• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Unieke Porsche 935 Street wordt geveild

Auteur: MrBrown, gepost 17 mei 2014 om 13:28 – 24 Reacties

Afbeelding Unieke Porsche 935 Street wordt geveildAfbeelding Unieke Porsche 935 Street wordt geveildAfbeelding Unieke Porsche 935 Street wordt geveildAfbeelding Unieke Porsche 935 Street wordt geveildAfbeelding Unieke Porsche 935 Street wordt geveildAfbeelding Unieke Porsche 935 Street wordt geveildAfbeelding Unieke Porsche 935 Street wordt geveildAfbeelding Unieke Porsche 935 Street wordt geveild

Porsche 935 Street
Midden jaren 80 waren veel Porsche kopers opzoek naar individualisering. Porsche startte zijn Exclusive afdeling en bouwde onder andere deze unieke Porsche 935 voor op de straat.

De zogenaamde flatnose met verzonken klapkoplampen was destijds helemaal hip. Er waren veel modders die de Porsche 911 (930) zo’n plat neusje gaven, Porsche was zelf ook van de partij. De meest exclusieve one-off platneus is wel de 935 Street, gebaseerd op een 911 Turbo. 18 mei wordt die auto geveild op de Bonhams’ Spa Classic Sale.

De 935 Street is in 1983 gebouwd op aanvraag van ene meneer Ojjeh, 21% aandeelhouder van de Mclaren Group. Hij was onder de indruk van de Porsche 935 raceauto en wilde die auto graag als straatversie hebben, maar dan wel voorzien van alle luxe. Een belletje naar Porsche zette de productie in gang.

Porsche Exclusive nam een splinternieuw 930 chassis en bouwde de auto vervolgens op met onderdelen uit de racerij. Het 3.3 turboblok uit 934 met 375 pk kwam onder de kap te liggen en de ophanging, remmen en uiterlijke kenmerken kwamen rechtstreeks van de 935 raceauto. Om de voor die tijd typerende BBS-velgen lagen dezelfde breedte 345/35VR15 banden als op de originele 935. De rode lakkleur werd speciaal voor meneer Ojjeh gemengd en het interieur werd bekleed met luxueus crème leder.

De factuur met alle aanpassingen telde maar liefst 17 pagina’s. De nieuwprijs is nooit bekend gemaakt maar is volgens kenners drie keer zo hoog als een 911 Turbo uit die tijd. De auto heeft de zijn leven doorgebracht aan de Côte d’Azur, waar Ojjeh er zo af en toe een ritje mee maakte. Deze week hoopt de huidige eigenaar op de veiling tussen de drie en vier ton te kunnen vangen voor de 935 Street.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 930, 935, Klassiekers, occasion, Porsche, porsche-exclusive, turbo

Vorig bericht: « Gallery: vijf nieuwe Pagani Huayra’s klaar voor aflevering
Volgend bericht: Audi bouwt elf Samurai-auto’s voor het WK voetbal »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    17 mei 2014 om 13:35

    Erg gaaf ding, ik zou hem wel even in de Martini livery laten spuiten/wrappen.

    Login om te reageren
  2. MARS zegt

    17 mei 2014 om 13:35

    Zeer fraai exemplaar!

    Login om te reageren
  3. rd1991 zegt

    17 mei 2014 om 13:37

    Ik dacht dat de benaming Slant Nose was.

    Login om te reageren
    • fisto zegt

      17 mei 2014 om 18:38

      @rd1991: Slantnose, slopenose, flatnose, wordt allemaal gebruikt. Er heeft ooit een gele te koop gestaan in Hillegom die ook de look van een 935 had. Helemaal weg was ik van dat ding, maar helaas was ik toen pas 16 :(

      Login om te reageren
  4. sulobb zegt

    17 mei 2014 om 13:41

    Bizar, niet mis…
    Ik vind hem een leuke exemplaar :)
    Moest ik rijk zijn zo ik meedoen met de veiling

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      17 mei 2014 om 20:18

      @sulobb: Alles is relatief hè. Het verhaal hierboven in ogenschouw nemend, is een (geschatte) prijs van tussen de 3 en 4 ton helemaal nog niet zo overdreven duur…

      Login om te reageren
  5. p924 zegt

    17 mei 2014 om 13:44

    Mooi mooi mooi!!!

