Uitslag Formule 1: Grand Prix van Frankrijk 2019

Auteur: , 93 Reacties

De verwachtingen zijn laaggespannen. Dus kom maar op met die verrassende plottwists, s'il vous plaît.

petje

Afgelopen nacht was het genieten van geniale beelden vanaf de Nürburgring. De 24 uurs race lijkt eindelijk de coverage voor elkaar te hebben en het was werkelijk een feest om de auto’s van bovenaf door de bossen te zien slingeren. De gevechten op zich waren ook tof. Als een stel losgeslagen malloten jaagden de GT3’s elkaar op. Ik zou graag even de finish meepakken, maar helaas, er is ook nog F1 in Frankrijk.

Te flauw en te blasé? Ja, een beetje wel natuurlijk. F1 is altijd leuk, zelfs als het dat niet is. Op een druilerige zondag in januari zouden we een moord doen voor iedere GP, zelfs de Franse. Het is alleen zo dat het circuit in Zuid-Frankrijk niet per se het meest inspirerende is en we de dubbel voor Mercedes vooraf alweer minimaal met potlood kunnen opschrijven. Dat tempert de voorpret wel een beetje.

Maar goed, we laten ons verrassen. Gisteren ging Nyck de Vries in de F2 feature race vanaf plek vier meteen naar P1 voor bocht één en vandaag start Verstappen vanaf diezelfde vierde stek. De Nederlander weet dus wat hem te doen staat. Verder hebben we ook nog Vettel die start vanaf plek zeven. Interessant om te volgen wat die gaat doen dus. En hoe echt is de pace van de McLarens? Kunnen ze hun mooie startpositie verzilveren en moet Max daar nog voor gaan oppassen in het vervolg van het jaar? We gaan het zien…

Start
Even lijkt Bottas de betere start te hebben van de twee Mercs, maar dat is optisch bedrog. Hamilton behoudt soeverein de leiding. Zijn Finse teamgenoot krijgt bezoek van Charles Leclerc, maar uiteindelijk kiest de Monegask eieren voor zijn geld en sluit hij aan achter VB77. Carlos Sainz is het als veteraan binnen het team van McLaren natuurlijk aan zijn stand verplicht zijn jonge teamgenootje te verschalken en doet dat direct na de start. De papaya-oranje bolide lijkt het ook Verstappen even moeilijk te kunnen maken, maar Max Emilian weet dat uiteindelijk vrij makkelijk te pareren.

In het tweede deel van de top-10 heeft Ricciardo in eerste instantie een raketstart. Hij gaat als een speer langs Vettel, maar besluit dan heel conservatief te remmen voor bocht één. Vettel gaat zo weer zijn voormalig teamgenoot voorbij. Naast Vettel is Gasly nog wat optimistischer op de remmen voor de eerste knik. PG10 lijkt daar even de vruchten van te plukken, maar moet genoegen nemen met één gewonnen plek omdat hij iets te ver doorschiet. Zo kan SV5 de zevende stek weer innemen.

Niet veel later voelt Giovinazzi de pijn van Q3 halen op de zachte band. Eigenlijk was dat gisteren een puike prestatie van de Italiaan, maar vandaag heeft hij er alleen maar nadeel van. Na een rondje of acht moet hij al de pits opzoeken. Giovinazzi gaat wel naar de hardste band, maar of hij daarop de finish kan halen is maar de vraag. Zo wordt punten scoren wederom een lastig verhaal voor GIO.

Mid Race
Na een rondje of tien heeft Hamilton al zeven seconden te pakken op Leclerc. Bottas zwemt daar nog ergens tussenin, maar die zal normaal gesproken geen bedreiging vormen voor de Brit. Om nog een beetje spanning te creëren besluit de regie een shot van de FIA stewards te laten zien. Je weet immers maar nooit of zij achter de groene tafel nog wat uit de pen laten vloeien dat de uitkomst van de race beïnvloedt. De onvolprezen Olav Mol stelt voor de sprinklers op de baan aan te zetten en een bakje water over het asfalt te gooien. In principe ook een puik idee.

