• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uit schuur geredde 205 GTI Dimma zoekt een lief baasje

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 16 april 2018 om 22:01 – 45 Reacties

Afbeelding Uit schuur geredde 205 GTI Dimma zoekt een lief baasjeAfbeelding Uit schuur geredde 205 GTI Dimma zoekt een lief baasjeAfbeelding Uit schuur geredde 205 GTI Dimma zoekt een lief baasjeAfbeelding Uit schuur geredde 205 GTI Dimma zoekt een lief baasjeAfbeelding Uit schuur geredde 205 GTI Dimma zoekt een lief baasjeAfbeelding Uit schuur geredde 205 GTI Dimma zoekt een lief baasjeAfbeelding Uit schuur geredde 205 GTI Dimma zoekt een lief baasjeAfbeelding Uit schuur geredde 205 GTI Dimma zoekt een lief baasje

Uit schuur geredde 205 Dimma zoekt een nieuw baasje
Bij deze alvast mijn excuses aan @casperh, die hierdoor waarschijnlijk niet gaat kunnen slapen.

Het is altijd treurig wanneer we een schuurvondst tegenkomen. Het zijn veelal verloren pareltjes, die na jaren stof te hebben verzameld uit het niets opduiken om de wereld weer te verblijden met hun aanwezigheid. Tegen de tijd dat ze eindelijk het daglicht weer zien, zijn ze dermate toegetakeld dat de volgende voogd er bijzonder veel werk aan gaat hebben.

De Peugeot 205 die we hier voor ons hebben is in dat opzicht bepaald geen uitzondering op de regel. De in 1984 gebouwde GTI is in zijn jonge jaren aangepakt door Dimma. De 205 kreeg een puike buitenzijde en werd (ooit) intensief gebruikt, getuige de tellerstand van 150.015 kilometer. Het is niet duidelijk waarom de wagen uiteindelijk volgegooid is met rotzooi, om vervolgens een eenzame dood te sterven, maar het heeft de staat van de auto allesbehalve geholpen.

Nu de Dimma uit zijn benarde toestand is gered, mag een willekeurige liefhebber ermee aan de slag. Houd er wel rekening mee dat er flink wat poets-, sjouw- en restauratiewerk bij komt kijken. Daarbij is de prijs op zich ook niet om over naar huis te schrijven. De aanbieder vraagt 7.945 euro voor de bouwval.

Met dank aan Rob voor de tip!

Ook interessant!

  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
  • Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
    Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje
  • Autoblog Garage: 3x Peugeot 206 GTi gekocht

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

205, barnfind, gti, occasion, Peugeot

Vorig bericht: « Hoplakee, Doornbos regelt deal met miljoenen-eiser
Volgend bericht: Wat vindt Jos Verstappen eigenlijk van Kamikaze Max? »

Lees Interacties

Reacties

  1. depsycholoog zegt

    16 april 2018 om 22:16

    Die heeft wel wat liefde nodig. Op naar Wilfred de Ronde ermee. Sowieso wel eens leuk voor AB om daar langs te gaan.

    Login om te reageren
  2. wildbeest zegt

    16 april 2018 om 22:23

    Het verhaaal erachter, de vergane glorie dat is wat ons aanspreekt. De perfect gerestaureerde klassieker maakt veel minder los

    Login om te reageren
    • dikkeaap zegt

      17 april 2018 om 02:04

      @wildbeest: helemaal mee eens. Voor de echte liefhebbers is, over het algemeen, het verhaal minstens net zo belangrijk.

      Bij deze Dimma is het verhaal: hij heeft X jaar weg staan rotten in een schuur.

      Desalniettemin: Dimma is wel gaaf

      Login om te reageren
    • beefcake zegt

      17 april 2018 om 08:27

      @wildbeest: nou, een puntgave 250GTO of Miura kan ik best waarderen hoor.

      Login om te reageren
  3. vonklausenburg zegt

    16 april 2018 om 22:31

    Dit doet pijn, tot tranen aantoe. Kijken of Mevrouw von Klausenburg te porren is voor een Dimma.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      16 april 2018 om 23:00

      @vonklausenburg: mevrouw De Boer was niet enthousiast…

      Login om te reageren
      • renegade zegt

        16 april 2018 om 23:04

        @dondeboer: mevrouw Gade ook niet, helaas….

