Voor een Black Series Mercedes mag je menig redactielid gerust wakker maken. Als je AMG’tjes al kunt waarderen, dan schoppen Black Series-modellen helemaal kont. Van de CLK is er een 63-variant, op basis van de 6,2 liter V8, die we reeds in volle glorie in deze fotoshoot konden bekijken. Maar wist je dat er ook een CLK 55 AMG BS cabrio-editie is?
Toegegeven, hij komt niet van de hand van AMG zelf, maar van een hobbyist, die besloot zijn CLK aan een ombouwkuurtje te onderwerpen. Met auto’s is het eigenlijk net als bij vrouwen: als je er op uitgekeken raakt ga je weer eens voor wat nieuwers, en dan het liefst een verbetering van het voorgaande. Optie twee is wat geld te investeren in een cosmetische ingreep. Deze trouwe Mercedes-eigenaar koos (in eerste instantie) duidelijk voor het laatste.
Naast de 19″ Black Series-velgjes en uitlaatsysteem, werd de CLK ook voorzien van een stuur uit een SL Black Series, en is de bodykit in overeenstemming met zijn grotere (CLK63) broer. Het opgegeven vermogen bedraagt 450 pk, da’s een pak meer dan de 367 die je standaard in de CLK 55 vindt, maar hoe deze stijging tot stand is gekomen wordt niet vermeld.
In het interieur is gestoeid met een zwart-witte kleurstelling, en als je graag veel (non-V8) herrie maakt dan kan dat met een ingebouwd Hifonics geluidssysteem. TV kijken terwijl je achter je auto staat kan dankzij 2 TFT schermen in de kofferbak (?), en ook de passagiers worden niet overgeslagen dankzij twee schermpjes in de voorste hoofdsteunen.
Is dit helemaal jouw kopje thee? Dan kan je een bod op de auto uitbrengen, want hij staat te koop. Kost je zo’n 69 ruggen (ex. BPM) maar dan rij je wel in (voorlopig) de enige CLK 55 Black Series cabrio rond. Of je spaart nog even door en probeert een van de 100 CLK DTM-edities te bemachtigen natuurlijk. Heb je meteen 582 pk onder je rechtervoet.
Met dank aan cls4all voor de tip!
PCCB zegt
Optisch wel aantrekkelijk, maar een BS zonder kuipstoelen en alcantara is toch maar lauwe soep. Ook jammer van de ‘Made Mike’-schermpjes in de koffer. Er zou in principe geen radio moeten inzitten.
Den zegt
Dat zelf ombouwen vind ik over het algemeen minder, maar deze ziet er wel gelikt uit…
Hupke zegt
Ok, dit is een moeilijke.
55 AMG => eeuwig respect onder normale omstandig heden. Die motor is zoveel leuker dan die 63 AMG.
Maar posen met een bodykit en vooral met een cabrio => eeuwig disrespect.
Daarbij een zware motor in een cabrio hoort sowieso niet, de logica hierachter ontgaat me.
Megakix zegt
@Hupke: cruisen ? Relaxed koppelrijden ? Een cabrio móet minimaal een V6 hebben + automaat.
remkov zegt
@Megakix:
Een Honda S2000 is niet leuk rijden?
Een zware motor in een cabrio is prima maar niet strikt noodzakelijk hoor, ligt er maar net aan wat je er mee wil.
Hupke zegt
@Megakix:
Had ik niet aan gedacht omdat dat net dingen zijn die ik niet doe en niet naar hunker (over de ring ragen met een zou ik dan weer wel graag doen).
Wel lullig als je daar met je BS lookalike gaat zitten cruisen. Kan je hem even goed een queen mary II lookalike van maken.
Ook handig in Japan enzo. Veel handiger dan een S2000 trouwens.
bmw_tuning zegt
Wooow facking mooi !
Jochempie zegt
Getver nee, doe maar een originele.
Dimglor zegt
Het optisch opleuken van het exterieur is echt wel goed gedaan… maar de rest.. da’s net iets minder.. vooral die opsmuk in de koffer….
douwe zegt
als ik een black series zou kopen zou ik hem toch wel echt in het black kopen
spykerboy zegt
ik wil er wel mee rijden hoor :) dus zet maar neer :D je mag van mij trouwens wel al die schermpjes eruit halen gebruik ik toch niet.. radio wel laten zitten voor de keren dat ik in de file sta en de v8 niet kan laten brullen is dat wel lekker :D