In ronde 17 komt Ricciardo binnen als eerste van de runners op de mediumbanden. De honingdas zat klem achter Gasly, die het overigens wel lang uit weet te zingen op zijn softs. Red Bull besluit de undercut meteen te counteren door een ronde later Pierre ook naar binnen te halen. De opzet slaagt in eerste instantie, want PG10 komt vlak voor Ricciardo weer de baan op. Maar het mag niet baten voor Red Bull, want Ricciardo pakt ‘m vervolgens alsnog voor de chicane die het lange rechte stuk in tweeën deelt.

Verstappen komt binnen in rondje 21 vanaf de vierde stek. Hij staat onder druk van Vettel, die inmiddels in de buurt is gekomen van Max. De relatief vroege stop voor Verstappen neemt voor Ferrari de mogelijkheid weg om voor de undercut te gaan met Vettel. Dus wordt de Duitser nu gedwongen voor de overcut te gaan. Het team roept over de radio dat Seb nog even door moet karren op zijn huidige set rubber.

Verstappen is niet blij met zijn auto. Als je kijkt naar wat teamgenoot Gasly doet verricht hij heldendaden in de RB15, maar ook VER kan niet verbloemen dat het team er dit jaar echt minder goed bijzit dan in de voorgaande seizoenen. Red Bull heeft simpelweg de snelheid niet. Mercedes en met name Hamilton hebben die duidelijk wel. HAM’s banden blijven lang heel, de snelheid is top, geen vuiltje aan de strakblauwe lucht. Als Hamilton in ronde 25 zijn stop maakt komt hij als eerste weer de baan op. Kijkt de Brit in zijn spiegels dan ziet hij Vettel nu wel rijden, maar de Duitser is nog niet binnen geweest voor nieuw rubber.

Dat doet Seb namelijk pas een ronde later. Het is dan natuurlijk de vraag: komt hij voor of achter Verstappen weer naar buiten? Het antwoord: achter Verstappen! De overcut heeft dus niet gewerkt voor Ferrari. Eens kijken of Max Emilian dit kan vasthouden. Het circuit Paul Ricard is wat dat betreft een gek circuit waarop track position een enorm verschil maakt. Zo reed de Vries gisteren soeverein naar de winst en de snelste ronde, maar was hij vanochtend startende vanaf P8 nergens te bekennen en finishte hij buiten de punten.

Achter VER en VET lijken Raikkonen en Hulkenberg maximaal te profiteren van hun matige zaterdagen. De twee zijn gestart op het harde rubber en kunnen daardoor lang doorrijden. Als het hele veld de pits opzoekt, stomen ze op naar P6 en P7. Het voordeel is bovendien dat ze nu naar de mediums kunnen switchen om het einde van de race te halen. Na hun stops valt het ervaren duo terug tot de grens van de top-10, maar wel voor de deur van Pierre Gasly. Die laatste moet zich zo langzaam aan wel wat zorgen gaan maken over zijn toekomst bij Red Bull en wellicht zelfs zijn toekomst in de F1.

Lance Stroll maakt het nóg wat bonter dan RAI en HUL en maakt bijna 40 rondjes vol op zijn eerste set banden. Eerder dit seizoen bracht een goede strategie Stroll na een matige kwalificatie nog wel eens puntjes, maar dat lijkt nu optimistisch te zijn. De jonge Canadees valt terug naar plek 13, achter zijn teamgenoot Perez. Gasly rijdt daar nog net voor, maar wordt wel op een ronde gezet door de frontrunners…Ouch, ouch, ouch.

Aan de goede prestaties van McLaren dit weekend blijkt ook een keerzijde te zitten. Er ontstaat wat wrevel over de radio zoals we dat al zo vaak gezien hebben bij teamgenoten. Norris schaduwt Sainz al de hele race, maar heeft het gevoel sneller te kunnen. Hij laat dat dan ook maar even weten aan zijn team. Aan de pitmuur lijkt men echter niet zo happig te zijn op gedoe met teamorders. De achterstand op Vettel is dan ook al enorm groot. Norris wordt verteld dat er wat problemen zijn met zijn auto, onder andere met de DRS. De boodschap is duidelijk.

