• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tygan Speedster: een moderne Porsche klassieker

Auteur: Dennis, gepost 5 juli 2007 om 18:56 – 37 Reacties

Tygan Speedster


Bij het lezen van de titel en het zien van de afbeelding zul je misschien denken: “Kijk eens aan, weer een Porsche 356 Speedster replica”. Op zich klopt dat, maar er is hier meer aan de hand. Een groepje autoliefhebbende zakenlieden die wel een paar euro’s te besteden hebben, zijn op het idee gekomen om het bedrijf Chesil Motor Company op te kopen. Chesil werd bekend om z’n replica’s van van iconen uit de jaren vijftig.

Het bleef niet bij een idee en Chesil Motor Company werd omgedoopt tot Tygan Motor Company. De arbeiders mochten blijven en er is ondertussen al flink geïnvesteerd in een nieuw onderkomen en productie faciliteiten. Tygan moet twee keer zoveel auto’s kunnen produceren als Chesil. Volgens Tygan’s voorzitter Graham Lee heeft het bedrijf zich tot doel gesteld om één van de belangrijkste spelers te worden als het gaat om replica’s van klassieke auto’s voor de UK en Europa.

De Tygan Speedster is beschikbaar met een 1,8 of 2,0 liter luchtgekoelde vierpitter van Volkswagen. De auto kan worden geleverd als tweezitter of als 2+2. Op het prijskaartje zal een bedrag staan van ongeveer 43.000 euro (ex btw/bpm) inclusief een jaar garantie. (via: pistonheads)

Tygan Speedster

Tygan Speedster

Tygan Speedster

Ook interessant!

  • Moderne Porsche 908 in Gulf-trim is zeer smakelijk
  • Gunther Werks 993 Speedster is niet te versmaden
  • Porsche 928
    Deze Porsche 928 cabriolet kun jij gewoon kopen
  • Deze Porsche 968 heeft geen dak én geen koplampen

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Klassiekers, Porsche

Vorig bericht: « Recordaantal verkopen voor Audi eerste 6 maanden
Volgend bericht: Gordon Murray Design is een feit! »

Lees Interacties

Reacties

  1. pipo zegt

    5 juli 2007 om 19:02

    1 jaar garantie? dat klinkt overtuigend!!!

    Login om te reageren
  2. Kevski Style zegt

    5 juli 2007 om 19:03

    Tja, en toch heb ik dan liever het origineel. Of natuurlijk een 550, wat dan wel weer een replica mag zijn. Maar goed, waarschijnlijk kan ik me toch niet beheersen en komt er een 2.4 of 2.7 in uit de 911….

    Login om te reageren
  3. Autogekkie zegt

    5 juli 2007 om 19:04

    Chesil werd bekend om z’n replica’s van van iconen uit de jaren vijftig.

    2 keer van achter elkaar? beetje te veel van het goede lijkt me.

    maarja leuke auto om mee te rijden lijkt me als ie tenminste moderne rijseigenschappen heeft.

    Login om te reageren
  4. Kawouter zegt

    5 juli 2007 om 19:14

    Mooi, maar ik ben benieuwd of ze die luchtgekoelde motoren aan de moderne eisen op het gebied van uitstoot en geluidsproductie kunnen laten voldoen. Anders gaan ze niet zo lekker op kenteken, deze replica’s.

    Login om te reageren
  5. GRAPJAGER zegt

    5 juli 2007 om 19:21

    @ Kevski Style: da’s wel heel stoer om te zeggen dat je liever het origineel zou willen hebben – me 2 – maar realistisch is het niet. Althans.. ik ga er voor het gemak van uit dat je niet zomaar een paar ton aan euri’s ‘los’ hebt liggen… ?

    Persoonlijk vind ik dit soort replica’s helemaal top. Mijn ideale garage staat vol met deze 356 Speedster en de door Kevski Style genoemde 550RS, een 993, een G55 AMG en een AC Cobra 427 (ook die mag in replica.. ;) )

    Login om te reageren
  6. Sander zegt

    5 juli 2007 om 19:27

    Fantastisch model blijft dat toch, deze replica ziet er toch wel erg goed uit. Zitten deze auto’s nou precies het zelfde in elkaar als het origineel? (misschien stomme vraag, maar heb me nooit echt verdiept in dit soort replica’s)

    Login om te reageren
  7. Domien zegt

    5 juli 2007 om 19:35

    Mooie replica, zou ik veel liever mee rijden dan met een PGO speedster :)

    Login om te reageren
  8. Domien zegt

    5 juli 2007 om 19:37

    Die PGO wordt trouwens gemaakt met Peugeot techniek en voorzien van een Peugeot motor, maar je betaalt er wel 10.000€ minder voor dan voor deze…

    Login om te reageren
  9. Pomoek zegt

    5 juli 2007 om 20:24

    Prachtige auto’s ook de 550 ziet er super uit, dat is bij mij ook meer mijn favoriet. Alleen: toch nog betrekkelijk veel geld (bijna een ouderwetse fl 100.000,- en natuurlijk het comfort van een hobbelpaard. Dit zijn auto’s “voor erbij”. Dus moet je een garage hebben en een auto voor de dagelijkse ritten. De eerste heb ik niet en heb ook geen 40.000 nog ergens liggen. Kortom, voor in een volgend leven.

