• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tuning done right: Ferrari 348 LM

Auteur: Dizono, gepost 25 februari 2017 om 09:23 – 23 Reacties

Afbeelding Tuning done right: Ferrari 348 LMAfbeelding Tuning done right: Ferrari 348 LMAfbeelding Tuning done right: Ferrari 348 LMAfbeelding Tuning done right: Ferrari 348 LMAfbeelding Tuning done right: Ferrari 348 LMAfbeelding Tuning done right: Ferrari 348 LMAfbeelding Tuning done right: Ferrari 348 LMAfbeelding Tuning done right: Ferrari 348 LM

Ferrari 348 LM
Vergeet al die nieuwerwetse turborommel uit Maranello, dit is de Ferrari die je wilt.

Tuning. Ooit het domein van genieën als Carlo Abarth, de gebroeders Giannini en Jean Rédélé. Zij pakten de auto’s van het volk, trokken de gehele motor uit elkaar en bouwden die weer op met grotere cilinders, dikkere carburateurs en schroefden en passant de compressie nog iets op. Tegenwoordig pakken tuners een dikke Audi met dubbele turbo’s, passen de software aan, bestellen een kant-en-klaar uitlaatsysteem bij Akrapovic, bellen Vossen of HRE voor een setje wielen en klaar is de creatie.

De nadruk bij tuning is steeds meer op uiterlijke verfraaiing en indrukwekkende cijfers komen te liggen, waarbij het ultieme doel -namelijk een zo snel mogelijke auto bouwen- uit het oog verloren lijkt. Des te fijner is het om af en toe tegen pareltjes aan te lopen die nog volgens de klassieke leer zijn getuned.

Deze 348TB werd al vroeg in zijn leven onder handen genomen door de Japanse tuner Iding Power, al is het niet helemaal duidelijk wat er nog van hun modificaties over is. Een volgende eigenaar besloot het project een stapje verder te nemen door het blok af te leveren bij Tomei Engine. Deze Japanse motorenspecialist heeft vrijwel elk bewegend onderdeel van de motor aangepast dan wel vervangen voor beter materiaal en tegelijk het slagvolume van 3,4 naar 3,7 liter vergroot. Goed voor 400 tot 420 pk en dat zonder turbo’s!

Ook de rest van de auto is onder handen genomen, waarbij de meeste aanpassingen maar één doel dienen: zo hard mogelijk gaan op het circuit. Het onderstel ging volledig op de schop, de standaard wielen zijn vervangen door lichte magnesium exemplaren en de weinig aerodynamische klapkoplampen zijn vervangen door geïntegreerde units met ogenschijnlijk dezelfde lampen die ook de F40 en Alfa Romeo SZ sieren. Alleen de modernere ronde achterlichten lijken geen ander doel te dienen dan de auto te verfraaien, maar het is ze vergeven. Al is het maar omdat ze diverse onderdelen bij Ferrari’s racespecialist Michelotto bestelden, waaronder lichte ruiten van acryl en deuren van carbon. Die -net als bij de legendarische F40- van binnenuit te openen zijn met een koordje.

De auto staat momenteel in Japan te koop bij Bingo Sports voor een niet gespecificeerd bedrag.

Ook interessant!

  • DMC Ferrari Roma
    DMC Ferrari Roma is net dat tandje agressiever
  • Ferrari Portofino Mansory
    Mansory pakt de Ferrari Portofino aan
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

348, 348-tb, Ferrari, japan, occasion, Racing, rood, tuning

Vorig bericht: « Geneefse stagiair lekt dikke conceptcar Peugeot
Volgend bericht: 850 pk in een open Brabus: je weet dat je het wilt »

Lees Interacties

Reacties

  1. ArnoldH zegt

    25 februari 2017 om 09:27

    1 puntje van kritiek. De popup koplampen hadden moeten blijven zitten. Verder vind ik het erg geslaagd

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      25 februari 2017 om 10:28

      @arnoldh: de F40 LM had ook geen popup lampen.

      Login om te reageren
      • ArnoldH zegt

        25 februari 2017 om 12:52

        @boomhauwer: klopt. Maar daar vind ik het ook afbreuk doen aan de auto

        Login om te reageren
    • horza zegt

      25 februari 2017 om 10:45

      @arnoldh: helemaal mee eens!

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      25 februari 2017 om 12:52

      @arnoldh: niet met je eens, ik vind dit erg mooi staan!

      Login om te reageren
  2. Vanquish zegt

    25 februari 2017 om 09:32

    Bijna wekelijks nieuws van bingo sports, ik heb er geen spijt van dat ik daar eens ben binnengelopen!

    Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    25 februari 2017 om 09:47

    Dat is nog eens lekker wakker worden met deze pornobak!

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    25 februari 2017 om 09:53

    Mooi hoor. Wel de velgen even goud spuiten.

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      25 februari 2017 om 10:52

      @dutchdriftking: eerlijk gezegd prefereer ik de lichtmetalen kleur.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        25 februari 2017 om 11:18

        @dunhozzie: onder een rode auto vind ik goud vaak wel mooi staan.

        Login om te reageren
  5. kaeser zegt

    25 februari 2017 om 10:03

    Een rode lijn langs de velgrand en hij is af! Heerlijk…

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    25 februari 2017 om 10:27

    Ferrari Tuning done right = Ferrari tune not done at all.
    Als ik een Japans betrouwbare auto wil met de looks van een Ferrari dan koop ik wel een Toyota MR2.

    Login om te reageren
  7. sportevo zegt

    25 februari 2017 om 10:27

    Nee, niets met de velgen doen. Ziet er prachtig uit op het circuit.

    Login om te reageren
  8. misterdrogba zegt

    25 februari 2017 om 11:19

    Oke het is een circuitwagen maar zo’n sleepoog kan toch wat subtieler verwerkt worden toch..

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      25 februari 2017 om 12:54

      @misterdrogba: voor op circuit moet een sleepoog goed zichtbaar zijn

      Login om te reageren
  9. poursuivant zegt

    25 februari 2017 om 11:39

    Een dubbele H in een Ferrari en je hebt me. Meer hoeft niet.

    Login om te reageren
  10. ponnie zegt

    25 februari 2017 om 13:23

    De achterlichten zijn ook niet voor de mooi gedaan, dit is voor betere koeling.

    Login om te reageren
  11. drdre1 zegt

    25 februari 2017 om 13:59

    Doe me een beetje denken aan Koenig tuning uit de jaren 80/90? De Ferrari Testarossa had soortgelijke wijzigingen. Ik houd er niet echt van, auto is mooi van zichzelf deze tuning en ziet er te Japans uit.

    Login om te reageren
  12. c350cdi zegt

    25 februari 2017 om 14:18

    Erg mooi gedaan.
    Zou er zeker rondjes mee rijden op het circuit.
    Klinkt ook vast erg goed.

    Login om te reageren
  13. martijn11 zegt

    25 februari 2017 om 17:21

    Met het tokkiegehalte zit het wel goed

    Login om te reageren
  14. mynameisjeroen zegt

    25 februari 2017 om 19:13

    De standaard 348 is al een plaatje om te zien, maar deze ligt ook wel erg lekker op het netvlies.

    Login om te reageren
  15. Gulli zegt

    26 februari 2017 om 09:18

    Japanners die een Ferrari niet compleet verkrachten! Nu al pluspunten

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    26 februari 2017 om 13:08

    Wat een plaatje!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North