• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000

Auteur: Author, gepost 20 augustus 2015 om 22:16 – 57 Reacties

Afbeelding Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000Afbeelding Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000Afbeelding Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000Afbeelding Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000Afbeelding Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000Afbeelding Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000Afbeelding Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000Afbeelding Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000

Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000
Maak een straffe supermarktgrap en win een felbegeerd plusje.

Een auto die qua WTFactor op gelijke hoogte staat met bijvoorbeeld de Isdera’s uit een grijs verleden. De Lotec is echter nog wel een mopje unieker, want van deze vrijwel geheel uit carbon opgetrokken kar bestaat er precies één. Inderdaad, het betreft een coachbuild voor een rijke Arabier.

De supercar uit 1995 lijkt zo weg te zijn gereden uit een vroege Need for Speed-game en herbergt niet minder dan 1.000 pk. Het sprintje van 0-200 km/u duurde naar verluidt dan ook niet langer dan een nette 8,08 seconden. Nieuw kostte het ding 3,4 miljoen dollar, maar wie er nu snel bij is betaalt met 1.250.000 USD slechts een derde van dat bedrag.

Of je voor dat geld ook een fraaie supercar krijgt mogen jullie zelf bepalen, maar het prestatiepotentieel is vergelijkbaar met dat van de Veyron. Overigens ging de Lotec een paar jaar terug nog onder de hamer, de estimates lagen toen op ongeveer hetzelfde bedrag als nu.

Ook interessant!

  • Nederlandse Mercedes X-Klasse occasion heeft (te) veel wielen
  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro
  • Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies
    Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies
  • Camper nodig? Koop deze Mercedes ex-ambulance

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, lotec, Mercedes, occasion

Vorig bericht: « Dierenbeul veroorzaakt 14 km file op de A9 en de A2
Volgend bericht: Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    20 augustus 2015 om 22:17

    Sorry buiten budget!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      20 augustus 2015 om 23:28

      @ghost: Dat probleem heb je bij de C1000 niet. Want iedereen weet : geen fratsen, dat scheelt!

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        21 augustus 2015 om 10:29

        @dutchdriftking: Ik dacht dat deze auto tegenwoordig Lotec Mercedes Jumbo heette?

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          21 augustus 2015 om 10:36

          @donvincenzo: Dat is ook zo, dan maar snel kijken of er ergens anders ook nog eentje te koop staat voor een lager bedrag. Want je weet, de laagste prijsgarantie!

          Login om te reageren
          • donvincenzo zegt

            21 augustus 2015 om 13:24

            @dutchdriftking: Daar zeg ik hallo tegen!

            Login om te reageren
      • potver7 zegt

        21 augustus 2015 om 14:57

        @dutchdriftking: Nee, nu heb je het probleem dat je (vrijwel?) nergens meer een C1000 kunt vinden. Nou ja, behalve in Greensboro, NC dan.

        Login om te reageren
    • MARS zegt

      20 augustus 2015 om 23:46

      ‘Het zijn weer euro weken!’ @ghost:

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        20 augustus 2015 om 23:53

        @mars: zo, het niveau van de c1000 grappen holt sneller achteruit dan het aantal filialen.

        Login om te reageren
        • MARS zegt

          21 augustus 2015 om 09:21

          Ik ging dan ook voor een plusje! ?@thijsj:

          Login om te reageren
          • potver7 zegt

            21 augustus 2015 om 14:58

            @MARS: Da’s een andere keten hoor…

            Login om te reageren
  2. bazzelijn zegt

    20 augustus 2015 om 22:19

    Met die spoiler als handvat is het net een winkelwagentje (zoiets?)

    Login om te reageren
  3. robert110 zegt

    20 augustus 2015 om 22:20

    Wat een vreselijk lelijk ding. En als je zo naar de voorkant kijkt weet die auto dat zelf ook.

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    20 augustus 2015 om 22:20

    Mooi, alleen het interieur is juch….

    Login om te reageren
  5. erro zegt

    20 augustus 2015 om 22:21

    1 exemplaar gebouwd altijd een pré. En een beetje loensend kan best sexy zijn. Hebben!

    Login om te reageren
  6. remylahaye zegt

    20 augustus 2015 om 22:22

    Ik weet nog dat Saabkyle04 daarvan een in-depth review had gemaakt, vond het toen al zo’n lelijke auto…Nu nog steeds overigens

    Login om te reageren
  7. remcog19 zegt

    20 augustus 2015 om 22:23

    Kunnen we afspreken bij de parkeerplaats van de lokale C1000? Ik ruil hem daar maar al te graag om tegen mijn C-klasse!

