Tuner maakt een 488 met LaFerrari-achtige specs

Auteur: , 28 Reacties

De Duitse tuner VOS Performance heeft zich vergrepen aan de Ferrari 488 GTB. Het resultaat is crazy like a fox.

Nu Ferrari is overgestapt van de briljante atmosferische V8 naar een turbogeblazen variant, is het voor chipboeren natuurlijk een peulenschil om het vermogen eens flink op te voeren. VOS Performance volgt het goede voorbeeld van xXx Performance en laat de schoepenwielen zo heftig draaien dat de 3.9 liter grote V8 het tot 900 pk en 1.230 Nm schopt. Niet Project X, maar Project 9X noemen ze deze creatie.

De cijfers komen behoorlijk dicht bij die van Ferrari’s LaFerrari in de buurt. Die laatste heeft weliswaar 963 pk, maar moet het doen met ‘slechts’ 900 Nm koppel.

We vermoeden dat ‘de Laffe’ de creatie van VOS alsnog wel alle hoeken van het circuit kan laten zien, bijvoorbeeld dankzij de het koppel dat de elektromotor levert vanaf nul toeren per minuut. Voordat de turbo’s een beetje lekker meeblazen in de 488 heeft de topper van het merk uit Maranello waarschijnlijk al een voorsprong genomen. Met je opgefokte instap-rari, die ook nog eens 40 kilogram lichter is dan haar supersnelle zus, moet je echter minimaal in de achteruitkijkspiegel zichtbaar kunnen blijven. En dat, naar we aannemen, voor aanzienlijk minder geld.

Het uiterlijk is redelijk subtiel aangepakt, hoewel de tacky spoilert achterop er wat mij betreft meteen afgesloopt zou mogen worden. Ook de 21″ wielen van Loma zullen niet iedereen kunnen bekoren. Het obligate Akrapovic-uitlaatje daarentegen mag blijven.



28 reacties

Ben altijd wel benieuwd hoe lang zulke blokken meegaan met zulke vermogens waar ze niet voor gemaakt zijn. En is de instap-rari niet de california T?
@jordip: kort, maar dat geldt bij een standaard Ferrari volgens mij ook voor zowat alle onderdelen…
@punicaoase: valt wel mee, je krijgt er zonder gekheid 7 jaar garantie op (mits je de auto niet aanpast, zelfs een andere uitlaat mag niet).
@racerx: of 100.000km
@racerx: 7 jaar genuine maintenance, geen 7 jaar garantie…
@boomhauwer: ach, onderdelen die niet kapot zouden mogen gaan hoef je niet te betalen. Gewoon een vorm van garantie dus.
@jordip: niet alleen de blokken, vaak kunnen de versnellingsbakken een extreme toename in koppel ook totaal niet waarderen.
@jordip: zolang dit soort auto’s vaak maar 2000km per jaar rijden boeit dat ook niet zo heel erg denk ik.
Als ik het geld had!, iets andere achter spoiler en iets minder van dat half zichtbare carbon en hij zou in mn garage staan
Nu vind ik hem er niet raar uitzien:)
Hij ziet er lekker uit zo 👌
Blijf het zonde vinden dat ze nu ook bij Ferrari zijn over gegaan naar turbo motoren ipv N/A motoren (zoals het in mijn optiek hoort in sportautos)
@spykerboy: deels eens maar als je er uit wordt gereden door turbomotoren dan moet je wel denk ik. Plus atmosferisch is leuk maar tov turbo’s voelt het soms toch wat sloom…
@stfu: Ferrari had er schijt aan moeten dat de concurrentie op turbo’s over ging. Langzamer of niet.
I want sound :p
@oranje123456789: VROOOOM, ptssss, VROOOOM, ptssssss enz. want turbo.
@NiNja: pfffiiewwww! Brrrr pfieeuwww
@oranje123456789: ben je verkouden jongen?
@r32turbo: amandelen net verwijderd, stukje erger …
Laat hem maar snel gas geven. Zo dat hij snel uit mijn netvlies verdwijnt
Een mooie sleeper😉
2 jaar wachten op je 488 en dan naar de eerste hobby Bob brengen voor 2 keer zo veel vermogen en 0 garantie. In ieder geval niet meer van Ferrari.
@kvgorp: vos performance is een hobby Bob?
@blaze3027: bij wijze van.
Damn! Klopt langs kanten!! Mijn favoriete chiptuner is br-perfomance, omdat ik er vertrouwen in heb dat die gasten mappen binnen de veilige marge (blijft relatief).
Zij brengen de 488 naar 720pk en 850nm. Dat lijkt me een hele hoop gezonder.
Vind die velgen hem juist goed staan.
Hij ziet er ook nog eens een stuk beter uit. Veel mooier dan de Laffe Arie.
Één keer gas geven en je hebt hem tegen de boom

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).