• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW introduceert Z4 met nieuwe motoren

Auteur: RubenPriest, gepost 19 september 2018 om 08:30 – 48 Reacties

Afbeelding BMW introduceert Z4 met nieuwe motorenAfbeelding BMW introduceert Z4 met nieuwe motorenAfbeelding BMW introduceert Z4 met nieuwe motorenAfbeelding BMW introduceert Z4 met nieuwe motorenAfbeelding BMW introduceert Z4 met nieuwe motorenAfbeelding BMW introduceert Z4 met nieuwe motorenAfbeelding BMW introduceert Z4 met nieuwe motorenAfbeelding BMW introduceert Z4 met nieuwe motoren

Z4
Deze varianten zijn vermoedelijk wél te betalen.

Natuurlijk leuk en aardig dat BMW de Z4 onthulde als M40i, maar met een 340 pk sterke zes-in-lijn onder de kap gaat deze roadster in ons land de nodige centen kosten. Er zijn nu twee nieuwe motoren voor de Z4 bekendgemaakt die fiscaal vriendelijker gaan uitpakken.

Het geluid zal een stuk minder episch klinken, want het gaat hier om twee vierpitters. Nieuwe instapper is de Z4 sDrive20i. Dit is een tweeliter viercilinder met 197 pk en 320 Nm koppel. De sDrive20i doet het sprintje naar de honderd in 6,6 seconden en haalt met een top van 240 km/u niet het magische getal. De sDrive30i levert 258 pk en 400 Nm koppel. Deze variant doet 0-100 in 5,4 seconden en heeft wel een topsnelheid van 250 km/u. Hoeveel ‘saaier’ deze viercilinders in vergelijking met de de M40i er gaan uitzien is niet duidelijk. BMW heeft enkel foto’s van het topmodel gedeeld.

Beide modellen zijn standaard gekoppeld aan de achttraps Steptronic transmissie. Dit betekent zo goed als definitief dat de nieuwe BMW Z4 niet met een handgeschakelde versnellingsbak gaat komen. Iets dat je toch wel verwacht bij een sportieve roadster van het merk uit Beieren. Aan de andere kant is BMW de laatste jaren flink bezig de merkidentiteit op de schop te gooien, dus dit kon er ook nog wel bij. Mensen die zelf willen schakelen kopen maar een Porsche 718 Boxster.

De marktintroductie van de BMW Z4 staat gepland voor maart 2019. De roadster zal met deze drie genoemde motoren leverbaar zijn. Prijzen zijn nog niet bekend. Het is afwachten wat het circus in Den Haag gaat doen met de BPM voor 2019. Zeker de M40i kan duur uitvallen met zijn M Performance TwinPower Turbo zes-in-lijn.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Dit is de goedkoopste BMW Z4 van Marktplaats
  • Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, roadster, z4

Vorig bericht: « Officieel: Mercedes-AMG A 35 4MATIC
Volgend bericht: DBS GT Zagato aangekondigd, kosten: 6,7 miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambowambo zegt

    19 september 2018 om 08:44

    Op de een of andere manier oogt deze auto in mijn ogen gezien vanaf de zijkant alsof de wielbasis te kort is.

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      19 september 2018 om 08:46

      @lambowambo: verrek je hebt gelijk

      Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      19 september 2018 om 08:53

      @lambowambo: Eens. Slk-syndroom.

      Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      19 september 2018 om 09:43

      @lambowambo: vooral veel optische overhang lijkt me, blok zal wel lekker diep en terug in de wagen liggen

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      19 september 2018 om 12:31

      @lambowambo: ik denk dat het met name komt omdat BMW tegenwoordig de designtaal “walvis” gebruikt. Ik denk dat de Toyota Supra, met dezelfde wielbasis, een stuk slanker zal zijn.

      Login om te reageren
    • quadrifoglioverde zegt

      19 september 2018 om 16:31

      @lambowambo: Nu je dit hebt gezegd, kan ik er niet meer normaal naar kijken. Net een cartoon!

      Login om te reageren
  2. camber24 zegt

    19 september 2018 om 08:48

    Ik ben dan wel benieuwd naar die ‘sterkste viercilinder ooit’ van BMW, die ze in nieuwe 3 zouden mikken.