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          16 april 2018 om 23:38

          @renegade: ik ben nog steeds aan het porren. Inmiddels de auto wel allang vergeten

          Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            17 april 2018 om 00:33

            @gulli: hahahaha

            Login om te reageren
        • vonklausenburg zegt

          17 april 2018 om 02:44

          @renegade: @dondeboer: Mevrouw reageerde met: “Als jij die auto opknapt zoals je de kozijnen op zolder al drie jaar opknapt…”
          Auw…

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            17 april 2018 om 07:36

            @vonklausenburg: al die vrouwen reageren hetzelfde… Niet dat wij er iets aan kunnen doen ofzo…

            Login om te reageren
            • e38ossie zegt

              17 april 2018 om 07:50

              @davelepeef: Yep… ik ben bezig met een BMW M1 in zwaar verwaarloosde conditie. Auto is klaar tonnen waard. Maar vrouwlief heeft gedreigd met scheiding en doodslag als ik m ophaal……

              Login om te reageren
              • davelepeef zegt

                17 april 2018 om 08:53

                @e38ossie: tja. Had je eerst de plintjes maar af moeten maken. Eerst doen wat je móet doen, dan pas wat je wíl doen :P

              • rufctr01 zegt

                17 april 2018 om 09:41

                @e38ossie: prioriteiten stellen?
                Of met de vuist op tafel slaan?

              • dawwg zegt

                17 april 2018 om 11:54

                @rufctr01: Dat met die vuist op tafel slaan heb ik geprobeerd; maar het enige resultaat is dat ik al 3 weken op de bank slaap …

          • dondeboer zegt

            17 april 2018 om 08:49

            @vonklausenburg: mevrouw De Boer vond ‘m wel leuk voor haarzelf. Maar dat is zonde van deze Dimma.

            Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      16 april 2018 om 23:20

      @vonklausenburg: @dondeboer: @renegade: Ik gaf de mijne een keuze: “take it or leave it.” Ze is nu d’r koffers aan ‘t pakken..

      Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        17 april 2018 om 10:08

        @simonferrari: 2 vliegen in 1 klap.

        Login om te reageren
  4. davelepeef zegt

    16 april 2018 om 22:35

    Ziet er prima uit. Interieur moet er toch uit, zo’n uitbouw op zo’n ding roept om een spartaans interieur. Zal vast wat roestplekjes hebben, maar alles is te maken..

    Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    16 april 2018 om 22:41

    Je zou hem kunnen kopen voor de spoilers en plastic meuk.
    Vervolgens een normale 205 in nette staat kopen en daar dan de spoilers weer op zetten.

    Login om te reageren
    • joost1990_2 zegt

      17 april 2018 om 19:42

      @alcantara: Hoe durf je…

      Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    16 april 2018 om 22:53

    Hopelijk is dat lelijke plastic ding op de achterklep het enige dat de vorige eigenaar aan deze Dimma verprutst heeft en ligt de originele spoiler nog ergens onder de stapel zooi achterin.

    Maar je zou maar zo handig zijn dat je zelf het meeste kan. Dan kon deze nog zeker de moeite waard zijn. Super cool ding.

    Login om te reageren
  7. Jochen zegt

    16 april 2018 om 23:12

    Bij de bodykit hebben ze duidelijk een andere lak gebruikt, het verkleurt wel héél verschillend.

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      17 april 2018 om 00:40

      @jochen: beetje commandant maakt veel goed?

      Login om te reageren
  8. theblazerunner zegt

    16 april 2018 om 23:29

    Ik vind ‘m wel dik! (Voor een Fransoos.)

    Login om te reageren
  9. karaya zegt

    16 april 2018 om 23:50

    Blijft een nep T16. Dimma of niet.

    Login om te reageren
  10. Teerdz zegt

    17 april 2018 om 00:20

    Kunnen jullie misschien eens een stukje schrijven over Dimma? De 205 die wordt aangehaald in het artikel en al eerder was beschreven, werd ook al Dimma aangehaald alsof het een term was die iedere autoliefhebber zou moeten kennen, maar toch doet het bij mij nog steeds geen belletje rinkelen. Zou dus graag een achtergrondverhaal ervan lezen, zeker ook als het blijkbaar zo bekend staat bij jullie op de redactie ;)

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      17 april 2018 om 00:45

      @teerdz: hear hear! Regel die weekend special voor ons @casperh ! Ik zeg wel tegen de zus van ome @willeme dat hij zaterdag een friettent in z’n tuin heeft staan, dat houdt hem wel even bezig.

      Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      17 april 2018 om 08:07

      @teerdz:
      ” When the Peugeot 205 GTi was first launched in 1984, Michel Baudouin of Dimma Design penned a widebody kit like no other. The little car originally came with a 105bhp 1.6-litre engine, before being followed up by a 130bhp 1.9-litre version, and with lively performance and great handling straight out of the box, it was the benchmark for European hot hatches for years to come.

