• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitslag Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2013

Auteur: robbie, gepost 21 april 2013 om 16:42 – 53 Reacties

Grand Prix Bahrein 2013


Vanmiddag werd de vierde race van het F1 seizoen verreden in Bahrein en dat was ook meteen de meest omstreden race van het seizoen. Wie ging er uiteindelijk met de winst naar huis?

Deze race is niet zozeer omstreden vanwege hetgeen er op de baan gebeurde, maar meer om het feit dat er op dit moment diverse massaprotesten gaande zijn in Bahrein.

Uiteindelijk ging Sebastian Vettel redelijk onbedreigd naar de finish en eindigden Kimi Räikkönen en Romain Grosjean op plek 2 en 3. Dit zorgde ervoor dat het podium identiek was aan de situatie van vorig jaar.

Nico Rosberg ging van start op pole position, maar wist dit uiteindelijk niet te verzilveren. Hij eindigde op plek 9. Fernando Alonso kende ook niet echt een gelukkige race, vanwege problemen met zijn DRS systeem moest hij een aantal keer de pits bezoeken.

En onze nationale trots? Die kwam in aanraking met Jean-Eric Vergne en eindigde op de laatste plek. Zijn teamgenoot deed het een stuk beter, want die eindigde als 17e.

1. Sebastian Vettel Red Bull 1:36:00.498
2. Kimi Räikkönen Lotus +9.111
3. Romain Grosjean Lotus +19.507
4. Paul di Resta Force India +21.727
5. Lewis Hamilton Mercedes +35.230
6. Mark Webber Red Bull +35.998
7. Sergio Perez McLaren +37.244
8. Fernando Alonso Ferrari +37.574
9. Nico Rosberg Mercedes +41.126
10. Jenson Button McLaren +46.631
11. Pastor Maldonado Williams +1:06.450
12. Nico Hülkenberg Sauber +1:12.933
13. Adrian Sutil Force India +1:16.719
14. Valtteri Bottas Williams +1:21.511
15. Felipe Massa Ferrari +1:26.364
16. Daniel Ricciardo Toro Rosso +1 Ronde
17. Charles Pic Caterham +1 Ronde
18. Esteban Gutiérrez Sauber +1 Ronde
19. Jules Bianchi Marussia +1 Ronde
20. Max Chilton Marussia +1 Ronde
21. Giedo van der Garde Caterham +2 Ronden

Niet gefinisht
22. Jean-Eric Vergne Toro Rosso +41 Ronden

Kampioenschap
1. Sebastian Vettel 77
2. Kimi Räikkönen 67
3. Lewis Hamilton 50
4. Fernando Alonso 47
5. Mark Webber 34

Teams
1. Red Bull 111
2. Lotus 93
3. Ferrari 77
4. Mercedes 64
5. Force India 26

Ook interessant!

  • Stand na GP Abu Dhabi 2021
    Stand na GP Abu Dhabi 2021 en 8 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Saudi-Arabië 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Qatar 2021
    Stand na GP Qatar 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Brazilië 2021
    Stand na GP Brazilië 2021 plus 6 dingen die ons opvielen

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Kimi Räikkönen, Lotus, Red Bull Racing, romain-grosjean, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Hoe Rutte’s oproep oldtimerliefhebbers kan helpen
Volgend bericht: BMW X4 Concept onthuld in Shanghai »

Lees Interacties

Reacties

  1. sebasjuhh zegt

    21 april 2013 om 16:47

    Gewoon weer een prima race, vooral complimenten aan Team Lotus voor de beide mannen op het podium! Vettel as usual natuurlijk aan de leiding.!

    Login om te reageren
  2. Carreza zegt

    21 april 2013 om 16:48

    Eeeennnn Vettel is weer vertrokken…

    Login om te reageren
  3. aventador51 zegt

    21 april 2013 om 16:50

    Gdv reed wel nog in de auto zonder upgrade die was voor zn teamgenoot bestemt vandaar dat gdv trager was

    Login om te reageren
    • aventador51 zegt

      21 april 2013 om 16:51

      @aventador51: g. vdg

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        21 april 2013 om 16:55

        @aventador51: wat maakt het uit? Beiden rijden daar rond voor spek en bonen.

        Login om te reageren
        • aventador51 zegt

          21 april 2013 om 17:02

          @str8six: dat weet ik
          Ben geen fan van hem ben ook niet uit NL
          Maar ik deel het even mee voor de fans onder ons
          Ik weet ook niet waarom deze teams meerijden hoor het zal maar voor het geld zijn zeker (als je met achteraan rijden genoeg geld krijgt tenminste)

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            21 april 2013 om 17:04

            @aventador51: in dat geval, fijn dat je het even meldt ;-)

            Login om te reageren
          • Svda zegt

            22 april 2013 om 07:10

            @aventador51: Snap ook niet waarom hij meedoet wat hij zal altijd ene laatste worden of laatste

            Login om te reageren
  4. str8six zegt

    21 april 2013 om 16:52

    Vettel weer heer en meester, mooi om te zien! Let’s go Seb!!!

