• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ultieme Ferrari 488 ‘Special Series’ lekt internet op

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 23 januari 2018 om 15:02 – 40 Reacties

Ultieme Ferrari 488


Zo, de meest extreme Ferrari 488 ineens op je beeldscherm.

Nadat Ferrari recentelijk klaarblijkelijk moeite had met het geheim houden van allerlei pikante informatie over hun nieuwe 488 Special Series, was het onvermijdelijk dat er ook plaatjes zouden uitlekken. Met wat vriendelijke hulp van het internet is dit inmiddels ook gebeurd.

Hoewel het voorlopig gaat om slechts één foto, kunnen we er een aantal dingen uit opmaken. Zo is te zien dat de voorzijde een reeks extreme aerodynamische inkepingen meekrijgt, die bijdragen aan het gerucht dat de auto sneller over het Fiorano circuit zou gaan de LaFerrari. Met een hoop extra vermogen alleen kom je er immers niet. De auto moet klaargestoomd worden voor het échte grove bochtenwerk. Gekeken naar de heftige vormen aan de voorzijde, is het niet ondenkbaar dat de auto wel degelijk een heel indrukwekkende machine zal zijn.

Wat we eveneens op dit ene plaatje kunnen zien, is dat de 488 Special Series voorzien is van een fraaie set strepen, zoals dat ook bij de 458 Speciale het geval was. Daarnaast zien we inderdaad een andere, grotere set velgen. Deze zijn volgens de berichten 40 procent lichter dan bij de GTB.

De 488 Special Series krijgt volgens de geruchten een geblazen V8 die gebaseerd is op de krachtbron uit de 488 Challenge. Het blok zal ergens tussen de 700 en 750 pk gaan produceren.

Nu alles langzaam maar zeker zijn vorm begint aan te nemen, lijkt een presentatie in Genève wel degelijk haalbaar. Fingers crossed.

UPDATE 13-02-2018: Ferrari gooit er vandaag nog even een teaservideo uit!

Met dank aan iedereen voor de tips! Beeld: FerrariChat.com

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Coupe, Ferrari, geneve-2018, speciale

Vorig bericht: « In beeld: de nieuwe vlam van Max Verstappen
Volgend bericht: Gebruikt Force India vanaf dit seizoen de naam FORCE? »

Lees Interacties

Reacties

  1. carsofnl zegt

    23 januari 2018 om 15:09

    Spreekt wel lekker uit; special series

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      23 januari 2018 om 15:41

      @carsofnl: die naam wordt het natuurlijk sowieso niet. De 488 SS is niet heel fijn denk ik ;)

      Login om te reageren
      • ikbenmnzus zegt

        23 januari 2018 om 16:04

        @jeroen13: Klinkt anders prima bij Chevy hoor.

        Login om te reageren
        • jeroen13 zegt

          23 januari 2018 om 16:10

          @ikbenmnzus: die wordt niet in Europa verkocht

          Login om te reageren
          • ikbenmnzus zegt

            23 januari 2018 om 16:48

            @jeroen13: Maser Ghibli SS dan?

            Login om te reageren
            • sntial zegt

              23 januari 2018 om 16:57

              @ikbenmnzus: boom

              Login om te reageren
              • flex01 zegt

                24 januari 2018 om 10:32

                @sntial: Veyron SS

      • mashell zegt

        24 januari 2018 om 17:46

        @jeroen13: net zo speciaal als Nasi speciaal.

        Login om te reageren
  2. rijnounsdoor zegt

    23 januari 2018 om 15:11

    Die blik van die man met het jasje, hij heeft het door!

    Behoorlijk bruut dat dit al weer harder loopt dan een Laferrari…

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      23 januari 2018 om 16:22

      @rijnounsdoor: De DeFerrari is alweer bijna vijf jaar geleden geïntroduceerd… de tijd vliegt, en men zit niet stil!

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    23 januari 2018 om 15:16

    Zo op het eerste gezicht ziet het er heel bruut uit, maar ik zou alleen direct die strepen eraf laten. Doordat de motorkap (kofferklep?) zo plotseling omlaag loopt, ziet dat wel raar uit. De velgen lijken me ook fraai. Ik kan vijfspaaks velgen wel waarderen, maar ik vind het ook goed dat Ferrari eens met iets anders komt.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      23 januari 2018 om 19:47

      @berlinetta: velgen zijn 5×2 spaaks. Ze spelen op safe :P

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 januari 2018 om 21:31

        @davelepeef: Oh haha dacht dat een normale 10 spaaks was.

        Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    23 januari 2018 om 15:18

    Mooi spul! Zal, zoals elke “special” van Ferrari, wel weer een waanzinnig ding zijn.

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    23 januari 2018 om 15:19

    Nee, ik ben er niet kapot van. Ja ja het gaat een beest van een auto worden en ja hij zal belachelijk snel zijn en ja, dat komt mede door de aerodynamica en al die gekkigheid. Maar ik vind hem zo niet mooi. De 488 vind ik al niet een onwijs mooie Ferrari maar dit gaat ook niet helpen vrees ik zo.

    Zeker niet als ik hem vergelijk met zijn voorganger, de 458 Speciale. Turbo-motoren zijn helemaal van deze tijd, ik weet het. Maar dat ding had een magistrale atmosferische V8 aan boord. Redline vanaf 9000 toeren per minuut en dan dat geluid! Hemelse machine. Je mag van mij elke Ferrari houden, maar de 458 Speciale vind ik echt een geweldige auto. https://hips.hearstapps.com/amv-prod-cad-assets.s3.amazonaws.com/images/13q4/543504/2014-ferrari-458-speciale-first-drive-review-car-and-driver-photo-551761-s-original.jpg?crop=1xw:1xh;center,center&resize=900:*

    Login om te reageren
    • Rudy zegt

      23 januari 2018 om 15:30

      @viezefreddyw: helemaal mee eens; de 458 speciale, Scuderia of Challange Stradale (DAT GELUID!) lijken er fraaier uit te zien. Extra vermogen uit zo’n turbo motor halen stelt relatief gezien ook weinig voor.

      Waarom zouden ze eea baseren op de 488 Challenge motor?. Die levert aanzienlijk minder vermogen dan de stock 488?.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        23 januari 2018 om 15:38

        @rudy: Vooral de Challenge Stradale, daar komt echt een geweldig geluid uit. Relatief gezien ook weinig aanpassingen aan het design van de auto zelf. Hier en daar zag je kleine aanpassingen maar niets ernstigs. Prachtige auto ook.

        De 430 Scuderia is al wat extremer in vergelijking met de Challenge Stradale maar ook toen viel het nog best mee. De Speciale vind ik zoals ik al zei een geweldige machine. Deze 488 kan dat ook heus zijn, we zien immers maar 1 foto. Maar tot zo ver ben ik er nog niet zo kapot van eerlijk gezegd…

        Login om te reageren
        • Rudy zegt

          23 januari 2018 om 15:43

          @viezefreddyw: de aanpassingen van de Stradale zijn optisch vrij beperkt. Andere voorbumper, spiegels, challange grill achter, ingebouwde spoiler, keramische schijven, een gerobotiseerde handbak (die je altijd moet flipperen, er zit geen automaat stand op!), daarnaast wat interieurwijzigingen. 4 kennissen die er een bezitten waardoor ik aardig wat kilometers gepassagierd heb in de Stradale. Helaas nooit zelf mee gereden, wel veel achter gereden in tourtochten/rally’s; oorverdovend is een stradale volgas bij 8500rpm!.

          Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        23 januari 2018 om 16:10

        @Rudy: heeft de motor uit de Challengeversie niet gewoon een restrictor?

        Login om te reageren
      • masterik zegt

        23 januari 2018 om 22:21

        @Rudy: de 488 Challenge heeft ook de 670pk aanwezig…

        Login om te reageren
        • Rudy zegt

          24 januari 2018 om 13:36

          @masterik: Ik vergiste me idd, de Challange heeft het volle vermogen. De modellen die specifiek voor een raceklasse gemaakt zijn worden flink terug getuned.

          Login om te reageren
      • masterik zegt

        23 januari 2018 om 22:22

        @Rudy: maar de versnellingen zijn anders ingedeeld, dus beschikbaarheid koppel per versnelling zou wel eens kunnen veranderen…

        Login om te reageren
  6. Edge zegt

    23 januari 2018 om 15:35

    Ik hoop toch niet dat Ferrari echt de naam Special Series op dat ding plakt. Dat past eerder bij McLaren met hun Sport Series, Super Series en Ultimate Series. Bij Ferrari hoort iets Italiaans, of een naam met heritage. Noem hem de 488 Targa Florio or Mille Miglia ofzo.