    Overigens; 320Nm koppel voor een 2 liter benzine, mooie waarde.

    Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      19 september 2018 om 08:56

      @camber24: had mijn vorige auto (golf 5) al in 2008 dus best wel achterhaalde waarden. Maar deze zullen vast een stuk zuiniger zijn

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        19 september 2018 om 13:55

        @allesmetturbo: Die Golf was een diesel?

        Login om te reageren
        • allesmetturbo zegt

          19 september 2018 om 23:24

          @camber24: GTI met kuurtje 410nm

          Login om te reageren
    • BaRa zegt

      19 september 2018 om 10:34

      @camber24: voor een atmo zou dat indrukwekkend zijn. Voor een benzineturbo… not so much. In een TT doet de tweeliter bijvoorbeeld 380 Nm.

      Login om te reageren
    • stefan1207 zegt

      19 september 2018 om 14:55

      @camber24: Eigenlijk is het zelfs 400Nm uit een 2-liter. sDrive20i en sDrive30i hebben namelijk identiek hetzelfde 2-literblok.

      Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      19 september 2018 om 22:11

      @camber24: had de hyundai i30n niet iets van 350nm?

      Login om te reageren
  3. unknown32 zegt

    19 september 2018 om 08:51

    3.0is met een 4-cilinder? Zucht…

    Login om te reageren
    • alex1589 zegt

      19 september 2018 om 11:51

      @unknown32: al een tijdje…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 september 2018 om 17:27

      @unknown32: zucht… Er staat 30i. Motor aanduidingen hebben bij BMW en Mercedes al meer dan 10 jaar geen relatie met cilinder inhoud of vermogen meer, het fantasie getal geeft slechts de plek in de hiërarchie aan. Daar zou je nu toch wel een keer aan gewend moeten zijn, of reken je ook nog steeds om naar guldens?

      Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        19 september 2018 om 19:48

        @mashell: 3.0 was nog steeds een 3liter, dat is nu dus ook niet meer. Vandaar zucht!
        Ik heb als belg nooit naar guldens omgerekend, zo gek ben ik niet:P

        Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    19 september 2018 om 08:55

    Echt heel knap van BMW dat ze een auto hebben weten te maken welke vanuit ieder oogpunt lelijk is. Dit is de eerste keer dat ik dit van een BMW zeg. De vorige was ronduit fraai, dit is ronduit om te ?

    Login om te reageren
  5. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    19 september 2018 om 09:01

    ik wacht toch ff tot Toyota eindelijk eens de doeken van de nieuwe Supra aftrekt voordat ik oordeel. Maar man, wat is deze BMW toch moeilijk te bekoren. Het is het van alle hoeken zeg maar net niet

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    19 september 2018 om 09:07

    “Hoeveel ‘saaier’ deze viercilinders in vergelijking met de de M40i er gaan uitzien is niet duidelijk. BMW heeft enkel foto’s van het topmodel gedeeld.”

    Volgens mij zien M-performance modellen er altijd vrijwel hetzelfde uit als normale modellen met een M-pakket (op wat kleine details na zoals andere spiegelkappen etc). Dat is in ieder geval zo bij de M135i/40i en M235i/40i, M550d, X5/6M50d en de M850i.

    Login om te reageren
    • knetje zegt

      19 september 2018 om 19:08

      @berlinetta: ander randje om de nieren, andere kleur van de randjes in de voorbumper en de airbreathers aan de zijkant en ronde uitlaten en je bent er ongeveer. En dit type wielen zullen alleen voor de M40i zijn

      Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    19 september 2018 om 09:09

    Ik vind het – in tegenstelling tot anderen – overigens een leuke roadster. Het design is even wennen, maar ik denk dat dit goed gaat rijpen. Samen met de Boxster de mooiste van het segment.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      19 september 2018 om 09:21

      @berlinetta: ik heb het er nog lastig mee.. moet misschien meer tijd overheen, of een keer in het echte zien.
      De eerdere Z4’s vond ik erg geslaagd.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 september 2018 om 09:37

        @ukbob: En vond je die eerdere Z4’s ook meteen geslaagd toen je de eerste foto zag? Ik namelijk niet, zoals bij veel BMW’s. Deze auto’s moet je vaker in het echt tegenkomen. Dat design wordt dan meestal steeds beter. En in mijn ogen blijft een moeilijker design ook boeiend.

