• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitslag Formule 1: Grand Prix van Spanje 2015

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 mei 2015 om 15:52 – 86 Reacties

Het onaantastbare Mercedes-duo


Om 14:00 uur ging het los op het Circuit de Catalunya in Barcelona. Wist Max zijn zesde kwalificatiestek uit te buiten?

Zo goed als de Toro Rosso’s kwalificeerden was hun race pace helaas niet. De eerste stint op de medium-banden konden ze nog redelijk mee, maar op de harde banden na de eerste stop verloren Verstappen en Sainz de aansluiting, en werden ze o.a. door de Red Bulls voorbijgestoken. Aan het einde pakte Sainz nog voordeel van zijn Medium-band, en stak eerst Verstappen voorbij, en daarna Kvyat, waarbij Sainz van de baan gedrukt werd.. Het resultaat: een negende plaats en punten voor Sainz, terwijl Max als 11e net buiten de punten eindigde. Niet wat we ervan gehoopt hadden.

Rosberg wint

Vooraan was het als gebruikelijk de grote Mercedes-show, met dit keer Rosberg vooraan. Teammaatje Hamilton (de eeuwige optimist, die wederom volop klaagde over het praten over de radio in de bochten, en alle vorstellen van zijn team als ‘impossible’ wegzette) eindigde uiteindelijk gewoon als tweede, voor de Ferrari van Vettel. Pastor Maldonado, die in 2012 (in een Williams) nog won in Barcelona, kende een prima start maar verloor een stuk achtervleugel, en moest uiteindelijk in ronde 47 opgeven.

Malheur voor Alonso

Eerste uitvaller was Fernando Alonso. Slechts 4 ronden na zijn eerste stop kwam hij binnen, en klaagde ervoor over falende remmen. Dat heeft zijn pitcrew geweten, want zonder dat hij er iets aan kon doen schoffelde Fernando zijn voorste krikman onderuit. Een actie die overigens iets later door Romain Grosjean van Lotus herhaald werd. In beide gevallen kwam de pitcrew er gelukkig goed van af, maar Alonso kon niet verder en Romains pitman had pijnlijke eitjes.

Uitslag:

1. N. Rosberg Mercedes 1:41:12.555
2. L. Hamilton Mercedes +17.000
3. S. Vettel Ferrari +45.000 +28.000
4. V. Bottas Williams +59.000 +14.000
5. K. Raikkonen Ferrari +1:00.000 +1.000
6. F. Massa Williams +1:21.000 +21.000
7. D. Ricciardo Red Bull +1 ronde
8. R. Grosjean Lotus +1 ronde
9. C. Sainz Jr. Toro Rosso +1 ronde
10. D. Kvyat Red Bull +1 ronde
11. M. Verstappen Toro Rosso +1 ronde
12. F. Nasr Sauber +1 ronde
13. S. Perez Force India +1 ronde
14. M. Ericsson Sauber +1 ronde
15. N. Hulkenberg Force India +1 ronde
16. J. Button McLaren +1 ronde
17. W. Stevens Manor +3 ronden
18. R. Merhi Manor +4 ronden
DNF
19. P. Maldonado Lotus +21 ronden
20. F. Alonso McLaren +40 ronden

Ook interessant!

  • Stand na GP Abu Dhabi 2021
    Stand na GP Abu Dhabi 2021 en 8 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Saudi-Arabië 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Qatar 2021
    Stand na GP Qatar 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Brazilië 2021
    Stand na GP Brazilië 2021 plus 6 dingen die ons opvielen

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Formule 1, Max Verstappen, Racing

Vorig bericht: « Volkswagen: ‘onze 1.0 TSI haalt 272 pk en 270 Nm’
Volgend bericht: Vluchtende man veroorzaakt ravage in Roermond »

Lees Interacties

Reacties

  1. autofanaat11 zegt

    10 mei 2015 om 15:55

    Zonde voor Verstappen, begon net zo goed met zijn slimme start. Volgende keer hopelijk in de punten

    Login om te reageren
  2. bitethepillowimgoingindry zegt

    10 mei 2015 om 15:57

    Is Max een goede coureur? Jazeker.
    Is Max het exceptionele talent dat een aantal bezoekers hier beweert? Absoluut niet.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 mei 2015 om 16:11

      @bitethepillowimgoingindry: Hij is met z’n 17 jaartjes nog altijd voor Sauber, Force India en McLaren geëindigd. Dus m.i. is hij zeker een talent. Is hij de beste? Nee, natuurlijk niet. Geef die jongen wat tijd en uiteindelijk de juiste auto en hij wordt wereldkampioen.