    Login om te reageren
    • Robbert89 zegt

      21 april 2013 om 17:11

      @str8six: Dat kan je niet menen. Wat is er nou leuk aan een race als deze? Je wil toch wat spanning vooraan?

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        21 april 2013 om 17:33

        @Robbert89: Nou ik heb genoeg spanning gezien hoor! Weliswaar niet om de eerste plek, maar als die toch al vergeven is aan mijn favoriet vind ik dat niet heel erg.. ;-)

        Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    21 april 2013 om 16:55

    17de, 21ste, allebei slecht.

    Login om te reageren
  6. vale46 zegt

    21 april 2013 om 16:58

    “eindigde op de plaatste plek.”
    Het is duidelijk dat jullie niet willen dat VDG op de laatste plaats eindigt ;)

    Login om te reageren
  7. FeRaRi zegt

    21 april 2013 om 17:13

    Ik heb zo’n schijthekel aan dat vieze kleine stink duitsertje mama mia wat een cock. Al 14 ronden voor het eind zijn vuist bollen, ik heb het een beetje gehad met mijne heer Sebastian, ga jij maar eens een nieuwe uitdaging aan.

    :

    Login om te reageren
    • adii zegt

      21 april 2013 om 17:30

      @FeRaRi: ja snap ik .. als Alonso was vond je het prima …

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      21 april 2013 om 17:40

      @FeRaRi: mietje.

      Login om te reageren
    • Roef zegt

      21 april 2013 om 17:42

      @FeRaRi: Wauw.. Wat een frustratie.. Overigens ook nergens voor nodig want hij was niet z’n vuist aan het bollen, hij trok de vieze sticker van zijn vizier eraf. Mama mia!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 april 2013 om 00:03

      @FeRaRi: Waar vindt je een nieuwe uitdaging als je beroep autocoureur is en je in de allerhoogste klasse rijdt? Vettel’s uitdaging is 8 wereldtitels halen, hij is bijna op de helft.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        22 april 2013 om 01:56

        @mashell: de WRC.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          22 april 2013 om 11:20

          @ej20g: Dat is hetzelfde zeggen tegen een bakker dat hij morgen enkel vlees mag verkopen.
          Kimi heeft het geprobeerd, maar het is een vak apart!

          Login om te reageren
  8. awesome zegt

    21 april 2013 om 17:17

    Ik heb nog geen race gezien dit seizoen, en voor mijn gevoel mis ik ook helemaal niks…
    Wacht wel tot ze weer op echte circuits gaan racen, ipv die kunstmatige troep.

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    21 april 2013 om 17:25

    Triestig voor Mclaren dat ze achter Force India staan, een team dat nota bene bij hen komt aankloppen voor technologie.

    Login om te reageren
  10. bungabungastig zegt

    21 april 2013 om 18:06

    Leuk voor Grosjean en Di Resta.

    @robbie: “DRS systeem”, ik moest het opzoeken, en toen stond er “Drag Reduction System systeem”.

    @FeRaRi: tot aan z’n elleboog denk ik, zonder DRS problemen. Bisacodyl helpt.

    Login om te reageren
  11. baap zegt

    21 april 2013 om 18:15

    Oww is het seizoen alweer begonnen?? ;) Oftewel, F1 is seriously boring.. Touringcar races zijn geweldig, althans dat is mijn mening!!

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      21 april 2013 om 19:25

      DTM is inderdaad wel echt een stuk beter. Hockenheim (laatste race) dat die Paffet het bij de start al verkloot, en dat Spengler er met de winst vandoor ging was echt spannend.

      Login om te reageren
      • Vinny_93 zegt

        21 april 2013 om 19:26

        Stiekem ben ik overigens wel voor BMW. Welke BMW zal me worst wezen.

        Login om te reageren
      • motoragent zegt

        21 april 2013 om 19:37

        @Vinny_93: Moet je eens een keer een BTCC race kijken, ook geweldig om te zien ;)

        Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        22 april 2013 om 00:58

        @Vinny_93:

        V8 Supercars is ook een mooie klasse.
        En dat geluid!

