• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ultieme drifter? Speedhunters Toyota 86-X met 800 pk

Auteur: robbie, gepost 6 augustus 2012 om 18:36 – 33 Reacties

Toyota 86-X Speedhunters
Hoe fijn is dit! Een dik opgevoerde Toyota GT86 met maar liefst 800+ pk op de achterwielen, daar kan je prima een rookgordijn mee aanleggen.

De auto die we hier zien is ontstaan uit een samenwerking tussen Toyota en Speedhunters (Fredric Aasbø). Vanaf het moment dat er geruchten waren over een GT86 begon het bij Fredric te kriebelen en wilde hij de ultieme drifter bouwen. En dit is dan het resultaat.

Onder de motorkap ligt geen viercilinder boxer meer, maar een 811 pk sterk 2JZ-GTE blok uit een Toyota Supra (oftewel 6 cilinders). Ook is duidelijk te zien dat de hele auto fors onder handen is genomen. De boel is breder en lager gemaakt en ook redelijk gestript. Alles om maar zo goed mogelijk dwars te kunnen gaan.

Overigens kan het vermogen ook nog omlaag geschroefd worden naar 648 pk. (via: gtspirit.com)

Ook interessant!

  • Toyota GR 86 officieel: meer pk's en motorinhoud!
  • Toyota Proace City Electric
    Toyota Proace City Electric is busje met 136 pk
  • Toyota MR2 komt terug met 400 pk!
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

driften, gt86, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Wordt de Londense taxi vervangen door een Nissan?
Volgend bericht: Video: Pagani Zonda GR gesloopt door Audi A4 DTM »

Lees Interacties

Reacties

  1. MLTB zegt

    6 augustus 2012 om 18:39

    Ze zaten er aan te komen :)

    Login om te reageren
  2. jweelden zegt

    6 augustus 2012 om 18:40

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      6 augustus 2012 om 18:46

      @jweelden: Het moet nu natuurlijk een dubbele boxer zijn… :P

      Login om te reageren
    • barry zegt

      6 augustus 2012 om 18:46

      @jweelden: Maak jij nooit typfoutjes mister perfect?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        6 augustus 2012 om 19:01

        @barry: hij mag ze er toch wel op attenderen? doen zo veel.. zelfs ik! xD

        Login om te reageren
  3. Carreza zegt

    6 augustus 2012 om 18:44

    Lijkt me heerlijk om hier even mee te kunnen rijden/driften!

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    6 augustus 2012 om 18:53

    Wel grappig!

    Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    6 augustus 2012 om 18:56

    Zo nu weten de zeurpieten die vinden dat een gt86 underpowered is wat ze moeten doen.
    Ik zou zeggen, struin alle sloperijen af en score zo’n drivetrain.
    OT wel een heel dik ding zo.
    Zou die wide bodykit ook op de markt komen?

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      6 augustus 2012 om 22:12

      @jrk68: die kit (rocketbunny) heb ik al op meerdere GT86’en gezien.

      Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    6 augustus 2012 om 19:00

    Was ie iemand een ”10 sec car” schuldig?

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    6 augustus 2012 om 19:05

    wat is de toegevoegde waarde ??
    dat blok zat toch prima in die Supra ..

    Login om te reageren
    • jdmfan zegt

      6 augustus 2012 om 19:26

      @lincoln: de GT86 is lichter, daarom zullen ze het wel doen. Ze stoppen die 2JZ trouwens echt overal in, zelfs Nissans die zelf al een goed te tunen blok hebben.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 augustus 2012 om 19:31

        @jdmfan:

        sponsors / financiers .. daar zal de ECHTE reden liggen ..

        Login om te reageren
        • jdmfan zegt

          6 augustus 2012 om 20:23

          @lincoln: Dat zal idd ook meespelen, maar ik denk het gewicht ook.

          Login om te reageren
  8. marieke zegt

    6 augustus 2012 om 19:07

    Ideale vliegenpletter met de zijramen……

    Login om te reageren
  9. ej20g zegt

    6 augustus 2012 om 19:23

    Ik heb de bouw van dat ding gevolgd (Speedhunters). Echt een bouw van hoge kwaliteit. En een 1JZ óf 2JZ variant is altijd een pluspunt!