      Login om te reageren
      • bitethepillowimgoingindry zegt

        10 mei 2015 om 16:56

        @berlinetta: Ik vind Sainz beter dan Verstappen en die rijdt in dezelfde wagen.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          10 mei 2015 om 17:10

          @bitethepillowimgoingindry:
          Dat mag.
          Want de gemiddelde Autoblogger kan een andere mening best wel waarderen.
          En ik zeg je eerlijk : Kwee nie
          Geen idee.
          Weet alleen dat het ooit jaren duurde om eerst in de Formule 1 terecht te komen en dan nog eens jaren en het nodige geluk om aan de top te komen.
          Dus horde nummer 1 heeft de man al rap genomen.
          En in intervjoews vind ik hem bijzonder volwassen en met beide benen op de grond overkomen.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            10 mei 2015 om 17:43

            @desjonnies: precies wat om dacht, alleen beter verwoord dan ik het zelf zou kunnen op een blog.

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              10 mei 2015 om 17:43

              @ghost: *precies wat ik dacht

              Login om te reageren
        • dawwg zegt

          10 mei 2015 om 17:22

          @bitethepillowimgoingindry: Jij wel, ik niet :) Als Max de blauwe vlag pas op het rechte stuk gekregen had, was ie waarschijnlijk niet ingehaald.

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          10 mei 2015 om 17:39

          @bitethepillowimgoingindry: Maar dat toont in feite aan dat Sainz net zo goed een talent is. Alleen staat hij wat minder in de spotlights van AB, omdat hij niet Nederlands is en ouder dan Max.

          Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      10 mei 2015 om 16:19

      @bitethepillowimgoingindry: Dat ze die gast een auto geven met een top motor erin i.p.v. die klote Renault! Dan nogmaals oordelen…

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        10 mei 2015 om 16:44

        @venividivici: Sainz rijdt ook met die “klote renault”.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          10 mei 2015 om 17:12

          @lambo4all: Ja, maar Sainz reed met de medium compound slimpie… ;-)

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            10 mei 2015 om 17:35

            @venividivici: ook Verstappen had die keus. Sainz had de harde band al gehad, en zat alsnog in de buurt van Verstappen.

            Login om te reageren
            • VeniVidiVici zegt

              10 mei 2015 om 17:43

              @lambo4all: Verstappen heeft geen keus! Er zijn andere poppetjes aan de kant die die “slimme” strategie bedenken…

              Login om te reageren
              • pixeltrooper zegt

                10 mei 2015 om 21:56

                @venividivici: verstappen maakte gewoon een remfout, daardoor kon sainz hem inhalen..

            • VeniVidiVici zegt

              10 mei 2015 om 17:45

              @lambo4all: Best mooie sport toch… Zelf wij als toeschouwers kunnen er heerlijk over discussiëren ;-)

              Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              10 mei 2015 om 21:55

              @lambo4all:
              Max heeft 2 keer op de harde gereden en die laatste set was 6 rondjes voor het einde op, gegokt en verloren dus.

              Nu kan ik hier natuurlijk een complottheorie op los laten, ik was er immers ooit getuige van hoe het team het karretje van Colin McRea in de poep reed omdat Sainz moest winnen in Catalunya, maar dan haal ik een koe uit de sloot die daar al sinds 1992 in staat.
              Zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui vooraan met hun grote mond.
              Ik vraag me dan altijd af waarom ik niet op de hoogte ben van hun fabelhafte prestaties.