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    5 juli 2007 om 20:41

    that’s the way!
    maar als je dan zegt “ik rijd in een replica van een automobiel” dan klinkt dat minder overtuigend dan “ik rijd in een Porsche 356” maar vind die maar eens…

    Login om te reageren
  11. jaap zegt

    5 juli 2007 om 20:51

    als hier markt voor is snap ik niet dat porsche niet zelf een productie lijntje voor dit soort replica’s opent!

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    5 juli 2007 om 21:06

    Dan zou ik toch liever een PGO hebben. Liever een auto die toegeeft dat het een remake is, dan een nieuwe oude auto. Wat is dat nou?! Maar voor de mensen die het origineel begeren is dit een handzaam alternatief idd…

    Login om te reageren
  13. citroënfreak zegt

    5 juli 2007 om 21:15

    Enne waar is de rolbeugel en airbags echt een veilige wagen kun je niet zeggen.

    Login om te reageren
  14. VeyronLover zegt

    5 juli 2007 om 21:24

    Volgens mij zal er geen gigantische markt voor zijn… Het is en blijft namaak, en een modern chassis onder een ouderwets design maar degelijke carosserie?? Kunnen ze er beter wat aan veranderen om er een vervolg op te maken, zoals Fiat met de 500

    Login om te reageren
  15. bob zegt

    5 juli 2007 om 21:26

    Het ziet er strak uit moet ik zeggen. De 356 is een favoriete auto voor de bouwers van replica’s. http://www.speedster.com is ook een van die fabrikanten en zoals eerder aangegeven .. een stuk meer betaalbaarder dan een origineel.

    Login om te reageren
  16. tibor zegt

    5 juli 2007 om 21:38

    prachtig. na de carrera gt de mooiste(enige mooie) porsche ooit
    als we de heftige gt1 niet meetellen natuurlijk

    Login om te reageren
  17. tibor zegt

    5 juli 2007 om 21:40

    sorry voor spelfouten

    Login om te reageren
  18. tibor zegt

    5 juli 2007 om 21:41

    @ jaap precies want dan is het meteen ook geen replica meer als porsche het zelf doet dan is het gewoon net zoiets als de ford gt.
    de wederopstand van een legende

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    5 juli 2007 om 22:42

    Ik persoonlijk zou voor de 550 gaan, maar dan zou ik het ook bij een andere fabrikant aanschaffen.

    http://www.vintagespyders.com/cars/

    Een 550 voor $25000,-!!

    Login om te reageren
  20. Klassiekerrally zegt

    6 juli 2007 om 08:15

    € 43.000,- voor een replica?
    Hij is wel heel mooi, maar zo mooi? ’t Blijft een (polyester?) replica…

    Voor dat geld heb je ook een heel mooie originele Porsche (weliswaar geen Speedster) of andere klassieker.

    Login om te reageren
  21. H.J. Vaesen zegt

    6 juli 2007 om 09:12

    Voor dit geld? Nee, als Porsche rijder en fan kan ik dit absoluut niet waarderen. Een klassieker is pas een klassieker met zijn rammeltjes en zijn kraakjes. Ik had de ongeblazen versie van m’n eigen autootje gekocht, kijk;

    http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=64155586&p_type_lijst=RL&o_id=4243770

    Login om te reageren
  22. Sebastiaan zegt

    6 juli 2007 om 11:33

    Dat is wel heel veel geld voor een replica. Voor 40k heb je een hele mooie 2.4s targa uit 1973 of een mooie ‘normale’ 356.. Zoveel geld een auto zonder emotie en die zijn waarde snel verliest zou in nooit uitgeven.

    BTW Hoe kunnen ze hem ook aanbieden als 2+2 zitter?

    Login om te reageren
  23. shockey zegt

    6 juli 2007 om 13:25

    Dan ga ik nog liever fietsen dan in zo een nep porsche rijden!
    Een echte 356 kost tussen de 25000 en 40000 euro, dus goedkoper dan da nep geval.

    Login om te reageren
  24. gijs zegt

    14 juli 2007 om 20:13

    Ga jij lekker fietsen, een 356 is van andere orde dan een 356 Speedster!!!!
    Met andere woorden, voor een echte speedster ben je minimaal 120000,00 euri’s kwijt.
    Maar voor een replica van Vintage ben je ongeveer 27.500,00 lichter, voor het standaard type dan wel te verstaan.