Finish
Er bestaat geen enkele twijfel meer dat Hamilton hier vandaag gaat winnen. Bottas staat nog onder wat druk van Leclerc, maar moet dat kunnen managen. De spanning zit ‘m in wie de snelste ronde pakt en wie de laatste puntjes. Vettel zou de pits op kunnen zoeken en een aanval kunnen plaatsen op de snelste ronde, maar hij is wel tot op een seconde of drie van Verstappen genaderd. Kiezen of delen dus voor de Duitser. Hij doet het toch en komt met een ronde te gaan binnen voor een setje rood. Verstappen is daardoor verzekerd van plek vier.

In de staart van de top-10 kruipt Ricciardo ondertussen richting de versnellingsbak van Norris. De Brit lijkt toch echt wat probleempjes met zijn auto te hebben. Ook Raikkonen en Hulkenberg sluiten aan in het treintje. Vettel pakt inderdaad het puntje voor de snelste ronde en geeft Hamilton, die er ook nog even voor was gaan zitten, zo nog een heel klein speldenprikje. Helemaal aan de staart van het veld weet Kubica eindelijk een keer Russell voor te blijven.

En dan…huh? Toch wat spektakel! Norris, Raikkonen, Ricciardo en Hulkenberg maken er nog even een showtje van in de allerlaatste ronde. Ricciardo gaat voor de move in de chicane op het rechte stuk maar schiet wat door. Norris probeert te counteren en Raikkonen lijkt te profiteren. Het loopt uit in een dragrace op het rechte stuk richting Signes. Ricciardo komt als zevende over de finish voor Raikkonen en Hulkenberg, maar de Ozzie leek wel even met vier wielen over de witte lijn te gaan in de chicane. Krijgen we dan toch nog een beslissing achter de groene tafel? De tijd zal het leren. Zo niet is het eindresultaat voor Gasly vandaag misschien wel het opvallendste: elfde en zero points voor eigen publiek. Merde!

UPDATE 1: Raikkonen en Ricciardo moeten vrezen voor hun plek. De stewards onderzoeken of zij in de laatste ronde met vier wielen over de witte lijntjes gegaan zijn om in te halen.

UPDATE 2: En jawel, Ricciardo heeft straf gekregen. De Ozzie moet twee keer vijf seconden inleveren en valt daarmee terug naar plek 11. Raikkonen komt er goed vanaf en schuift op naar plek zeven, met Hulk op acht, Norris op negen en Gasly op tien.

UPDATE 3: Verstappen verdedigt teamgenoot Gasly na de race.

De volledige uitslag
1. Hamilton (Mercedes)
2. Bottas (Mercedes)
3. Leclerc (Ferrari)
4. VERSTAPPEN (Red Bull)
5. Vettel (Ferrari)
6. Sainz (McLaren)
7. Ricciardo (Renault) –> valt terug naar P11 vanwege straf
8. Raikkonen (Alfa Romeo) –> schuift op naar P7 na straf RIC
9. Hulkenberg (Renault) –> schuift op naar P8 na straf RIC
10. Norris (McLaren) –> schuift op naar P9 na straf RIC
11. Gasly (Red Bull) –> schuift op naar P10 na straf RIC
12. Perez (Racing Point)
13. Stroll (Racing Point)
14. Kvyat (Toro Rosso)
15. Albon (Toro Rosso)
16. Magnussen (Haas F1)
17. Giovinazzi (Alfa Romeo)
18. Kubica (Williams)
19. Russell (Williams)

DNF
Grosjean (Haas F1)