              Login om te reageren
              • lambo4all zegt

                11 mei 2015 om 13:41

                @jrk68: ik weet niet heel goed of dit een sneer naar mij of naar de overige reaguurders was, maar ik probeer alles altijd zo objectief mogelijk te bekijken. En dan kan je alleen tot de conclusie komen dat Sainz over het algemeen, zeker als je kijkt hoe ver hij na 5 ronden achter verstappen lag, de betere race heeft gereden. Daar hoef ik helemaal geen fabelachtige bestuurder voor te zijn toch?

          • MaartenD zegt

            10 mei 2015 om 17:59

            @venividivici: en zo vind je altijd wel weer een excuus ….sainz rijd gewoon een stuk constanter en het word tijd dat max zijn teamgenoot aftroeft ipv andersom

            Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            10 mei 2015 om 18:12

            @VeniVidiVici:
            Is dat het type Renault motor de : medium compound slimpie ?

            Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        10 mei 2015 om 16:44

        @venividivici: en waarom doet Sainz het dan beter met hetzelfde materiaal? Max is een leuk coureurtje..meer niet

        Login om te reageren
        • KEV9 zegt

          10 mei 2015 om 17:03

          @maarten020: omdat max de harde band had en sainz de medium band en dat scheelde dus gewoon een halve seconde per ronde.

          Login om te reageren
          • MaartenD zegt

            10 mei 2015 om 18:00

            @Soulmaster: tuurlijk. .dat zal het wel weer geweest zijn..sainz doet het voorlopig gewoon beter. .punt

            Login om te reageren
            • wif1 zegt

              10 mei 2015 om 22:30

              @maarten020: Het seizoen is al 5 races oud en je hebt vandaag voor het eerst een race gezien???

              Login om te reageren
              • MaartenD zegt

                10 mei 2015 om 23:49

                @wif1: klopt…en ik moet zeggen..de f1 is op dit moment dodelijk saai..de f1 auto’s klinken voor geen meter, er gebeurd geen bal en het is gewoon niet boeiend genoeg om helemaal te volgen..een samenvatting is lang zat

              • wif1 zegt

                11 mei 2015 om 21:42

                @maarten020: Haha, en dan zeggen dat Sainz het al races beter doet dan Max… wat een flapdrol ben je zeg. Kleuter.

            • gregorius zegt

              11 mei 2015 om 08:55

              @maarten020: Race 1 was voor Sainz.
              Race 2 was voor Verstappen en ook de best geklasseerde STR van t seizoen (en verdiend).
              Race 3 was ook voor Verstappen, in de punten tot de motor plof zei 2 ronden voor t eind: Sainz reed gewoon achteraan in China voordat zijne t niet meer deed.
              Race 4 was ‘gelijk’; beiden vielen uit. Maar reed Verstappen ook niet voor Sainz?
              Race 5 heeft Sainz punten gescoord terwijl hij ook de hele race achter Verstappen lag. Sainz ‘wint’ m omdat ie beter met de harde om kon gaan, waardoor hij 2 keer medium kon rijden. Verstappen zat gelijk al bij 2 keer hard en dat pakte niet goed uit. Ook weet ik nog niet over de laatste inhaal actie van Sainz, voor het extra punt wel mocht.
              Dus in dat geval is het 2,5 vs 2,5.
              En als je naar races kijkt waar ze beiden weten te finishen: 1-1.
              En als je kijkt naar punten die ze realistisch gezien zouden hebben kunnen halen als ze niet waren uitgevallen: zou Verstappen voor staan. Reken maar dat ze bij de leiding van RB/STR dit ook goed in de gaten houden.
              Wat we niet weten, is hoe goed beide zijn in het anticiperen op de analyse van hun rijden en welk potentieel ze daarin hebben. En dat is misschien nog wel het belangrijkste, willen ze ooit bij een topteam komen.

              Login om te reageren
    • dawwg zegt

      10 mei 2015 om 16:37

      @bitethepillowimgoingindry: Natuurlijk wel, anders zat je niet op je 17e in een F1 stoeltje. Daarna kun je nog zo’n goed talent zijn, met 30~50pk minder rijdt iedereen je gewoon het snot voor de ogen …

      Login om te reageren
    • mrcabdrivert zegt

      10 mei 2015 om 16:43

      @bitethepillowimgoingindry: ah een connoisseur….