        Login om te reageren
    • motoragent zegt

      21 april 2013 om 19:32

      @baap: Jij hebt de race niet gezien? Ik kan anders niet zeggen dat het een saaie race was, flink wat wheelbangen, trek-en-duw werk en een mooi gevecht tussen Button en Perez. Het enige was saai was, was de fiere overwinning van vettel…

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        21 april 2013 om 19:44

        @motoragent: “flink wat wheelbangen, trek-en-duw werk en een mooi gevecht tussen Button en Perez” Eh ja, dat was ook wel meteen de minst saaie en enige noemenswaardige actie uit de race. Een actie waar Jenson Button in ieder geval niet om kon lachen en het management van McLaren ook niet, denk ik.
        Verders was het één grote gaapparade met hier en daar een ‘inhaalactie’ door middel van dat onzinnige DRS. Tel daarbij op dat waardeloze commentaar van die vogel die het nu presenteert(ik ken z’n naam niet, ook niet in geïnteresseerd) en je hebt een recept voor anderhalf uur tenenkrommen, danwel in slaap vallen.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          21 april 2013 om 19:59

          @lemans96: Commentaar van Ronald van Dam is niet om over naar huis te schrijven inderdaad.

          Button duwde Perez ook een keer van de baan, vond ik ook niet bepaald een chique actie…

          Login om te reageren
        • baap zegt

          22 april 2013 om 09:24

          @lemans96: Indd, tenenkrommend en oer-OER saai!!

          Login om te reageren
  12. nickmercedes zegt

    21 april 2013 om 19:03

    Toch knap dat vdg nog geen race is uitgevallen… Doet hij beter dan onze favoriete grindbakbezoeker verstappen…
    Tuurlijk het is geen goede positie, laatste, maar hij houdt de auto iig op de baan en zo kan hij dus misschien steeds beter worden?

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      21 april 2013 om 19:35

      @nickmercedes: Je kan wel telkens als laatste finishen, maar daar schiet je niet zo gek veel van op. Verstappen nam wat meer risico om er een mooie eindpositie uit te slepen, en ja, dan wil het nog wel eens mis gaan. Verschillende rijders, verschillende rijstijlen ;)

      Login om te reageren
  13. KEV9 zegt

    21 april 2013 om 20:11

    Geweldig die perez..de tijden van villeneuve herrezen..ik ga NU inhalen.

    Login om te reageren
  14. mrcabdrivert zegt

    21 april 2013 om 20:14

    Perez heeft vandaag laten zien wat Racen is. Je rijdt om om punten te scoren, niet om beste vrienden met je collega’s / teammaat te zijn.

    Wat betreft Vettel; iedereen die ‘m graag afzeikt: hij wint met 2 vingers in zijn neus, iets wat Webber nog nooit is gelukt. Gelezen? Goedzo, nu stoppen met zeiken aub.

    PS. Ik ben niet voor Vettel.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 april 2013 om 11:34

      @mrcabdrivert: Perez heeft vandaag laten zien hoe het niet moet: racen als een leeuw in een kooi, maar geen plaatsen winnen, toch niet meer dan zijn teamgenoot die rustig door het veld schoof.
      Perez was veel te wild! Je moet het doen zoals Alonso vorige week! Rustig rijden en een beetje sparen, om daarna voluit te racen als het nodig is. Als een coureur zich een beetje aan de tactiek houd, dan kan dat echt zeer mooie resultaten opleveren.
      Als je 100% racende coureurs wil zien moet je naar andere motorsporten kijken!
      In de huidige F1 moet je nu eenmaal soms sparen, en slimmer zijn dan de anderen.

      Login om te reageren
      • mrcabdrivert zegt

        22 april 2013 om 12:02

        @vale46: is Perez niet als 6e geëindigd en Button als 10e? Perez was duidelijk sneller, Button deed net zo hard mee met wheelbanging, die had van zijn gas af kunnen gaan. Maarja dat doe je als “1e rijder” van McLaren uiteraard niet. Is is racen in Sennastijl; racen om te winnen, zo hoort het.

        Login om te reageren
      • mrcabdrivert zegt

        22 april 2013 om 12:04

        @vale46: banden sparen doe je trouwens met een Prius, niet met een formule 1 wagen omdat Pirelli weigert betere banden te maken..

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          22 april 2013 om 14:08

          @mrcabdrivert: racen om te winnen, dan moest hij er nog 5 inhalen hoor.
          Als je elke bocht het uiterste vraagt van je banden om 0.1sec te winnen, dan ben je beter om 0.1sec te verliezen en een pitstop van 22sec uit te sparen hoor.

          Login om te reageren
          • mrcabdrivert zegt

            22 april 2013 om 14:44

            @vale46: jij hebt er veel verstand van begrijp ik. Dus: Perez wordt 6e en Button 10e. Perez heeft nu meer punten verzameld van Button. Als Perez dit nog een paar keer doet dit jaar, dan wordt hij mischien wel 7e dit jaar, en Button 9e of 10e.

