U wilde plezier? Probeer deze X-Bow met 485 pk

Auteur: , 25 Reacties

That'll do the job.

Vaak komen ze hier niet voorbij, maar ditmaal kunnen we de tuners van Wimmer niet zomaar negeren. Aanvankelijk leek deze KTM X-Bow onder de radar te glippen, maar bij nader inzien is de sportauto toch te smakelijk om te laten schieten. Wat in feite al een prima hulpmiddel is om een glimlach op je gezicht te toveren, wordt door het in Solingen gevestigde bedrijf nog spectaculairder gemaakt.

Het joviale duo dat Wimmer – dat zich al eens eerder vergreep aan de KTM – deze week heeft gepresenteerd ziet er van de buitenkant misschien niet precies hetzelfde uit, onderhuids hebben ze exact dezelfde behandeling ondergaan. De tuner heeft de tweeliter Audi-motor achterin de KTM namelijk opgeschroefd van ongeveer 300 tot liefst 485 pk en 520 Nm. In zijn huidige configuratie accelereert het circuitwapen als een waar snelheidskanon richting de 100 km/u, want in exact 2,97 seconden is de klus alweer geklaard. In 9,9 seconden snelt het apparaat naar de 200 km/u. Mede dankzij zijn DSG-transmissie zijn dergelijke tijden mogelijk.

Wimmer, dat zijn logo maar wat graag op de zijkant van auto’s plaatst, heeft bij gebrek aan ruimte besloten dat deze keer niet te doen. Wel hebben ze de buitenzijde hier en daar aangepakt. Naast het stevige composietmateriaal waarvan de Oostenrijkse machine is gemaakt, plaatsen de Duitsers nog een reeks extra carbon onderdelen op de auto. Deze toegevoegde aerodynamische onderdelen aan de voor- en achterkant helpen de auto naar verluidt weer beter door de bochten.



25 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
De ideale auto voor mensen die een doodswens hebben.
@str8six: Ariel Atom is een nog beter alternatief dan.
@stephane8200: of een Landwind
@str8six: ik zat te denken: hier wil ik wel een stukje in gaan sturen. Als gevolg van mijn gebrekkige zelfbeheersing (en dus GEEN doodswens) zou ik mezelf hartstikke doodrijden, maar de verleiding is immens.
Ik heb regelmatig in ultra lights gereden en 1 ding wil je gewoon NIET in zo’n bolide: een turbomotor. Zonder 100% lineaire vermogensopbouw en ‘voorspelbaarheid’ sta je gewoon iedere bocht dwars, en is het rijplezier een stuk minder…
@svenska_aeroplan_ab: helemaal eens. Leuk voor een dragstrip dit, maar lijkt me idd een handvol op een circuit.
@svenska_aeroplan_ab: nee joh, das gewoon wennen. Een turbogat geeft een fijn snelheidsgevoel en wat extra spanning!
@svenska_aeroplan_ab: wel is in een echte (2-takt) kart gereden? ook daar is je vermogensafgifte totaal niet lineair.. En daar zit geen turbo op.. Daarbij denk ik dat (de meeste)mensen die een dergelijke auto willen rijden ook wel enige track/race ervaring hebben… Zelfde geldt trouwens voor Donkervoort, die gebruiken ook de VAG “turbo”blokken.. Nb natuurlijk is dit even wennen.. maar als je er eenmaal aangewend bent wil je niet anders..
Als je een bruine onderbroek plezierig vindt, moet je deze zeker kopen ja.
Ik begrijp het niet dat men zo veel geld wil betalen voor iets zonder ramen en een dak.

En dan locomotieven die bijna geen vensters hebben, ook niet echt leuk om elke dag in te werken. Laat staan een kruipkelder of in de mijnen zoals vroeger. Stoflongen dagelijkse kost. Vanavond ga ik die lasagne operen want morgen vervalt die, maar morgen ben in dus niet thuis. Moet je kaas gaan halen want anders wordt dat brood ook de vuilbak in gesodemieterd. Mieren zijn in hun winterslaap al goed, maar fruitvliegjes kom ik nog steeds tegen. Jonagold zijn de beste appels.
@dromedaris: verder alles goed?
@dromedaris: Jij bent aan de vrijmilsd begonnen?
@berlinetta: ik had vakantie
@dromedaris: Nou ehhh… Proost zullen we maar zeggen! Ik ben overigens meer een Granny Smith-man.
@dromedaris: je haalt de worden uit m’n mond
@dromedaris: Waát seg je?
Geen Halo?
Ik zal stiekem hier niet eens in durven rijden, ik zal het wel doen. Maar wel met klamme handjes denk ik.
Want de X-bow zag er niet extreem genoeg uit? okay…
Leuk ding om motoren mee te pesten op bergpassen!
@dutchdriftking: op een bergpas ben je met auto’s veeeeeel sneller dan motoren.
@tvr1974: Zeker niet. Met een motor heb je veel meer ruimte om de bochten te nemen (motor is smaller dus meer ruimte t.o.v een auto op dezelfde breedte wegdek). Dat in combinatie met een betere wendbaarheid van een motor en de auto maakt geen schijn van kans.
@miata93: ik heb een fireblade hier staan en redelijk wat ervaring.. ik kan je zeggen dat ik in de Eifel of in de alpen de lichtgewicht en andere rappe sport/rallywagens echt niet bij kan houden.. zelfs niet op de nordschleiffe. De auto’s gaan je in de bochtige delen continu voorbij. Juist op de rechte stukken ben je met de motor sneller tot pak m beet 250-270..
Ben ik dan de enige hier die er heel graag in wilt rijden??
@kennone: 485pk op ~800kg is Group B territorium; voor op het circuit dan wel, maar toch…. ik denk dat de 300pk versie al een handvol is :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).