• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?

Auteur: Author, gepost 20 augustus 2015 om 23:08 – 31 Reacties

Afbeelding Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?Afbeelding Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?Afbeelding Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?Afbeelding Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?Afbeelding Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?Afbeelding Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?Afbeelding Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?Afbeelding Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?

Maakt subtiele facelift de Alpina D3 Bi-turbo nog lekkerder?
De fabrikant van BMW-afgeleiden (zeggen we het zo goed?) krijgt hier op AB regelmatig de handjes op elkaar. Hoe zit dat met het laatste model?

Het is nog geen sinecure om te omschrijven wat Alpina precies anders doet dan BMW. Duidelijk zijn in elk geval de uiterlijke verwijzingen als de karakteristieke velgen, bodykitjes en hier en daar een sticker, maar het antwoord op de vraag wat een Alpina onderhuids nou een Alpina maakt ligt iets genuanceerder.

Gelukkig hebben we onlangs een rijtest met een Alpina B3 gefilmd, die zorg draagt voor de broodnodige duiding. Goed, dat gezegd hebbende gaan we over tot de orde van de dag.

Alpina D3 Bi-turbo facelift interieur

De BMW 3-serie is onlangs strakgetrokken en dat vraagt schreeuwt natuurlijk om een verse D3 Bi-turbo. Wel, de mannen in Buchloe hebben niet stilgezeten en het eindresultaat is hier.

Nieuwe niertjes, een iets opgefriste voorspoiler, vóór en achter andere LED-lampen en betere materialen in het interieur. Vermogen en koppel blijven gehandhaafd, dus met 350 pk en 700 Nm zult u het moeten doen. Topsnelheden liggen op 276 km/u voor de sedan en 274 km/u voor de Touring, het standaardsprintje is in 4,6 tellen achter de rug. Al deed-ie er drie seconden langer over, wij vinden ‘m wederom geslaagd.

Ook interessant!

  • BMW X3 facelift is gelekt
  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver
  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur
  • Alpina met dieselmotor
    Alpina met dieselmotor: dit zijn ze alle 11!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

alpina, BMW, d3, Diesel, f30, f31, facelift, station, touring, tuning

Vorig bericht: « Unieke occasion: Lotec Mercedes C1000
Volgend bericht: ‘Seat Altea en Altea XL op het hakblok’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. clarkson zegt

    20 augustus 2015 om 23:10

    Dat extra onderlipje zit er nog steeds. Kan echt niet meer…

    Login om te reageren
    • gtdave zegt

      20 augustus 2015 om 23:13

      @clarkson: dan liever een BMW sharknose

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      20 augustus 2015 om 23:20

      @clarkson: Het is in deze kleur inderdaad een beetje fout. Maar omdat het Alpina is zullen we het vergeven.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      21 augustus 2015 om 06:32

      @clarkson: Heb je het nou over je vriendin?

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    20 augustus 2015 om 23:10

    Ja hoor, Alpina heeft het hem weer geflikt! Wat is het weer een sexy wagen!

    Login om te reageren
  3. alfablog zegt

    20 augustus 2015 om 23:13

    Liever een Alpina dan een M.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      21 augustus 2015 om 05:48

      @alfablog: what if Alpina did an M bmw

      Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      22 augustus 2015 om 00:05

      @alfablog: O.. absoluut voor mij niet.
      Niks tegen Alpina(integendeel), maar liever dan een M van BMW? nee.

      Login om te reageren
  4. daanprikkel zegt

    20 augustus 2015 om 23:14

    Wat blijft het toch een gigantisch geile bak, pure porneu.

    Login om te reageren
  5. racerx zegt

    20 augustus 2015 om 23:16

    Prachtige auto!

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    20 augustus 2015 om 23:17

    Aangezien de facelifts van BMW altijd minimaal zijn en de vorige D3 al geslaagd was, is deze uiteraard ook een prettige automobiel. Ik vond bij vorige generaties altijd de M-versies lekkerder, maar bij deze generatie kan dat wel eens anders zijn.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    20 augustus 2015 om 23:23

    Wat blijft Alpina toch geweldig. Natuurlijk is het nieuwe design wielen niet fantastisch, en zijn opplakbumpers en nephout nou ook niet echt 2015, maar het is wel weer een heerlijk totaalplaatje. Een groene voor mij graag. zoiets als deze : http://www.groen7.nl/krijgen-we-binnenkort-ook-hybride-alpinas/

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    20 augustus 2015 om 23:27

    Alpina’s zijn heilig voor mij. Comfort en performance. Niet zozeer het maximum van wat mogelijk is, maar het ultieme maximum tussen comfort en sportiviteit. Op de Nürburgring is een M sneller, maar je zult met een Alpina geen modderfiguur slaan. Maar als ultieme BMW’s zijn het briljante auto’s.

    Als ik het geld had, kwam er een Alpina groene D3 Touring. Met Alpina vanille interieur en Alpina houtinleg. Met 20 spaaks velgen.

    Het lijkt erop dat Alpina beter begrijpt wat BMW’s bijzonder maken dan BMW M zelf…

    Login om te reageren
    • 4apaev zegt

      21 augustus 2015 om 02:54

      @gtwillem: mijn vader had 20 jaar geleden een 850i in die kleuren, super mooi op een beemer!!