Image-Credit: slapend meisje via pixabay



93 reacties

Tja wat valt te vermelden:
Knap HAM 13 sec voor teammaat BOT
VET heeft een probleem in Italie
Max wel erg ver voor GAS.
En natuurlijk Kubica voor zijn teammaat 🎈🎈🎈🥂

Dat was t wel. Ga weer pitten 😴
@SpiderIV: zet eens een lijstje met uitslag neer hoef ik dat verhaal niet te lezen
@spideriv: HAM 18.056 seconden voor BOT …
@erik2907: yep tikfout. Al had ik t op 18 rond afgerond
@spideriv: Heb toch wéér genoten van deze race. Hier wordt geschiedenis geschreven door zowel Hamilton als Mercedes. Record na record wordt er verbroken door deze combinatie. Sterling Mos was een grootheid, Senna was dat, Schumacher en nu Lewis Hamilton. HAM heeft iedereen in zijn zak, doet wat hij wil, geniet van het leven, trekt op donderdagmiddag zijn overal aan, knalt er een paar trainingsrondjes uit en plop, op zaterdag is hij er weer, zijn 86e pole in zijn carrière en vandaag zijn 79e overwinning. Gewoon weg een genot om naar te kijken dat iemand iets doet wat hij gewoon leuk vindt, en in het weekend:

Vrijdag: Veni
Zaterdag: Vidi
Zondag: Vici

Men zou kunnen “ja maar hij zit in de beste auto”, maar daar zit BOT ook in en voor de andere teams gelden dezelfde regels als voor Mercedes.
@erik2907: Men zou kunnen zeggen ……
@erik2907: hamilton werkt keihard voor alleen hij laat buitenkant niet merken. Blijft cool. Een echte sportman
@erik2907: hij heeft dus vooral Bottas in zijn zak, en Mercedes heeft de rest in zijn zak met een giga budget. Maar toch denk ik idd dat Lewis wel de beste is. Al heeft hij ook geen competitie. Zet Max en Lec in zo’n zelfde auto en ik moet het nog zien wie er wint aan het einde. Miss nog steeds Lewis maar dan niet met zoveel verschil.
@erik2907: eens dat van HAM. Ik begin ook met compliment aan zijn adres.
Ik heb alleen niet zo genoten
@erik2907: je hebt weer genoten van deze race? Waar heb je in godsnaam naar zitten kijken dan?
@borrelnoot:

Mndandanda 1 umapita ku Paul Ricard ku France
Ben er wel klaar mee. Blijf er niet meer voor thuis.
@pielemuis: Inderdaad, slaapverwekkend. Het zou een stap vooruit zijn als ze de top 5 gewoon niet meer in beeld brengen en het er ook niet meer over hebben.
En alleen de mensen erachter laten zien.
@pielemuis: Me neither. BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORING!!!!!
@pielemuis: Bleef jij er nog voor thuis? Pwoah.
Kan het tijdslot van F1 op TV niet voor een andere vorm van racen ter beschikking worden gesteld?
@pielemuis: en dan te bedenkende er volgende week duizenden Nederlanders naar Oostenrijk gaan om te kijken hoe Verstappen maximaal 4e gaat worden…
Ik ben onder de indruk dat @ jaapiyo zo’n lange blog kan schrijven over twintig automobilisten die 53 ronden achter elkaar hebben gereden.
Ik ben ondanks het bier en de warmte toch wakker kunnen blijven, weet alleen niet hoe eigenlijk. Volgend weekend ga ik gewoon zelf lekker een rondje scheuren. En kijk ik die ene inhaalactie wel op Twitter terug….
@trustmeiamanengineer: ik ben tot drie keer toe in slaap gevallen. Eigenlijk enkel eerste paar ronden en laatste dikke 8 ronden gezien. Heb niet het gevoel heel veel gemist te hebben -_- . Had beter de laatste 20 min van de 24hr doorgekeken..
De foto spreekt boekdelen. Poepsaaie kudtrace. Niks leuks gezien op de actie van Ricciardo en Norris en dergelijke na. Verder ga ik er niets over zeggen. De fik er in bij de barbecue dan maar.
Zoals ik eerder heb betoogd, de typische mercedes strategie. Wegrijden van de rest met motorvermogen open en dan een gat van 15 sec trekken en daar blijven rijden een beetje spelend met de motorinstellingen en de rest van het veld.
Met racen heeft het weinig meer te maken. Weer een hele saaie optocht. Heb het met een schuin oog op de ipad gekeken. Gaap…
Ik heb 5 ronden gekeken en toen ben ik naar buiten gegaan. F1 kan me niet meer zoveel boeien als het zo blijft. Liever een biertje pakken met mijn vrienden en genieten in de zon.
@berlinetta: na 2 ronden ben ik de BBQ maar gaan oppoken, betere besteding vd tijd. Proost
Weer eens een saaie, veredelde, polonaise…
Max Vierstappen…. en verder.. FIA maak van de F2 de hoofdrace, van de F3 het bijprogramma en stop de Formule 1 ergens vroeg in de ochtend weg waar ze niemand lastig vallen
Na zo’n saai raceverslag snel door naar de Toplessdag…
@outlook: ik heb mijn T-shirt al uit, weet alleen niet of je daar nou gelukkig van word
@outlook: topless is net zo saai als F1 … je weet al wat er komt
Geeuw
De laatste paar ronden waren wel leuk. Daar is alles mee gezegd. McLaren is snel, Renault is redelijk snel, Raikkonen is snel, en volgens mij heeft Red Bull geen snelheidsvoordeel meer ten opzichte van de middenmoot. Tenzij Max Verstappen achter het stuur plaatsneemt.
Oké als Olav Mol tijdens de race al begint te praten over wheelguns die je gelijkertijd moet horen dan weet je dat het écht een mega saaie race is. Man man wat is F1 saai en slaapverwekkend momenteel zeg pfff…
Het enige spannende in de F1 dit jaar, haalt Gasly de zomerstop nog?
@harrie: Kvyat naar RB, race erna weer terug naar TR, dan wint Max weer eens een race 😄
Het was spannend, heb me na ronde 10 maar laten pijpen.
@fiero: Je vriend kon het ook niet meer aanzien?
@scorpion80: want als een man een vriend heeft is het plots reden tot lachen?
@Jochempie: ja hihi
@Jochempie: Ja, grapjes over minderheden blijven leuk soms. Maar ik ben kaal, dus daar mag jij nu een grapje over maken.
@scorpion80: Maar waarom dan? Omdat het minder voorkomt?
@Jochempie: humor gaat verloren als het uitgelegd moet worden
@jochempie: Hé social-justice-warrior, nam jij dan zojuist aan dat fiero een man was? Vind ik nogal beledigend om iemand zomaar bij zijn Gender te noemen.
@pielemuis: Het feit dat ik na commentaar op 1 afgezaagd anti-gay grapje als SJW wordt bestempeld, is een schande voor de strijd tegen SJWs. Verf je haar lekker blauw vriend.
@jochempie: ‘k heb geen haar, ben al vroegtijdig kaal. Als vrouw valt me dit zwaar.
@scorpion80: kan geen vriend krijgen, die zijn populair tegenwoordig. Dus ik hou het maar bij vrouwen ;)
@scorpion80: grappig hoe je conclusies trekt. Nope. En zo ja, zou je er moeite mee hebben? Ik niet. Ieder z’n ding. Ik heb een lekker ding. Is wel een vrouw, dat is al lastig genoeg ;)
@fiero: Kom je over 8 minuten weer met een aanvulling op je eerste antwoord? ;)
@scorpion80: ik ben al te laat, dus nee. Heb je verder nog vragen?
@scorpion80: misschien moet je een andere vriendin zoeken als je denkt dat dit bij andere ‘mensen’ hoort. Oh wacht, je hebt geen idee.
@fiero: Hahaha, heb je werkelijk 40 minuten op deze come-back zitten broeden. Auw.
@fiero: Hahaha dus toch! Voorspelbaar ben je. Ik wacht op je volgende.
@scorpion80: Even allemaal de bek houden en van de laatste vrije uurtjes genieten.
@Jochempie: Als je vriend je mobiel zat is, leg ‘m dan weg of zet ‘m uit, Jochem.
@fiero: ok ik lieg, het was na 15 ronden maar ik zat waarschijnlijk heel
zielig naar een stream te kijken.
@fiero: tot het einde?
Weet Gasly dat hij niet meer voor Toro Rosso rijdt?

