 2016 om 08:26

    Vind die velgen hem juist goed staan.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    7 mei 2016 om 08:40

    Hij ziet er ook nog eens een stuk beter uit. Veel mooier dan de Laffe Arie.

    Login om te reageren
  13. martijn11 zegt

    7 mei 2016 om 11:58

    Één keer gas geven en je hebt hem tegen de boom

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North