      Login om te reageren
  9. dennisdd zegt

    20 augustus 2015 om 23:36

    Ik ben wel benieuwd naar een Alpina op basis van een 4 Grand Coupe

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      21 augustus 2015 om 00:52

      @dennisdd: dat zou ik ook graag zien!!

      Login om te reageren
  10. norge zegt

    20 augustus 2015 om 23:48

    Nou nog een Alpina Grann Tourer…

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      21 augustus 2015 om 00:30

      @norge: 2 Serie Granny Tourer of toch 2 Serie Active Cougar?

      Login om te reageren
  11. Tonnie zegt

    20 augustus 2015 om 23:56

    Fraai! Doe mij de touring maar en anders de sedan zónder dat lelijke spoilertje.

    Login om te reageren
  12. tofas zegt

    21 augustus 2015 om 01:40

    1 woord: geslaagd.

    Login om te reageren
  13. jaapiyo zegt

    21 augustus 2015 om 02:46

    Alpina moet ganz schnell die velgen die ze op de B5/6 Edition 50 hadden een optie maken op alle modellen. Hoewel simpeler en eigenlijk qua look dichter bij de aloude Alpina velgen is dat design veel mooier dan dat van deze wielen IMO, op dezelfde manier dat een E28/34 op dit moment meer stijl heeft dan een vroege E61.

    Deze wielen waren in 2004 een leuke moderne interpretatie van het echte Alpina wiel…nu zijn ze vooral een beetje fout. De redelijk open wielen die ze nog een tijdje gehad hebben op IIRC onder andere de Z8 waren dan nog een stuk beter geslaagd.

    Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      21 augustus 2015 om 07:22

      @jaapiyo: Mee eens, mooie wagens hoor maar heel veel van hetzelfde. Die multispaak wielen zijn gewoon saai anno 2015 en dat hout kon mijn inziens in 1996 al niet meer. Het is steeds veel van hetzelfde en het mag van mij wel iets gewaagder.

      Login om te reageren
  14. kimholland zegt

    21 augustus 2015 om 08:08

    Beauty!

    Login om te reageren
  15. wildbeest zegt

    21 augustus 2015 om 08:36

    Mis het sportstuurtje

    Login om te reageren
    • garp zegt

      21 augustus 2015 om 09:07

      @wildbeest: dit lijkt op een evolutie van het M stuur van een e39. Ik vind m mooi, maar ik heb ook heimwee naar dat stuur ;-)

      Login om te reageren
  16. garp zegt

    21 augustus 2015 om 09:03

    Deze Touring. En dan met champagne Maserati leer en een bijpassend echt hout inlegje. Best of both worlds.

    Login om te reageren
  17. Rob zegt

    21 augustus 2015 om 10:31

    Kwa looks flikken ze elke keer het zelfde kunstje, maar vervelen doet het niet. Goed, de houtinleg glimt mij iets te veel en de wielen zijn iets te groot, maar dat is vast op te lossen.

    Een groene 4-serie coupe, met benzine motor, zonder stickers en met lichte stoffen stoelen graag. Ja, stof. Dat kan gelukkig nog bij Alpina. Altijd maar dat leer, terwijl stoffen stoelen soms gewoon veel mooier zijn. Ik vind het dan ook erg jammer dat je bij de meeste automerken veroordeeld bent tot zwarte of grijze stoelen als je stof wilt…..

    Porsche had op zijn 50 jaar editie van de 911 leuke stoffen stoelen:
    http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Frankfurt_2013/Porsche_911_50/Porsche-991-911-50-9802.jpg
    Op de Citroen Cactus kun je mooie zwart met bruine stoffen stoelen krijgen:
    http://www.autoblog.nl/gallery/Citroen/C4_Cactus/citroen-c4-cactus-008.jpg
    In de Polo GTI kun je nog die ouderwetse ruitjesbekleding krijgen:
    http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Polo_GTI_2014/Volkswagen-Polo-GTI-2014-021.jpg

    Waarom doen niet veel meer merken dat? Als is het alleen maar om mij blij te maken ;-)

    Login om te reageren
  18. elias zegt

    21 augustus 2015 om 10:52

    Ja!!

    Login om te reageren
  19. mercedesbenz63 zegt

    21 augustus 2015 om 10:57

    De wielen beginnen steeds slechter te staan.

    Login om te reageren
  20. schellekens006 zegt

    21 augustus 2015 om 13:34

    Die wielen had ik al 100 jaar geleden onder mijn E36 of E46 liggen. En dat mensen daar dan nu nog over beginnen dat ze zo apart zijn pfff… Kom op heej het is 2015.

    Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      21 augustus 2015 om 16:28

      @schellekens006: Wij liggen vaak op 1 lijn qua gedachte… Helemaal mee eens.
      Als je dan toch een BMW wilt zonder dat hij te ‘patserig’ is op opvalt koop dan gewoon een fabrieks BMW en laat die chippen ofzo.
      Steeds weer die set velgen, steeds dat Pseudo engelse hout, dat lelijke pontificale geplaatste exclusieve serie plaatje en steeds die striping.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North