      Login om te reageren
      • bitethepillowimgoingindry zegt

        10 mei 2015 om 18:56

        @mrcabdrivert: Ik vertel wat ik zie. Ik zag Jos Verstappen vaak in de grindbak staan en ik zie dat Sainz beter rijdt dan Max Verstappen. Niks meer, niks minder.

        Volgens een aantal hier ben ik echter iemand die er niks vanaf weet. Ben ook altijd benieuwd op wat voor manier ”de kenners” die races kijken. Waarchijnlijk met een halve krat bier achter de kiezen.

        Login om te reageren
        • mrcabdrivert zegt

          10 mei 2015 om 19:37

          @bitethepillowimgoingindry: nou aan jouw eerdere berichten te zien ben je gewoon een anti-verstappen persoon. Maarja gelukkig zien de kenners (de mensen die vandaag in Spanje aan de pitmuur zaten) wel iets in die jongen.

          Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      10 mei 2015 om 16:43

      @bitethepillowimgoingindry: eens…we mogen blij zijn met een Nederlander in de formule 1 maar de vergelijkingen met Schumacher en Senna kunnen de ijskast weer in…feit is dat zijn teamgenoot het voorlopig gewoon beter doet…

      Login om te reageren
      • wif1 zegt

        10 mei 2015 om 17:38

        @maarten020: Vandaar dat een martin brundle hem ook met Senna vergelijkt… Als Red Bull het toe zou staan kan Max bij zowel Mercedes als Ferrari tekenen. Als je een beetje bekend bent met de sport, heb je ook de mindere races van Senna en schumacher kunnen zien. Maar die hebben nog altijd meerdere jaren in een lagere klasse gereden en waren niet op hun 17e al een zeer verdienstelijk F1 coureur.

        Login om te reageren
        • MaartenD zegt

          10 mei 2015 om 18:03

          @wif1: en de wijsheid dat hij bij zowel Mercedes als ferrari kan tekenen heb je van….. #broodjeaap

          Login om te reageren
          • wif1 zegt

            10 mei 2015 om 22:24

            @maarten020: Gewoon eens naar een uitzending van sport 1 kijken, daar kun je daadwerkelijk een wedstrijd live zien en hoor je een commentator die je als insider mag rekenen. Daar hoor je nog wel eens wat nieuws, ook van rick winkelman die tijdens de kwalificatie te horen is. Maar goed, daar zul jij al helemaal nooit van gehoord hebben.

            Login om te reageren
            • MaartenD zegt

              10 mei 2015 om 23:51

              @wif1: ricky winkelman de insider..whaha..en olaf mol de ander zeker..heel.betrouwbaar inderdaad…ik neem alles terug

              Login om te reageren
              • wif1 zegt

                11 mei 2015 om 21:44

                @maarten020: Niet alles terugnemen, dan kunnen we hier niet meer zo hartelijk om jouw onwetende reacties lachen

    • carmasterr zegt

      10 mei 2015 om 18:59

      @bitethepillowimgoingindry:

      Dus hij is een goede coureur?
      Dat ik dat van jou nog mag horen.
      Iets zegt me dat je Max toch best wel kan waarderen, ondanks je zwoele verleden met z’n papa.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      10 mei 2015 om 19:24

      @bitethepillowimgoingindry: Sainz en Verstappen zijn beide exceptionele talenten. Het moet allemaal nog even tot wasdom komen, daarom rijden ze in Toro Rosso’s en niet in de Mercedessen. Net als bij veelbelovende voetballers: die maken ook nog hun foutjes en moeten zich ontwikkelen. Maar je kon vroeg zien dat Ronaldo, Messi, Zlatan, Robben en Suarez ooit Hele Grote zullen worden.

      De volwassenheid en het professionalisme wat ze elke race laten zijn is zéér indrukwekkend. Dat ze niet direct op het podium staan is logisch. Je moet onderaan beginnen. Maar Verstappen kan een paar jaar eerder beginnen dan bijvoorbeeld een Sebastian Vettel: die alle records op het gebied van ‘jongste coureur’ verbrak. Verstappen kan er nog een paar overdoen en dan nog is hij jonger dan Vettel toen.