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    20 augustus 2015 om 22:25

    Wat een apparaat! Leuk dat ie zover zijn tijd vooruit was qua prestaties, maar niemand moest er dus klaarblijkelijk wat van hebben. En dat is te begrijpen. Ik snap dat de prestaties het belangrijkst waren, maar het interieur slaat nergens op. Dashboard? Stukkie traanplaat met een lapje leer is niet de beste oplossing. Nu lopen we te fitten op de Veyron want als het van Volkswagen is moet het wel ruk zijn, maar als totaalproduct degradeert de Veyron dit tot hobbyschuurprojectje…

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      20 augustus 2015 om 22:39

      @gtwillem: maar als je kijkt naar de prestaties was ie wel enkele jaartjes eerder dan de Volkswagen!

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      20 augustus 2015 om 23:25

      @gtwillem: Dat vind ik juist het mooie aan een wagen als dit. Er zit niks op of aan wat hij niet nodig heeft. Gewoon een simpel dashboard, een stuur en wat metertjes om het gewicht te besparen. Net als bijvoorbeeld met de Sesto Elemento. Ook zo’n machtig ding maar zo kaal als het maar kan, schitterend.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      20 augustus 2015 om 23:27

      @gtwillem: Haha, die Veyron was eigenlijk gewoon zo geniaal en perfect dat we de auto pas over 10 jaar zullen begrijpen. bij 300km/u zou je nog in slaap vallen in die auto, zo goed is hij. Dat veel mensen dat weer als een nadeel zien is dan weer een ander verhaal.

      Login om te reageren
  9. blogade zegt

    20 augustus 2015 om 22:25

    C1000 “alleen al voor de prijs”

    Login om te reageren
  10. kingdante zegt

    20 augustus 2015 om 22:26

    Voor- en achterkant best mooi. Maar de zijkant en die taartschep wat minder. Voor ons wel handig, de pook ook rechts.

    Login om te reageren
    • rs6issnel zegt

      20 augustus 2015 om 23:10

      @kingdante: Die taartschep zit op de achterkant, dus vind je het mooi of niet?

      Login om te reageren
  11. robin147gta zegt

    20 augustus 2015 om 22:27

    Wel iets voor Frits van Eerd, die heeft al die andere C1000’s ook al overgenomen!

    Login om te reageren
  12. Rob zegt

    20 augustus 2015 om 22:32

    “Geen fratsen, dat scheelt” maar dit ding heeft juist wel fratsen! 1.000pk fratsen om precies te zijn. ;-)

    Gek genoeg vind ik het ontwerp wel cool. Die strakke omhooggaande lijn wat uiteindelijk de spoiler wordt, met dat koelgat eronder, die vier losse koplampen; het heeft wel wat…..

    Login om te reageren
    • tofas zegt

      20 augustus 2015 om 22:38

      @Rob: eens

      Login om te reageren
      • papa zegt

        21 augustus 2015 om 06:28

        @tofas: ook eens… Alleen die clignoteurs hé…

        Login om te reageren
  13. humpyourdog zegt

    20 augustus 2015 om 22:35

    De bumper lijkt er half af te hangen achteraan

    Login om te reageren
  14. tofas zegt

    20 augustus 2015 om 22:37

    Aktie van de C1000.. leuke hebbedingetje voor bij de rest van de verzameling maar meer ook niet.

    Login om te reageren
  15. Jochen zegt

    20 augustus 2015 om 22:39

    Onbekend maakt onbemind, dat zal een belangrijke factor zijn waarom deze wagen 1/3 van zijn waarde heeft verloren.
    Ik vind het echt een fantastisch machine. Waar is de tijd gebleven dat puissant rijke Arabieren/Aziaten one-offs lieten bouwen die ėcht uniek waren ?

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    20 augustus 2015 om 22:47

    Je moet toch wel verrekte lenig zijn om in te stappen. Je wil natuurlijk geen krasjes maken door met je schoenen op je carbon fiber drempels te gaan staan.

    Login om te reageren
  17. Rick-dos zegt

    20 augustus 2015 om 22:49

    Ze hebben ook een opvolger gebouwd; de C2000.
    Maar dat ding had zoveel storingen dat ze er nu nog mee bezig zijn om het systeem goed te laten functioneren….

    Ff heel iets anders….
    Ben ik nou de enige die de layout van de site kilo Utrecht tango vind om mee te scrollen op je mobiel? Ik bedoel wil je de reacties lezen dan moet je eerst de knop “toon de reacties” drukken. Vervolgens scroll je naar beneden, krijg je 10 items te zien voordat je bij de commentsectie komt en als je je vinger ff verkeerd doet bij het scrollen dan opent ineens een van de nieuwsitems. Heb je die mijnenveld gehad moet je op nog een knop drukken om alle comments te zien. Ben je vergeten de eerste knop te drukken mag je weer naar boven scrollen om het geintje nog een keer te doen…

    Al met al is het best wel frustrerend….