      Dimma’s widebody design was actually so widely accepted that Peugeot itself gave the kit the official seal of approval and offered it as a special edition 205 GTi. Cars were shipped from the production line to Dimma Design, and five or so weeks later back to Peugeot to be sold as brand new machines.

      Since then, Dimma and Peugeot have worked closely on several of the automaker’s rally projects, but it’s these early widebody kits with their Testarossa-style side slats and deep dish split rims that are the primary thought for many people when they think of Dimma “

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        17 april 2018 om 09:50

        @thearchitect: Ha! Widely accepted!

        Login om te reageren
  11. thomasthomas zegt

    17 april 2018 om 01:50

    Dimma die zat vroeger in Oisterwijk toch. Wel eens geweest toendertijd erg gaaf.

    Login om te reageren
  12. aquila2003 zegt

    17 april 2018 om 06:02

    Belachelijk bedrag, ook voor een dimma, in deze staat met 150dkm. Get real.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 april 2018 om 12:08

      @aquila2003: Die KM stand boeit echt niet, maar de rest is in zo’n droevige staat dat ik vermoed dat ie tot op het bot (chassis) verroest is … die 8K betaal je dan hoogstens voor het chassisnr en historie, zodat je totaal opnieuw gebouwde auto (als dat al lukt) alsnog een ‘legitieme classic car’ is …

      Login om te reageren
      • aquila2003 zegt

        17 april 2018 om 13:06

        @dawwg: boeit in dit geval misschien niet omdat je volledig moet restaureren, klopt. En alles is te restaureren, maar of het t waard is….

        Login om te reageren
  13. bartsmit zegt

    17 april 2018 om 06:52

    Wat een barrel zeg…nooit aan beginnen.

    Login om te reageren
  14. twentsediesel zegt

    17 april 2018 om 07:05

    Meestal is het geen goed teken als er geen enkele foto van het blok bij de reeks zit…

    Login om te reageren
  15. boomhauwer zegt

    17 april 2018 om 07:36

    8000€ voor een wrak van een Peugeot. Gti of niet, die klassieker prijzen zijn idioot.

    Login om te reageren
  16. CasperH zegt

    17 april 2018 om 08:02

    Heb begrepen dat het ding een jaar of zeven geleden al eens is opgedoken, en toen al krokanter was dan de gemiddelde kipnugget. Dan lijkt 8k mij een vrij optimistische vraagprijs.

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      17 april 2018 om 10:16

      @CasperH: yes, iemand in de 205 club was toendertijd daar geweest, had toen al geconstateerd dat het een verrotte bak is. Met dit prijskaartje erop gaat ie dus nooit weg. Jammer.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 april 2018 om 10:46

      @casperh: een 205 1.4 in goede staat kopen, de gave panelen en andere delen van deze over plaatsen, een leuk swapje voor blok en bak bedenken, t kost wat tijd en geld, en economisch is het zeker niet, maar wellicht wel een gaaf project!

      Login om te reageren
  17. gloudertje zegt

    17 april 2018 om 08:22

    Wat is zoiets waard in smetteloze staat? Je weet waar je begint maar niet waar je gaat eindigen..

    Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      17 april 2018 om 08:27

      @gloudertje: In mint condition (bij voorkeur met een lage kilometerstand) denk ik dat je zomaar rond de € 30.000 zit.

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        17 april 2018 om 12:51

        @thearchitect: Laatst stond een mooie op autoscout voor 15k

        Login om te reageren
  18. wesley zegt

    17 april 2018 om 09:31

    Ik schrik altijd een beetje van de vraagprijs, van die GTitjes. Een normale 205 met vergelijkbare km-stand is geen drol waard, maar een GTi die is Dan plotseling € 7500 waard ofzo.

    Vraag mij echt af of er mensen zijn die dat betalen, want het is veel geld voor een oude auto. Overigens mis ik mijn oude Peugeot 205 Generation als kiespijn: leuke auto, maar hij had teveel gebreken.

    Login om te reageren
  19. cossiekiller zegt

    17 april 2018 om 12:29

    Dit is misschien nog iets voor autoblog zelf om te kopen!!
    Vervolgens de boel stuk voor stuk restaureren en er filmpjes/foto’s van maken en hier delen. Enkele bedrijven wat werkjes laten uitvoeren in ruil voor reclame op autoblog.
    Van dat parelmoer wit of zo erop…
    Nadien kunnen jullie hem nog verkopen als je het geld nodig hebt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North