      Login om te reageren
    • wif1 zegt

      10 mei 2015 om 22:50

      @bitethepillowimgoingindry: Wat vind jij eigenlijk van Lewis Hamilton? Zeker maar een middelmatig coureurtje nu hij ook eens door zijn teamgenoot verslagen is…

      Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    10 mei 2015 om 15:58

    Beide torro rosso’s hadden vandaag simpelweg niet de pace, desondanks een foutloze race van de coureurs. Sainz maakte het zichzelf moeilijk door wat in het gedrang te komen bij de start, maar was over de gehele race net de wat beter t.o.v. Verstappen.

    Rosberg ree erg goed, waar ik bij hamilton weer veel nutteloos gezeur hoorde.
    Man of de match is voor mij Bottas! Nagenoeg perfecte race.

    Login om te reageren
    • bitethepillowimgoingindry zegt

      10 mei 2015 om 16:02

      @lambo4all: Precies, ik vond Sainz ook erg goed. Die laatste inhaal-actie bij Kvyat was leuk om te zien. Het bewijs dat die jongen alles eruit wil halen wat erin zit want zo’n actie kan ook fout aflopen en dan sta je met lege handen.

      Login om te reageren
      • wif1 zegt

        10 mei 2015 om 17:42

        @bitethepillowimgoingindry: Volg je de F1 wel of heb je toevallig een samenvatting gezien? Sainz heeft vele betere/ Sterkere races laten zien dan hij vandaag kon. Die actie op kyvat was alles behalve vlekkeloos en tiende eindigen als je 5e start wordt je echt niet vrolijk van. Zowel Sainz als Max hadden niet de auto in de race om potten mee te breken, dat sainz een meer gelukkige strategie had levert dan toch nog 2 puntjes op, maar niemand bij TR is echt blij denk ik

        Login om te reageren
        • bitethepillowimgoingindry zegt

          10 mei 2015 om 20:10

          @wif1: Ik kijk al jarenlang alle F1 races. Ik zeg ook niet dat die actie goed was van Sainz. Ik zeg alleen dat ik het leuk vond om te zien. Dat pushen kan ik wel waarderen.

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            10 mei 2015 om 21:08

            @bitethepillowimgoingindry: ik ben rustig van de wereld af geweest totdat BBC begon met de herhaling en daarin zag ik Sainz vs Kvyat maar 1 keer. Daar leek het er toch erg op dat Sainz Kvyat niet eerlijk inhaalde. Heb straffen gezien om minder afgelopen seizoenen.
            Heeft ie m later nog voorbij gelaten om m weer in te halen? Of is t zo gebleven en maakt het ze niks uit wie van RB/STR op 9 of 10 eindigt?

            Login om te reageren
            • lambo4all zegt

              11 mei 2015 om 13:45

              @gregorius: in de herhaling was te zien dat Sainz wou insturen maar dat niet kon omdat Kvyat té laat remde en zo Sainz, en bijna zichzelf, de baan af schoof. Ook lag Sainz op het moment van raken vóór Kvyat en had hij dus alle recht op de plek.

              Login om te reageren
  4. dawwg zegt

    10 mei 2015 om 15:58

    Lekker motiverend ook als iedereen je de eerste paar ronden met 2 vingers in de neus langs vliegt … alsnog super gereden m.i. !!!

    Login om te reageren
  5. bimmerfanatic97 zegt

    10 mei 2015 om 16:00

    Echt een typische race voor de afgelopen jaren, weinig/geen spanning…
    Als ze de regels nou een paar jaar hetzelfde houden en dan DRS dumpen kan er weer eerlijk gevochten worden voor een goede eindklassering.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 mei 2015 om 16:03

      @bimmerfanatic97: dan ga je weer huilen dat er niet genoeg ingehaald kan worden..

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        10 mei 2015 om 16:31

        @lambo4all: DRS is een kunstmatige ingreep die de echte race dynamiek verpest; dat niet kunnen inhalen komt meer door de circuits dan dat DRS geneuzel !