    Login om te reageren
  10. redbeams zegt

    6 augustus 2012 om 19:48

    Lekker spul…sowieso is de 2jz-gte de lekkerste 6-in lijn naar mijn mening :)

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      6 augustus 2012 om 19:50

      @redbeams: En de RB26DETT van Nissan dan? Die staat voor mij op een GEDEELDE 1ste plaats naast de 2JZ-GTE!

      Login om te reageren
      • dutchiehd zegt

        6 augustus 2012 om 22:13

        @ej20g: ze zijn allebij even leuk, maar de 1JZ en 2JZ vind ik beter klinken, en heb dan toch nog liever een BMW 6 in lijn ipv de RB

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          6 augustus 2012 om 22:48

          @dutchiehd: Dat is bij mij juist andersom. De 1JZ en 2JZ brengen een fantastisch geluid voort, maar de RB’s (van de RB20 t/m de RB30) vind ik nog net een tikkeltje beter klinken. Ieder zijn smaak natuurlijk. Blijven beide super motoren ondanks hun leeftijd.

          Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        6 augustus 2012 om 22:16

        @ej20g: mooiste 6 inlijn voor mij… de S54 van bmw! heerlijk dat geluid!

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          6 augustus 2012 om 22:51

          @spykerboy: Klinkt inderdaad ook goddelijk. Ben alleen een héle grote fan van geblazen motoren. Atmosferische blokken zijn natuurlijk ook heerlijk, maar turbomotoren zijn voor mij hemel. Dat is één van de redenen dat ik zo weg ben van Japanners. Dat geldt óók voor hun atmosferische motoren (RB20DE, 2JZ-GE).

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            7 augustus 2012 om 10:47

            @ej20g: tja ik juist NA motoren, ik zou pas ergens een turbo opschroeven nadat je zoveel mogelijk er al NA heb uitgehaald met cams etc! S54B32 is gewoon uber!

            Login om te reageren
      • redbeams zegt

        6 augustus 2012 om 23:45

        @ej20g:

        True…de rb26dett is idd ook geweldig.
        Kwa prestaties net zo goed als de 2jz-gte alleen vind ik persoonlijk de 2jz beter klinken (zwaarder)

        Login om te reageren
  11. jiry97 zegt

    6 augustus 2012 om 20:27

    vet gaaf!!!

    Login om te reageren
  12. sirmustang zegt

    6 augustus 2012 om 20:31

    De bouw vanaf het begin gevolgd op speedhunters en het resultaat is prachtig geworden

    Login om te reageren
  13. eMbe zegt

    6 augustus 2012 om 20:41

    Hij heeft alleen 140pk minder dan wat er in de titel staat.

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      6 augustus 2012 om 22:13

      @eMbe: lees de laatste zin eens ;)

      Login om te reageren
      • racert zegt

        7 augustus 2012 om 10:20

        @dutchiehd: hij heeft 661 pk.. niks omlaag geschroefd. Later dit jaar komt er een andere motor in en DIE heeft wel 800 pk.
        http://www.speedhunters.com/2012/08/fredric-aasbo-on-86-day-the-angry-bird/

        Login om te reageren
  14. ind0tje zegt

    6 augustus 2012 om 23:18

    Hier wat beelden onboard: http://www.youtube.com/watch?v=buy1cDiXEmg

    Login om te reageren
  15. smotsholle zegt

    6 augustus 2012 om 23:24

    Waarom zou je het vermogen omlaag schroeven!? En een oud blok in een nieuwe koets!? Raar, je zou eerder andersom verwachten!!

    Login om te reageren
    • Osca zegt

      7 augustus 2012 om 01:04

      @smotsholle: Hoezo raar? De 2JZ-GTE is een van Toyota’s beste blokken ever!

      Login om te reageren
  16. hans_vandervleuten zegt

    7 augustus 2012 om 08:51

    Ik heb hem gezien bij de eerste rit op het Rudskogen circuit in Noorwegen tijdens Gatebil. Echt een fantastische dikke machine om te zien, maar kan me niet herinneren dat hij zoveel vermogen had. De eerste twee dagen van het evenement deed hij rustig, maar zondags lieten ze hem even lekker los.
    Overigens de reden dat ze daar in Scandinavie zoveel de 2JZ gebruiken. De Toyota importeur levert ze nog steeds nieuw en dat voor een extreem schappelijk bedrag…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North