    Login om te reageren
    • bobjandevierde zegt

      20 augustus 2015 om 22:55

      @Rick-dos:
      Nee, dat powered by plista gedoe is een regelrechte ramp, ik ervaar dezelfde narigheid als jij.
      Van het geld dat ze daar aan kwijt zijn hadden ze wel betere dingen kunnen doen.
      Terug foto’s kunnen plaatsen in het draadje bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 augustus 2015 om 00:09

      @Rick-dos: zondermeer eens.. Maar de mobiele site is al tijden een drama met een telefoon omdat al die dynamische content (lees troep die wij niet willen maar Autoblog financiert) later laadt dan de rest… Als je klikt blijkt er dan een milliseconde voor de klik nog iets geladen en heb je alweer een verkeerde klik uitgevoerd.. Leuk voor de statistieken maar absoluut %@#!

      Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      21 augustus 2015 om 08:09

      @Rick-dos: de app is wel een stuk beter.
      Ik weet niet of jij de juiste bestuursysteem hebt…

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      21 augustus 2015 om 10:00

      @Rick-dos:
      Ja, ook eens.
      En bij mij lijkt de “vorige pagina” knop niet te werken….. Zit soms vijf, zes keer te klikken voor dat ie daadwerkelijk terug naar de Autoblog homepage gaat….

      Login om te reageren
  18. martingtv zegt

    20 augustus 2015 om 22:57

    “it runs on a mixture of unleaded gas and aviation fuel”, tanken bij de plaatselijke shell wordt lastig

    Login om te reageren
  19. freezzr zegt

    20 augustus 2015 om 23:05

    Het schijnt dat het groene scherm in het dashboard afkomstig is van, ja, een kassa. Er is zelfs een heuse handscanner te vinden onder de bestuurdersstoel. Deze unieke optie werd de inspiratiebron voor de excentrieke naamgeving.

    Login om te reageren
  20. clarkson zegt

    20 augustus 2015 om 23:08

    Hij heeft in ieder geval mooie velgen…

    Login om te reageren
  21. purepet9000 zegt

    20 augustus 2015 om 23:09

    C1000.

    Login om te reageren
  22. bassx zegt

    20 augustus 2015 om 23:15

    Is ie alweer te koop of is dit een repost? http://www.autoblog.nl/nieuws/te-koop-one-off-1995-lotec-mercedes-benz-c1000-62477

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      20 augustus 2015 om 23:15

      @bassx: laat maar… Hij is dus alweer opnieuw te koop

      Login om te reageren
  23. philipf zegt

    20 augustus 2015 om 23:19

    Wat een vette bak!

    Login om te reageren
  24. alassad zegt

    20 augustus 2015 om 23:23

    Ik mis wel hoeveel cilinders deze heeft.. die achterlichten lijken wel van een alf 166 te komen trouwens

    Login om te reageren
  25. Dutchdriftking zegt

    20 augustus 2015 om 23:27

    Wat kost een CLK-GTR tegenwoordig? In deze categorie wagens heb ik die toch veel liever!

    Login om te reageren
  26. benzinehoofd zegt

    20 augustus 2015 om 23:31

    Wat is de basis voor deze coachbuild?
    Is overigens weinig (herkenbaar) Mercedes-Benz aan; logo en richtingaanwijzers voor, belettering achterop, en waarschijnlijk (delen van) de motor…

    Login om te reageren
  27. dragonforce zegt

    20 augustus 2015 om 23:31

    Rete gaaf! Vond het altijd een auto welk je zo uit ridge racer had kunnen plukken.

    Login om te reageren
  28. ettie zegt

    21 augustus 2015 om 00:03

    De woordspeling zit, al dan niet bewust, in de eerste zin van het artikel

    Login om te reageren
  29. jaapiyo zegt

    21 augustus 2015 om 00:31

    Eigenlijk best wel high tech zo’n Lotec.

    Login om te reageren
  30. henkhupelschoten zegt

    21 augustus 2015 om 00:32

    Deze moet ik later hebben, als ik de loterij win deze wordt hem samen met de isdera imperator, 300 SL, SLR stirling moss en de CLK GTR AMG

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      21 augustus 2015 om 06:34

      @henkhupelschoten: dat is een leuk rijtje…

      Login om te reageren
  31. sanderm3 zegt

    21 augustus 2015 om 00:58

    Vast wel ergens een theedoek in de woestijn, die zn wisselgeld wil inleveren voor deze one-off

    Login om te reageren
  32. agera zegt

    21 augustus 2015 om 02:16

    Zelden zoiets lelijks gezien

    Login om te reageren
  33. db87 zegt

    21 augustus 2015 om 13:16

    Doe mij maar een Hitec

    Login om te reageren
  34. potver7 zegt

    21 augustus 2015 om 14:54

    Die heet nu dus Jumbo. Klopt ook beter volgens mij.

    Login om te reageren
  35. dikdraak zegt

    21 augustus 2015 om 17:14

    Wat een prachtig apparaat. Een van de dikste en mooiste sportwagens die ik ooit heb gezien. En ja, over smaak valt niet te twisten ;)

    Login om te reageren
  36. blaze3027 zegt

    21 augustus 2015 om 22:06

    Voorkant is om te huilen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North