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          10 mei 2015 om 16:43

          @dawwg: het niet kunnen inhalen komt door de enorme aerodynamische afhankelijkheid van deze wagens, rij er 1 seconden ( -70m) achter en de coureurs hebben door vervuilde lucht al onderstuur en minder tractie, dichtbij komen is bijna onmogelijk. Er wordt gesproken om in de toekomst de wagens bredere banden te geven en de mechanische grip een veel belangrijkere rol te geven. Veel rijders hebben zijn hier ook voor.

          Login om te reageren
      • bimmerfanatic97 zegt

        10 mei 2015 om 17:11

        @lambo4all: DRS is symptoombestrijding. Zorg er juist voor dat de auto’s dichter bij elkaar komen te rijden. Het is door de veranderingen van de regels onmogelijk voor kleine teams of motorleveranciers om elk jaar een compleet andere competitieve auto neer te zetten.
        Verander de regels niet zo veel, dan komt het veld weer dichter bij elkaar te zitten.

        Login om te reageren
  6. toniominestrone zegt

    10 mei 2015 om 16:07

    Hier op AB is iemand verschrikkelijk blij, en Heineken is in mineur!

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      10 mei 2015 om 17:20

      @toniominestrone: Vertel nu maak je me benieuwd

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        10 mei 2015 om 17:46

        @henkhupelschoten: jrk68 heeft iedereen een kratje bier belooft wanneer Maxxi zevende of hoger zou eindigen.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          11 mei 2015 om 07:15

          @toniominestrone:
          Lees dat nog eens terug, dergelijke Verstappen haters reacties zal je van mij niet lezen.
          Leg mij die woorden dan ook niet in de mond aub.

          Login om te reageren
  7. gertjan2012 zegt

    10 mei 2015 om 16:07

    Volgens mij verremde max zich al eind rechte stuk in de ronde dat Sainz hem voorbij ging. Hij zat er constant meer dan 1 seconde achter en toen was hij ineens op zn staart….

    Login om te reageren
    • matje140 zegt

      10 mei 2015 om 16:21

      @gertjan2012: Sainz Jr. reed met de snellere banden die ook nog eens jonger waren. Logisch dat hij een keer voorbij gereden wordt, gezien het feit dat de auto’s verder vrijwel identiek zijn…..

      Login om te reageren
      • gertjan2012 zegt

        10 mei 2015 om 16:25

        @matje140: Klopt, alleen zag je volgens mij vanaf de onboard van Kimi of Bottas dat er een auto zich in de bocht verremde, en dat was volgens mij Max. Daarna nog een keer in de chicanes en toen was Carlos niet meer te stoppen ( wat inderdaad geheel logisch is met de banden )

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          10 mei 2015 om 22:15

          @gertjan2012:
          Klopt, de banden van Max waren op, als je dan dankzij DRS op het rechte stuk er voorbij kan rijden zegt dat dus helemaal nul over iemands rijkwaliteiten.
          Mompelt iets over stuurlui en een wal….

          Login om te reageren
          • gertjan2012 zegt

            10 mei 2015 om 23:18

            @jrk68: begrijp me niet verkeerd…. Nul , nul kritiek op carlos of max, maar het viel me op dat er helemaal geen aandacht aan besteed werd terwijl het vanaf de onboard wel te zien was :-)

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              11 mei 2015 om 11:35

              @gertjan2012:
              Dan heb jij po een ander net gekeken als ik, op de BBC werd het weldegelijk op de correcte wijze belicht en uitgesproken.

              Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      10 mei 2015 om 16:38

      @gertjan2012: klopt

      Login om te reageren
    • porscheprototype zegt

      10 mei 2015 om 16:40

      @gertjan2012: Sainz had de laatste rondjes gewoon drs toen hij achter Max reed.

      Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    10 mei 2015 om 16:09

    Het was duidelijk te merken dat Renault niet had gewerkt aan de snelheid, want op de rechte stukken werden de Toro Rosso’s voorbij gereden. Daarnaast vind ik het jammer dat Vettel toch nog derde is geworden. Ik gun het hem liever dan Hamilton.

