• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren wil Alonso nooit meer in F1 auto hebben

Auteur: jaapiyo, gepost 23 juni 2019 om 14:58 – 13 Reacties

McLaren


Aiiii caramba!

Het is dit jaar een beetje wennen in de F1. We hebben namelijk nog maar drie wereldkampioenen op de grid staan. Alonso is er voor het eerst sinds het seizoen van 2002 niet bij. ‘Wacht even’ hoor ik jullie nu denken, de wenkbrauw maakte zijn debuut toch al in 2001? Klopt, maar na dat jaar bij Minardi waarin hij verslagen werd door Tarso Marques (Tarso haalde een negende plek in een race met veel uitvallers, Alonso’s beste resultaat was een tiende plek) ging FA een jaartje testen voor Renault. Toen had dat nog daadwerkelijk wat om het lijf en kon je veel kilometers maken. Wat er daarna gebeurde weten we: in 2003 pakte de Spanjaard zijn eerste zege, in 2005 en 2006 werd hij kampioen, daarna ontpopte hij zich tot een eerste klas pyromaan met een voorkeur voor bruggen.

Hoewel, ondanks dat Alonso meestal niet op een lekkere manier wegging bij zijn teams, wilden ze hem daarna wel vaak terughebben. Helemaal verbrand bleken de bruggen dus toch niet te zijn. Het tekent het opportunisme van de topsport in het algemeen en de F1 in het bijzonder. Lange tijd werd de Spanjaard namelijk beschouwd als een van de beste coureurs uit het veld, of misschien wel de allerbeste van het hele stel. En inderdaad, meestal wist ‘nando zijn teamgenoten te vermorzelen. Maar werden de teams waar hij voor reed daar ook beter van? Of luisterden ze teveel naar de input van FA, waardoor ze een auto maakten waar eigenlijk alleen de Spanjaard wat mee kon, maar die aan het eind van de rit niet goed genoeg was voor titels?

Inmiddels lijkt dat vraagtekentje ook binnengedrongen bij het F1 team van McLaren. In het begin van het jaar leek het nog alsof Alonso een voet tussen de deur zou houden bij het team uit Woking, maar inmiddels hoeft de tweevoudig kampioen niet meer te rekenen op een belletje om in de auto plaats te nemen. Eerder in het jaar gebeurde dat nog wel in Bahrein, waarna het team van McLaren pardoes hun slechtste race van het jaar beleefde in China.

De nieuwe van Porsche afkomstige teamchef Andreas Seidl heeft kennelijk geen trek in nieuwe bemoeienissen van de Spanjaard, zo laat hij optekenen bij Autosport:

We have no plan to put Fernando back in the Formula 1 car at McLaren. We are very happy with Lando and Carlos. They are doing a great job and they’re the future for us – and that is also my focus.

Alonso blijft wel bij het team betrokken als ‘ambassadeur’ van McLaren. Eind vorig jaar circuleerden er zelfs geruchten dat Fernando aandelen heeft in het raceteam, maar daar is verder weinig over te vinden. Het ligt hoe dan ook wel in de lijn der verwachtingen dat de man uit Oviedo in de toekomst met McLaren weer zal proberen deel te nemen aan de Indy 500, een avontuur dat dit jaar uitliep op een enorme deceptie. Tenzij hij natuurlijk na zijn comebacks bij Renault en McLaren de trifecta afmaakt en volgend jaar aan de start verschijnt voor Ferrari in de F1…

Ook interessant!

  • Zo gaat het nu met Fernando Alonso na fietsongeluk
  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021
  • Alonso aangereden, mist mogelijk seizoensstart
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de eerste Taycan die méér waard is geworden?
  • Pas op: je kunt vanaf nu een boete krijgen van een focusflitser
  • Koop een 205 GTi voor weinig bij de Belgische overheid!
  • Wat voor gedrocht is Ferrari hier aan het testen…?
FacebookTweetPinLinkedIn

andreas-seidl, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Formule 1, Lando Norris, McLaren, Racing

Vorig bericht: « Laatste foute Land Rover Defender gepresenteerd
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: Grand Prix van Frankrijk 2019 »

Lees Interacties

Reacties

  1. r32t zegt

    23 juni 2019 om 15:16

    Klasse! Jullie weten van helemaal niks, iets heel groots te maken.

    Login om te reageren
    • pcooperworks zegt

      23 juni 2019 om 15:21

      @r32t: wie het grote niet eert, is het kleine weert

      Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      23 juni 2019 om 16:02

      @r32t: je moet wat als je naar de F1 zit te kijken

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        23 juni 2019 om 16:03

        @antoonniels: Inderdaad, valt niet mee dit.

        Login om te reageren
    • iannuzi zegt

      23 juni 2019 om 16:57

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      6 juli 2019 om 00:26

      @r32t: @pjp911: @dwfc: hoppata. https://www.autoblog.nl/nieuws/alonso-en-mclaren-zijn-klaar-met-elkaar-127471

      Login om te reageren
  2. dwfc zegt

    23 juni 2019 om 15:43

    Beste Jaap, als je artikels kopieert van Autosport moet je wel het hele verhaal juist publiceren. Dit is gewoon een slecht stuk !

    Login om te reageren
  3. Richmond zegt

    23 juni 2019 om 15:48

    Ik denk dat na het Indy debacle met McLaren hijzelf ook niet staat te springen op verdere samenwerking.. hij heeft gezegd alleen terug te keren naar de f1 als hij races kan winnen. En de geruchtenmolen praat steeds meer over Alonso als vervanger van Vettel.

    Login om te reageren
    • Houthakker zegt

      23 juni 2019 om 16:49

      @benja01: nou dat getuigd niet van een lange termijn strategie, een coureur van 37 halen

      Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    23 juni 2019 om 16:29

    Wellicht loont het meer om te onderzoeken waarom er nog geen enkel F1-team is vastgelegd voor 2021 en verder.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      23 juni 2019 om 22:56

      @iphonistvongates: Mercedes heeft aangegeven tot en met 2025 in de F1 te blijven.

      Login om te reageren
  5. pjp911 zegt

    23 juni 2019 om 17:23

    Clickbait +1

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    23 juni 2019 om 22:21

    Wauw! Storm in een glas water dit bericht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North