Lol zelfs de Sky commentatoren verveelden zich, ze waren lekker woordgrapjes aan het maken. De pitreporter wist waar de knop van de sprinklers op het circuit zit dus ze probeerden hem over te halen deze aan te zetten 😄
IEDEREEN tot aan hier vindt ’t saai. Ik ook. Ik vraag me echt af hoe Liberty Global / FIA dit recht gaat trekken. Ook marketingtechnisch lijkt me dit nou niet wat je wil als topteam, één merk telkens op een 1-2… Kan ook tegen je gaan werken. Dan gaat ‘Win on Sunday, sell on Monday’ niet meer op… 🤔
Eeuwig 4e
-edit: nutteloze bijdrage-
Lewis moest echt zijn best doen om blij te lijken, nadat hij van zijn auto stapte. Hij had het allang aan zien komen natuurlijk. Die modeshow waar hij deze week was vond hij zeker opwindender. Dat was het waarschijnlijk ook. Maakt niet uit, binnenharken dat geld. Ik werk ook niet altijd voor mijn plezier. Nog niet eerder spijt gehad van thuisblijven voor een race, tot vandaag. Ik had beter bij @FieRo op de bank kunnen zitten las ik net.
@scorpion80: je bent welkom maar je krijgt niet alles wat je verwacht ;)
@fiero: misschien wil ie wat geven
Voor het eerst in vier races was ik weer in de gelegenheid om een race live op tv te bekijken, maar het was de moeite wederom niet waard. De enige opwinding (aan het einde) was te zien tussen o.a. Ricciardo, Raikkonen en Hulkenberg en zelfs die zal hoogstwaarschijnlijk nog weer vanachter de groene tafel worden beslist. De FIA heeft een serieus probleem met het imago.
Dit kan echt niet zo naadloos doorlopen in 2020, dat je praktisch vanaf het begin weet wie aan het eind van het seizoen met de bokaal naar huis kan. Weg alle op het puntje van de stoel spanning. Verstappen 4 de plek was weer zo’n beetje het hoogst haalbare.
Wel de saaiste race van het seizoen tot nu toe. Jammer.
Lijkt wel weer op de hoogtijdagen van Schumacher. Toen was het ook saai tot en met. 24h van de Nurburgring was gelukkig wel vermakelijk om naar te kijken.
@maxidyne: de tijd van schumi was spannender…… 94 en 95 sowieso. Ook van 2000 t/m 2004 heeft ie er soms hard voor moeten knokken. Ook wel 1 heel dominant jaar volgens mij.
@mark997gt3: De F2004 is volgens mij de meest dominante auto die Ferrari ooit heeft gebouwd.
@berlinetta: 2002 en 2004 waren net zo saai als dit jaar en 2015.
@maxidyne: alleen de jaren met Hakkinen waren leuk!
Das beste oder nichts 👍😎
Jeetje. Dit was wel een hele saaie. Wel knap van mezelf dat ik de oogjes heb opengehouden. Dom dat ik niet op een terras ben gaan zitten.
Ok. Ook ik moet toegeven dat dit een zeer saaie bedoening was. Even over dat als er meer wordt ingehaald in de F1 de races weer leuk worden: Niet dus. Ik heb denk ik wel een 30 tal inhaalacties gezien, de meeste, zo niet allemaal, onder DRS. Het wordt weer leuk als het veld gewoon dichter bij elkaar zit. Dus, een serieuze budget cap, niet die 250 miljoen met allemaal uitzonderingen die ze nu voorstellen, of anders restricors of een reversed grid gaan toepassen of zoiets.
@pomoek: Inhaalacties met DRS zijn nooit spannend geweest. Dat is gewoon een kunstgreep geweest om te voorkomen dat iedereen het nog saaier vind.
@berlinetta: Eens, maar zonder drs was het al helemaal een accountants conferentie kijken geworden.
@pomoek: Reverse grid is ook een kunstgreep, dan krijg je van die niet-interessante inhaalacties zoals we die nu zien bij het op een ronde zetten van driekwart van het veld door Mercedes-AMG. Minus de blauwe vlaggen, maar dan nog.