    Login om te reageren
  9. jaapiyo zegt

    10 mei 2015 om 16:21

    Tsjah, eigenlijk was gisteren een verbazingwekkend resultaat voor STR en vandaag reden ze meer rond waar ik ze verwacht had. Hebben ze nog mazzel dat de Lotus jongens het weer verknald hebben want die hadden anders ook meer snelheid in de race.

    Op zich wel een aardige race van Max waar hij wel weer wat goede dingen liet zien (goede start, Ricciardo terug voorbij steken in bocht 1) maar aan het einde van de dag heeft Sainz vandaag net dat kleine verschil gemaakt waardoor hij tevreden kan terugkijken op 2 puntjes en Max niet en dat moet Max met enige regelmaat omdraaien dit jaar.

    Login om te reageren
  10. MaartenD zegt

    10 mei 2015 om 16:49

    Bij Olav Mol is de houdbaarheidsdatum inmiddels ook al weer ruimschoots verlopen..jaren terug genoot ik van het commentaar van Mol en Kalf, toevallig vandaag voor het eerst weer een volledige race gekeken (saai!) en Olaf zat er toch wel weer akelig vaak naast…

    Login om te reageren
    • 560pkferrari zegt

      10 mei 2015 om 17:20

      @maarten020: Vooral bij de start, telkens zeggen max zit aan de rechterkant bij het vooraanzicht terwijl dat links was. En niet een keer, maar een stuk of 5 keer…

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        10 mei 2015 om 18:04

        @560pkferrari: precies. .dat was pijnlijk

        Login om te reageren
  11. bofkont zegt

    10 mei 2015 om 17:21

    Ach het jochie moet nog een paar jaartjes rijpen, wellicht gaat het een hele grote worden, maar grote kans dat we nooit weer wat van hem horen volgend jaar, zal er niet wakker van liggen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      10 mei 2015 om 18:48

      @bofkont: hij laat genoeg zien om volgend jaar gewoon terug te keren. Ik denk eigenlijk ook niet dat Max dat uber talent is maar goed is hij zeker wel.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        10 mei 2015 om 23:20

        @lekbak: ik hoop het van harte voor hem.

        Login om te reageren
  12. potjak zegt

    10 mei 2015 om 17:54

    Grappig, onze verwachtingen van Max zijn hoog en hij weet deze nog niet waar te maken. Dat ligt in mijn ogen niet aan Max maar aan andere factoren. Dat Sainz ‘beter’ zou zijn is helemaal nergens op gebaseerd. Een team zal in de huidige situatie nooit voor beide courreurs het zelfde scenario (strategie) hebben. Denk echt dat Max er wel komt. Duurt misschien nog een paar jaartjes maar goed hij is nog jong.

    Login om te reageren
    • pixeltrooper zegt

      10 mei 2015 om 21:58

      @potjak: zijn eigen verwachtingen liggen ook hoger

      Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    10 mei 2015 om 18:08

    Mijne heren, racen is GEEN exacte wetenschap.
    Daarom heet het racen.
    Daarom is het opwindend, want anders zaten we wel ergens in een leslokaal te luisteren naar een of andere wiskundige.

    De ene dag ploffen Renault motoren al waren het mortieren die op de vijand worden afgeschoten
    De andere dag ploffen ze niet maar vindt iedereen ze te langzaam.
    De ene dag huilt Hamilton terecht, de andere dag heeft’ ie gelijk
    De ene dag is Max’ wagen beter afgesteld en is’ie sneller, de andere dag is het zijn teammaatje
    De ene dag is de ene rijder wat winderig en daardoor niet 100% geconcentreerd, de andere dag heeft een andere rijder diep luddeveduh van een rondborstige roodharige die hem heeft verlaten voor een pianostemmer, waardoor de prestaties van de ene tegenvallen (Ben je winderig rijd je als door de duvel op de hielen gezeten om uit die meurlucht te komen, althans bij toerwagens)
    De ene dag regent het en is het spekkie voor het bekkie van de ene coureur, de andere kan beter tegen de warmte.
    En hoewel de gemiddelde F1 rijder een professional is, is niets menselijks hem vreemd !