    Login om te reageren
    • nicky_vanleendert zegt

      23 januari 2018 om 15:41

      @edge: nee, hij gaat volgens mij “488 GTO” heten, tenminste volgens JD customs op Instagram!

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        23 januari 2018 om 16:32

        @nicky_vanleendert: Oh, dat zou wel mooi zijn. GTO bekt toch wat lekkerder. Bovendien kreeg het vorige model dat GTB heette (599) ook een GTO als snelle variant, dus het is ook nog enigszins consistent.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          23 januari 2018 om 17:38

          @Edge: Maar logisch is het eigenlijk niet echt. De 599 was een GT, motortje lag voorin. De meeste Ferrari’s met de naam GTO hebben de motor voorin liggen.

          Login om te reageren
          • ettie zegt

            23 januari 2018 om 21:24

            @viezefreddyw: de GTO met middenmotor had dan wel weer een twin turbo V8. Dat maakt het iets logischer, maar nog steeds niet logisch.

            Login om te reageren
  7. janmetdelangeachternaam zegt

    23 januari 2018 om 15:46

    Toch wel ziek dat deze auto zich dan kan meten met de P1, 918 en zijn grote broer de laferrari. Gaan de eigenaren niet leuk vinden…

    Login om te reageren
  8. barry355gtb zegt

    23 januari 2018 om 15:59

    qua design is het niet meer de mooiste Ferrari voor mij. De beleving zal waarschijnlijk weer geweldig goed zijn, maar begeeenswaardig voor mij geenszins. De Portofino echter wel , maar deze 488 SZ is wel weer de overtreffende trap qua alles wel.

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    23 januari 2018 om 16:03

    Het feit dat die 2 konijnentanden aan de voorkant weg zijn maakt het voor mij al 100x beter dan de normale 488. Maar nog steeds geen looker vind ik. Niet zoals de 458 was. En tegen de Speciale kan ie gewoon niet op. Een van de mooiste moderne Ferrari’s als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  10. davelepeef zegt

    23 januari 2018 om 16:12

    Jammer dat de jacht naar efficiëntie niet de mooiste of leukste dingen oplevert. Wél de snelste…
    Zal een feest zijn om te rijden, maar een atlete is ook niet per definitie het grootste spektakel tussen de lakens…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 januari 2018 om 16:16

      @davelepeef: Daarvoor heb je een pornoster nodig.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        23 januari 2018 om 17:17

        @berlinetta: precies. Op de sprintbaan heb je er weinig , maar je hebt er verder wel lol mee. Vaak ook een voorkomen waar je je een klein beetje voor schaamt. Zoals een mooie rooie Scuderia met strepen, en gouden velgen…

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          23 januari 2018 om 17:39

          @davelepeef: Schamen voor een Scuderia. Ik denk dat er weinig mensen daar last van hebben.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            23 januari 2018 om 19:57

            @viezefreddyw: kom op, als volwassen vent in zo’n klein rode wagen. Kan toch niet ;)
            Je weet wat ik bedoel. Het is een wat schreeuwerig model, vergeleken met een 599 bijvoorbeeld. Kan het zijn althans. Vind ‘m zelf in rood zonder strepen erg gaaf…

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              24 januari 2018 om 08:07

              @davelepeef: Het moest ook een schreeuwerig model zijn. Het was de ultimate version van een al erg goede auto. Zelfs 10 jaar na dato zijn journalisten en critici er nog steeds lovend over.

              Login om te reageren
  11. burninrubber zegt

    23 januari 2018 om 16:53

    Lijkt wel een McLaren voorkant

    Login om te reageren
  12. bietje zegt

    23 januari 2018 om 19:12

    Met enige fantasie heeft de globale vorm vanuit deze hoek zelfs wel wat van de 288…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      23 januari 2018 om 19:53

      @bietje: ‘pearl, pearl, peeeearl’

      Login om te reageren
  13. ericc zegt

    23 januari 2018 om 20:50

    Voor de Amerikaanse markt hebben ze ook de 348SS gebouwd. Vandaar de naam waarschijnlijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North