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          19 september 2018 om 10:41

          @berlinetta: Ik ben in dertig jaar één keer van mening veranderd over een BMW. De Z1 vond ik tot voor kort dik in orde. Nu begint me op te vallen hoe knullig het design eigenlijk is. De deuren blijven natuurlijk magistraal. Wat de Z4 betreft… eerste generatie was zeer goed vormgegeven. Love at first sight (al heb ik liever de facelift, omwille van de net iets minder gekunstelde achterlichten). Bovendien nog pure atmo-blokken en zes-in-lijn. De tweede generatie Z4: nope, nope, nope. Hard klapdak, softe uitstraling, tamme ervaring op motorisch gebied. Alles wat een roadster niet moet hebben. Deze derde generatie Z4: algemeen silhouet klopt redelijk, en het stoffen dak is een pré. Maar godallemachtig, al die frutsels op dat koetswerk. Ik weet het nu al wel zeker: neen, mijn aversie tegen dat gedoe gaat nooit of te nimmer overgaan. Een 4C heeft ook best wat koetswerkdrukte, maar daar is het tenminste goed gedaan. Op zich is dat niet erg, dat ik de nieuwe Z4 maar niks vind. Ik was niet in de markt voor een nieuwe roadster, de MX-5 zit me als gegoten.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            19 september 2018 om 10:53

            @bara: Ik vraag me af of al die frutsel niet gewoon het gevolg zijn van de wensen van de klant en regelgeving. We willen alsmaar betere prestaties, maar tegelijkertijd moet het ook zuinig genoeg zijn. Dan krijg je zulke aerodynamische designs.

            Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      19 september 2018 om 09:29

      @berlinetta: Doe mij de Boxster maar, dat Z4-hok doet me helemaal niets.

      Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      19 september 2018 om 10:54

      @berlinetta: F-type?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 september 2018 om 11:38

        @alfapeter: Heb ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht. Dat is eigenlijk de mooiste inderdaad. Stiekem vind ik hem als coupe nog veel mooier, zelfde geldt voor de Cayman.

        Login om te reageren
  8. racerx zegt

    19 september 2018 om 09:15

    Aan de ene kant onbegrijpelijk dat er geen handbak leverbaar zou worden, aan de andere kant… als ‘ie net zo rijdt als de E89, wat nogal een logge seniorencruiser was vergeleken bij de E85/86, is een automaat natuurlijk perfect.

    Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    19 september 2018 om 09:37

    Een viercilinder is leuk in een MX-5. In een sportieve BMW roadster hoort gewoon een zes in lijn…

    Login om te reageren
  10. e28forever zegt

    19 september 2018 om 09:43

    Wat een generisch front.
    Dit ding kon van fabrikant x of y komen, ware het niet dat er gigantische nieren op zitten.
    En waar zijn de karakteristieke dubbele koplampen gebleven?
    Vind er niks aan.

    Login om te reageren
  11. dare2think zegt

    19 september 2018 om 10:11

    Eigenlijk zou een milde variant ’40i ook wel lekker zijn. Gewoon die 6 in lijn, maar dan een tandje teruggeschroefd (enkele turbo) en een tikje voordeliger geprijsd. Gevoelsmatig zit er immers een behoorlijk gat tussen 258 en 340 pk. Vergeleken met de 400 pk TT RS is 340 pk trouwens nog niet heel veel: de Z4 geeft een seconde toe op de RS van 0-100.

    Dat terwijl er bij de concurrentie ook viercilinders beschikbaar zijn die tegen de 400 pk aan zitten en de M3/4 die ruim over de 400 pk komt met een zescilinder die hier ook zou passen.

    Kortom, het lijkt erop dat de Z4 niet de dikste motoren geïnstalleerd krijgt en dat is jammer.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 september 2018 om 10:26

      @dare2think: Misschien dat een Z4M nog gaat komen.