    *kwijl*

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    17 mei 2014 om 14:05

    Flachbau of flachschnautzer (spelling?) was de Duitse benaming (2e is de naam die bij het normale.publiek gebruikt werd). Dat was op zich best populair. De 935 wielkasten en dergelijke zijn lelijk op een straatauto maar maakt deze wel behoorlijk uniek. 4 ton lijkt me voorzichtig. Ik gok op meer dan 6 ton.

    Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    17 mei 2014 om 14:06

    Prachtig, al vind ik de kleur wat te serieus voor zo’n speelse wagen.

    Login om te reageren
  8. p993 zegt

    17 mei 2014 om 14:33

    Leuk bericht autoblog!
    Bijzondere auto, maar om nou te zeggen mooi…misschien in een andere kleur.
    Waarom 3 radiofronts in de console?

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      17 mei 2014 om 15:01

      @p993: radio, tapedeck en equalizer.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        17 mei 2014 om 18:45

        @rotarypowah: Het jaren 80 equivalent van Full Map navigatie met touchscreen, voicecontrol, live Google Maps, Bluetooth Audio Streaming en 16 speakers en 3 subwoofers … maar dan slechts stereo :)

        Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    17 mei 2014 om 14:36

    Heeft wel iets weg van een ferrari f40.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 mei 2014 om 14:55

      @henkhupelschoten: Was ook het eerste wat bij mij op kwam. Maar ziet er zeker niet verkeerd uit!

      Login om te reageren
  10. k-man zegt

    17 mei 2014 om 14:52

    Meneer Oh Yeah?

    Login om te reageren
  11. EJS zegt

    17 mei 2014 om 15:17

    Wat een gaaf exemplaar zeg. Als ik geld had….

    Login om te reageren
  12. toniominestrone zegt

    17 mei 2014 om 15:34

    Deze meneer Ojjeh is tevens eigenaar (of was) van Tecnique d’Avangarde oftewel TAG, deze firma onderhield in die jaren een nauwe werkrelatie met Porsche die op zijn beurt de turbomotoren aan Mc Laren leverde.
    Trouwens in racetrim was de 935 ook een prachtwagen, tijdens de Oldtimer GrandPrix op de Nurburgring zijn ze nog actief met de orginele uitmonstering van Martini,Georg Loos en Vaillant, erg leuk!

    Login om te reageren
  13. italia007 zegt

    17 mei 2014 om 17:11

    Heb zelf vorig jaar zo’n flatnose mogen spotten, wat een gave auto was dat

    Login om te reageren
  14. gallardogt zegt

    17 mei 2014 om 19:23

    Naar mijn idee het meest brute wat er destijds te koop was, de DP Motorsport 935 II. 900kg licht met 400pk:

    http://i.wheelsage.org/pictures/d/dp_motorsport/porsche/dp935_i/dp_motorsport_dp935_ii_1.jpg

    Login om te reageren
    • gallardogt zegt

      17 mei 2014 om 19:24

      @gallardogt: Correctie
      http://i.wheelsage.org/pictures/d/dp_motorsport/porsche/dp935_ii/dp_motorsport_dp935_ii_1.jpg

      Login om te reageren
  15. Stratos zegt

    17 mei 2014 om 23:44

    Vandaag in het echt gezien. Waanzinnig vette bak.

    Login om te reageren
  16. Stratos zegt

    17 mei 2014 om 23:57

    Er stond trouwens ook een echte Michelotto Ferrari 308 GTB te koop. De group 4 rally Ferrari met andere woorden. 11 van gebouwd, waarde rond de 750000 euro.

    Login om te reageren
  17. grandmasterb zegt

    18 mei 2014 om 01:07

    Vreselijk lelijk ding

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    18 mei 2014 om 22:22

    Allemachtig prachtig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North