• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pk

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21 december 2018 om 09:02 – 25 Reacties

Afbeelding U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pkAfbeelding U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pkAfbeelding U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pkAfbeelding U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pkAfbeelding U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pkAfbeelding U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pkAfbeelding U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pkAfbeelding U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pk

KTM
That’ll do the job.

Vaak komen ze hier niet voorbij, maar ditmaal kunnen we de tuners van Wimmer niet zomaar negeren. Aanvankelijk leek deze KTM X-Bow onder de radar te glippen, maar bij nader inzien is de sportauto toch te smakelijk om te laten schieten. Wat in feite al een prima hulpmiddel is om een glimlach op je gezicht te toveren, wordt door het in Solingen gevestigde bedrijf nog spectaculairder gemaakt.

Het joviale duo dat Wimmer – dat zich al eens eerder vergreep aan de KTM – deze week heeft gepresenteerd ziet er van de buitenkant misschien niet precies hetzelfde uit, onderhuids hebben ze exact dezelfde behandeling ondergaan. De tuner heeft de tweeliter Audi-motor achterin de KTM namelijk opgeschroefd van ongeveer 300 tot liefst 485 pk en 520 Nm. In zijn huidige configuratie accelereert het circuitwapen als een waar snelheidskanon richting de 100 km/u, want in exact 2,97 seconden is de klus alweer geklaard. In 9,9 seconden snelt het apparaat naar de 200 km/u. Mede dankzij zijn DSG-transmissie zijn dergelijke tijden mogelijk.

Wimmer, dat zijn logo maar wat graag op de zijkant van auto’s plaatst, heeft bij gebrek aan ruimte besloten dat deze keer niet te doen. Wel hebben ze de buitenzijde hier en daar aangepakt. Naast het stevige composietmateriaal waarvan de Oostenrijkse machine is gemaakt, plaatsen de Duitsers nog een reeks extra carbon onderdelen op de auto. Deze toegevoegde aerodynamische onderdelen aan de voor- en achterkant helpen de auto naar verluidt weer beter door de bochten.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, ktm, motor, tuning, wimmer, x-bow

Vorig bericht: « “Gebruik navigatie tijdens rijexamen wordt verplicht”
Volgend bericht: Belgische politie blundert met wielklem voor “gestolen” auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    21 december 2018 om 09:13

    De ideale auto voor mensen die een doodswens hebben.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      21 december 2018 om 09:15

      @str8six: Ariel Atom is een nog beter alternatief dan.

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        21 december 2018 om 12:59

        @stephane8200: of een Landwind

        Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      21 december 2018 om 10:13

      @str8six: ik zat te denken: hier wil ik wel een stukje in gaan sturen. Als gevolg van mijn gebrekkige zelfbeheersing (en dus GEEN doodswens) zou ik mezelf hartstikke doodrijden, maar de verleiding is immens.

      Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 december 2018 om 09:21

    Ik heb regelmatig in ultra lights gereden en 1 ding wil je gewoon NIET in zo’n bolide: een turbomotor. Zonder 100% lineaire vermogensopbouw en ‘voorspelbaarheid’ sta je gewoon iedere bocht dwars, en is het rijplezier een stuk minder…

    Login om te reageren
    • koen0373 zegt

      21 december 2018 om 09:31

      @svenska_aeroplan_ab: helemaal eens. Leuk voor een dragstrip dit, maar lijkt me idd een handvol op een circuit.

      Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      21 december 2018 om 09:59

      @svenska_aeroplan_ab: nee joh, das gewoon wennen. Een turbogat geeft een fijn snelheidsgevoel en wat extra spanning!

      Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      21 december 2018 om 12:53

      @svenska_aeroplan_ab: wel is in een echte (2-takt) kart gereden? ook daar is je vermogensafgifte totaal niet lineair.. En daar zit geen turbo op.. Daarbij denk ik dat (de meeste)mensen die een dergelijke auto willen rijden ook wel enige track/race ervaring hebben… Zelfde geldt trouwens voor Donkervoort, die gebruiken ook de VAG “turbo”blokken.. Nb natuurlijk is dit even wennen.. maar als je er eenmaal aangewend bent wil je niet anders..

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    21 december 2018 om 09:50

    Als je een bruine onderbroek plezierig vindt, moet je deze zeker kopen ja.

    Login om te reageren
  4. dromedaris zegt

    21 december 2018 om 09:53

    Ik begrijp het niet dat men zo veel geld wil betalen voor iets zonder ramen en een dak.

    En dan locomotieven die bijna geen vensters hebben, ook niet echt leuk om elke dag in te werken. Laat staan een kruipkelder of in de mijnen zoals vroeger. Stoflongen dagelijkse kost. Vanavond ga ik die lasagne operen want morgen vervalt die, maar morgen ben in dus niet thuis. Moet je kaas gaan halen want anders wordt dat brood ook de vuilbak in gesodemieterd. Mieren zijn in hun winterslaap al goed, maar fruitvliegjes kom ik nog steeds tegen. Jonagold zijn de beste appels.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      21 december 2018 om 09:57

      @dromedaris: verder alles goed?

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 december 2018 om 10:17

      @dromedaris: Jij bent aan de vrijmilsd begonnen?

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        22 december 2018 om 00:58

        @berlinetta: ik had vakantie

        Login om te reageren
    • jules713 zegt

      21 december 2018 om 10:24

      @dromedaris: Nou ehhh… Proost zullen we maar zeggen! Ik ben overigens meer een Granny Smith-man.

      Login om te reageren
    • dsdh zegt

      21 december 2018 om 11:08

      @dromedaris: je haalt de worden uit m’n mond

      Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      21 december 2018 om 11:32

      @dromedaris: Waát seg je?

      Login om te reageren
  5. suzikubelona zegt

    21 december 2018 om 10:00

    Geen Halo?

    Login om te reageren
  6. porschepdk zegt

    21 december 2018 om 11:13

    Ik zal stiekem hier niet eens in durven rijden, ik zal het wel doen. Maar wel met klamme handjes denk ik.

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    21 december 2018 om 11:19

    Want de X-bow zag er niet extreem genoeg uit? okay…

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    21 december 2018 om 11:33

    Leuk ding om motoren mee te pesten op bergpassen!

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      21 december 2018 om 12:55

      @dutchdriftking: op een bergpas ben je met auto’s veeeeeel sneller dan motoren.

      Login om te reageren
      • miata93 zegt

        21 december 2018 om 20:04

        @tvr1974: Zeker niet. Met een motor heb je veel meer ruimte om de bochten te nemen (motor is smaller dus meer ruimte t.o.v een auto op dezelfde breedte wegdek). Dat in combinatie met een betere wendbaarheid van een motor en de auto maakt geen schijn van kans.

        Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          21 december 2018 om 20:24

          @miata93: ik heb een fireblade hier staan en redelijk wat ervaring.. ik kan je zeggen dat ik in de Eifel of in de alpen de lichtgewicht en andere rappe sport/rallywagens echt niet bij kan houden.. zelfs niet op de nordschleiffe. De auto’s gaan je in de bochtige delen continu voorbij. Juist op de rechte stukken ben je met de motor sneller tot pak m beet 250-270..

          Login om te reageren
  9. kennone zegt

    21 december 2018 om 13:44

    Ben ik dan de enige hier die er heel graag in wilt rijden??

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      22 december 2018 om 02:32

      @kennone: 485pk op ~800kg is Group B territorium; voor op het circuit dan wel, maar toch…. ik denk dat de 300pk versie al een handvol is :)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North