            In dat geval heeft Perez het beter gedaan, meer punten gescoord en is hij waardevoller voor Mclaren, want puntjes leveren centjes op… Als je door écht te racen je teamgenoot een paar keer kunt verslaan, dan doe je het beter, daar kan niemand volgens mij om heen.

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              22 april 2013 om 14:54

              @mrcabdrivert: Je teamgenoot is je grootste concurrent, dat is waar!
              Perez heeft eigenlijk een redelijk goede zaak gedaan qua punten, en bij McLaren zullen ze ook wel blij zijn, maar wat als Perez achterop Button was geknald, en hem bvb een lekke band had gegeven en zichzelf een kapotte voorvleugel? Dan waren alle punten van McLaren weg en stond Perez in een héél slecht daglicht!
              Hij heeft gewoon té veel op de limiet gereden, hij gaat niet bij elk manoeuvre zo veel geluk blijven hebben. Dan heb je als team meer aan een Button, want die verzamelt netjes zijn punten, draagd zorg voor zijn banden maar kan racen als dat verwacht word van hem. misschien wel wat minder dan Perez, maar als die eens uitvalt dan ligt Button meteen terug op voorsprong qua punten.

              Ik vind alonso een voorbeeld: als ze hem dat vragen kan hij racen als geen ander, maar als hij op zijn banden moet letten blijft hij kalm en verzamelt hij mooi zijn puntjes.

              Als Perez zo blijft rijden zal zijn geluk snel op zijn.

              Login om te reageren
              • mrcabdrivert zegt

                22 april 2013 om 14:58

                @vale46: racen IS op de limiet rijden, dit zijn 20 van de beste coureurs uit de hele wereld en die kunnen dat heel goed. Als je dat doet ga je wel eens de fout in. Als iedereen eens niet op de limiet ging rijden, dan zou het een saai seizoen worden..

              • vale46 zegt

                23 april 2013 om 09:40

                @mrcabdrivert: And they don’t give a fuck!
                Er moet geld binnen komen, er moeten overwinningen geboekt worden, wereldkampioenschappen. Op welke manier ze dat bereiken kan hun gestolen worden, als ze het maar kunnen behalen.

  15. rickbosmaf1 zegt

    21 april 2013 om 20:27

    Was voor Bahrein begrippen een toffe race, als je de voorsprong die Vettel had even vergeet!! Maar man wat was dat commentaar van Ronald van Dam weer slecht, begin me er steeds meer aan te ergeren!!

    Login om te reageren
    • rsvbf1 zegt

      22 april 2013 om 07:50

      @rickbosmaf1: Gelukkig was Doornboss er nog, Aalbers en Verstappen met van Dam is helemaal ruk

      Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      22 april 2013 om 09:43

      @rickbosmaf1: Ik vond het wel meevallen deze keer. Fouten maakt ie nog steeds, maar hij klonk al minder monotoon en Doornbos vulde goed aan, corrigeerde ook een aantal dingen goed (zoals die Indycar opmerking bv)

      Login om te reageren
  16. gertjano zegt

    21 april 2013 om 23:34

    Leuke race met diverse mooie inhaalacties. Jammer voor Van Der Garde maar hij had ook wel pech met Vergne en zijn banden. Hopelijk kan hij na de update + een betere bandensetup eindelijk potten breken. Ach en over Van Dam, het zal nooit een Olav Mol worden inderdaad. Maar gun de man een jaar F1, dan zal het race commentaar vanzelf beter worden. Op naar Europa!

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      22 april 2013 om 00:57

      @gertjano:

      “…het zal nooit Olav Mol worden inderdaad…”

      …wat?

      Login om te reageren
      • gertjano zegt

        22 april 2013 om 12:49

        @carmasterr: Iets met Friezisme maar bedankt.

        ‘Ach en over Van Dam, het zal inderdaad nooit een Olav Mol worden’

        Zo beter meester Carmasterr? :P

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          23 april 2013 om 15:51

          @gertjano:

          Je spelling en/of grammatica boeit me niet zoveel.
          Het is meer dat je Olav Mol als maatstaf neemt voor de ideale Nederlandse F1 commentator…

          Login om te reageren
  17. mrcabdrivert zegt

    22 april 2013 om 06:08

    Ik mis Olav Mol ook. Die lulde er af en toe ook wel eens naast, maar wist het verhaal toch altijd mooi en technisch te vertellen. Zou vooral samen met Doornbos een topduo zijn…
    Van Dam praat erover alsof ‘ie het zelf nog niet helemaal snapt..

    Login om te reageren
  18. rsvbf1 zegt

    22 april 2013 om 07:49

    GP2 kijken is veel spannender, laatste race was 0.08 seconde op de finish voor de 1e plek en daar gebeuerd veel meer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North