      Login om te reageren
    • trust zegt

      19 september 2018 om 11:02

      @dare2think: Ja dat zouden ze inderdaad moeten doen, gewoon een 6 in lijn met wat minder M power opsmuk. Maar deze bmw twinpower turbo blokken hebben al een single turbo met twinscroll (=2 verschillende paden/gangen binnenin het turbinehuis). Volgens mij zijn de M3/4 blokken alleen met dubbel turbo.

      Login om te reageren
  12. bmw2coupeeigenaar zegt

    19 september 2018 om 10:36

    Het eerste wat ik met deze auto zou doen is het vervangen van de grille. Een variant met normale verticale spijlen.

    Login om te reageren
  13. ericc zegt

    19 september 2018 om 11:16

    Op de site van EVO zeggen ze dat de handgeschakelde S2.0i volgend jaar komt.

    Login om te reageren
  14. 87sandyd zegt

    19 september 2018 om 11:45

    Jammer dat ze het een 3.0 noemen natuurlijk maar 258pk is toch meer dan genoeg…

    Login om te reageren
  15. dsdh zegt

    19 september 2018 om 11:53

    Dat gezemel om handbakken toch altijd, de semi automaten bieden toch ook gewoon de mogelijkheid om je versnelling zelf te uit te kiezen?

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      19 september 2018 om 12:09

      @dsdh: Dat is gewoon niet hetzelfde. Het handmatige koppelen en schakelen geeft gewoon een zekere voldoening.

      Vergelijk het met het nemen van een bergpas versus de snelweg.

      Maar goed, BMW heeft z’n CO2 doelstellingen te behalen, en een standaard automaat schroeft de vanaf-prijs mooi op. Dubbel winst dus.

      Login om te reageren
    • 560pk zegt

      19 september 2018 om 20:18

      @dsdh: ben het wel met je eens hoor, over dat geneuzel: de ZF 8 trapper is een geniale automaat (ik rij al sinds 1992 BMW’s met automaat, geen enkele voorganger komt ook maar in de buurt van de huidige bak), maar het is toch echt een volautomaat, geen semi-automaat.

      Login om te reageren
  16. Alfonso_Alfist zegt

    19 september 2018 om 12:38

    Qua uiterlijk veels te druk. Een roadster moet simpel zijn qua vormgeving zoals de eerste Z4, MX5 of de Alfa Duettotantta Concept https://www.influx.co.uk/features/duettotantta-concept/

    Blijf nog wel even rijden in mijn 225 cabrio

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      19 september 2018 om 18:04

      @alfonso_alfist: die Alfa moeten ze per direct in productie nemen. Wat een beauty… ?

      Login om te reageren
  17. c4seum zegt

    19 september 2018 om 13:33

    Wanneer komen ze nou met de nieuwe Z4 GT3 die de absolute flop, wat bmw in de motorsport is, moet omdraaien in nieuw success

    Login om te reageren
  18. lowlow zegt

    19 september 2018 om 16:26

    BMW wordt stilaan zo saaaai, de 5 serie was oersaai en heeft een copy+paste interieur van de vorige, als autokenner moet je soms 3x kijken om het verschil te zien.
    De X5 net hetzelfde. Van de Z4 hebben ze dan gewoon even een miskleun gemaakt.
    De X3 is huilen met de pet op, een verdienstelijke poging maar een Merc GLC in mooie uitvoering is al onmiddellijk 36 maal mooier.

    Login om te reageren
  19. e90320d208pk zegt

    19 september 2018 om 16:31

    Ik weet niet waar ze mee bezig bij BMW, maar dit oogt toch niet echt heel fraai hoor. De voorkant lijkt totaal uit proportie, om het dan al maar niet over het zijaanzicht te hebben. Neh, doe mij maar een machtige MX-5. Minder pk’s, maar helemaal in proportie.

    Login om te reageren
  20. Benny_Weisz zegt

    19 september 2018 om 19:34

    Hoewel ik zelf ook in een dakloze BMW rij, als ik zou kijken naar een Z4 20i dan zou ik ook serieus een Fiat 124 Spyder overwegen…..
    Geen Duitser maar vergelijkbare prestaties i.c.m. vergelijkbare rij-eigenschapen voor fors minder geld

    Login om te reageren
  21. drommedaris zegt

    19 september 2018 om 19:58

    Dit is toch geen bmw meer?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North