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      10 mei 2015 om 18:21

      @desjonnies: zulke humor valt te waarderen en er zitten zeker waarheden in

      Login om te reageren
    • depsycholoog zegt

      10 mei 2015 om 22:30

      @desjonnies: waarom ga jij geen columns schrijven voor AB? Ik ben voor! :)

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      10 mei 2015 om 23:18

      @desjonnies: huidige F1 vind ik eerlijk gezegd weinig opwindend , voor mij waren de jaren 80/90 begin 00 toch de topjaren.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        11 mei 2015 om 11:40

        @bofkont:
        Qua geluid ben ik het met je eens, maar de spanning was ook in die jaren ver te zoeken.
        Als je echt spektakel wilde zien in die jaren moest je naar het Formule Ford festival in Brands Hatch.
        De echt spannende en spectaculaire F1 wedstrijden van de afgelopen 40 jaar kan ik op mijn vingers tellen en ik heb er toch echt gewoon maar 10.
        De F1 is het hoogst haalbare qua techniek en snelheid maar voor het spektakel stuk ben je beter af bij de lagere categoriën, dat is een wetmatigheid die zo oud is als de sport zelf.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          11 mei 2015 om 18:02

          @jrk68: Ja idd dat gaat er nog echt omweg, zeer vermakelijk.

          Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    10 mei 2015 om 18:11

    Ja en dan positief, geen Renault kapot! Hoop dat max in Monaco zijn status kan hooghouden en er iets moois laat zien

    Login om te reageren
  15. harrie zegt

    10 mei 2015 om 20:05

    Op je zeventiende met een halftamme auto en sub optimale strategie op de elfde plek belanden. Gewoon goed gereden van Max. Ik kijk uit naar Monaco en een regenrace.

    Login om te reageren
  16. FeRaRi zegt

    10 mei 2015 om 21:42

    Hij heeft voor het eerst een mindere race en gelijk is die veel slechter dan zijn teamgenoot en is die zeker niet meer het toptalent van de afgelopen tijd. Je-zus wat een vrouwen zitten hier. Ik snap gewoon niet waarom Sainz nu opeens een betere coureur is, omdat hij in de 5e race van het seizoen Verstappen inhaalde. Racen heeft ook te maken met momentum, en dat had hij in zijn thuisrace op het einde gewoon. Sainz en Verstappen zijn twee prachtige talenten die nog voor veel moois zullen gaan zorgen in de wereld van de Autosport met in het bijzonder de Formule 1.Het is hun eerste jaar, trek geen conclusies na 1 race werd hier gezegd toch?

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    10 mei 2015 om 23:22

    Toch een knappe prestatie!

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    11 mei 2015 om 13:37

    Update? De brandstoftoevoer van Mercedes en Ferrari is dmv wat trucken tijdelijk hoger dan de toegelaten hoeveelheid met name in de qualificaties en de FIA grijpt in.. Dus de preststies van de topteams zullen minder zijn de komende periodes.

    Login om te reageren
  19. michael_steel zegt

    13 mei 2015 om 12:27

    Zo kun je met een mindere auto nog kans zien om punten binnen te slepen, wordt je wel verneukt met een (onterechte) blauwe vlag situatie. Nog Bottas nog Kimi zagen kans in de bochten dichterbij Max te kruipen, zodat zij hem op het rechte eind konden inhalen. Elke keer opnieuw slaagde Max er in weer ruimte te creëren tussen hem en Bottas waardoor deze op het einde rechte stuk net weer te kort kwam. Wordt dit gewaardeerd door de wedstrijdleiding. Nee….natuurlijk niet, men luistert liever naar het gejammer van Williams die vragen om de blauwe vlag. Resultaat…Max die op het einde rechte stuk zijn wielen moest blokkeren omdat anders Bottas en Kimi hem niet konden passeren. En waar was Toro Rosso? Zij hadden op zijn minst tijdens die blauwe vlag situatie kunnen protesteren bij de wedstrijdleiding. Maar nee, niets van dit alles. Een geweldig gezicht weer om te zien hoe een talent geslachtofferd wordt ter furore van het grote geheel.
    De FIA en Bernie mogen zich diep schamen. En nog steeds begrijpen zij maar niet waarom de fans grootschalig de F1 de rug toe keren. Voor mij een duidelijk gegeven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North