    Login om te reageren
  25. Jordy zegt

    14 februari 2009 om 11:47

    @Rick dos,
    de 550 kan je wel overlaten komen maar je krijgt problemen met de RDW keuring.Het chassis bestaat iut een buizen frame en dat accepteert de RDW niet.Dus eerst een ombouwkeuring in UK en dan een keuring in BRD bij de TuV.Denk er wel aan die ombouwkeuringen zijn erg duur incl het vervoer.

    Zelf ben ik met een Porsche 356 replica bezig uit het bouwjaar uit 1972.En vermaak me erg goed ermee.Ik heb mn chassis rollend en mn blok hangt er ook al in.Alles is gereviseerd en het het hele blok is vernieuwd met nieuwe onderdelen.
    Eind dit jaar komt de body daar wacht ik naar uit.

    Groete.

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    14 februari 2009 om 12:51

    @Jordy ..
    leuk om te horen dat mensen ECHT met auto,s bezig zijn hier ..
    maakt niet uit wat het is .. al is het een accu opladen ..
    als het maar meer is dan cijfertjes opnoemen of JC citaten copiereen ..

    kijk al uit naar meer info ..

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    14 februari 2009 om 12:55

    @Jordy

    Is dat zo? Thanks voor de info.

    Maar jouw project klinkt zeker wel interessant. Zit zelf ook een beetje te broeden op een eigen project. Wist eigenlijk nog niet wat, maar nu ik dit weer lees begint het toch te kriebelen.

    Mocht je foto’s hebben van je Porsche en het proces of meer info hebben, laat het mij (ons) dan weten. Ben zeker wel geïnteresseerd.

    Login om te reageren
  28. Jordy zegt

    14 februari 2009 om 14:26

    Nou ik heb alles laten vernieuwen bij mn blok.Zelf had ikeen carter en een vliegwiel…..En de rest heb ik dr bij gekocht.Ook is het blok op een vermogens testbank ( dyno run ) geweest.En dr zit zn 120PK in.Standaard is er zn 35PK dus reken maar uit.
    Ik heb nog wel een filmpje waar alles op staat…

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    14 februari 2009 om 14:32

    Laat het filmpje maar komen. Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  30. Jordy zegt

    14 februari 2009 om 14:38

    Komen ze…

    http://www.youtube.com/watch?v=KutdafHyQ68&feature=channel

    http://www.youtube.com/watch?v=s7G6dOwgTlY&feature=channel_page

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    14 februari 2009 om 14:59

    @Jordy .. thumbs up .. lijkt me echt een heerlijk project ..
    alles clean .. lekker compact .. alles tilbaar ..
    overal nog bij kunnen .. en straks 100% weten hoe /waar en wat zit ..

    hou ons op de hoogte ..

    o,ja .. en @rick dos is om .. eindelijk een doel ..

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    14 februari 2009 om 15:10

    Jordy….dit is fantastisch man! Dat filmpje met je eerste meters in de 356 en van je blok!

    Het zou mooi zijn als je hier op Autoblog een stukje kon schrijven over het hele proces, waar je bijv. tegenaan bent gelopen, tips en trucs. Filmpjes heb je in ieder geval al.

    Ik begin inderdaad steeds meer warm te lopen voor het idee. En dan zit ik zelf aan een 550 replica te denken. Zal in ieder geval de website aircooled.nl doorlezen. Toevallig nog andere links of tips?

    Login om te reageren
  33. Jordy zegt

    14 februari 2009 om 15:12

    Dank u heren,
    mijn motto en stellig is altijd van…..DOE HET GOED OF BEGIN DR NIET AAN

    Ik heb nog wel een site van de 356 en heb een vracht aan foto’s

    Login om te reageren
  34. autoblogger zegt

    14 februari 2009 om 15:22

    @Jordy: cool om die filmpjes te zien!

    We houden ons aanbevolen mbt foto’s en/of een verslag. De foto’s en video’s kun je eventueel ook uploaden via autojunk.nl

    Login om te reageren
  35. Jordy zegt

    14 februari 2009 om 15:32

    Dank je,

    ik ben ingelogd als 356Rijder ( erg toepasselijk he )
    Om nu mn hele verslag er neer te ploffen is ook een beetje te veel van het goede he…

    Login om te reageren
  36. Jordy zegt

    14 februari 2009 om 15:52

    Goed de filmjes staan dr op dus dr kan gekeken worden.
    http://www.autojunk.nl/clips/view/152296

    Ik zel ook eens kijken of ik wat foto’s drop kan zetten vanaf het begin…

    Login om te reageren
  37. betonstaal zegt

    26 mei 2011 om 09:34

    Link klopt niet meer moet zijn http://www.chesil.co.uk/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North