Zelf denk ik eerder dat de auto’s significant kleiner moeten worden. Zoals een hier al vaker geplaatst gifje laat zien zijn de huidige auto’s gewoon heel groot, terwijl de banen niet meegroeien (de meest recente Tilke-banen uitgezonderd).
Ontslajackplooy#
Kijk nu indycars…heerlijk
@soulmaster: ik heb geloof ik geen zender meer in het pakket die mij de Indycars kunnen laten zien, maar om 20:00 uur is er het raceverslag van de Formule E op Eurosport 2; zelfs dát is spannender dan de Formule 1.
@rrrobert: was gewoon op Ziggo Sport waar de F1 ook op wordt uitgezonden
@soulmaster: ik ben ‘gewoon’ KPN klanten. Ik zou wel een abonnement op deze sportkanalen kunnen nemen, maar dat kost me 15 euro per maand. Vind ik het allemaal niet waard.

Vroeger kon je de Indycars ook volgen via Eurosport, maar ja, Liberty Global (moederbedrijf van o.a. HBO en Ziggo) doet wat al die grote multimedia bedrijven doen: monopoliseren van content. Ik ga daar maar heel beperkt in mee.
@jaapiyo: Ricciardo heeft ondertussen 2x5sec straf gehad en de rangorde is dus weer veranderd
@shibby: yes, ik heb het bericht geupdated. Thx.
Moet eerlijk toegeven dat ik jarenlang thuis bleef om vt1 tm 3, quali en race te kijken. Eerst viel vt af, ik kijk het wel of niet, maar gisteren voor het eerst de quali niet gekeken. Vandaag wel de race gekeken maar op een gegeven moment zat ik te zappen 😳. Maar ja, terwijl ik dit typ is Indy bezig…misschien moeten ze gewoon 30 autos aan de start zetten en per race autootje loten? Wat als Lewis in een McLaren start en Vettel in een Renault, kvyat in ern Mercedes en max in een ferrari? En dan per race loten, stoeltjes overzetten?
Formule 1….R.I.P.
Kom op mensen, dit soort races kunnen toch de echte ‘die hard’ fans ook niet meer verdedigen als een interessante middag. Kunnen we niet afspreken dat de coureurs publiek gaat terugbetalen als er niet minimaal 10 succesvolle inhaalpogingen per race zijn. Man, man, man, je zal een paar 100 euro’s hebben neergelegd voor een kaartje.
Kwalificatie afschaffen?
In plaats daarvan wk punten voor de snelste ronde op zaterdag.
Dan loten voor de startposities op zondag.
Heb je ieg nog wat kans op meerdere inhaalacties.
Prachtig weer vanmiddag buiten, toch binnen F1 gekeken; zonde.
40 jaar F1 als hobby: ga ermee stoppen!
Wat was dit een saaie race, echt ongelooflijk, top 5 reed allemaa op een eigen eilandje, verder gebeurde er niks boeiends..
Toch knap dat Mclaren zich bij de kwalificatie in de top 10 heeft genesteld en dit hebben kunnen doortrekken tijdens de race! Zak Brown kon nog eens lachen!
Race begin pas 2 ronden voor het eind lid te komen maar toen was het alweer te laat. Deze komt zeker in de top 10 van saaiste races van de afgelopen 25 jaar.
@rickthestig: begin=begon

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).