• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tweede generatie Amarok groeit, V6 blijft

Auteur: willeme, gepost 26 april 2022 om 14:05 – 7 Reacties

tweede generatie Amarok

De tweede generatie Amarok is zo goed als klaar.

Nu Volkswagen en Ford al een tijdje innig samenwerken op het gebied van elektrische auto’s en bedrijfswagens, kunnen we de eerste resultaten verwelkomen. Voor vandaag hebben we de Volkswagen Amarok voor je.

De auto van Volkswagen Nutzfahrzeuge is nog niet helemaal officieel onthuld, maar wel bijna. Alsof een exotische danseres enkel nog haar handschoenen aan heeft.

tweede generatie Amarok

Tweede generatie Amarok

Heel kort door de bocht genomen is de tweede generatie Amarok een VW-versie van de nieuwe Ford Ranger, maar dan met een Volkswagen-logo. Zeker met bedrijfswagens zien we dat sommige modellen echt alleen qua naam en logo schelen. Dat zal met de Ranger en deze nieuwe Volkswagen pick-up niet het geval zijn.

tweede generatie Amarok
tweede generatie Amarok
tweede generatie Amarok
tweede generatie Amarok

Volgens Volkswagen zullen de ‘hardpoints’ en de ‘greenhouse’ identiek zijn. De greenhouse is de combinatie van stijlen, ruiten en dak. De Amarok krijgt dus wel een eigen gezicht én een uniek interieur.

T6-platform

De basis is het opgewaardeerde T6-platform van Ford. De Amarok zal dus op een ladderchassis komen te staan. De nieuwe Amarok is 5,350 meter lang met een wielbasis van 3,22 meter. De breedte is 1,91 meter en het gevaarte is 1,88 meter hoog.

tweede generatie Amarok
tweede generatie Amarok
tweede generatie Amarok
tweede generatie Amarok

De Amarok is bedoeld als een echt werkpaard, niet een crossover met extra bodemspeling. Zo zijn de aanloophoeken voor en achter groter, dankzij een kleinere overhang. Het laadvermogen is namelijk gestegen naar 1.200 kg en je mag er nu 3.500 kilogram mee trekken.

tweede generatie Amarok

Werkpaard

Dat de tweede generatie Amarok een werkpaard is, wil niet zeggen dat je er geen gaaf apparaat van kan maken. Standaard kan de Amarik functioneel zijn, maar er zijn zat leuke opties mogelijk. Wat te denken van 21 inch-wielen, een Harman Kardon-installatie of LED-koplampen. Er komen vijf uitvoeringen: Basis, Life Style, Panamericana en Aventura.

tweede generatie Amarok
tweede generatie Amarok
tweede generatie Amarok
tweede generatie Amarok

Qua techniek is er veel gelijk aan de Ranger, maar de V6 TDI maakt zijn comeback. De auto zal gebouwd gaan worden in Zuid-Afrika. De nieuwe Amarok lost de oude nog niet helemaal af. Deze zal namelijk nog in Argentinië in productie blijven voor de lokale markt. Tot op heden zijn er 830.000 Amaroks gebouwd.

Meer lezen? Dit zijn de duurste nieuwe auto’s van NL met een handbak!

Ook interessant!

  • Tweede generatie Ranger Raptor
    Tweede generatie Ranger Raptor bijna klaar
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford
  • Volkswagen met V6
    Volkswagen met V6 verbeterd door Walkinshaw
  • Ford luistert naar klanten met nieuwe Ranger
    Nieuwe Ford Ranger, inclusief lekkere dikke diesel

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

amarok, Bedrijfswagen, Ford, pick-up, ranger, tdi, v6, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Prijs Nissan 400Z bekend, plus eerste Nismo-upgrade!
Volgend bericht: BREEK! Dit is de splinternieuwe Mercedes-Benz T-Klasse! »

Lees Interacties

Reacties

  1. rensso zegt

    26 april 2022 om 14:40

    De oude zal extra geliefd blijven

    Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      26 april 2022 om 18:17

      @rensso: extra geliefd? In Duitsland genegeerd door degenen die een echt werkpaard nodig hadden.

      Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    26 april 2022 om 14:52

    Dit is best groot nieuws toch?
    De oude Amarok heeft het dus 12 jaar gedaan en zal blijven gebouwd worden; maar eerder dus met een budget focus.
    Waar VW de ‘nieuwe’ Amarok dus niet meer zelf gaat maken, maar een iets grondigere ge-rebadgede versie gaat marketen van een Ford.
    Ik vind het interessante ontwikkeling.

    Login om te reageren
  3. L zegt

    26 april 2022 om 17:13

    Ben benieuwd naar de Volkwagen Amarok “raptor” uitvoering

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      26 april 2022 om 17:59

      Is die niet overbodig in een land met een 100 km/h grens?

      Login om te reageren
  4. peekaas zegt

    26 april 2022 om 23:23

    “Er komen vijf uitvoeringen: Basis, Life Style, Panamericana en Aventura.”

    En er zijn 3 soorten mensen; mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen. 😝

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      27 april 2022 om 23:44

      @peekaas: komma vergeten denk ik?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North